יום רביעי, 30 במרץ 2016

זה רק אני שלא מבינה?

קראתי את הקטע הבא: אונס זה אונס גם כשהוא כמעט


אמ;לק: הבחורה חיפשה ריבאונד, פגשה מישהו קבעו אצלו בדירה, לשניהם ברור מה הולך לקרות. איפהשהו באמצע הבחור דורש שתמצוץ לו. הבחורה מסרבת והאדיוט ממשיך להתעקש שככה זה בסקס וככה צריך. הבחורה עושה בחכמה, לוקחת את עצמה, צועקת על האדיוט שלא זה לא ועוזבת בטריקת דלת. 


עכשיו דעתי: הבחור אפס אדיוט שמבסס את תפיסת עולמו על סרטי פורנו, לא מגיע לו שבחורה תסתכל עליו אפילו. הבחורה צודקת לגמרי בדרך הפעולה שלה ואם היתה מוסיפה איזה הערה על כך שמי בכלל רוצה את הדבר הקטן הזה שלכי תדעי איפה הוא הסתובב אצלה בפה, מה טוב. בשלב זה הבחורה צריכה להרגיש גאה בעצמה על זה שהיא חזקה ולא נותנת לאפס שכזה להשפיל אותה. אז למה היא מרגישה מושפלת, למה היא תוהה אם זה אשמתה, למה היא מרגישה חוסר אונים? היא היתה בשליטה מלאה במצב, לא עשתה שום דבר שהיא לא רצתה לעשות, למה היא יוצאת מזה דומעת ומצולקת? כי איזה אפס רצה שהיא תרד לו? 


גם לי פעם זה קרה שבמהלך קשר יזיזות פעם אחת הבחור נעמד מעלי ואמר תפנקי אותי. אמרתי לא. הוא התלונן שזה לא פייר, הוא פינק אותי למשך זמן ארוך (ולזכותו יאמר שהוא באמת השקיע), עכשיו גם לו מגיע. פינקתי קצת עם היד אבל הבהרתי לו שזה לא יקרה. הוא המשיך לבקש אבל בסוף המשכנו הלאה. לא קרה כלום. 


כשהייתי בצבא גרתי באכסניה צבאית וקרה לי כמה פעמים ששיחה עם חייל שהתארח במקום לזמן קצר נסחפה קצת יותר מדי ובאיזה שלב הייתי צריכה לדחוף אותו ממני בכוח. אז קרה. הבחור הבין שאני לא מעוניינת ושנינו המשכנו הלאה. אני יודעת שיש מקרים שנגמרים אחרת, אני יודעת שיש לי מזל שלי זה לא קרה, ואולי המזל הוא שתמיד הייתה לי את היכולת להגיד לא, אבל גם בסיפור הזה לבחורה היה את הכוח והיא עמדה על שלה.  


מישהו מוכן להסביר לי למה הבחורה, שהעמידה את הגבר במקום, שלא עשתה שום דבר שהיא לא רצתה לעשות, מרגישה כמו קורבן אונס? למה היא מתביישת במשהו שלא קרה? 


 


(יום 22)

60 תגובות:

  1. אני גם לא חושבת שזה אונס כי היה לה כוונה מלאה לשכב איתו, אבל יכולה להבין למה הרגישה מושפלת שזה נגמר ככה,
    כי לכי תדעי איזה ריב היה שם לפני שיצא מהחדר והשאיר אותה עירומה, וגם להישאר בחדר לבד עירומה זה נראלי דיי לא נעים..
    בכל מקרה הבלוג שלה פתוח לתגובות ואת יכולה פשוט לשאול אותה..

    השבמחק
  2. זה לא בלוג והוא פתוח לתגובות רק דרך הפייסבוק, ומאחר שאצלי הפייסבוק הוא כלי לתקשורת בלבד אני משאירה אותו נקי. 
    אני מבינה שזה לא נעים, אבל מפה ועד השפלה נוראית וחוסר אונים המעבר לא ברור לי.

    השבמחק
  3. כמוך גם לי זה נשמע שהיא מנסה לייצר ביזוי והשפלה היכן שהיתה בעצם גבורה והעצמה.....למה? לכי תביני נפש הבחורה...
    אגב ממה שלמדתי זה בדיוק ההבדל בפגיעה הרגשית/נפשית בין מי שהותקפה ועמדה חסרת אונים לבין מי שקמה והלכה, תקפה חזרה, מנעה תקיפה, עשתה משהו בנידון. האחרונה לא מצולקת, בדרך כלל. אולי זה מלמד אותה להיזהר יותר במצבים מסוימים אבל היא לא הפכה בשום שלב לקורבן...

    השבמחק
  4. קצת קשה לי עם כל סיפורי "האונס" (או שבלי גרשיים אני לא יודעת) כי כמו שגדולה וקטנה הגיבה הייתה הסכמה, באיזשהו שלב זה השתבש, משהו שיכול לקרות במיוחד אם מדובר במישהו שאת לא ממש מכירה, היא העמידה אותו במקום וזהו איפה האונס פה? זה שהוא ביקש ממנה לעשות משהו שלא רצתה והיא לא עשתה? אני לא הייתי בסיטואציה אז אני לא שופטת אבל קצת קשה לי עם המקרים האלו שהם לא לפה ולא לשם זה קצת לדעתי מוריד מהאונס, אולי הטרדה אבל גם כשזה בהסכמה אז גם לא בדיוק... 

    השבמחק
  5. אני מבינה שיש בנות שבאמת נכנסות למצב נפשי של חוסר אונים, אבל זה לא המצב. היא היתה בשליטה. ואת יודעת מה, היא אפילו לא הותקפה. זה שגבר אדיוט מתעצבן עליך אם כל הכבוד לא נקרא תקיפה. זו בהחלטת התנהגות בזויה, אבל לא תקיפה.

    השבמחק
  6. אני הייתי בסיטואציה שמישהו רוצה לעשות משהו שאני לא רוצה והייתי צריכה לדחוף בכוח. וכן, זה גרם לי הרגשה זיפת. אבל אז לקחתי את עצמי בידיים וזהו. אני לא הולכת עם טראומה ופצעים נפשיים מאז. 

    השבמחק
  7. לפני שהלכתי לישון חשבתי על הנושא הזה משום מה ובדיעבד נזכרתי שהוטרדתי פעם אחת, זה היה כשהייתי בכיתה ט’ ישבנו על איזה ספסל בחוץ באמצע היום ואז בא איזה ילד ערבי חסם את הדרך שלי עם האופניים והתחיל לגעת בי, שתינו קפאנו. לא זוכרת את מה שקרה שם בבהירות למען האמת... אין כמובן קשר בין הדברים סתם פתאום נזכרתי.. הייתי אצל היועצת והיא לא בדיוק עזרה אבל אני לא מרגישה ש"צולקתי" כמובן שכל מקרה לגופו ואי אפשר לשפוט אף אחד פשוט נראה לי שעכשיו כל נושא השיימינג והלצעוק הוטרדתי נאנסתי הוא נפוץ וזה הופך קצת לזטב זאב גם כשמדובר במקרים אמיתיים ומצערים

    השבמחק
  8. זה נשמע משפיל מהסיבה הפשוטה שמשפיל שמתייחסים אליך כמו אל שחקנית פורנו. אבל בעיניי ברור שזה לא אונס, רק גבר שחי בסרט ומתייחס לנשים כאילו הן חייבות לו משהו ואישה חזקה שעומדת על שלה. 

    השבמחק
  9. אוקי, אני מקבלת את המשפיל. אבל ממשפיל לא יוצאים מצולקים

    השבמחק
  10. אני מניחה שכל בחורה, אם תחשוב על הנושא מספיק זמן, תזכר באירוע דומה בעברה. לא סתם ארגון אחת מתוך אחת נקרא ככה. השאלה היא איך כל אחת לוקחת את הארוע הזה. אני מניחה שזה מאוד תלוי בחוזק הפנימי של כל אישה.
    אני מסכימה איתך שהתקרבנות וצעקות אונס על כל אירוע מיני לא נעים גורמים לזילות של המושג ולזלזול בקורבנות אמיתיים.

    השבמחק
  11. כי היא כבר שכבה איתו וכנראה שהיחס שלו היה מבזה והיא לא ציפתה לזה, אני מניח שלא הייתה עושה איתו כלום. לא הייתי מגדירה את זה כאונס, אולי כהתנהגות לא הולמת ודושבגית.

    יצא לי להתקל בגברים שמשנים פרצוף בשנייה שהם לא מקבלים מה שציפו, מה שהם מצפים לו בלי שום רמז או תיאום ציפיות מהצד השני.
    היה אחד שהזמין אותי לשאכטה, נסענו אליו לשכונה די מרוחקת, היינו בקשר ידידותי אז לא דאגתי. כשהגענו לשם הוא מתחיל לנסות להתעסק איתי, אמרתי שאני לא רוצה, הוא לחץ ואני התעקשתי אז הוא צחק עליי ולעג ’בשביל מה חשבת שבאת?’ כאילו רק מתוך זה שאני בחורה והוא הזמין אותי אני אמורה לשכב איתו אם באתי אליו. כל זה היה בתוך 10 דקות ממתי שהגענו לשם, ממש פאקינג התנפלות. ואז הוא קם ואמר שאעוף לו מהדירה כשהוא יודע שאמצע הלילה ואני לא מכירה את האזור... איחוליי לו שהוא סיים את חייו באיזו דרך מחרידה למשל שנמלים אכלו לו את הגלגליי העיניים בעודו בחיים ומצווח כמו כוסית ואז דוב חירבון לו על הפרצוף עד שהוא נחנק או משהו נפלא דומה.

    השבמחק
  12. זה יהיה יותר הגיוני אם זה היה דוב נמלים. סליחה נסחפתי.

    השבמחק
  13. לגבי שאלתך האחרונה, זה די ברור.. בעולם בו לחוות אונס זה טרנדי, והמונח מקבל מליון ואחת פרשנויות מודרניות פוסט-פמיניסטיות, אז זה כמו בערך להחזיק מותג נחשק. לא חסרות בנות שיחפצו במקרה כזה לרזומה שלהן, כי אחרת כנראה שחלילה משהו מקולקל בהן, או שבדיון החברתי הבא על פטריארכיה לא יהיו להן טיעונים מנצחים.

    ולגבי הנושא, סתם שמוק שהשמש זורחת לו מהתחת.

    השבמחק
  14. לא חסרות בנות שיחפצו במקרה כזה לרזומה שלהן?? 
    זה אחד הדברים היותר דוחים שיצא לי לשמוע בדיונים מהסוג הזה.

    השבמחק
  15. אבל היא לא שכבה איתו, למרות שהיא בהחלט כתבה שהיא רצתה (לפני שהוא נהיה דוש). 
    הסיטואציה שאת מתארת הרבה יותר גרועה, זה לא סתם מישהו שאת לא מכירה ואת מגלה שהוא מניאק, מדובר על מישהו שחשבת שהוא חבר שלך, יש פה ממש משבר באמון, ועדיין מאיך שאת כותבת את זה נראה שאת מבינה שפעלת כראוי ואין לך שום דבר להתבייש בו או להרגיש פצועה. בגידה באמון כן, אבל טראומה לכל החיים לא נראה לי שיש לך. אני טועה?

    השבמחק
  16. עד כמה שההודעה שלך גועלית אני לא יכולה שלא לתהות אם יש בזה משהו. מדי פעם אני קוראת בעמודי פייסבוק שמתלוננים על גברים והתיחסתי פה גם פעם לנשים שבטראומה מזה שאיזה חיל מותש נרדם באוטובוס והראש שלו נגע בכתף שלהן, אני לא יכולה שלא לתהות אם יש נשים שמרגישות צורך להתקרבן רק כדי להרגיש שייכות לדיון. 

    השבמחק
  17. כן נו טוב, אולי התנסחתי בצורה קצת מקוממת,
    אבל לפחות בחרת לחפש את הפואנטה ולא את הארס, ולפרש את המשפט ההוא כ"רוב הנשים רוצות לחוות אונס" כפי שהמתוקה מלמעלה דאגה.

    השבמחק
  18. באותו זמן חשתי פגועה ומושפלת שבטחתי בו, ובעיקר כועסת. אני עדיין די כועסת שיש אנשים מחליאים כל כך, זה יותר אכזבה ברמה האנושית מאשר ממנו ספציפית. 
    לא יודעת אם זו חויה טראומטית כמו חויה מערערת אמון, פוגענית. זה יחס מאוד מזלזל ופשוט נדהמתי איך הוא מעז, חתיכת חרא קטן ועלוב שכמותו.

    השבמחק
  19. ולעיניין הבחורה - אונס זה בטח לא...זכותה המלאה לחוש שרגשותיה או כבודה נפגעו, לצערי עוד אין דרך להעניש על דושבגיות(חוקית, אבל היא יכולה לספר לכל החברות שלה שיש לו קטן  ;))

    השבמחק
  20. זה לא נחשב אונס אבל הוא ניסה לכפות עליה לבצע דבר שהיא לא רצתה, ההתעקשות והעובדה שהוא לא הרפה אולי גרמו לה ללחץ ולחוויה הטראומטית שהיא מדברת עליה

    השבמחק
  21. אני רק תוהה מה היה קורה אם היא הייתה בחורה יותר נאיבית והייתה קורסת תחת הלחץ שלו , איך היינו מגדירים את זה אז... הרי ברור לבחור אחרי הסירוב הראשון או לפחות אחרי השני שהיא ממש לא מעוניינת אז למה הוא לוחץ? במובן הזה אני מבינה את כוונת הכותרת. כל התפיסה והחינוך לגבי סקס כל כך מעוותים שהוא מוביל גברים ממורמרים ואגוצנטריים להתנהג ככה עם נשים וזה מתמיהה בעיני... אם הייתי במקומו הייתי חשה מושפלת, תארי לעצמך שהיית מנסה להכריח איזה גבר לרדת לך - זה לא דבר מגוחך לעשות??

    השבמחק
  22. לא רק שזה לא אונס, זו זילות וחוסר כבוד בסיסי עבור כל מי שחוותה טראומה אמתית. לצעוק אונס על דבר כזה זה כמו שיש אנשים שצועקים ’שואה’ ו’נאצים’ ופוגעים בזכרם. 

    מה עוד אני גם לא חושב שהבן אדם חי בסרט פורנו ושלא מגיע לו שאף אחת תסתכל לכיוון שלו. יש הרבה בנות שלא גורמות מחדירה אלא רק מגירוי בדגדגן וזה לגיטימי שהן מבקשות שתרד להן או תעשה להן ביד ולא רק סקס. כנ"ל פה, אותו מדליק אוראלי וזכותו לרצות משהו בסקס ולנסות לשכנע את הצד השני, למרות שהוא היה יכול להתנסח אחרת, או שבכלל לא כמו שזכותה לסרב. 

    השבמחק
  23. על כך שהאפס הוא חלאה אין ויכוח. אם היא היתה יותר נאיבית אז היא היתה יורדת לו ואחר כך מתחרטת על זה, ובמקרה כזה הייתי מבינה למה היא מרגישה את כל מה שהיא תיארה. אבל היא לא. אם הייתי יותר חסרת בטחון ולא סגורה על עצמי גם אני הייתי שוכבת עם גברים שלא רציתי, אבל אני לא. וגם את לא. מצטערת, אני לא מבינה את כוונת הכותרת. להגיד אם הייתי חלשה הייתי נאנסת אז זה אותו דבר כאילו נאנסתי זה זלזול בקורבנות אונס אמיתיות. 

    השבמחק
  24. לחץ אני מבינה, משפיל, מעליב, פוגע אני יכולה להבין. חוויה טרמאוטית, בושה והרגשת קורבן, את זה אני לא מצליחה להבין. 

    השבמחק
  25. זכותו לרצות, לבקש ולנסות לשכנע. אבל להסביר שהיא צריכה כי ככה זה בסקס, לצעוק על הבחורה שלא מוכנה ולצאת מהחדר בעצבים (שים לב, הבחור ויתר על סקס, לראייתו העניש אותה על ידי זה שמנע ממנה סקס, כי הבחורה לא מוכנה לרדת לו)- הבנאדם חי בסרט פורנו.  

    השבמחק
  26. לשמחתי עוד לא הכרתי מישהי שלא רצתה לקיים מין אוראלי, כמו שלא הכרתי גבר שלא הסכים לקיים מין אוראלי ולדעתי זה נחמד ושני הצדדים נהנים מזה, וכנראה שהבחור מאוד מסכים איתי.
    אבל זה ממש לא רלוונטי. זכותו המלאה לחיות בסרט פורנו אם זה מה שעושה לו את זה ואף בחורה לא יכולה לקחת את זה ממנו.

    אבל זה בכלל לא העניין.
    העניין הוא שעצם זה שהיא משתמשת במילה "אונס", בתור כביכול "פמניסטית" פוגע בכל מי שאי פעם נאנסה ונאנסת מידי יום ביומו וגורם לכולם לזלזל במונח "אונס", כי אני יודע שפעם הבאה שמישהי תגיד לי "נאנסתי" אני אהסס שניה לפני שאני אהיה מזועזע לעמקי נשמתי ואני אתהה - או שהיא סתם מנפחת עניין באופן מביך למטרה שלא כ"כ ברורה לי?

    השבמחק
  27. מה גם, מביכות אותי תגובות שמנסות להצדיק למה זו חוויה כ"כ "מזעזעת" כמו התגובה מעליי, גרועות כמעט כמו הפוסט עצמו או הבחורה שניפחה את זה.
    לבחור יש רצונות והוא מביע אותם באופן לא מעורר אהדה, אבל קיבלתי את הרושם שלפי הפוסט הוא לא היה אונס אותה גם בעוד מאה שנה (יצא מהחדר, בדיוק הפוך מאונס) והלוואי שכל הגברים היו כמוהו.

    השבמחק
  28. או מישהו תקף אותך במכת אגרוף בודדה לאף ואם מישהו תקף אותך בצינור ברזל במכות מרובות, עדיין הותקפת...  אני חושבת ואני לא בטוחה כי אני לא היא שהיא מנסה למחות על היחס והתרבות, שלהגיד לא זה לא מספיק, שהוא(ורבים אחרים) מרגיש ’אינטייטלד’(יש מילה לזה בעברית?) לדרוש ממנה מה שבא לו ואם לא הוא מתעצבן ולוחץ.

    השבמחק
  29. אם מישהו אומר לי לעמוד פה כי הוא רוצה להרביץ לי ואני בתגובה הולכת למקום אחר אז לא, אני לא הותקפתי. גם אם הוא ממש מתעצבן עלי שלא נתתי לו להרביץ לי. 
    אני לא חושבת שהיא מנסה למחות על משהו, אין פה שום דיון על יחס החברה ויחס גברים לנשים, אין שום אמירה חברתית, יש רק נסיון שלה לשכנע אותנו שלמרות שלא היה אונס היא עדיין קורבן אונס.

    השבמחק
  30. פיקולו - דמיין לעצמך שאיזה בחור הומו היה מנסה לשכנע אותך להתנסות איתו ולאחר שהיית מסרב בנימוס הוא היה מתעקש ומסביר שזה בכלל נחמד וטבעי ושלא תדע עד שלא תתנסה ויביע עצבים ומחאה כלפיי הסירוב שלך, לא היית חושב שזו חציית גבול או אפילו הטרדה?

    השבמחק
  31. לא נראה לי שהבנת - ניסיתי להשוות בין אונס מתוך לחץ נפשי או פיזי מתון לאונס אלים. לא התייחסתי למקרה של הבחורה אלא למה שכתבת בתגובה. גם אונס קורה בהרבה דרכים, ואו דווקא המקרים האלימים הקיצוניים.

    השבמחק
  32. מסכימה עם החלק השני לגמרי. מה שאני לא מצליחה להבין זה מה המטרה הזו, מה היא משיגה מלהיות קורבן. לצערי הדבר הקרוב ביותר להסבר שאני מוצאת פה זה התגובה של firing squad. הייתי רוצה להאמין שבחורות לא ממציאות לעצמן טראומה ככה סתם כדי לקבל הזדהות אבל לא קיבלתי שום הסבר אחר לתופעה. 

    השבמחק
  33. בעצם אולי לא הבנתי אותך נכון. בכל מקרה -כל אחד שאכפת לו מספיק שהסקס ברצון יכול להבחין שהצד השני לא מעוניין בקלות רבה. אז זה לא אונס אבל זה יכול להתפרש כהטרדה.

    השבמחק
  34. באמת שהתגובה שלך קוממה אותי ואת סקסיסטית יותר מכל גבר שדיברתי איתו. למה הומו? אישה לא יכולה להציע לי להתנסות? 
    אז יכולה. וגם הציעו, גם לאוראלי וגם למין אלים, וסירבתי בשני המקרים. ובשני המקרים הן התקוממו והביעו עצבים כלפי ההחלטה שלי, כמה וכמה פעמים. ואני הייתי מתבייש עד עמקי נשמתי, נבוך להוציא את הראש שלי מבעד דלת ביתי, אילו רק הייתה עוברת בראשי המחשבה שתקשורת לגיטימית והבעת תסכול טבעיים הם איפשהו קרוב לחציית גבול, שלא לדבר על הטרדה. ואונס! אני לא יכול בכלל לחלום על מה הייתי חושב על עצמי אילו זה היה עובר בראשי. ואני בשוק שלא רק שפוסט כזה נכתב אלא שתגובה כמו שלך נכתבה. 

    השבמחק
  35. באמת לא הבנתי אותך נכון. כתבתי שאם היא היתה יורדת לו מתוך לחץ הייתי מבינה למה היא מרגישה את כל הדברים שהיא כתבה. אני עדיין לא חושבת שזה אונס כי היא כן רצתה לשכב איתו אבל זה נמצא מאוד קרוב לגבול. כמו שאמרתי, הבחור חלאה, עם זה אני לא מתווכחת. מה שמפריע לי הוא ההתקרבנות של הבחורה. 

    השבמחק
  36. אני בטוח שהיא מאמינה במאה אחוז שהיא ’נאנסה’. 
    היא חשה פגועה ומושפלת ומחפשת להוציא את זה באיזשהו מקום שזו לא הייתה אשמתה, ומה פחות אשמתה מ’אונס’. 
    מה עוד, שנראה לי שדווקא פחות קשור למקרה, זה שלדוגמא ילדים קוראים לילדים אחרים ’מליין’ כאילו זה דבר רע שיש להורים שלך כסף וכאילו להיות מסכן ולגדול בפחים זה עדיף ואתה מוערך יותר על כל דבר שאתה עושה עם ההורים שלך לא תמכו בך ומי שיותר מסכן ועם יותר טראומות יותר טוב. או בצבא, מי שיש לו את האוכל היותר חרא וישן פחות מנצח. 

    השבמחק
  37. הציעו לך אוראלי ומין אלים וסירבת? do tell 
    (מצטערת, הייתי חייבת) 

    השבמחק
  38. חח זה בסדר. 
    וזה בדיוק איך זה נשמע. אני חושב שדווקא אם הייתי מסכים היה מה לספר, אך זה טרם קרה (אני עוד צעיר ואולי יבקשו שוב). אני כמובן לא אכעס על אף אישה שחושפת בפני את הפנטזיות שלה. 

    השבמחק
  39. אוקי, נראה לי שיש לך פה נקודה. קריאת אונס כנסיון להתמודד עם פגיעה והשפלה. יש בזה הגיון מעוות כלשהו. 

    השבמחק
  40. אני לא חושבת שהיא מתקרבנת. התגובות פה מאוד נתפסו לסמנטיקה, למען הדיוק - ככל שאני יודעת חוקית אונס זו רק חדירה ואגינלית, חדירה אוראלית או אנלית נחשבים למעשה סדום,  <a target=_blank href="לשוניתhttps://milog.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%A1">לשונית</a> לאנוס זה לאלץ לבצע מעשה בלתי רצוי. אז מהבחינה הזאת היא צודקת - הוא ניסה לאלץ אותה לעשות משהו שלא רצתה, לדעתי היא ניסתה לומר שאף שהצליחה לסרב לו באופן מתמשך מול ה’משא ומתן’ הלוחץ שהוא ניהל איתה היא עדיין נפגעה רגשית וחשה מושפלת ומבוזה מהיחס שלו. אני לא רואה מקום לזלזל בהרגשה... הייתי בוחרת בכותרת אחרת אבל הפואנטה אותה פואנטה.

    השבמחק
  41. כמה התרגשות, על מה ולמה? הומו כי אני יודעת שיש לך חברה ומכך הסקתי שאתה סטרייט ורציתי לדמות לך סיטואציה דומה שבה אתה לא שופט מהצד אלא במקומה, מקבל הצעה שאינה רצויה >מסרב>מקבל מסע תחנונים ושיכנועים והצקות. <זה לא לגיטימי. ואני לא מזלזלת בכך שגם גבר יכול להיות מוטרד. סירוב אחד, מילולי או אפילו רתיעה פיזית זה מספיק. אתה מוזמן לקרוא גם את מה שכתבתי למעלה, זה עונה על השאר.

    השבמחק
  42. אגב אין לי בעיה אם  בוחרים לדבר על זה וגם להתעניין למה הסירוב, בצורה רגישה ומתחשבת ולא כדי לכפות את דעתך, באמת לשמוע מה הפרטר חושב. זה דווקא כדאי. אבל פריקת תסכולים ועצבים ולחץ - פה הבעיה.

    השבמחק
  43. שאלו אותי גם בצורה פחות מתחשבת וגם בפעם הראשונה שבה היינו בסיטואציה מינית וגם אז הגבתי באופן שקול. מה עוד, שאולי כדאי לך לקחת בחשבון שגם לגברים סקס זה עניין רגיש ושמישהי אומרת לך ’לא, אני לא יורדת לך’ או תגובה אחרת כמו ’איכס’ זו מכה רצינית לאגו בדיוק כמו שמישהו יוצא לך מהחדר בזמן סקס זו מכה לאגו אבל אני בטוח שהוא לא חושב שזה אונס. 
    ואני חושב שהתגובה שלי הייתה בדיוק עם מידת המהומה המתאימה לתגובתך, גם מבחינת הסקסיזם שלך וגם מבחינת זה שאת מנסה להצדיק מעשה מהרמה הנמוכה ביותר. 

    השבמחק
  44. אנחנו חיים בעולם שבו הרצונות שלנו מתנגשים ולבקש ממישהו פעמיים, שלוש פעמים, או אפילו חמש, לשקול שנית ולעשות משהו שאולי לא כלכך בא לו זה דברים שגם אני וגם את עושים ביום יום, גם במיטה, ולקבוע ש’טכנית היא צודקת הוא ניסה לאנוס אותה לבצע משהו שהוא שהיא לא רצתה’ זה עיוות של המציאות, פגיעה בכל הבנות שאי פעם עברו אונס אמיתי, התקרבנות באופן הנלוז ביותר וצריך להעלות על המוקד כל ניסיון כזה, ולו הפעוט ביותר, בדיוק כמו שצריך להעלות על המוקד אנסים. 
    לשמחתי אנשים שפויים יותר מכן כותבים את החוקים שלנו ואילו זה היה תלוי בך או בה דברים היו פוחדים לעשות סקס עם נשים, היו חותמים על חוזה לפני כל סקס ולא מסתכלים להן בעיניים תוך כדי מחשש שאולי זה יחשב אונס. 

    השבמחק
  45. רק סקסיזם? שכחת את האנטישמיות, הסמולניות, הקריאה לפדופיליה זאופילית ועבודת השטן.

    אתה מערבב פה דברים שאין להם כל קשר לנושא המדובר. אם חשת שהוטרדת אכן הוטרדת, המגדר לא רלוונטי. זה עיניין סובייקטיבי שקשור לרגשות שלך ולטון הכללי של ההצעה.

    השבמחק
  46. אי אפשר לנצח אדם שבא עם דעה מוכנה מראש ומנסה לכופף ולתמרן כל טיעון כך שיסתדר איתה ובהיעדר אפשרות כזו פונה למתקפה אישית על הטוען אחרת. שאפו על המרץ!
    כמו כן - אם ’לא’ אחד לא מספיק לך אולי לא יזיק חוזה חתום.
    והרשה לי להוסיף - פחחחחח

    השבמחק
  47. זה ממש לא נכון, לא כל מי שחש שהוטרד הוטרד, ולא כל מי שלא חש שהוטרד לא הוטרד. נניח ג’אסט מספרת על מישהו שהיא נאלצה להדוף בכח ולא לקחה את זה קשה. אני קצת הזדעזעתי מזה ורואה את זה כהטרדה אף על פי שהיא לא רואה את זה כהטרדה. לעומת זאת הבחורה הזו לא הוטרדה אף על פי שבדמיון שלה אני בטוח שהיא עברה אונס מזוויע. מזל שיש לנו חוקים מדויקים. 
    בנוסף, התגובה שלך נטפה סקסיזם, כמה שלא תנסי לצחוק על זה ולהסוות את זה בהומור. 
    ואני מאוד מתנצל שאני לא בא עם ’ראש פתוח לדעות שלך’ בנוגע לאונס, אולי נדבר גם על רצח וגם שם תאשימי אותי שאני לא בדיוק ליברל? 

    השבמחק
  48. אני מתייחסת לסיטואציה שתיארת בתגובות קודמות. אם זה הרגיש מטריד, הרגשת שמתעלמים מהסירוב שלך או מתייחסים אליו בזילזול או לוחצים עלייך - זו אכן הטרדה.

    הבחורה שכתבה את הפוסט בסה"כ תיארה שהיא נפגעה מהסיטואציה, הבחירה במילה אונס שגויה אבל אני לא חושבת שמדובר ביותר מניסוח לא זהיר, נמאס לי קצת לחזור על עצמי אז אולי תקרא ביתר תשומת  לב את התגובות הקודמות שלי לג’אסט, יעזור אם תקרא אותן במקום לחפש תשובות מפותלות ומתנצחות. כמו כן תוכל למצוא לפחות בשתי תגובות שלי את המילים - ’זה לא אונס’ בהתייחס למקרה של הבחורה.

    עזוב נטיפות ושאר תיאורים ציוריים, אני מזמינה אותך להפנות אותי לסקסיזם הספציפי שאתה מכוון אליו .

    השבמחק
  49. מצטערת, אבל אם אתה חושב שהניסוח שלך רק אולי מקומם, הבעיה היא בך ולא בבנות שמתלוננות. הבנתי את הפואנטה שלך אבל היא שגויה מהיסוד, גם אם נתעלם מהאמירה ההיא. זה לא טרנדי, זה לא מותג וזה בטח לא נחשק. עד שלא תעבור חוויה כזאת אתה לא תבין, ואל תתיימר להבין את המקום ממנו נשים כאלה באות. אולי המקרה הזה ספציפית לא נכנס לתוך ההגדרה של אונס, אבל עדיין ניסו לכפות עליה משהו שהיא לא רוצה. זאת חוויה לא נעימה ששמה את הבחורה במקום לא נוח, אם היא לא הייתה קמה והולכת זה בקלות יכל ללכת למקומות פחות טובים. זה לא אונס, ועדיין מותר לה להרגיש רע.  

    השבמחק
  50. וזה שהיא לא נאנסה אלא רק הוטרדה לא שולל ממנה את הזכות לחוש פגועה. כך אני חושבת, כך זה נראה לי הוגן. סקס(ואני מתכוונת לכל סקס שלא יהיה כולל הקינקי והביזארי ביותר למען הסר ספק) צריך להיות הדדי ונעים לכל הצדדים. לא משא ומתן, לא אילוץ, לא מאבק, לא סחיטה.

    השבמחק
  51. "...מתוך ספק קטן שאולי זה לא באמת משהו שמתלוננים עליו כי זה בעצם לא היה "כזה סיפור" ואולי זה בעצם ככה.."
    נסי לראות מעבר למשקפת המיזאנדריה הצרה שלך כי מדובר בנסיון נואש לעמוד בקריטריון ה"קורבן הנשי המיוסר", וזה ניכר בדיאלוג הספק מצטדק ספק מפריך ספק.
    לא מקל ראש במושג אונס ונלחם קשות במעמד המקורי שלו כמושג מקומם וקיצוני, ולא הבדיחה והזילות שעשו ממנו גורמים אינטרסנטים. אני חושב שאת צריכה לעשות את זה גם.
    דושיות זה לא אונס, וגם לא כמעט אונס.
    דושיות זה פשוט.. דושיות.

    השבמחק
  52. "פיקול, דמיין לעצמך שאיזה בחור הומו ..." - אמירה סקסיסטית, ולא הצלחת לשכנע אותי אח"כ "כי יש לך חברה"
    "אני לא חושבת שהיא מתקרבנת... לאנוס זה לאלץ לבצע מעשה בלתי רצוי. אז מהבחינה הזאת היא צודקת - הוא ניסה לאלץ אותה לעשות משהו שלא רצתה" - כתבה בעיתון "אבא אנס את בנותיו בנות ה7" תוכן הכתבה - לעשות שיעורי בית.
    "מה, אני לא מבין, מהבחינה הטכנית הכותרת צודקת." לא. הכותרת טועה ומטעה ובאה לעשות פרובוקציה על כלום ופוגעת באופן השפל ביותר בכל מי שעברה אונס.

    את חיה בעולם מקביל לשלי. 
    לפעמים עושים דברים גם אם הם לא הכי כיפיים בשבילך וקרה לי לא פעם שעשיתי משא ומתן ("אני ארד לך ככה וככה אם את תעשי ככה וככה") וזה לגיטימי לחלוטין. וגם מה שהוא עשה זה לגיטימי לחלוטין, פגע לו באגו שהיא לא רצתה לרדת לו, היה חוסר תיאום ציפיות ואחרי שהוא ביקש שוב הוא יצא מהחדר. אף אחד לא דיבר פה על סחיטה ואילוץ, אלה מילים שאת הכנסת. בדיוק כמו אונס.

    השבמחק
  53. אולי זה לא מותג ולא נחשק אבל זה כן "טרנדי". אני שמה את המילה במרכאות כי זה לא הלהיט בשיחות חברתיות אבל זה כן משהו שבזמן האחרון מאוד נמצא בכל מקום, פרוייקט אחת מתוך אחת, פרוייקט מפת האונס של ישראל שכן, קצת גורם לי לתהות אם לי אין חוויה פוגעת ומצלקת אולי משהו בי לא בסדר. הפרוייקטים האלה מתארים מקרים קשים אבל יחד עם אלה הם מתארים גם מקרים כמו שמתוארים בכתבה, מקרים שגורמים לי לחשוב האם נשים באמת כל כך פגיעות ומסכנות ואם כן, למה אני שונה.

    השבמחק
  54. >
    גם לאונס התייחסתי - רוב מקרי האונס הם לא המקרים הקיצוניים האלימים, אבל זה עדיין אונס, גם ע"פ הגדרת החוק קיימות כל מיני חומרות. ממש כמו שיש כל מיני דרכים להישדד, אלימות ואלימות פחות - ועדיין נשדדת...

    הפוסט עליו אנחנו דנים הוא לא מסמך משפטי אלא רק סיפור של מקרה של בחורה, אני לא מבינה את ההתמקדות בכותרת ולא בתוכן. יש שם תיאור של סיטואציה מינית שהבחורה חשה פגועה ממנה וחשבתי שאנחנו דנים בו. אני חושבת שהרגשות שלה מוצדקים ושהבחור התנהג בצורה דוחה ולא הולמת בניסיון ללחוץ עליה לעשות משהו שלא רצתה - זה יכול להחשב להטרדה.

    חיי המין שלך הם עיניינך - אם אתה חש שזה בסדר לך - עיניינך... לי זה נשמע רעיון מגוחך לבקש ממישהו לעשות משהו שעושה לו רע, תחת לחץ או תמורת משהו, פרטנר הוא לא חפץ - בשביל זה יש את יד ימין ושלל עזרים, סקס בעיני הוא הדדי - הנאת הצד השני חשובה לי לא פחות מההנאה שלי.

    השבמחק
  55. נדמה לי שאתה קצת מבולבל בנוגע למשמעות של סקסיזם - מה סקסיטי בזה?...אני כנה איתך בנוגע למה שהתכוונתי, אין לי סיבה לא להיות.  הגבתי לך כי הגנת על ההתנהגות של אותו בחור כלפיי אותה בחורה ורציתי שתנסה לרגע להיות במקומה - האם עדיין תחשוב שזו התנהגות ראויה? נדמה לי שלא, אבל אתה מעדיף להתרעם עליי על עצם הרעיון שגבר יתחיל איתך(למיטב הבנתי). זה מה שגברים הומוסקסואלים עושים אתה יודע? מתחילים עם גברים. זה לא כתוב לאף אחד על המצח מה הנטיות המיניות שלו.
    >

    השבמחק