יום רביעי, 16 במרץ 2016

יום 8, יש לי רשיון נהיגה :)

אין לי אוטו או סיבה לנהוג אבל אם במקרה נרצה לשכור רכב ולנסוע לטיול אז אני יכולה לנהוג (עם רשיון נהיגה ממדינה אחרת מותר לנהוג 90 יום מזמן הכניסה למדינה). מה שאומר שאם נרצה לשכור רכב אני אצטרך לנהוג :s . לא משנה, העיקר שהאפשרות קיימת.


כולם אמרו לנו שזה שטויות להוציא פה רשיון, יש מבחן תיאורטי אבל הוא לא בעיה. אז אני עם הדחיינות שלי פתחתי את חוברת הלימוד פעם ראשונה אתמול. לא טוב. ראיתי את השאלות לדוגמה שבחוברת ונלחצתי. אחר כך עשיתי מבחנים לדוגמה באינטרנט ועוד יותר נלחצתי. יש שאלות טריוויאליות אבל יש שאלות שממש לא - מה אתה עושה כשאתה נתקל בשיירת לוויה, לאיזה מרחק צריך לראות שלט הזהרה של מטען חורג (400 פיט), מה זמן השלילה על עבירה שקשורה באלכוהול מתחת לגיל 21 (3 חודשים), ניתן לקבל שלילה על שתי עברות של נשיאת אלכוהול ברכב תוך כמה זמן (שנתיים), אחרי כמה דוחות חנייהעבירות תנועה לא משולמים אפשר לקבל שלילה(105), תוך כמה זמן צריך לדווח למשטרה על תאונה (30 דקות), מה הקנס על אי דיווח (2500 דולר), מה הכיסוי המינימאלי בביטוח חובה עבור מקרים של פגיעה ברכוש נפגע אחד שני נפגעים או יותר (20000/25000/50000). בקיצור לזכור המון מספרים אקראיים. איך לעזאזל אני מצליחה לזכור את כל השטויות האלה תוך יום?


חרשתי מהבוקר עד הלילה ועדיין בלילה נכשלתי בכמה מבחנים לדוגמה וכבר התחלתי לחפש תירוצים לדחות את העניין. היום בבוקר שלחתי הודעה לחברה שהשאילה לי את האוטו שמאוד סוער בחוץ, אולי לא כדאי לעשות מבחן נהיגה היום. היא ענתה לי שהגשם אמור להפסק (באסה איתך) ושאיך שאני רוצה אבל אם לא היום היא תוכל לבוא איתי רק עוד שבועיים. אז אמרתי לעצמי שאחרי כל ההשקעה של אתמול אני לא מוותרת לעצמי, אני אלך ומקסימום אלך שוב עוד שבועיים. ממש הייתי בטוחה שבסיכוי טוב אני נכשלת. 


החברה שבאתי איתה אמרה שאני סתם נלחצת, היא זוכרת שהמבחן הזה בדיחה. מסתבר שצדקה. שום שאלה עם מספרים (היתה שאלה על מסע לוויה אבל בה נתקלתי וגם מתוך 3 התשובות האפשריות באמת רק אחת היתה הגיונית), עברתי את המבחן עם טעות אחת בלבד. 


ואז היה המבחן המעשי. שתבינו, בארץ נכשלתי ב 4 טסטים, התגייסתי, התוקף של מבחן התיאוריה עבר ואחרי השחרור הייתי צריכה לעשות תיאוריה מחדש ועברתי לרכב אוטומטי. נכנסתי לאוטו בלחץ רציני. אבל הבוחנת היתה נחמדה (כמו כולם פה, יש בזה משהו ממש נחמד), לקחה אותי לסיבוב סביב הבלוק, במגרש חניה ריק לגמרי אמרה לי לנסוע ברוורס, אפילו לחנות לא היה צריך (חוץ מבסוף הטסט אבל בחניה נוחה ללא שום צורך ברוורס). החברה מדדה לי 10 דקות מרגע שיצאנו עד הרגע שחזרנו. עם כזה מבחן לא פלא שכל המכוניות פה דפוקות מכל הכיוונים. ברצינות, לכל מכונית שניה יש דפיקה בפח, כל רחוב יש לפחות מכונית אחת עם פנס מרוסק, מכסה מנוע עקום או פגוש שמודבק במסקינטייפ. 


 


הסיבה שלא עשיתי את זה עד היום היא שכדי לקבל רשיון צריך אוטו ואני בתור בנאדם לא ממש מוצלח בקשרים חברתיים תהיתי מתי יבוא היום שאני ארגיש מספיק בנוח עם מישהו לבקש ממנו שישאיל לי אוטו למבחן. אז לפני כמה שבועות חברה אמרה שהיא הולכת למספרה ושאלה אם אני רוצה לבוא לתמוך נפשית (צריך הרבה אומץ ללכת למספרה בחול, אני חיכיתי עד שהיא תסיים ורק כשראיתי שיצא יפה אמרתי שאני גם רוצה להסתפר). תוך כדי שיחה עלה נושא הרשיון והיא אמרה שאם אני רוצה היא יכולה לבוא איתי באחד הימים החופשיים שלה ולהשאיל לי את האוטו. לפני שבוע עזרתי לה במסע קניות בשכונה והחלטתי שאם היא כבר הציעה מותר לי לבקש בלי להרגיש רע. 


 


אז זהו, יש רשיון. לפחות מדי פעם משהו מצליח בקלות. גם מעודד. 


 


דרך אגב, למי שתהה, אין לי מושג למה הבלוג הפך לפרטי אתמול. תודה לאמפריאטי שהאירה את תשומת ליבי לעניין. 

9 תגובות:

  1. ברכות! וגם עוררת בי זכרונות מאוד ספציפיים סביב החוויה הזו בארה"ב. אני עברתי בארץ בראשון, ובארה"ב פסלו אותי פעמיים (פעם כי לא ידעתי מה זה three K turn, ופעם סתם, בלי סיבה. זה היה אותו בוחן) וזו פעם ראשונה ויחידה שחשבתי שזה נובע מאנטישמיות , ורק אחרי שהתייעצתי עם ישראלים שאמרו לי לאן ללכת חוויתי משהו דומה למה שאת מתארת ועברתי בלי למצמץ.
    אז המון ברכות. שכירת אוטו בארהב זולה, ואפשר גם ללכת לU-Haul כדי לשכור מיני משאית אם צריך להעביר דברים - אנחנו עברנו ככה פעמיים. זה חשוב. 

    השבמחק
  2. מזל טוב!!!! איזה כייף להיות אחרי ולדעת שהתגברת על עצמך והצלחת!!!
    הקטע עם המספרה הצחיק אותי בעיקר כי אנחנו פה ממש מזדהים! אני לא מרגישה שהגרמנית שלי מספיק טובה כדי להסביר שאני רוצה מדורג (ובכלל אין פה הרבה בנות עם תלתלים אז הם בטח חסרי ניסיון...) ובעלי קוצים אז קנינו לבעלי מכונה ובפעם הראשונה שניסיתי לספר אותו עשיתי חור מאחורה... כזה שנראה כאילו הוא פעם חטף מכה בראש :) מאז אנחנו מסתפרים רק כשבאים לביקור בארץ :)

    השבמחק
  3. מזל טוב על הרישיון! מאד משעשע מה שסיפרת, ואגב - בכל מדינה בארה"ב המבחן קצת אחר, וגם בכלל המצב קצת אחר. כך בבוסטון (לפחות כשגיסתי עשתה תיאוריה לפני הרבה שנים) עוד היו שאלות לגבי ההתייחסות לסוסים וכרכרות..! ובפלורידה (לשם בעלי טס לפחות פעם בשנה בגלל עסקים) אין מצב שתראי דפיקה במכונית, בפגוש, בפנס, בכלום! והן תמיד גם מצוחצחות. עניין מקומי לגמרי, כנראה. עוד משהו - בנוסף לשכירת רכב (ומשאית/טנדר כפי שכתבה מניפה) יש משהו שקוראים לו zip care שכלתי משתמשת בו הרבה בבוסטון - אפשרות לשכור רכב לכמה שעות...
    בכל מקרה נצלו את זה, כשמזג האוויר ישתפר עוד קצת, צאו מהעיר וסעו לטייל קצת :)

    השבמחק
  4. אני נתקלתי במושג הזה three point turn בשאלות לדוגמה והוא לא הופיע בחוברת אז החלטתי שזה משהו שכנראה ירד במיקוד או משהו והאתר לא מעודכן. הבוחנת עצמה בכלל לא שאלה שאלות, רק אמרה לי לפנות ימינה או שמאלה (פניה שמאלה ברמזור ירוק זה אחד הדברים המוזרים כאן, אני לא מבינה איך הם לא עושים תאונה כל יום)

    השבמחק
  5. תודה, בעיקר כיף להיות אחרי זה. 
    את תיארת בדיוק את הפחד שלי ממספרות, רוב הלקוחות פה שחורים וזה שיער מאוד שונה ואין לי  מושג איך אומרים מדורג באנגלית. הסתפרתי רגע לפני הנסיעה ושקלתי למשוך את הפעם הבאה לביקור הבא בארץ אבל המצב היה כבר בלתי אפשרי. 
    לבעלי כבר בארץ קנינו מכונה ובעיקר הוא מספר את עצמו ואני רק עוזרת לו עם המסגרת. 

    השבמחק
  6. סוסים וכרכרות למזלי לא היה לי :)
    בפלורידה כולם אמורים להיות עשירים, לא מפתיע שהמכוניות שלהם מצוחצחות. פה זה עיר הפשע ואנחנו על גבול אזורי הגנגסטרים, מכונית מרוסקת זה כנראה סוג של סמל קשיחות- אתה לא יכול לפגוע לי במכונית כי היא לא יכולה להיות במצב יותר גרוע ממה שהיא עכשיו.

    השבמחק
  7. מזל טוב על הרישיון
    גם בארץ יש אנשים שעוברים רישיון נהיגה ונוהגים זוועה (וכראייה תראי כמה תאונות דרכים יש פה כל בוקר, אפילו לא מדווחים עליהן בחדשות)

    השבמחק
  8. תקשיבי, הייתי יכולה להגיע בלי רשיון מהארץ, לקחת את האוטו לכמה סיבובים ולעבור את המבחן הזה. בארץ מורה לנהיגה יוציא לך את הנשמה והכסף לפני שייתן לך לגשת לטסט ואז הטסטר בעצמו יבדוק אותך על כל שטות. ומרגישים את זה בכביש, כל אחד נוהג לפי חוקים משלו ורק בגלל שכולם כל כך אדיבים פה אין יותר תאונות.  

    השבמחק
  9. במיוחד בהתחשב בעובדה שמחייבים אותך פה לקחת 30 שיעורים
    וכל שיעור עולה לפחות 120-150 ש"ח
    ויש אנשים גם בישראל שנוהגים כאילו הכביש שלהם
    מצפצפים על חוקי התנועה

    כשעוד עבדתי והייתי נוסעת לעבודה עם שכן שלי, הייתי שומעת בחדשות של 7 בבוקר את כל התאונות שהיו בין 6 ל7 בבוקר, המון! ואלה עוד שעות שהכבישים יחסית ריקים....

    השבמחק