יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

נמאס לי

אני יודעת שגם לכם נמאס לקרוא על זה אבל זה הבלוג שלי ואני אעשה בו מא שבא לי אז תתמודדו. לפחות פה אני יכולה לעשות מה שבא לי כי מסתבר שבחתונה שלי זה פתאום עניין של כולם מה אני עושה.


פתאום חברים לעבודה דואגים לחשבון בנק שלי ומסבירים לי שהכי חשוב לא לצאת במאזן שלילי. אם כל הכבוד אני לא מזמינה אנשים לחתונה כדי לשלם עליה. החתונה תעלה כמה שתעלה, אנחנו לא הולכים להשתגע ואנחנו לא לא מצפים מאף אחד לשלם את המנה שלו.


וכולם נותנים עצות ומסבירים את מי צריך להזמין וכמה ואל תעשו ככה ואתם צריכים להתחתן בקיבוץ או באולם ולא ביוני ולא רחוק ולמה חלבי ולמה שישי ולמה לא ולמה כן.  


אסור היה לתת להורים לדבר לבד. כי אמא שלי אמרה שהיא תזמין כמה אנשים שאני ארשה לה להזמין ואמא שלו הבינה שאני לא מרשה לה להזמין אנשים שהיא רוצה להזמין כי אנחנו חוסכים, אז אבא שלו הודיע לו שלא נחסוך כי הם יתנו לנו כמו שהם נתנו לשני האחים שלו, שזה הרבה. ואם הם נותנים אז כמובן שהם מעורבים.


ועכשיו מסתבר שצריך להזמין גם את הדוד של הגיסה שלו כי אחרת אמא של הגיסה תעלב. מה האמא של הגיסה שלו קשורה לחתונה? אני לא יודעת. וגם עוד כמה חברים לעבודה של ההורים. אם עד עכשיו האמנתי שיבואו רק אנשים שרוצים להיות ושאנחנו רוצים אותם אז עכשיו זה לא ככה. יש אנשים שיוזמנו רק כדי שלא יעלבו וכמובן שהם יבואו רק כדי לא להעליב ויביאו צ'ק רק כדי לכסות את המנה ויתלוננו על זה שבמחיר כזה הינו יכולים לפחות לתת להם בשר. 


זה בדיוק הסיבה שתמיד חשבתי שאני לא אעשה מסיבת חתונה, כי לא בא לי על הדברים האלו. אני לא רוצה לכתוב על ההזמנה קבלת פנים ב7 חופה ב8 ושכולם יגיעו ב8 וחצי כי זה אף פעם לא מתחיל בזמן ובעשר רק ניתן להם מנה ראשונה ואף אחד לא יאכל את הקינוחים (שיהיו טעימים כי הם חלביים) כי מי שלא רוקד הלך כבר הביתה מזמן ומי שכן רוקד לא נעים לו. אני לא רוצה חתונה בשביל ההורים, את הכסף שלהם אני מעדיפה שיתנו לנו לדירה. 


לאחרונה חשבתי שאני אצליח אחרת אבל אני מאבדת את הבטחון. 


עכשיו כמעט 2 בלילה ואני לא ישנה כי אני לא יודעת אם אני בכלל רוצה מסיבת חתונה. 


 

18 תגובות:

  1. האמא של הגיסה זה עוד הגיוני (בטח אם נפגשתם באירועים משפחתיים, או אם יש אחיינים, כדי שהסבא-סבתא מהצד השני ישמרו עליהם) - אבל הדוד זה כבר באמת מוגזם.
    זו עדיין החתונה שלכם, ואתם תחליטו מה יהיה שם.
    אגב, חשבת על הקונספט של חתונה הפוכה (ארוחה ואז חופה וריקודים)? ככה "נפטרים" מכל אלה שבאו רק כדי לאכול, ולריקודים יישארו רק אלה שרוצים. בעניין זמנים - אם תקפידו עם הרב שיגיע בזמן (וכדאי להגיד לו פשוט זמן שמוקדם יותר בערך בחצי שעה) אז הכל יהיה בסדר. זמן ישראל הוא אכן גמיש למדי, אבל אנשים כן רוצים להגיע לפני החופה כדי להספיק לאכול גם בקבלת פנים.

    השבמחק
  2. אני חשבתי על הקונספט של חתונה בלי חתונה. מתחתנים ברבנות בצהרים ובערב מזמינים משפחה וחברים לקבלת פנים ואוכל. מי שרוצה לברך נותנים לו לברך. מי שרוצה לספר על כל הקרובים שמתו בשואה גם מוזמן. 
    אף אחד לא נעלב שלא הזמינו אותו לקבלת פנים ואף אחד לא מרגיש צורך לבוא לקבלת פנים רק כי לא נעים לו. אמנם הצקים נמוכים יותר אבל נראה לי שגם העלויות יורדות בהתאם.
    אפשר לעשות קבלת פנים גם בשבת ואין בעיה של כשרות והרב בטוח לא יאחר

    השבמחק
  3. אהבתי את הרעיון וגם את עניין השבת! לחשוב מחוץ לקופסא ולהתאים את העניין אלייך זו בדיוק הדרך. גם אנחנו לא עשינו את זה בשביל הכסף אבל בכל זאת מתייחסים לקטע הכספי כי יש גבולות ואני ממש לא טובה בלהתמקח על מחירים. מקווה שנרגעת. יהיו עוד קרייססים, בטוח!

    השבמחק
  4. בהנחה ששניכם מרוצים מהרעיון ושההורים שלכם גם בסדר עם הקונספט (כלומר, לא ייעלבו שלא תלכי בשמלה לבנה לאורך השביל, יאדה יאדה יאדה), נשמע לי פתרון מצויין. כמובן שהעלויות ירדו.
    זה גם מגדיל את ההיצע האפשרי של מקומות (אם כי אולמות אירועים של חתונות לא ישמחו לארח אתכם בשבת כי אז הכשרות שלהם תיפגע. אבל יהיו מספיק מקומות אחרים שישמחו לקבל אתכם).

    השבמחק
  5. החתונה היא שלך בלבד וההורים משני הצדדים צריכים להבין שהם רק נותנים את הכסף ואת שאר ההחלטות אתם מקבלים
    מזל שההורים שלו לא מזמינים את הסבתא רבתא של גיסתו ועוד שארי בשר שמעולם לא פגשו
    מזל גדול שאת המוזיקה של ה די-ג’יי הם לא מתעקשים לקבוע

    השבמחק
  6. גם בעיני מתחיל למצוא חן עניין השבת. עכשיו רק צריך לשכנע אותו.

    השבמחק
  7. להורים שלי לא יהיה אכפת, גם הם התחתנו ככה. ההורים שלו בטח ישנאו אותי. מצד שני כרגע גם אני לא כל כך מחבבת את הההורים שלו.  

    השבמחק
  8. פחחח. אתה לא מבין, אין דבר כזה סתם כסף. מי ששם כסף שם את דעתו ביחד, לא משנה שלא ביקשנו לא את זה ולא את זה.  

    השבמחק
  9. בתוך המשפחה שלי יש ככה דיבור בין האחים (אנחנו 2 אחיות ואח) על קטע של חתונה וזה שאנחנו לא רוצים באירוע כזה לכשיתקיים אנשים שאנחנו לא מכירים
    אבא שלי למשל הוא מהאנשים שחשים צורך להזמין את כל האנשים שהוא מכיר במקום עבודה שלו
    והוא שר במקהלה והוא מרגיש צורך להזמין גם את כל מי ששם (רצינית בבת מצווה שלי היו כל האנשים מהמקהלה שלו. למעשה את רוב האנשים שהיו בבת מצווה שלי בכלל לא הכרתי.
    או להזמין בני דודים דרגה 3 שבחיים לא פגשתי ולא ידעתי על קיומם

    אם אי פעם הייתי חושבת ברצינות על חתונה לא נראה לי שהייתי רוצה שההורים יתערבו ויזמינו כל מי שעולה על דעתם
    אירוע שלי לא שלהם

    השבמחק
  10. מחזקת את ידייך בעניין החתונה. עם כל הכבוד להורים - זו החתונה שלכם. ובאמת התלהבתי מהרעיון של מסיבה, מתי שבא לכם, איפה שבא לכם, ואת הרב והחופה וכל זה לעשות בנפרד בקטן ובשקט.
    זה נורא כשכולם מתחילים להתערב. הכי חשוב שאתם שניכם תהיו מסונכרנים זה עם זה ותהוו חזית אחידה מול כולם. 

    השבמחק
  11. למזלי אין להורים משני הצדדים יותר מדי חברים ככה שכנראה הכי פשוט יהיה לוותר.

    השבמחק
  12. חבל שהמיועד לא מתלהב מהרעיון של מסיבה ללא חתונה. וכנראה שזה כן חתונה גם של ההורים שלו. ושל האחים ונשותיהם.
    החלטתי שעדיף לא להלחם. ננסה לשמור על הגודל אבל לא במחיר של עלבונות משפחתיים. 

    השבמחק
  13. אוי אלוהים, המחיר שצריך לשלם כדי להתחתן בחיים האלה!
    חשבתי שזה ישתנה משהו עם חלוף הדורות.....
    לחתונה שלי עשו לי טובה שהצלחתי להזמין כמה חברים....רוב המוזמנים היו משפחה (ענקית - בצד שלו) וחברים של ההורים (שלו) והתחייבויות שונות של ההורים (שלו). הברית של הבן שלי - עוד יותר. 
    למזלי לא היה אכפת לי מכלום. אני נהניתי מחיי האמיתיים, איתו, ואחר כך עם ילדיי, והם קבעו (ומימנו) את ה"טקסים" לפי ראות עיניהם. 
    אולי באמת הדרך הטובה ביותר היא לא להילחם....לזרום...

    השבמחק
  14. את הולכת על קרח דק כי זו התחלה פחות מוצלחת עם החמות-לעתיד. תשתדלי לא לטלטל את הספינה יותר מדי כבר מהחתונה. אבל חוץ מזה, נראה לי אחלה קונספט.

    השבמחק
  15. ואיי,פספסתי הרבה!!! 

    בכל אופן,למרות התסכול שלך רוצה להגיד מזל טוב באיחור קטן!!! 

    ורוצה להגיד לך שהחגיגה עצמה תשכיח ממך את כל הבלאגן ויהיה לך המון כיף (אחרי שתשתי הרבה הרבה ותשימי על כולם קצוץ) עד אז,פשוט תסבלי  חחחח...

    (קראתי את הפוסט של ההצעה-ממש פירטת המון הא? ;))

    כל כך שמחה בשבילך,באמת!
    תיהי מאושרת!! 

    השבמחק
  16. תודה. 
    נראה לי שאני אתחיל לשתות כבר עכשיו, להוריד קצת את רמת העצבים. 

    השבמחק
  17. שלום חבר נפגעתי ושבורת לב כאשר קרתה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר אצל זורק כישוף, כי הוא באמת עשה את זה גם. אז מעולם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. ד"ר אלאבה. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהוא נתן לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שאחזיר את בעלי ליומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז אני עושה אותם בלי עלייה, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע ​​לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות, צור קשר עם ד"ר אלאבה במייל: dralaba3000@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-Viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744.......

    השבמחק