יום חמישי, 6 בפברואר 2014

שיטת ג'אסט לירידה במשקל

כי אני רואה לאחרונה ובעצם כל הזמן ובכל מקום כתבות והשוואות והפרחת מיתוסים בנושא ( הידעתם: אין מחקר שמראה על קשר בין מוטיבציה להצלחה בדיאטה. כי העולם מלא באנשים שאמרו לעצמם אין לי כוח להשקיע עכשיו בדיאטה ותוך שבוע ירדו 10 קילו). אז החלטתי שגם לי בא לשתף.


 


לפני שנתחיל אני רוצה לציין שמי שאינו רופא או תזונאי מוסמך אינו רשאי מבחינה חוקית ליעץ בנושאי תזונה ולכן אני לא ממליצה לאף אחד לפעול לפי השיטה המתוארת. למקרה שזה לא ברור, הכותבת אינה רופאה או תזונאית ואין לה שום ידע בנושא מלבד נסיון אישי.


ואם נשים לרגע את הציניות המשפטית בצד, אני מאמינה שאין שום דבר שעובד לכולם (בניגוד למה שאמרה לי המוקדנית בסטודיו סי) וכל אחד שקורא פה או בכל מקום אחר צריך לדעת לבחור ממה שהוא קורא רק את מה שנכון לו עצמו כי רק את מכירה את הגוף שלך ויכולה להרגיש מה עושה לו טוב.


את השיטה אני מביאה מנסיוןן אישי, לי היא עבדה מספר פעמים.


 


בנקאי.


 


לעניינינו.


הרעיון בבסיס השיטה הוא הכלל הידוע בדיאטות: כמה שיורדים יותר מהר ככה נשברים מהר ועולים מהר (אין שום מחקר שתומך בטענה הזו). לכן הדבר החשוב ביותר בשיטה הוא סבלנות. התוצאות יגיעו לאט, בחודש הראשון תרגישי פחות נפוחה, בחודש השני תרגישי יותר טוב ופחות רעבה ורק בחודש השלישי תתחילי להרגיש שהמכנסיים שפעם היו הדוקים היום קצת רחבים. וזה לא יעצור שם. לאט אבל בטוח, השינוי המיוחל יגיע. 


שלב מקדים: מוטיבציה. 


בכל יום עמדי מול המראה ואמרי לעצמך אני שמנה. כמובן שאני נראית טוב גם ככה, חשוב לאהוב את עצמך בכל מצב, אבל אני אראה יותר טוב אם אני לא אהיה שמנה. בררי לגבי חדר כושר קרוב למקום מגורייך ודאגי לעדכן את בנזוגך בפרטים שגילית. זה יגרום לו לשאול אותך האם כבר נרשמת, מה שיעודד אותך להרשם. כאשר הוא שואל את זה, השתדלי לעמוד בפיתוי ולא לטעון שהוא קרא לך שמנה. כי א. הוא לא קרא לך שמנה, הוא רק מתעניין בך וב. את שמנה, כבר סיכמנו על זה (למרות שחשוב לזכור שאת עדיין נראית טוב והוא אוהב אותך כמו שאת). 


שלב ראשון: אורך חיים נכון יותר. 


הרשמי לחדר הכושר. עצם ביצוע ההרשמה מהווה בשלב הראשון תמריץ מספיק טוב להתחיל. אל תרשמי לחדר כושר יקר מתוך מחשבה שככה יותר תתבאסי להפסיק, זה לא עובד. אל תרשמי לתקופה ארוכה, אם לא תאהבי את החדר כושר גם זה לא יעזור. ואם כבר התחלת ללכת לחדר כושר זו הזדמנות מצויינת גם להתחיל לאכול מסודר. בשלב זה עדיין לא הגיע הזמן להמנע ממאכלים מסויימים אבל עכשיו זה כן הזמן לדאוג לסדר. הכי חשוב לזכור שהאויב מספר אחת של דיאטה הוא הרעב. הוא יהרוס את הכל ולכן חשוב להמנע ממנו. אני פותחת את הבוקר בטוסט עם גבינה לבנה או סלט חצילים, משהו קטן ולא כבד לשבור את  הצום של הלילה. יותר מאוחר אחרי שכבר התעוררתי והתחלתי את היום יוגורט עם גרנולה, בשלב זה מותר יוגורט פרי או להוסיף סילאן. ארוחת צהרים כמובן לא לוותר. אחרי הצהרים פרי, חטיף אנרגיה או משהו קל אחר. בערב ארוחה לא גדולה, סלט, מרק או פסטה. לא לישון רעבים.זה מבאס ועושה חלומות רעים. צמצמי את כמות הסוכר בקפה בחצי. אל תקני לעצמך דברי מתיקה אבל אם את באירוע חברתי תרשי לעצמך להנות.


המשיכי בשלב זה עד שירגיש לך טבעי.


שלב שני: פחות מתוק.


היוגורט לבן פשוט בלי פרי ובלי מתיקות מעודנת ובלי סילאן. גרנולה בלי סוכר. גם קורנפלקס. שימי לב שברוב המזון הקנוי יש מלא סוכר. השתדלי להמנע ממנו. בלי מיצים קנויים, אפילו לא מיץ תפוזים. אם את חייבת אז מים בטעמים, ותזכרי שלמרות השם זה מיץ ולא מים. את יכולה לסחוט לעצמך מיץ תפוזים אבל תתיחסי אליו כאל אוכל, לא שתיה. תחליפי את החטיף אנרגיה בקרקר או פריכית אורז עם גבינה. צמצמי שוב את כמות הסוכר בקפה בחצי. עם הזמן שיעבור את תשימי לב שהמון דברים שאהבת פתאום מתוקים מדי. תזכרי: מתוק זה עניין של הרגל. 


תתרגלי לאכול לאט. אם את בארוע חברתי עם כיבוד אל תדגמי אתכל המבחר, תבחרי לך כיבוד אחד שנראה טעים ותאכלי אותו לאט ככה שיחזיק לאורך האירוע. 


שלב שלישי: פחות אוכל. חשוב לזכור בשום אופן לא להיות רעבים. לאכול עד לשובע ולא יותר. תאכלי יותר לאט. אם את אוכלת עם חברים לעבודה תגיעי לאמצע המנה כשכולם כבר סיימו. חלק חשוב מתחושת השובע זה זמן. קחי פחות אוכל לצלחת ואל תתבישי להניח את המזלג כששבעת, גם אם הצלחת חצי מלאה. אבל אל תפסיקי לאכול לפני שהגעת לתחושת שובע, אחרת את פשוט תרצי עוד עד שלא תוכלי להתאפק ותקני לעצמך משהו שימלא ויסתום אותך. צמצמי את כמות הסוכר בקפה בחצי. כאשר מציעים לך עוגה או כיבוד אחר תשאלי את עצמך האם הוא נראה לי טעים. אם לא, תגידי לעצמך אני לא צריכה את זה. אם כן, קחי את פרוסת העוגה, תאכלי אותה לאט לאט ותהני מכל ביס. דברים טעימים נהיים הרבה יותר טעימים כשהם נדירים ולא מוקפים בשפע של סתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה