יום שישי, 8 באפריל 2016

ג'אסט בעיר הרוחות #1 - טיול בעיר

(יום 31, ask me anything) לבקשת הקוראת הנאמנה, אני אפתח פה במיני סדרה, תובנות על שיקגו. בפרק הראשון אתרי תיירות- מה יש לעשות בביקור בעיר.


נתחיל מהאטרקציה התיירותית שכל מי שפה ממליץ לפתוח בה- סיור ארכיטקטורה בספינה. הסיור שנעשה בספינה ששטה בנהר שמקיף את מרכז העיר מצפון ומערב. פעם הנהר נשפך לאגם מישיגן, אבל אז הבינו שהוא מזוהם ומזהם את האגם אז הפכו את כיוון הזרימה שלו. בסנט פטריק'ס דיי צובעים את הנהר בירוק. באוגוסט יש מרוץ ברווזי גומי. את הסיור מעבירים מדריכים מתנדבים שחברים באגודת חובבי הארכיטקטורה של שיקגו ורואים שהם אוהבים את העיר שלהם. במהלך הסיור מוצגים הבניינים העיקריים, סגנונות הארכיטקטורה השונים וההיסטוריה של העיר. מסתבר שרוב הבניינים די חדשים, לפני 100 שנה העיר היתה שטוחה.


במקום שהנהר נשפך לאגם (בעצם יוצא מהאגם) נמצא הניבי פייר, שעוד לא ממש הבנתי מה הקטע שלו. יש שם האנגר ענק עם כל מיני דברים בפנים, דוכני אוכל, תיאטרון שייקספיר, בחורף היה שם יריד חורף לילדים. יש שם גלגל ענק. בחורף פירקו אותו, עכשיו הרכיבו חזרה, אני לא יודעת אם הוא עובד.


קצת דרומה נמצא המילניום פארק ובו סמל ההיכר של העיר- הבוטן. שמתי פה כמה תמונות שלו, אתם לא באמת הייתם תיירים בשיקגו אם לא צילמתם את עצמכם משתקפים בכדור הגדול והכסוף שמשקף אל כל הבניינים שמסביבו. סביב הבוטן יש כמה פסלים, יש מסלולי הליכה נחמדים שכוללים גשר מעל לכביש, קיר טיפוס, גן שעשועים נחמד לילדים וקצת מים זורמים. בחורף יש זירת החלקה על הקרח. מהפארק יש גשר שמוליך לארט אינסיסיוד אוף שיקגו.


הארט אינסטיטוד הוא המוזיאון המרכזי של שיקגו, עם שני אריות בכניסה, בין חג ההודיה לכריסמיס שמים עליהם זרים וסרטים אדומים. זה לא המט של ניו יורק אבל זה מקום מרשים עם תערוכות יפות ואפשר להסתובב שם יותר מפעם אחת. (חינם לתושבי אילינוי בחמישי אחהצ). 


ממול למילניום פארק נמצא הart and calture center, מקום שלדעתי לא מספיק מוכר. בניין מרשים שבו צולמה סצנת האופרה בסרט the untouchables. הכניסה שלו היא היכל מרשים עם קירות פסיפס יפיפיים. לפעמים יש שם מופעים. כשעוברים מעבר להיכל מתגלה מוזיאון מודרני עם כל מיני תצוגות מעניינות, כשהבניין בעצמו מהווה חלק מהתצוגה עם גשרים תלויים שמובילים משומקום לשומקום. מבחוץ אפשר לזהות את הבניין בקלות כי על החלונות הענקיים שלו מצויירים וילונות. 


דרומית לארט אינסטיטוד נפרש גקסון פארק שזה בעצם דשאים וגינות מעוצבות, כנראה שבאביב הוא פורח, ופסלים על גשרים שעוברים מעל לרכבת. הגשרים עצמם יפים אם מתעלמים מהעובדה שמתחתיהם יש נהר של פסי מתכת וחצץ. שיא הפארק הוא במזרקת בקינגהם שעוד לא יצא לי לראות אותה פועלת כי השנה כיבו אותה מוקדם לשיפוצים ועוד לא הפעילו מחדש. מהמזרקה אפשר לראות את מפרץ המוזיאונים. שם אפשר למצוא את מוזיאון פילד שזה גרסה מוקטנת (מאוד) של הנשיונל היסטורי מוזיאון, עם מעט דינוזאורים, מומיה אחת או שתיים, כמה פוחלצים, חדר עם אבנים ויהלומים ועוד כמה תצוגות מוקטנות. (חינם לתושבי אילינוי בראשון אחת לכמה שבועות ובכל פברואר). יש גם את האקווריום (חינם ביום שלישי) ופלנטריום, שעוד לא בדקתי (צריך לבדוק מתי הוא חינם).  


דרומית לשם יש אזורים שלא מומלץ להסתובב בהם אבל אם נוסעים לאורך הלייק דרייב ומדלגים עליהם מגיעים לשכונה שלנו. כאן יש פארק חמוד על שפת האגם שניתן למצוא הרבה תמונות שלו פה בבלוג וכאן גם צולמה התמונה בראש הבלוג. פה יש את ה museum of science and industry שזה כמו הטכנודע רק הרבה יותר גדול ומגניב עם כל מיני תצוגות אינטרקטיביות, רכבות, מטוסים, צוללת ועוד דברים מגניבים (היה חינם בחודש ינואר, לא כולל סופי שבוע). עוד מוזיאון נחמד ונסתר הוא מוזיאון המזרח הקדום שנמצא בשטח האוניברסיטה. הכניסה חינם והמוזיאון מכיל אוסף מרשים של ממצאים ארכיאולוגים מהאזור שלנו כולל כמה ממצאים ממגידו (ליד הבית), חלקם מקוריים וחלקם משוחזרים, יש גם מומיות. אפשר גם להסתובב באוניברסיטה ולהנות מהארכיטקטורה שלה, בסתיו אפשר לראות סטודנטים קופצים לתוך ערמות עלים, בחורף אפשר לראות סנאים מסכנים מקפצים בשלג.


עוד מקום שנחמד לטייל בו נמצא צפונית למרכז העיר- פארק לינקולן, עם גן חיות מרשים מלא חיות מסכנות בכלובים קטנים מדי, בחורף ממלאים את כל הפארק באורות ומוזיקה, ממש מרשים לטייל שם (ולרחם על החיות שלא נותנים להן לישון, קצת פוגע בהנאה, לא יכלו סתם לקשט איזה פארק בלי חיות בפנים?). יש גם חממה נחמדה עם גינת סחלבים ועוד כל מיני צמחים מעניינים. בחורף יש רכבות קטנות שנוסעות בין הצמחים.


מוזיאונים נוספים בעיר- מוזיאון לאומנות פוסט מודרנית (קטן וכנראה נחמד אם אתם אוהבים אומנות פוסט מודרנית, אני לא מבינה אותה) ומוזיאונים שלא הייתי בהם כגון מוזיאון ההיסטוריה של שיקגו, מוזיאון הנהר והגשרים, מוזיאון להיסטוריה אפרו אמריקאית, מוזיאון הילדים ועוד הרבה.


זהו, אם מישהו עובר בשיקגו אני חושבת שיכול למלא יומיים שלושה, אל תשכחו לקפוץ לבקר, אני יודעת איפה אפשר למצוא קפה סביר.


 

4 תגובות:

  1. אם תראי שאיזה סטוקר חפר לך בבלוג- זה אני.

    השבמחק
  2. סטוקרים מתקבלים בברכה :) welcome

    השבמחק
  3. ידעתי שאקבל תמורה מלאה, חינם בכל יום לבלוגרים ולעוברי אורח שמבינים מה טוב :)

    השבמחק
  4. תבואי כל יום :) 
    (או כל כמה ימים באופן מדגמי, זה שאני כותבת כל יום לא אומר שהקוראים צריכים לסבול אותי כל יום)

    השבמחק