יום חמישי, 24 במרץ 2016

יום 16

אז מה היה לנו היום? שלג. כבד וסוער, כזה שממש לא רציתי לצאת מהבית אבל הוא נגמר אחרי חצי שעה ואחרי שעה כל מה שנערם נמס. כאילו החורף נותן עוד נסיון אחרון לפני שהוא הולך. 


בפינת "מה לא בסדר עם האמריקאים האלה" שלנו היום- סלולארי. הדבר היחיד לטענת הוותיקים פה שמשמעותית יקר מהארץ (אם לא מחשיבים בריאות). כשהגעתי נרשמתי לתוכנית עם גלישה שעולה 60 דולר בחודש, 55 אם עושים ריפיל אוטומטי. כי פה זה לא קורה לבד, שנותנים להם כרטיס אשראי והם מחייבים אותו כמה שבראש שלהם, פה צריך להכנס לחנות או לאינטרנט ולחדש את התוכנית כל 30 יום. ואם עושים חידוש אוטומטי באינטרנט אז יש הנחה של 5 דולר. לפני חודש, קצת לפני מועד החידוש שמתי לב שהם הגדילו את נפח הגלישה בחבילה והוסיפו חבילה זולה יותר עם פחות נפח, אז החלפתי לתוכנית הזולה שעולה 45 דולר, 40 עם ריפיל אוטומטי. אתמול קיבלתי סמס שמזכיר לי שעוד יומיים יהיה ריפיל אוטומטי של 55 דולר. רגע, לא הגיוני. בדקתי הודעות מחודש שעבר וגם אז הריפיל היה 55. נכנסתי לאתר וראיתי שהמאזן שלי הוא 15 דולר, שזה אומר ששילמתי להם 15 דולר יותר ממה שהייתי אמורה. מסתבר שזה שאני מחליפה תוכנית לא אומר שהריפיל האוטומטי מתעדכן. כי זה הגיוני לגמרי שאני מחליפה לתוכנית זולה יותר אבל ממשיכה לשלם באופן אוטומטי את המחיר של היקרה, ברור. אז כרגע יש לי 15 דולר עודף, זה אומר שאם אני רוצה לא להפסיד אותם אני צריכה לעשות כל מיני מניפולציות לריפיל האוטומטי. אולי בחודש הבא יהיה לי כוח לזה. 

8 תגובות:

  1. Don’t even let me get started....
    בגרמניה הם גם ממציאים כל פעם משהו ולא משנה מה תעשי את נדפקת. החלטתי שאני מפסיקה להתעסק בזה כדי לשמור על הרוגע הנפשי שלי כי זה כל פעם מחדש מביא לי עצבים! ואם תנסי לשנות משהו את תשלמי ביוקר... נורא לפחות בארץ אני פלוס מינוס מבינה מה הם מנסים לעשות ומצליחה לשנות את זה...

    השבמחק
  2. מזל שאני במדינה דוברת אנגלית. הייתי מתחרפנת אם הייתי צריכה ללמוד גם את השפה.

    השבמחק
  3. כל כך הרבה דברים מוזרים ושונים שם אצל האמריקאים האלה! או שאולי הדברים המוזרים והשונים הם דווקא אצלנו 
    למשל כרטיס אשראי: צריך לשלם אותו כל חודש. ואם את משלמת הכל בזמן אז הכל סבבה, ואת יכולה גם לשלם חלק מהחוב שהצטבר - אבל אז יש ריבית (די רצחנית הבנתי) כמו קרדיט אצלנו אבל יותר. ועם הזמן, כשהם משתכנעים שאת עומדת בתשלומים אז את יכולה לבקש שיגדילו לך את התקרה...ויש מעקב אחר היסטוריית הקרדיט שלך....בפוקס גיליתי שיש אפשרות (סודית ביותר אבל הצלחתי למצוא אותה) לשלם אוטומטית את כרטיס האשראי בתאריך קבוע כל חודש...אחרת זה טמטום, כל חודש צריך לזכור!

    השבמחק
  4. dont get me started על כרטיס אשראי. את יכולה לשלם את האשראי כמה שאת רוצה ומתי שאת רוצה. אם יש לך תקרה של 1000 דולר את יכולה לקנות ב 999, להגיע הביתה, לשלם ויומיים אחרי לקנות שוב ב999 וחוזר חלילה. כדי לקבל דירוג אשראי טוב צריך שביום התשלום החוב שלך יהיה 10-20 אחוזים מהתקרה, ככה שיומיים לפני מועד התשלום מומלץ לשלם את רוב החוב ויום אחרי מועד התשלום לשלם את כל מה שנשאר. 

    השבמחק
  5. עכשיו סיקרנת אותי, כי אני מנסה ללמוד את הנושא הזה. יש לנו עסקים בחו"ל ולכן יש חשבון בנק, כרטיסי דביט וקרדיט וכו. עד לפני כמה חודשים השתמשנו רק בדביט ומאז שקיבלנו כרטיס אשראי והתחלנו להשתמש בו (בינתיים ברכישות באינטרנט ותשלומי מסים וכאלה כי עוד לא היינו מאז בארה"ב) אנחנו משלמים בדיוק בזמן. כדאי לא לשלם את הכל בזמן? את הרוב יומיים לפני ואת היתרה יום אחרי? לא הבנתי את החשבון .... נניח יש לנו כרגע תקרה של 1500 $

    השבמחק
  6. זה מה שהבנתי מקריאה בפורומים. נניח שיש לכם תקרה של 1500, אתם רוצים שהסטייטמנט שלכם (הודעת החשבון) יהיה בסכום 150-300. זאת אומרת יומיים לפני התאריך של הסטייטמנט (או יותר, תלוי תוך כמה זמן מרגע התשלום את רואה את החשבון שלך מתאפס) תשלמו את כל החשבון פחות 150. ברגע שמגיע הסטייטמנט, שעכשיו צריך להיות קצת מעל 150 עם רכשתם עוד משהו, תשלמו את כולו.  

    השבמחק
  7. אוקיי סליחה שאני חופרת לך, תנפנפי אותי כשיימאס לך. אם הבנתי נכון, ברגע שאת משלמת את הכל (פרט ל-150, נניח) לפני שיוצא הסטייטמנט, ואז כשהוא יוצא אני שוב משלמת במלואו, זה מגדיל לי אוטומטית את התקרה? 
    כי עד היום (בסך הכל 5 חודשים שיש לנו כרטיס אשראי) כל היתרה שלנו שולמה בדיוק בתאריך המיועד (25 לחודש). ובאמת לא קרה כלום לתקרה. מצד שני גם ההוצאות שלנו היו הרבה הרבה מתחת לתקרה....

    השבמחק
  8. אין בעיה, את מוזמנת לחפור, בשביל מה יש בלוג? 
    אני לא יודעת מה קורה לתקרה, ההשפעה היא על הקרדיט סקור. התקרה נקבעת בדרך כלל לפי הקרדיט סקור אבל אני לא יודעת אם זה אוטומטי או אם בכלל יש נוסחה קבועה. לנו יש כרטיס אשראי secured שזה אומר שהתקרה היא מה שאנחנו קובעים לפי סכום הכסף ששמנו בצד כערבון. זה כי כשהגענו לא היה לנו קרדיט היסטורי אז לא יכלנו להוציא כרטיס רגיל. לפני חודש התחלנו לקבל הצעות לאשראי מחברה אחת שלפי מה שקראתי היא הכי גמישה ביחס שלה לקרדיט סקור, מה שאומר שבינתיים צברנו קרדיט סקור אבל לא יותר מדי גבוה.
    דרך אגב, הדרך הכי טובה לשפר קרדיט סקור היא לקחת הלוואות ולהחזיר אותן בזמן, אבל זה כבר יותר מדי התעסקות בשבילנו. 

    השבמחק