יום שני, 14 במרץ 2016

יום 6, התלבטות

חברה הפנתה אותי למישהי בשגרירות שמחפשת לאייש משרה מסויימת. דיברתי עם הבחורה שלא יכלה לתת לי יותר מדי פרטים על התפקיד עצמו אבל כל על הביוקרטיה מסביב. 


המשרה היא 50%, משכורת לא גבוהה ואין שום קשר למקצוע שלי. המשכורת מהארץ ולכן גם מיסים משלמים בארץ מה שחוסך חלק מהכאב ראש של תיאום מס ותשלום הפרשים. 


אז מצד אחד חצי משרה יכול להיות טוב אם הטיפולים יצליחו ויהיה ילד, וגם אם לא ונעבור לשלב הבא של הטיפולים שיהיה עמוס וקשה אולי יהיה יותר נוח לעשות אותו עם חצי משרה ביד. המשכורת אמנם לא גבוהה אבל מאחר וכרגע אנחנו די על סכום אפס לכיוון המינוס עם המשכורת של האחד משכורת כזו תעשה לנו טוב. 


מצד שני, זה לא המקצוע שלי וזה לא מה שאני טובה בו ואוהבת לעשות. אם הייתי יודעת שזה לתקופה של עד שנתיים אז אפשר להסתכל על זה כחלק מהחוויה של הרילוקיישן, לעשות משהו שונה לגמרי, להתנסות בעוד דברים. אבל אם נהיה פה 4 שנים אז זה הרבה זמן לעשות משהו שהוא לא מה שאני אוהבת. 


בחצי משרה אני יכולה להמשיך לחפש עבודה במקצוע שלי אבל זה נראה לי קצת לא הגון לפנות לתפקיד מסויים שהוא לא סתם פקידותי מתוך כוונה לעזוב ברגע שאני אצליח למצוא משהו אחר. אני לא יודעת מה בדיוק כולל התפקיד, אבל כנראה זה לא משהו שמחליפים בו אנשים בקלות. 


כרגע היא שלחה אותי להתייעץ עם בעלי ולחשוב על זה ולחזור אליה במייל אם התשובה. 


מה אתם חושבים?


 

11 תגובות:

  1. מעט מדי מידע כדי שאוכל לחוות דעה: עד כמה יש שם מקום ל’גדול’? כמה שנוא זה יהיה (את אומרת שלא תהיי טובה בזה ולא תהני מזה - האם אין מצב שתמצאי שם כן מקום להנאה?) ומצד שני: עד כמה תוכלו להמשיך לסחוב ככה? 

    השבמחק
  2. היא לא נתנה לי יותר מדי פרטים על האפשרויות, אני מניחה שבראיון אישי אני אוכל לדעת יותר. אני ממש לא חושבת שזה יהיה שנוא או סבל, בהחלט יש סיכוי שאני אהנה וגם יכול להיות שאני אהיה טובה, לא הייתי שוקלת אפילו אם זה לא היה ככה, זה פשוט לא הדבר שמדליק אותי, לא האתגר הטכני שאני אוהבת. 
    מבחינה כלכלית אני לא דואגת, המשכורת שלו מחזיקה אותנו ויש עתודות חסכון רציניות מהארץ והורים שישמחו לתרום ככה שאנחנו יכולים להמשיך לסחוב ככה לא מעט זמן אבל זה לא מצב רצוי.

    השבמחק
  3. מההיבט האופטימי שמחתי לשמוע שפנו אלייך מהשגרירות. הרבה ישראלים בחו"ל שנסעו בגלל בן הזוג (לעבודה או לימודים) נתקעו ללא תעסוקה וזה השפיע עליהם מאד לא טוב גם מההיבט הכלכלי אבל גם ובעיקר מההיבט החברתי, הניווני, התסכולי....ברור שאין קשר בין מה שיציעו לך (גם אם זה יהיה מאתגר ומהנה) לבין המקצוע שלך מבחינה טכנית. מצד שני אולי כן יהיה לזה קשר (ואם לא מיידי, אז עתידי) לעובדה שאת מנהלת. מנהלת פרוייקטים, מנהלת אנשים. לא יודעת מה התפקיד, אכן אין פרטים. ללכת לראיון זו לא התחייבות לקבל את העבודה אני מקווה. אולי שווה לשמוע מה שיש להם להציע. ואולי זה דווקא ידרבן אותך להשקיע עוד יותר בחיפושי העבודה בתחום שלך....כך או אחרת אני שולחת לך אנרגיות טובות ואת כבר תדעי מה לעשות איתן...

    השבמחק
  4. קצת קשה לי לענות לך על זה בהתחשב בזה שאין פה יותר מדיי פרטים על התפקיד
    יש דברים שיכולים להיות שווים את זה
    זה תלוי בכל כך הרבה גורמים

    גם מה שציינת לגבי הטיפולים ואם הדברים ילכו כשורה גם יהיה לכם ילד, אז זה יכול להיות בהחלט רעיון טוב
    זה פשוט מוזר לרוב האנשים לא לעבוד במשרה מלאה

    השבמחק
  5. הפרמטר העיקרי להנאה מהעבודה הוא לא המקצוע אלא דווקא האנשים וההרגשה שאת עושה משהו חשוב. לכי לראיון ונסי לבדוק האם את מרגישה שהפרמטרים הללו יקבלו מענה.

    השבמחק
  6. הדבר העיקרי שדוחף אותי לקחת את העבודה זה הפחד שאני אשאר ללא תעסוקה עוד הרבה זמן, כבר עכשיו אני מרגישה את ההשפעה השלילית. 

    השבמחק
  7. אני מבינה שמשרה לא מלאה יכולה להיות מאוד נוחה כשיש ילדים וגרים רחוק מההורים, השאלה היא האם כדאי עכשיו לקחת החלטות על סמך זה שאולי יהיו עוד הרבה זמן. 

    השבמחק
  8. זה מה שאני אעשה, אני אשמע יותר על התפקיד ועל האנשים ואחליט אז.

    השבמחק
  9. הבעיה היא שאי אפשר לדעת באמת מה יקרה בכל זמן נתון
    אפשר רק לעשות את הדברים הנכונים לאותו רגע

    בסופו של יום, את היחידה שיכולה לקבל את ההחלטה על סמך המידע שיש לך בנושא הזה
    הכי הרבה אפשר לעשות רשימה של "בעד ונגד" אם ממש קשה להחליט (לא שזה עוזר, זה סתם נותן פרופורציות)

    השבמחק
  10. היי, אני חושבת שאין לך מה להפסיד. לכי תדעי אולי דווקא תאהבי את העבודה. את האנשים. את זה שאת עובדת אבל לא הרבה בכדי להיקרא חמור עבודה (: ועדיין יהיה לך זמן לעשות את הדברים שאת אוהבת. זה עוד משהו להכניס לקו"ח, להראות שאת בחורה חרוצה ויש לך מוסר עבודה גבוה שהעדפת לקחת משהו אפילו שיש לך יותר מה להציע. זה נראה טוב יותר למעסיק הבא. זה שאת תעבדי שם לא אומר שתהיי שם 4 שנים, את תתפתחי ותתקדמי. אולי זה ייתן לך קצת יותר ביטחון בארץ זרה. 

    השבמחק
  11. אז הלכתי לראיון ואפילו לבשתי ג’קט ומכנסיים לא ג’ינס וניסיתי להראות ייצוגית ורצינית והאמת שעכשיו ממש בא לי על התפקיד ואני מתבאסת שאני בטוח לא אקבל אותו כי חוץ ממני יש עוד מלא בנות זוג של שמחפשות תעסוקה ובטח הצליחו להראות יותר משתלבות ומתלהבות ממני.  

    השבמחק