יום חמישי, 10 במרץ 2016

פוסט עדכון

אז מה חדש?


הממ....                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  


טוב נעבור לקיטורים.


אני כבר לא רוצה לדבר עם אנשים בארץ כי אז מגיעה השאלה הזו, אז מה חדש, איך מתקדם? והתשובה היא לא מתקדם. אין חדש. אין עבודה, אין שפה, קשה, קשה. החדשות הכי מרגשות הן שעומדים לפתוח מרשל'ס בשכונה שלנו, זה מרגש את האחד בעיקר כי המשפחה שלו מתים על החנות הזו. אני שונאת ללכת לשם עם האחד כי אני מרגישה כמו גבר שמלווה אישה במסע קניות, בסופו של דבר אני מתיישבת על ספסל ורק מחכה שנצא כבר. 


 


אני שולחת קורות חיים על אוטומט, לא משקיעה מחשבה כי אני יודעת שאם אני אחכה אני אתאכזב. אני כבר לא מאמינה שזה יגיע. הביקורים בבית חולים לבדיקות דם כבר הפכו לשגרה, הפקידות של הבוקר מכירות אותי, כל חודש מחדש מתחילים, מקווים שאולי הפעם אבל זה כבר נהיה כמו עם החיפוש עבודה, לא באמת מאמינה שזה יקרה. אני רוצה לעבור לשלב הבא, להפריה חוץ גופית, הרופאה מוכנה להעביר אותי אבל ממליצה קודם לתת עוד כמה נסיונות וגם אמא שלי וגם האחד אומרים לי לתת עוד נסיון לפני שעוברים לחלק הקשה כי פעם אחת זה כבר הצליח. אבל זה לא באמת הצליח, נכון? 

בעבודה הזמנית הייתי יום אחד מלא וכנראה שלא ממש אהבו אותי לפני יומיים קיבלתי מייל בבוקר שמבקש שאני אבוא בצהריים, בבקשה בבקשה preaty please. תוך 3 דקות עניתי שאין בעיה. אחרי שעה קיבלתי תשובה שממש תודה אבל לא צריך, מצאנו מישהו אחר. תודה.


 


לאחד לעומת זאת הולך ממש טוב. המנחים שלו מרוצים, הוא מתחיל לכתוב מאמר ואולי גם לשתף פעולה עם סטודנטים אחרים של המנחה ואולי גם עם פרופסורים אחרים. והוא מספר לי על כל זה באושר ואז שואל אותי "ומה את מספרת?". מה כבר יש לי לספר בדיוק? היום עשיתי כביסה? באמת שאני שמחה בשבילו אבל מה איתי? נראה שאני פה בשביל לעשות כל מה שלו אין זמן, לשטוף כלים, לעשות כביסה, לנקות, לשלם חשבונות. אפילו לשים צ'ק בתיבה בדרך לאוניברסיטה קשה לו. מדי פעם כשהוא רואה שאני בדכאון הוא שוטף כמה צלחות. באיזה שלב כשביקשתי ממנו להתקשר לביטוח לברר משהו לגבי מכתב שהם שלחו לו הוא אמר לי תעשי את זה את, אין לי זמן, למה אני צריך לעשות את זה? כי אנחנו פה בשבילך!!! בסוף כמובן שאני התקשרתי. 


 


שבוע הבא הוא נוסע לכנס ואני שוב נשארת לבד ושוב ההורים שלו יתקשרו לבדוק שאני לא בדיכאון ומה אני עושה כשהוא לא פה (בערך מה שאני עושה כשהוא כן פה). פעם קודמת שהוא נסע אמא שלי הבטיחה שבפעם הבאה שהוא ישאיר אותי ככה לבד היא תבוא להיות איתי ונטייל ביחד ואני קיוויתי שעד שזה יקרה כבר תהיה לי עבודה ולא יהיה לי זמן אבל אין עבודה והיא לא יכולה לבוא בגלל הטיפולים הכימוטרפיים שבכלל לא כתבתי עליהם פה כי אני לא רוצה אפילו לכתוב את זה.


אה, הנה עדכון, ההורים שלי התגרשו. עכשיו זה רשמי. כבר 7 שנים בערך שהם לא ביחד אבל עכשיו פתאום אבא שלי החליט שהוא רוצה להתגרש. כנראה חברה שלו לחצה. אף פעם לא סבלתי אותה. מזמן לא דיברתי איתו, התקשרתי לפני שבוע אבל הוא לא ענה ולא נראה לי שהוא יודע איך להתקשר אלי למרות שהסברתי לו לפני שנסענו והתקנתי לו וייבר. לא משנה, אני לא בטוחה שיש לי כוח לדבר איתו. אם אמא אני מדברת פעם בשבוע והשיחות נעשות יותר ויותר קשות, כל פעם השיחה לוקחת שעה והיא לא רוצה לנתק ומבקשת שאני אספר עוד משהו ומחכה לחדשות טובות ופשוט אין לי אז היא מספרת ומעמידה פנים שהכל נפלא והטיפולים עוברים בקלות והכל בסדר אבל בין הסיפורים מדי פעם נכנסים משפטים שאומרים שלא, לא הכל בסדר ואני לא נמצאת שם איתה.


 


טוב, אז זה העדכון. אני חושבת שאני אצמד לתמונות בינתיים.

15 תגובות:

  1. אני ממש שמחה שעדכנת דווקא כי כל כך לא כיף לך עכשיו וזו תקופה ממש לא קלה עבורך. גם הסיטואציה שלך וגם הדאגה לאמא... שולחת חיבוק עם תקווה לטוב בכל החזיתות.. ובהחלט תמיד כיף לראות גם את התמונות 

    השבמחק
  2. זה מעבר מאד קשה ואני לא יודעת למה מצפים שתתקדמי או לאן בדיוק את אמורה כרגע להתקדם. בחורף הזה, לבד רוב היום ועם חוסר התגובה ממקומות, נראה לי מאד טבעי דכאון.


    כשאחותי עשתה אותו באיזשהו שלב היא השקיעה המון בגינה אורגנית ואז היא התנדבה בעבודה מקצועית שמאד פתחה לה קשרים ודלתות. אני לא אומרת שזה טוב לכל אחת, סתם חולקת.

    פיסת החוכמה היחידה שיש לי היא שאת חייבת להשקיע להתאים קורות חיים ובמכתב פתיח לכל משרה ומשרה. באמת קוראים את זה ביבשת החדשה שלך. אנשים מוזרים.

    השבמחק
  3. גינה אורגנית יכול להיות נחמד רק שאין לנו גינה כי אנחנו בקומה 6 (בבניין שמגיע עד קומה 14 אבל אין בו קומה 13). יש לנו לאקי במבוק שקנינו בליטל ויאטנם. 
    השקעתי בקורות החיים, 250 דולר לקורות חיים ומכתב פתיח (ככה קוראים לcover letter בעברית?) מודולרי שאני גוזרת ממנו פסקאות בהתאם למשרה ולפרופיל משופר בלינקדאין, למרות שלבחורה שנעזרתי בשירותיה אין לינקדאין. אני לא יודעת כמה זה עוזר, כמות התשובות שאני מקבלת מזערית ותמיד אני נופלת בשאלה כמה שנים נסיון יש לך בשפת תכנות X (אין, הנסיון שלי הוא בתכנון, לא במימוש)... טוב אני יכולה להמשיך ולקטר על זה אבל עדיף שאני אעצור פה. 

    השבמחק
  4. לפחות יש תמונות יפות. 

    השבמחק
  5. וכמה שנים זה אמור להימשך? :(
    בטח נמאס לך מאנשים שנותנים לך עצות, אבל חשבת על:
    פרילנס, קורסרה או פשוט לחזור לארץ ולחיות בנפרד שנה / שנתיים?

    השבמחק
  6. בין שנתיים לארבע, עד שהוא ימצא משרה במחקר (לפחות שנתיים) או עד שנחליט שכנראה זה לא נועד להיות (לכל היותר ארבע שנים). 
    פרילנס אין לי מושג איך להתחיל אפילו. על קורסרה אני חורשת כרגע. לחיות בנפרד עלול להפריע קצת למטרה של לעשות ילד ביחד. 

    השבמחק
  7. מזדהה :) אנחנו בגרמניה כבר שנה וחצי כמעט הוא בפוסט ואני... בבית...
    האמת שעד לא מזמן למדתי גרמנית אז לא היה לי משעמם מדי אבל מאז שסיימתי אני מנסה למצוא לעצמי עיסוקים וכיוון ששופינג זה עיסוק קצת יקר בהתחשב בזה שאני לא עובד אז התחלתי לחפש עבודה או איזה קורס אבל כמו שאת יודעת בלי שפה אין עבודה... קשה!
    את יכולה למצוא אולי איזה קורסים שיכולים לעניין אותך? לפחות כל עוד לא מצאת עבודה, זה יכול להיות נחמד דווקא...

    השבמחק
  8. לגבי ההריון דברים יכולים לקחת זמן וזה דיכאון, מבינה אותך מאוד, אנחנו ניסינו שנה עד שהצליח היינו ממש שנייה לפני הזרעות (כאשר הרופאה אמרה לנו שגם את זה אין טעם לנסות בכלל), אבל לצערנו הייתה לי הפלה גם בסוף החודש הרביעי אז שוב לנק’ ההתחלה... אני מאוד מבינה את הדיכאון שלך מה גם שכיוון שאת בבית אז יש לך המון זמן לחשוב על זה לעבור על הכל בראש הרבה יותר מדי פעמים... אני בטוחה שהכל יצליח לכם והכל יסתדר הדברים האלו יכולים לקחת זמן אבל גם יכולים להפתיע מה שנשאר לך זה לחכות וומה שלי עזר זה לנסות להתעסק כמה שיותר בכל דבר אחר חוץ מזה
    מאחלת לכם שהכל יגיע וכמה שיותר מהר

    השבמחק
  9. אני עוקבת אחרייך (קוראת שקטה) והאמת שלפני הנסיעה הסיפורים שלך די עודדו אותי שאפשר לעשות את זה גם בחול. מאוד הצטערתי לשמוע על ההפלה אבל לפי מה שאת כותבת התמודדת ממש יפה, אני לא יודעת אם אני הייתי יכולה לאסוף את עצמי ככה. 
    אני מנסה להתעסק עם כל דבר אחר, כמו שכתבתי לפיקולו אני חורשת על קורסרה וגם על אתרי חיפוש עבודה אבל לפעמים הכל מרגיש פשוט חסר טעם. 
    מאחלת לשתינו חדשות טובות בקרוב 

    השבמחק
  10. אני שמחה שעודדתי אותך לפני שנסעת ואעשה את המקסימום לעודד אותך גם עכשיו, זו תקופה מדהימה שאנשים מאוד מייחלים לה, רילוקיישן במיוחד זמני נותן לך להנות מכל העולמות אם רק תאפשרי לעצמך. את חדורת מטרה למצוא עבודה ואני מאוד מעריכה את זה אבל אל תשכחי שבשאר הזמן עד שתמצא בשעה טובה יש המון דברים מדהימים שאת יכולה לעשות, מבטיחה לך שלא מעט מקנאים בך :) תעשי את מה שתכננתי מזמן ולא היה לך מעולם זמן, תחיי את היום ולא רק את מחר, במקום להתרכז במה שלוקח זמן תנסי לעשות היום דברים שגורמים לך אושר. זו תקופה שכשתהיי מוקפת בקטנטנים ועסוקה בעבודה עוד תתגעגעי אליה, אז נסי לחשוב למה תתגעגעי ותעשי את זה, ביג טיים גם אם אלו דברים שנראים לך שטחיים עכשיו, עצם זה שזה עושה לך טוב זו סיבה מספיק טובה! אני מאמינה שהכל מגיע ומגיע בזמן נכון אז אנחנו נזדיין בסבלנות ;) והכל יבוא על מקומו !!!

    השבמחק
  11. גם לי אין עצות מעשיות (יש לי כמובן, אבל משהו מאוד כללי. בהמשך), והקריעה בין אמא שלך שעוברת טיפולים בארץ ובין הבדידות האישית והמקצועית שאת חווה בחו"ל + קשיים בכניסה להריון הופכים את התקופה הזו לקשה במיוחד, בלי קשר לשאלה מי מקנא בך. 
    וכאן באה העצה/סיפור: כשהייתי בפוסט-דוק בחו"ל יצאתי על מילגה בשנה הראשונה, ובשנה השניה חיפשתי עבודה. הגשתי קורות חיים לכל מיני מוסדות אקדמיים בסביבה (ולא חסר בבוסטון רבתי). לא קיבלתי אף תגובה. 
    ואז הגיע מהארץ פרופסור אחד מהחוג שלי. נפגשנו. יתרה מכך, אספתי אותו משדה התעופה. הוא שאלה מה חדש, וסיפרתי לו. ’למה לא אמרת לי?’ הוא שאל. הערב אני אוכל עם הרקטור של המוסד הזה והזה. אני אומר לו משהו. למחרת בבקר קיבלתי שיחה מלשכת הרקטור, ובשנה ההיא לימדתי במוסד הזה.
    מוסר השכל: את צריכה מישהו שיתווך. קורות חיים של מישהי שאף אחד לא שמע עליה לא יעזרו אלא אם כן את באמת מתאימה להם בול למשבצת. תצטרפו לקהילה: יהודית, ישראלית, רפורמית, קונסרבטיבית, מה שמתאים לכם. תארחו ותתארחו. ותשאלי מה הם מכירים. תתפלאי כמה זה פותח דלתות, התיווך הזה. 

    השבמחק
  12. העניין הוא שאף פעם לא היה משהו שתכננתי לעשות ולא היה לי זמן, תמיד אהבתי את מה שעשיתי, לימודים או עבודה. עכשיו אני מחפשת איזה דברים מדהימים אפשר לעשות כשיש זמן, אני אשמח לרעיונות. 

    השבמחק
  13. ציינתי כבר שכל הישראלים חיים בצפון ואנחנו בדרום? אז דיברתי עם כמה נשים שיש להן קשרים אבל כולם במרחק שעה וחצי נסיעה, שעתיים וחצי בתחבץ (התחבץ פה גרוע). אתמול דיברתי עם ישראלי שהוא די בכיר באיזה חברה ודבר ראשון הוא שאל אותי איך אני אסתדר עם עבודה באזור שלו כשהבעל עובד באזור הזה. כמובן שאם זה מה שאני אמצע נשקול לעבור לגור באמצע, אבל זה באמת מתסכל. 

    השבמחק
  14. הלואי והייתי יודעת אני גם מחפשת עדיין ;)

    השבמחק
  15. אפשר גינה אורבנית במקום גינה אורגנית  סתם סתם, לא לירות בי.
    נשמע שאת עושה את כל מה שאני חושבת עליו ואף יותר. ייקח קצת זמן כנראה. אל תתייאשי. וגם, מוזמנת לקטר, אני חושבת שלו היתה משרה לזה, הייתי מצטיינת בה.

    השבמחק