יום שלישי, 26 באפריל 2016

יום 49

אחרי שאתמול היה ממש חם, חולצה קצרה והכל, היום חזר החורף, מעיל ומטריה. לפחות עוד יומיים אני נוסעת לקיץ ועד שאני אחזור אולי הוא יגיע גם לפה באופן סופי. איזה כיף, חופש. לעשות משהו. לצאת מהעיר הזו, כל כך נמאס לי ממנה. ואולי גם האחד קצת יתגעגע וקצת יצטער שהוא לא איתי. הוא כבר ביקש שאני אשאיר לו צ'ק לשכר דירה. 


 


אז אתמול שלא כתבתי עליו כי לא היה לי כוח. פתחתי את הבוקר כהרגלי במשלוח קורות חיים באופן חסר אבחנה למשרות של אנשי תוכנה ברמת מתחילים כי אולי לשם אני אצליח סופסוף להתקבל. לאחר כשעה מתקשרת אלי מישהי מחברת גיוס, האלה שמעבירים את הקורות חיים הלאה לחברות שבאמת מחפשות עובדים וגוזרות קופון בדרך. אמרה שהיא מתקשרת כי אני פניתי אליהם (אם את אומרת, כנראה שבאמת פניתי גם אליכם), שואלת כמה שאלות סטנדרטיות ואז שואלת אותי אם אני יכולה להגיע למשרד שלהם לשיחה קצרה לראות איך הם יכולים לעזור לי למצוא עבודה. משהו לא רשמי, אין צורך לדאוג ללבוש. מזל שהיא אמרה את זה, אחרת הייתי באה עם הג'קט ראיונות שלי ומתה מחום. אמרתי שבטח ומייד התחלתי לחפש מה ללבוש שלא יהיה רשמי אבל כן. 


אני מגיעה למשרד- open space עם שולחנות ארוכים ועליהם אנשים עם טלפונים ומחשבים. היא מצביעה על שולחן אחד ואומרת אלה הצוות שלי, הם יעזרו לך וכולם מנופפים לי לשלום. אוקי. נכנסים לחדר ישיבות, היא עם הקורות חיים שלי שואלת שאלות, קצת רקע, קצת מה אני מחפשת, אם זה בסדר לעבוד כעובדת קבלן דרכם, מה המשכורת שאני מצפה, נקבתי במספר אקוויוולנטי לבערך חצי ממה שהרווחתי בארץ כי אני מנסה להכנס לתחום חדש אז אין מה לעשות, הולכים על מה שאפשר. יש לה איזה חברה שמחפשים אנשים, כרגע הם מילאו את המכסות שלהם אבל אולי במאי הם יקבלו עוד תקציב לקבל עוד אנשים. הסתיימה השיחה איתה והיא אמרה שעכשיו יבואו שאר אנשי הצוות לשוחח איתי. 


היא יוצאת, נכנס אחד אחר. בחור צעיר שמייד מתנצל שהוא חדש בעסק אז השאלות שלו יהיו שאלות של מתחיל. שאלה ראשונה, אם אני יכולה אולי להסביר לו מה זה מטלב. אוקי, הסברתי כמיטב יכולתי. קצת שאלות על מקום העבודה הקודם שלי, מה הם עושים, מה עשיתי שם. אחר כך התלהב מזה שאני מישראל, סיפר שאחות של חבר של מישהו עכשיו בישראל והיא בIDF. ציינתי שגם אני הייתי בIDF וזה אפילו מופיע בקורות חיים, הוא ממש התלהב מזה. יצא, נכנס אחר ואמר שהבחור הקודם סיפר לו שהייתי בIDF, מגניב וזה. גם מתלהב קצת. הוא עובד עם חברה אחרת שאולי תתאים לי, מציג את החברה, שואל קצת שאלות התאמה. יוצא, נכנסת אחת אחרת, מציגה את עצמה בתור המנהלת של הקבוצה. היא אולי יכולה להעביר אותי בתור עובדת קבלן שלהם, מסבירה לי קצת על התנאים של עובדי קבלן, מסבירה על החברה שהיא עובדת איתה, אומרת שתשלח את הקורות חיים שלי. זהו, נגמר הסבב, אני יוצאת החוצה וכל השולחן מנפנפים לי לשלום כאילו ב5 דקות שיחה נהיינו החברים הכי טובים. 


כבר דיברתי עם הרבה מגייסים של חברות כאלה אבל זה תמיד היה כאלה שחיפשו למשרה מסויימת, כלומר עבדו בשביל החברה המגייסת. לשם שינוי נראה שאלה מחפשים בשביל האנשים (ובשביל להעביד אותם כעבדי קבלן) אז אולי באמת זה יפתח לי יותר אפשרויות. נחכה ונראה. 

7 תגובות:

  1. כל הכבוד איזה כייף!!! חתיכת צעד קדימה!!! הלואי שימצאו לך משהו נחמד עבודה זו אחלה סיבה לצאת מהבית :)

    השבמחק
  2. נחמד שהם מתלהבים כמו ילדים קטנים מIDF, אבל יודעת מה, אם זה יעשה את העבודה אולי תגידי שגם וונדר וומן היא מישראל. 

    השבמחק
  3. באמריקה כמו באמריקה. מתלהבים, או לפחות מעמידים היטב פנים.
    בכל אופן הם נותנים הרגשה טובה שלמיטב זכרוני חברות כ"א בארץ לא ידעו לתת...

    השבמחק
  4. הלוואי שזה באמת יביא לאנשהו. 

    השבמחק
  5. איך לא חשבתי על וונדר וומן, לגמרי הייתי צריכה להגיד את זה

    השבמחק
  6. הם בעיקר מעמידים פנים. זה סוג של צביעות שמקובעת כל כך עמוק שהם כבר מאמינים לעצמם. בארץ אם מישהו חושב שהקורות חיים שלך לא מתאימים הוא יגיד את זה, תשמעי, אנחנו מחפשים ככה ולא ככה, אולי תנסי את זה. פה הם כולם מאוד מתרשמים מהקורות חיים, מאוד מודים לי שפניתי אליהם אבל הם העדיפו לקחת מישהו יותר מתאים, אבל הם שומרים לעצמם את האפשרות לפנות אלי אם יהיה משהו אחר (ממש, זה אף פעם לא קרה). אני אוהבת את האדיבות של האמריקאים לעומת הגסות הישראלית אבל יש קטעים שממש הייתי רוצה שמישהו ידבר איתי בכנות. בנימוס, אבל בכנות. 

    השבמחק
  7. הלוואי שייצא מזה משהו, אבל גם אם לא - החווייה היתה חיובית, לפחות. אני מסכימה איתך שהצביעות המנומסת שלהם נעימה עד גבול מסוים. אגב זה משתנה ממדינה למדינה. בניו יורק זה בא עם הרבה פחות נימוס. בניו אורלינס זה בא עם הרבה פחות צביעות והרבה יותר לבביות. נראה איך תחווי את פלורידה (כלומר - את כבר חווית אותה, רק אני עוד לא קראתי על זה )

    השבמחק