יום שני, 4 באפריל 2016

יום 27, לאיזה אוכל אני מתגעגעת?

ארוחת בוקר ישראלית. עדיף בנדב קינוחים או בביגה או קפה לואיז.


ביצת עין עשויה בדיוק במידה הנכונה (בבית אני אף פעם לא מצליחה) עם פטריות ובולגרית. אם זה בנדב קינוחים אז חביתה מפוצצת בגבינה, פטריות ועשבי תיבול. בקפה לואיז אפשר לקבל עין בתוך קן של שערות קדאיף. 


סלט קצוץ דק עם טיבול טוב, קצת נבטים, בצל סומק, או סלט עלים עם הפתעות בתוכו.


לחם הבית, של נדב קינוחים הכי טוב, ביגה התחילו טוב אבל בפעמים האחרונות שהיינו שם חיפפו. מגוון ממרחים, כל ביס יש לו טעם אחר. נכון שאפשר לקנות כל ממרח כזה ולהכין בבית, אבל היופי הוא בשילוב, קצת מכל אחד, אין יותר מדי מטעם מסויים. 


כל זה עם מיץ תפוזים סחוט שמרגישים את החמיצות שלו בגרון. 


לסיום קפה, או אם זה קיץ קפה קר.  


 


או סתם לפתוח את הבוקר עם קפה ומאפה. כזה שיושבים ומחכים למלצרית ובינתיים מתחילים להתעורר והמלצרית מביאה מאפה חם מהתנור, עם קישוטי סוכר מסביב, וקפה טוב עם ציור בקצף. לשבת ליד החלון ולהנות מקפה טוב.


מאפה וניל בקונדיטוריה של גל, לשבת במרפסת מוקפים בצמחיה שמצליחה לעמעם את ההמולה של מרכז הכרמל בבוקר ולהפוך את האויר המפוייך לרוח נעימה. 


או קפה קר על חוף הים, או סתם במרפסת של בית הקפה ביום קיץ חם. 


 


 


 


זה כבר נראה לי נדוש להתלונן פה על הקפה, אבל אין מה לעשות, פשוט אין פה את הדברים האלה. המקומות היחידים שעושים קפה טוב הם הבתי קפה ההיפסטרים, אין שם מלצרים, פשוט עומדים ומזמינים מה שרוצים ואז המוכר מסובב אליך את האייפד שלו (כי תמיד במקומות ההיפסטרים האלה ההזמנה נעשית באייפד) ואתה צריך לסמן כמה טיפ לתת. אם ביקשת מאפה המוכר זורק לך את המאפה הקר על צלחת, אם תבקש הוא יחמם אותו במיקרו. ואז צריך למצוא מקום לשבת כי אף פעם אין יותר מדי כאלה, זה פוגע בחלל הפתוח, שולחנות מוארכים שחולקים אותם עם אנשים עם לפטופ ולהיות קשובים למוכר שיודיע שהקפה מוכן ולקפוץ לקחת אותו לפני שמישהו אחר יקח לך בטעות. אם למכין הקפה היה ממש משעמם אולי הוא יעשה טבעות בקצף של הקפה, לרוב הוא פשוט ישרוף אותו. על קפה קר אין מה לדבר. המאפים דווקא טעימים. אפשר לסמוך על אמריקאים שהמאפים שלהם יהיו מפוצצים חמאה וסוכר. מרפסת אין, ליד החלון אין מקום. 


ניסינו פעם לאכול אומלט לארוחת בוקר, הוא מגיע גוש של גבינה מותכת עטוף בחביתה שעשויה ביותר מדי שמן. הסלט מגיע קטנטן ומכיל בעיקר עלים ורוטב מתוק. התפוזים פה מתוקים מדי. הכל פה מתוק מדי. 

18 תגובות:

  1. קפה זו סוגייה בעייתית בארה"ב, ובאמת בן דודי (שגר ליד שיקגו) נכנס לאובססיה של קפה משובח ובתי קפה מיוחדים (כנראה שאלה ההיפסטרים האלה שדיברת עליהם) וגם כשביקר כאן בארץ בחורף האחרון חיפש ומצא בתי קפה כאלה בתל אביב (לא היה לי מושג, אני מבסוטית מהקפה של ארומה...)
    ארוחת בוקר ישראלית - לגמרי אין בשום מקום. אבל אנחנו מאד נהנים מארוחות הבוקר האמריקאיות כאשר אנחנו מבקרים שם. אולי כי זה חופש וזה זמני.... ואולי כי היתה לי ילדות בארה"ב ובשבילי, זו הנוסטלגיה....כל אחד מתגעגע למשהו. כשהיינו בארגנטינה ראיתי איך אמא שלי מחפשת את מאכלי הילדות שלה...וברור שחלקם, לפחות, לא נראו לנו כל כך נהדרים, אבל בשבילה זה היה הזיכרון....

    השבמחק
  2. אחותי, יודעת על מה את מדברת! הקפה באירופה או לפחות זה שאני שתיתי מזעזע אפילו יותר מהארה"ב :( וגם ארוחות הבוקר על הפנים לחם עם איזה ממרח בנאלי אפילו לא ביצה... ואני חולת בנדיקט והביצים העלומות שלהם ... בקיצור מפח נפש, אבל! מצאתי פתרון חלקי לפחות לעניין הקפה, קניתי בנתב"ג את מכונת הנספרסו עם המקציף במחיר מצחיק ועוד קיבלתי שובר ל 10 שרוולי קפסולות ומאז אני לא שותה קפה בחוץ, כן יש הבדל בין הקפה הזה לקפה בארץ אבל זה פשוט הרבה יותר טוב מהקפה שלהם... יש מלא קפסולות מחברות שונות שמתאימות למכונה וזה תענוג צרוף, מומלץ :) אצלי יש את הדגם U MILK עם המקציף

    השבמחק
  3. לא סתם הישראלים באובססיית קפה (והיום לכל בן אדם כמעט יש מכונת קפה בבית)

    וידעתי שבארה"ב אוהבים מאוד מתוקים, רק שלא ידעתי כמה

    לא פלא שאומרים שזו האומה מספר 1 עם בעיות השמנה

    השבמחק
  4. לא רוצה קפה משובח, כזה של ארומה זה מצויין, רק שיפסיקו לשרוף אותו. 
    לא יודעת, ניסינו ארוחת בוקר אמריקאית, הרגשנו רע אחרי זה. כנראה שזה עניין של ילדות

    השבמחק
  5. באמת? חשבתי שאירופאים יודעים לעשות קפה, לפחות המתורבתים שביניהם. באיטליה הקפה מצויין. אני זוכרת שבאמסטרדם באמת הקפה היה גרוע ומצאנו קפה טוב רק בהאג. 
    בעניין הקפה איך שהאחד נחת פה אני מהארץ הזמנתי נספרסו באמזון. כרגע אנחנו מזמינים קפסולות רק של נספרסו, מפחדים ליפול על משהו זול ורע. מצאתם חברה אחרת שעושה קפסולות טובות ויותר זולות? 

    השבמחק
  6. את לא מבינה, הכל פה מתוק. התירס מתוק עוד בשדה, אני חושבת שהם משקים את הפירות פה במי סוכר.

    השבמחק
  7. מה שטוב באוכל ישראלי שאת רובו ניתן בעזרת קצת אימון לבצע בבית, אפילו די בקלות... אנחנו פה פחות בקטע התעשייתי, יותר בעינייני הרכיבים הטריים וזמינים. ממרחים זה שטויות יחסית לכמה שהם טעימים ועמידים במקרר כמה וכמה ימים, חביתה זה עיניין של אימון, וסלט זה בעיקר עיניין של ירקות וקצת סבלנות ומיומנות סכין. לא שאני לא משתתפת בצערך על הג’אנק האמריקקי, אני פשוט אומרת - תגאלי את עצמך

    אלא אם את מהאנשים האלה ששורפים מים... יש מסעדה ישראלי? עוד לא הגענו לשיקאגו?
    ואגב גם בארץ בהרבה מקרים מגישים אספרסו מחורבן ברמות הזויות !:D

    השבמחק
  8. הם מהנדסים אותם גנטית

    השבמחק
  9. עשית לי פלאשבקים. עברו מאז 16 שנים, ואני רואה ששום דבר לא השתנה. כשניתחנו את העניין הגענו למסקנה שהאמריקאים פשוט, ובכן, ילדותיים: הכל גדול, ורוד, מתוק ומנצנץ מדי. הנכדות שלי בטוח היו נמסות. נסי אגב למצוא בגד בטעם טוב שם. 

    השבמחק
  10. אני כרגע בקטע של להשקיע בסלט, כל יום ראשון אני מכינה לנו סלט עם עלים מעניינים וגבינה. העניין הוא שזה המון השקעה ובוא נודה על האמת, סלט זה לא משביע לאורך זמן. בממרחים אני מתבאסת להשקיע כי אנחנו לא אוכלים הרבה ואז הם מתקלקלים. אנחנו קונים ממרח ארטישוק של טריידר ג’ו, זה ממש טעים אבל מספיק לחודש. 
    יש כמה פלאפליות וסופרים עם מוצרים ישראלים בפרוורים הצפוניים אבל אני לא זוכרת ששמעתי על בית קפה בסגנון ישראלי. אבל גם אם יהיה, זה רחוק מדי לנסוע לארוחת בוקר.  

    השבמחק
  11. לגמרי. בעיקר בקטע של הגדול. כל חנות שמכבדת את עצמה לפחות 2 קומות. ומתוק, מה יש להם מהמתוק הזה? ועוד במדינה שלא לכולם יש ביטוח שיניים, איך נשארות להם שיניים אחרי גיל 20?

    השבמחק
  12. סלט עושה הכל טעים יותר! לא אוכלת אם אין סלט.
    אני גם אוהבת להכין אותו. תנסי משהו כמו ממרח עגבניות מיובשות, זה אמור להיות עמיד בזכות השמן, וגם פסטו(עם כל עשב שאת אוהבת).

    השבמחק
  13. *ובכלל טיפ לגבי שמירת ממרחים וגם רסק עגבניות וכו’ - תכסי בשכבה של שמן זית וזה ישמר הרבה יותר זמן.

    השבמחק
  14. אני אנסה את עניין העגבניות מיובשות. אם כבר משקיעים בפסטו אז עדיף שיהיה על פסטה, זה ניצול טוב יותר של הרוטב. 

    השבמחק
  15. (נורא באיחור, אני יודע אבל היינו בחו"ל אז תצטרכי לסלוח לי. סליחה)
    האמריקאים ידועים לשמצה בחוש הטעם הקלוקל שלהם ובאוכל המתוק שלהם. גם מוצרים ישראלים שמגיעים אל המדפים שם עוברים שינוי (לרעה). נדמה לי שהיה פעם סיפור עם במבה שלא היה מספיק מתוק בשבילם במקור. 

    השבמחק
  16. חול זה תירוץ טוב להכל, אז נסלח ללא היסוס
    היה חול עם אוכל טוב?

    השבמחק
  17. היה גם אוכל טוב. היינו בלונדון, היה סיני, הודי, אוכל מקומי בפאב, והרבה רכבת תחתית (מתישהוא אולי גם אצלנו).

    השבמחק