יום שלישי, 28 במאי 2013

מי רוצה את זה בכלל

אני בתפקיד חצי ניהולי כבר שנה וחצי. בשנה וקצת הראשונות החלק הניהולי כלל ניהול של 1.5 אנשים- אני ועובד מתחלף ב50% תפקיד ובקצב תחלופה של אחת לכמה חודשים. כשהתפקיד ההוא הסתיים קיבלתי ניהול של משהו חדש. לא רציתי את התפקיד הזה. המנהל שלי הפעיל עלי הרבה לחץ לקבל אותו, רמז לי שאין לי יותר מדי ברירה אלא לקבל אותו ואחרי שהסכמתי בערך קיבלתי העלאה בשכר תוך כדי רמיזה עבה שהיא הגיעה כתוצאה מבחירה נכונה ובחירות נכונות בעתיד יביאו לעוד העלאות. קנו אותי בכסף. 


אז עכשיו אני מנהלת של 1.8 אנשים. הפעם אני ב 50% בתפקיד ו 50% בתפקיד אחר, אין לי מושג איך אני הולכת לעשות את זה, ובנוסף יש לי בחורה אחת ב 100% ועוד אחד ב 30%. 


חוץ מהמנהל שלי יש לי גם ראש פרוייקט מעלי. אני בעצם נמצאת בין ה 1.3 שעובדים איתי לבין הראש פרוייקט. אני והבחורה עבדנו בעבר בפרוייקט אחר תחת מנהל אחר. אז מסתבר שראש הפרוייקט הקודם החליט לידע את ראש הפרוייקט הנוכחי שאותה בחורה לא כל כך מספקת את הסחורה וכדאי לו לדרוש מהמנהל שלי, שמצוות את האנשים, מישהו אחר שיעבוד תחתיי. 


נחמד.


לראש הפרוייקט שלי אמרתי שאין לו מה לדאוג, אני לוקחת עליה אחריות ואני מאמינה שתחת ההובלה שלי היא תעמוד בדרישות ממנה. ואם לא, אני מתחייבת בעצמי לבקש אנשים נוספים ולהגיד שאני טעיתי בהערכת המצב. מצד שני חשבתי שכדאי לידע את המנהל שלי בכך שמישהו הולך ומלכלך על האנשים שלו. טעות. 


היום אמרתי למנהל שלי שנראה לי שאני אצטרך עוד עובד, לפחות ב 50% משרה כי לא הערכתי נכון את העומס עלי ואת כמות הרעש שתהיה בפרוייקט וגם את קצב ההתקדמות של אותה בחורה שבעצם רוב העבודה תהיה עליה. המנהל אמר לי תקשיבי, הבחורה עובדת פה כבר שנתיים בערך, עוד שנה מתחילים הדיונים לגבי האם להעניק לה קביעות. יש הרבה טענות נגד מוסד הקביעות ובעיקר יש טענה שנותנים אותה בקלות מדי. בעוד שנה אנחנו נצטרך לשקול האם היא אכן מתאימה למקום הזה ולהערכה שלך יהיה משקל גדול בהחלטה. 


אז עכשיו אני אחראית לכך שבעוד שנה הבחורה הזו עלולה לראות את הדרך החוצה.


וזה יותר גרוע כי היא ביקשה לעבוד איתי. אני הייתי אמורה לקבל מישהו אחר אבל ברגע האחרון המנהל החליף אנשים כי היא ביקשה ממנו לעבוד איתי.


היא סומכת עלי. היא מקשיבה לכל מה שאני מסבירה לה וממש משתדלת להבין הכל ולעשות מה שצריך בצורה הכי טובה. גם בחיים הפרטיים שלה, היא מספרת לי על כל הבלאגן שיש לה ומקשיבה לעצות שלי. בשבילה אני סמכות מקצועית. איך אני יכולה עכשיו לתת למנהל שלי הערכה כלשהי לגביה?


 


אני אוהבת את העבודה שלי, אני טובה במה שאני עושה. אז למה בזמן האחרון לא בא לי לקום בבוקר? 

8 תגובות:

  1. דילמה לא פשוטה בכלל. את מילולית נמצאת בין הפטיש לסדן, וזה מלחיץ. ומה שלא תעשי - כנראה שיהיה לך קשה עם זה, בין אם תחפי עליה והיא תקבל קביעות כשהיא בעייתית ובין אם תחשפי את חולשתה והיא תעוף לכאורה בגללך. מקווה שמשלמים לך ה-ר-ב-ה על הניהול של האישה ומחצה האלה, כי לא בטוח שזה שווה את הכסף.

    השבמחק
  2. היא לא בעיתית ויש המון דברים שהיא יכולה לעשות טוב. פשוט אנחנו במחלקה עם אנשים מאוד חזקים והיא קצת פחות חזקה מחלקם. כשעשיתי תוכניות עבודה תכננתי זמנים לפי האנשים שיצא לי לעבוד איתם עד היום, והם היו מהחזקים. דווקא עכשיו יש לי אתגר להוציא ממנה ביצועים טובים. רק שעכשיו אני לא יכולה להגיד עליה דברים לא טובים בלי לחזוב פעמיים איך זה ישפיע



    כסף אף פעם לא היה השיקול שלי ככה שלא, זה לא שווה את זה.

    השבמחק
  3. איך היא מתפקדת תחת לחץ?
    והאם איימו עליה בעבר שהמקום עבודה שלה בסכנה? האם זה ניער אותה? הוציא ממנה יכולות שהיא בעצמה לא ידעה שיש לה?

    השבמחק
  4. אני קוראת אותך ונזכרת במקומות העבודה שהייתי בהם ובמצבים דומים שחוויתי - ולא מתגעגעת!
    בכל מקרה לגבי הבחורה אין לך ברירה - תצטרכי לתת עליה חוות דעת אמיתית, בלי קשר לרגשי האשם שלך או החיבה שאת רוחשת לה או האמון שהיא נותנת בך. אבל יש לה צ’אנס להוכיח את עצמה השנה, ולא יזיק באמת לרמוז לה (או אפילו לשבת איתה באופן מסודר וגלוי) שהיא צריכה להוכיח את עצמה.
    אני רואה שאת כמוני - נותנת הערכות עבודה אופטימיות, בלי "לדפן" סתם כמו שאחרים עושים......הרבה פעמים זה פועל לרעתך, את יודעת. צריך לזכור תמיד להוסיף את ה"בלת"מ" (בלתי מתוכנן) מראש...

    השבמחק
  5. תראי, בן אדם יכול לעשות עבודה טובה
    אבל לבן אדם אחד קשה לעשות עבודה של שניים
    אם העבודה היא ברמה כזאת שהיא באמת צריכה עוד בן אדם - אז אולי כדאי לחשוב על זה
    ואם את חושבת שאת יכולה לגרום לה להשתפר ושההספק שלה יהיה יותר גבוה - זה הרבה יותר טוב, גם לה האמת
    כי זה יראה שיש לה עקומת למידה ושיפור

    השבמחק
  6. היא עובדת רק שנתיים אז לא נראה לי שבעבר היא הרגישה איום. אני לא יודעת אם אני צריכה לנער אותה או רק לדחוף אותה חזק יותר

    השבמחק
  7. אני תמיד מנסה להוסיף בלת"מים אבל אני לא מצליחה לשכנע את עצמי שאני לא מגזימה. אני צריכה להתאמן על הערכות יתר
    לגבי הבחורה אני חושבת שאני פשוט צריכה לדחוף אותה חזק יותר. בסופו של דבר כישלון שלה יהיה גם כשלון שלי בתור מנהלת

    השבמחק
  8. היא לא צריכה לעשות עבודה של שניים. אני צריכה לעשות עבודה של שניים ובנוסף להוציא ממנה עבודה של אחד. אני צריכה עוד מישהו שיעבוד איתי כדי שאני אוכל להוציא ממנה יותר

    השבמחק