יום חמישי, 3 ביולי 2014

הוצאת קיטור

מכירים את זה שיש לכם משהו שאתם רוצים לכתוב עליו אבל ממש אין לכם כוח לכתוב ואז אתם עסוקים ואז עובר זמן וזה נראה מגוחך לכתוב על משהו שהיה לפני שבוע ואז כבר אין לכם כוח לכתוב על משהו אחר וזהו, יצאתם מהשוונג כתיבה ורק אירוע מספיק דחוף לכתוב עליו גורם לכם לחזור?


 


טוב, אולי דחוף זה לא המילה. בוער. כן. או מתסכל.


עוד לפני החתונה דיברנו על זה שאחרי החתונה ניקח חופשה קצרה להתרעננות, בקטנה, ובחגים נעשה טיול רציני. יותר נכון אני דיברתי והוא לא ענה. אז כדי שזה לא יהיה כמו פעם קודמת שאני תכננתי תוכניות ואז הוא נסע חודש בלעדי לניו יורק בטענה שהוא אף פעם לא לקח חלק בתוכניות האלה, שאלתי אותו כמה פעמים אם הוא באמת רוצה או שאני סתם מנדנדת לו וכל פעם התשובה היתה כן. אבל לא עכשיו.


ועכשיו המנחה שלו רוצה שהוא שוב יבוא לניו יורק. מצויין, אפשר לחבר. אתה תיסע אליו לכמה זמן, אני בשבוע האחרון אצטרף אליך ואטייל לי בניו יורק בזמן שאתה עובד ומשם נמשיך לטיול באזור. אבל הוא לא בטוח שהוא רוצה דווקא לכיוון הזה. אז לאיזה כיוון אתה כן רוצה? לא יודע. אתה רוצה למזרח? לא יודע.


במשך חודש כל פעם ניסיתי לדבר איתו, להוציא ממנו כיוון. שאלתי אם הוא רוצה ללכת להרצאה על דרום אמריקה בלמטייל, אולי יענין אותנו. זה מוקדם מדי, הוא לא יכול לצאת מהעבודה בשעה כזו. ושתבינו, הוא עובד בלעשות דוקטורט, המנחה שלו בחו"ל ושני השותפים שלו למשרד מגיעים בערך חצי יום בשבוע וגם ככה הוא עובד יותר שעות בחודש ממה שמשלמים לו לפי החוזה. פעם בכמה זמן הוא לגמרי יכול לצאת מוקדם.


בסוף החלטתי לבד. אני רוצה גוואטמלה. שלחתי לו קישורים. כל יום שאלתי אותו אם הוא הסתכל עליהם או בכלל על האזור. לא. אין לו זמן. יש לו זמן לספר לי על כל מה שקורה בפייסבוק אבל להעיף מבט במקום שאני רוצה לנסוע אליו כדי להגיד אם מתאים לו או לא אין לו זמן. 


במקביל גם על התאריך אי אפשרי להסגר כי הוא לא יודע מתי המנחה רוצה שהוא יבוא. אמרתי לו אז תגיד למנחה שאתה רוצה לנסוע באזור החגים. אבל לא בטוח שזה נוח לו. אז תשאל אותו אם זה נוח. שאלתי אותו מתי נוח שאני אבוא. אל תשאל אותו מתי נוח כי אז הוא יתן את התאריך הראשון שנוח לו, לא את זה שאתה רוצה. תשאל אם נוח בתאריך הזה. אני אשאל, אני אכתוב לו מייל, אני אדבר איתו, דיברתי איתו אבל הוא אמר שהוא יבדוק. אמרת לו באיזה תאריכים אתה רוצה? לא. אז איך הוא יגיד לך אם נוח או לא?


אתה בטוח שאתה רוצה את הטיול הזה?


סוף סוף הוא הצליח לדבר עם המנחה על הנושא. הוא מדבר איתו בסקייפ על בסיס כמעט יומי, הם מדברים על המרצה של הקורס שהוא מתרגל ועל הפרופסור שלא נבחר לנשיא, אבל רק עכשיו הוא הצליח להעלות את נושא הטיול בזמן השיחה. 


המנחה שלו דווקא בעד וחושב שזה רעיון טוב ופתאום גם הוא לגמרי בעניין. בטח שהוא רוצה לשלב טיול עם נסיעה לניו יורק ובטח שליבשת אמריקה, אם הוא כבר שם. אבל לא חייבים דווקא לגווטאמלה. למה לא? לא יודע. יש לך משהו נגד גווטאמלה? אני לא יודע מה יש שם. למה לא קראת? אין לי זמן. ואז הוא מתחיל לזרוק רעיונות. למה לא ארגנטינה. אתה רוצה לארגנטינה? לא יודע, אני לא יודע מה יש שם, אבל לא חיבים דווקא גווטמלה.


-לאן היית רוצה לנסוע?


-היתי רוצה לנסוע למזרח אבל את לא רוצה.


-אני לא פוסלת שום דבר, אתה רוצה למזרח?


-לא, זה לא מתאים עכשיו עם הנסיעה לניו יורק להתחיל להקיף את העולם.


-אז למה לעזאזל יוצא שבגללי לא טסים למזרח???


-כי את לא רוצה.


-אבל גם אתה לא רוצה


-למה לא ויאטנם או קמבודיה?


-מה יש שם?


-לא יודע


-איזה סגנון טיול זה?


-לא יודע


-אז למה לדווקא לשם


-לא צריך לפסול רק כי את לא יודעת עליו כלום


-אבל לא צריך להוסיף את כל העולם כאופציה. אני יודעת שאני רוצה גואטמלה, למה שלא תבדוק לפחות מה יש שם?


-אני רוצה להיות שותף בהחלטה


 


אתם מבינים? הוא לא יודע מה הוא רוצה, אני יודעת מה אני רוצה, הוא לא רוצה מה שאני רוצה כי זה החלטה שלי ולא החלטה משותפת. חודש הוא לא מדבר על הנושא ומייבש אותי כל פעם שאני שואלת אותו אבל כשאני מחליטה לבד זה לא מתאים לו כי הוא רוצה להיות שותף בהחלטה. 


והוא עדיין לא בדק מה יש בגווטמלה. 


 


 


 

17 תגובות:

  1. בעיקר קראתי "לא יודע".
    מה זה משנה לאן תטוסו, העיקר שתצאו לחופשה.
    תכבשו את העולם בפעם אחרת 

    השבמחק
  2. קוראים לזה פאסיב אגרסיב לסוג ההתנהגות הזה...

    השבמחק
  3. מרגיש קצת כאילו את במלחמה שם. תפסיקי להציע ולהלחם. תני לו. רוצה שתצטרפי שבוע בניו יורק ואז איפושהו אחר? סבבה. ניו יורק מדהימה (שמעת אותי כשחזרתי), להסתובב ברחובות או במוזיאונים או בהצגות. בכל מקרה תהני. ואח"כ שיבחר מדינה ותבדקו אותה ביחד. רוצה ביחד? סבבה. תוכלי עוד להגיע לגוואטמלה גם בפעם אחרת ויש מה לראות גם בארגנטינה.

    וגם מה שפועה אמרה

    אגב יש לי (או מתהוות לי) תוכניות לעבור לעירך לחודשיים. איך את עם להכיר אנשים מישרא בחיים?

    השבמחק
  4. זה בעיקר מה שאני שומעת. "לא יודע"

    השבמחק
  5. אם אני אתן לו זה לא יקרה. הוא יסע לבד לניו יורק ויחזור ולא יהיה טיול. 
    באמת שלא אכפת לי מקום אחר אבל ההתנגדות הזו סתם כי אני רוצה משגעת אותי. 
    ומה את מחפשת רחוק מהבית, בעירי הרחוקה?
    אם תבואי אני אשמח לקחת אותך להיכרות עם העיר. זה יקח ערב אחד בערך, אחר כך נמצא מה לעשות.

    השבמחק
  6. וואו, לא פשוט. 
    זו דרך התנהגות שאנשים משתמשים בה כדי להמנע מעימותים גלויים , רק שזה אף פעם לא מונע עימותים, רק דוחה ומחריף אותם בסופו של דבר  וזה מוציא ממך התנהגויות מאידאליות...(אני יודעת, הייתי נשואה לאחד כזה) הדרך להתמודד עם זה היא להניח דברים על השולחן בצורה ברורה ולדרוש עזרה מקצועית שתלמד את שניכם דרכים להדבר זה עם זו. כי יש משהו בהתנהגות שלך שמעורר את ההתנהגות שלו, שניכם צריכים ללמוד דפוס חדש של הדברות.

    השבמחק
  7. גדלתי בעירך, אני לא צריכה סיבוב =)
    אולי במסעדות שמגישות אוכל טבעוני בעצם. אני מחפשת בית עם מעלית יציבה. הכשכוש ואני לא עומדים פה בקצב המעלית המתקלקלת.

    השבמחק
  8. קיוויתי לאיזה עמוד אינטרנט לעזרה עצמית. אוף.
    טוב, ננסה לדבר, נראה לאן זה יוביל

    השבמחק
  9. עכשיו גם ניסיתי לקרוא קצת והגעתי למסקנה העגומה שהוא לגמרי כזה, והחלק הגרוע הוא שהתגובה שלי אליו היא בדיוק אותו דבר. 
    יכול להיות שזה מדבק? 

    השבמחק
  10. אני ממש מתנצלת על האמירות החריפות. אבל אתם בתחילת הדרך וכדאי לטפל בזה כל זמן שאתם אוהבים אחד את השני וכל זמן שעוד לא התקבעתם בתוך דפוסי התנהגות.
    זה מה ש<a title="ויקי" href="ויקיhttp://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%94%D7%92%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%90%D7%92%D7%A8%D7%A1%D7%99%D7%91%D7%99%D7%AA">ויקי</a> אומרת על ההתנהגות, אבל אפשר לחפש  עוד חומר ולראות אם האבחנה מתאימה לזוגיות שלכם.

    השבמחק
  11. משהו שלא ידעתי עליך :)
    חיפה נבנתה על ידי פועלים חרוצים וייקים, ככה שאין פה הרבה מעליות. בהצלחה עם זה.
    אני מכירה מסעדה אחת שמגישה אוכל טבעוני. 

    השבמחק
  12. זה תלוי באישיות הבסיסית של כל אחד מכם. ממני זה הוציא המון אגרסיביות וכעס בזוגיות האומללה שהיתה לי. כעסתי כל הזמן עד שהפסקתי לאהוב אותו וכבר לא ממש אהבתי את עצמי כי הייתי בן אדם כועס ולא נעים כל הזמן.

    השבמחק
  13. סליחה אני לא ברורה מספיק. נולדתי בה, גדלתי בה והוריי גרים בה עד היום. כשאני מדברת על הצפוניים, זה על הוריי. הם נוסעים לכמעט חודשיים לרחוקים, שזה אחותי בארהביה. אני חושבת לעבור ולהתנחל אצלם (שתי מעליות שלרוב עובדות, אבל לפחות אחת תמיד עובדת). הדילמה כרגע היא בעיקר על הרעבה ואיך היא תעבור את המעבר וגם איפה אני מוצאת מטייל/ת לכשכוש בשביל היום היחיד בשבוע שבו אני חייבת להיות במרכז והוא יום ארוך.

    אחת זה לא רע. בעיקר אם היא טובה :) אני גם מאד מחבבת את טיקוטין ובחודשיים יש סיכוי טוב למצוא אותי בו לפחות פעמיים (בעיקר אם תתחלף תערוכה באמצע). יש לו אוצרת מאד מרשימה.

    השבמחק
  14. בהחלט מעצבן
    למה הוא מורח דברים בצורה כזאת?

    אני בטוחה שאם זה היה חשוב לו הוא היה מתייחס לזה בצורה אחרת

    השבמחק