יום חמישי, 4 ביולי 2013

משחק החלומות

מישהו בעבודה שאל אותי- במצב אידאלי, איפה תהיו בעוד 15 שנה?


 


בית על הים. חם אבל במצב אידאלי אין שום בעיה כספית להפעיל את המזגן כל היום. ובקשר ללחות שהורסת את הצבע, פעם בשנתיים שוכרים קבלן שישפץ בזמן שאנחנו בחופשה. 


קהילה מגובשת אבל לא יותר מדי. יש מדי פעם פעילויות משותפות. אנשים אומרים בוקר טוב אחד לשני אבל לא תקועים אחד בתחת של השני. 


 


3 ילדים. יש להם מטפלת צמודה. רוסיה, ככה שיהיה להם חינוך סובייטי. הם יכבדו את ההורים שלהם. הבחור עובד באקדמיה ולכן אין לו בעיה לחזור הביתה מוקדם ולבלות איתם. הילדים הולכים לחוגים אבל לא יותר מדי, הם צריכים גם לדעת להעסיק את עצמם ולא להיות כל הזמן בפעילות מאורגנת. הם לא מקבלים כל מה שהם רוצים אבל הם מקבלים כל מה שהם צריכים ובאיכות הכי טובה. 


שכונה לא צפופה ותנועת מכוניות דלילה. תחבורה ציבורית זמינה כדי שהילדים יוכלו להסתדר לבד. חצר גדולה. בסביבה עוד משפחות עם ילדים. גנים ובתי ספר ברמה של קיבוץ. 


 


בעבודה אני מנהלת של צוות שעוסק במחקר ופיתוח. נושאי המחקר מאתגרים. אנשים ברמה גבוה. יש לנו תקציב לא מוגבל ואין לו"ז צפוף בצורה לא היגונית אבל יש לחץ להביא דברים איכותיים בזמן סביר ככה שאי אפשר סתם להתבטל אבל מצד שני לא צריך להשאר כל יום עד מאוחר ואני מספיקה לבלות עם הילדים מספיק זמן לפני שהם הולכים לישון. אולי יום אחד בשבוע אני נשארת עד מאוחר. מדי פעם, לעיתים רחוקות, יש קצת לחץ וצריך לעבוד ימים ארוכים, אולי אפילו סופשבוע. אבל רק לעיתים רחוקות. בלי לחץ בכלל זה לא מעניין.


 


פעם בשנה בקיץ חופשה בין שבועיים לחודש, מה שמתאים באותה תקופה. אולי גם חופשת סקי קצרה בחורף. הילדים באים לחופשת סקי, זה טוב להם לעסוק בספורט אתגרי. לחופשה בקיץ לוקחים אותם לסירוגין, שנה כן, שנה לא. כי אנחנו צריכים זמן איכות לעצמנו אבל גם הילדים צריכים את הבילוי המשותף הזה. לחופשות עם הילדים לוקחים גם את המטפלת שלהם. בכל זאת, טיול עם ילדים זה מתיש. 


 


הבית שלנו לא ענק אבל מספיק גדול לארח בנוחות. חברים מרחוק מרגישים בנוח להשאר לישון בחדר אורחים. פעם בכמה שבועות מארחים חברים, מכינים ארוחת ערב, רואים סרט ביחד במערכת הקלונוע הביתי- לא מערכת יותר מדי ראוותנית, טלויזיה עם מסך גדול, רמקולים איכותיים, פופקורן תוצרת בית, אלכוהול תוצרת חוץ. מזמינים לארוחת ערב. יש לנו עוזרת אבל את האוכל אנחנו מכינים בעצמנו. פעם בכמה שבועות מתארחים אצל חברים. 


 


ההוא מהעבודה שאל אותי- מה עם פעילות בקהילה?


אני מפעילה ולוקחת חלק במרכז שנותן שיעורי עזר והעשרה לילדים ומעודד אותם להתפתח. לא בחינם, כי אנשים מזלזלים במה שהם מקבלים בחינם והילדים לא ישקיעו, אבל במחיר סמלי שכל הורה יכול לשלם ולתת לילד שלו אפשרות לעתיד. יהיו שם שיעורים מעורבים ושיעורים נפרדים לבנות, כי מחקרים מראים שבנות מצליחות יותר במקצועות טכניים כשהן לומדות בקבוצות לא מעורבות. כחלק מהשיעורים האלו יעודדו את הבנות ללמוד מקצועות טכנולוגים ולא לפחד לפתח בעצמן קריירה. יעזרו להן להבין שאישה לא צריכה להיות תלויה באף גבר. 


אותו מרכז גם יתן מלגות לימוד ומחיה ללימודים גבוהים למי שלא יכול לשלם בעצמו. 


 


ומה עם לימודים? הוא רוצה לקחת קורסים בכל מיני נושאים, קצת היסטוריה, קצת מדעים. אני חושבת שאני קצת אשתעמם בקורסים בסיסיים ברמה אקדמית ולא נראה לי שיהיה לי כוח לעבור אותם רק כדי להגיע לדברים המעניינים. במסגרת העבודה אני אקח קורס אחד בסמסטר או שנה בנושא שנמצא בחזית הטכנולוגיה בתחום העיסוק שלי. או בתחומים אחרים שמהם אני יכולה לקבל רעיונות. בסופו של סבר כל התחומים מתערבבים. 


 


עכשיו תורכם. 

18 תגובות:

  1. וואו.
    נשמע טוב!

    לחיי הגשמת החזון
    (בפייסבוק עברו עכשיו לסמיילים אקסטרה מתוחכמים, שלעומתם הסמיילי הקטון עם הפרח נראה קצת מסכן.אבל אני עדיין מחבבת אותו)

    ותהיה חתול/ה בחזון? (עוד 15 שנה אני משערת שאחת אחרת. או כלב?)

    השבמחק
  2. הסמיילי עם הפרח יותר חמוד מכל קשקוש של פיכסבוק
    ברור שיהיה חתול. הוא יסתובב בחצר, לא יהיה מסכן כמו לאסי סגור בבית כל היום. אולי אפילו יהיו כמה. 

    השבמחק
  3. זה לא נשמע כל כך הזוי, אפילו מציאותי למדי. לכי על זה. ואם כבר ללכת על חלומות, ברור שעד אז החומרים יהיו עמידים כך שלא צריך בכלל שיפוץ כל שנתיים. המטפלת הרוסיה אהמממ זה הדבר היחיד שממש לא התחברתי אליו. כאילו מישהי שתעשה לך את העבודה הקשה של המשמעת, ותשאיר לך את הכיף? נההה. וחופשת סקי עם כל המשפחה זה משהו שצריך לאהוב. מכירה משפחות שמכורות לזה, ואנחנו, שניסינו פעם, לא חזרנו לזה שוב. טוב, קרעתי את הרצועה בברך . אני חושבת שזו הפעם הראשונה שאני משתמשת בסמיילי הזה.

    השבמחק
  4. איזה חזון נפלא! 
    אין שום ספק שאת יכולה להגשים אותו, את כולו או כמעט את כולו
    לכי על זה 

    השבמחק
  5. אוי "תרופה", קרעת את הרצועה בברך? מתי זה היה (באיזו שנה) ובאיזה אתר סקי? 
    יש מצב שהיינו באותו מקום באותו הזמן.....??

    השבמחק
  6. יש בעיה בחלום הזה- יש סתירה בין העבודות שלנו וכמות הזמן שמשקיעים בעבודה לבין כמות הכסף שיש לנו.
    בקשר לחופשת סקי, לא הייתי אף פעם אז אני לא יודעת כמה אני אוהבת את זה אבל הרעיון הוא של איזשהו תחביב אתגרי שכל המשפחה עושה ביחד. אני מקווה שאף אחד לא יקרע רצועה
    ובקשר למטפלת, כמובן שגם ההורים יהיו דמויות סמכותיות ולא רק כיף. הרעיון הוא שהילדים מגיל צעיר ילמדו לכבד את המבוגרים מהם ולא יהיו יותר מדי מפונקים. 

    השבמחק
  7. את כולו כנראה שלא, אבל חלקים ממנו אני בהחלט אנסה
    רק בעניין ה-3 ילדים צריך להתחיל לעבוד בהקדם. 

    השבמחק
  8. הדברים יסתדרו. קריעת הרצועה באה בעיקר בגלל מאמץ לא נכון. אם מתחילים מוקדם ומסודר, אפשר להמנע מפציעות, אם כי סקי הוא ספורט עתיר פציעות במיוחד. 

    השבמחק
  9. אוי איזה כיף!
    טכנית, יכול להיות שהיא עוד תזכה לזה, לא? כי בטח תעברו לשם לא בעוד 15 שנה. בעוד 15 שנה כבר תהיו שם ממוקמים היטב עם מעמד בקהילה :))

    השבמחק
  10. וואי, חוץ מהמטפלת (אני פשוט מעדיפה מנקה...אני אחנך אותם שהיא תקפל כביסה...) והים (שוב, מעדיפה בריכה, עם גבולות ברורים:-)) סוג החופשה ותחום העיסוק, בול!!! 
    אבל עזבי, העיקר שיתגשם... 10, 15... לא באמת משנה... רק שנגיע בסוף...

    השבמחק
  11. אולי לא בית ליד הים, אבל אני בהחלט מקווה שלאסי עוד תזכה לבית עם חצר. 

    השבמחק
  12. האמת ששקלתי בית עם בריכה אבל זה יותר מדי ראוותני בשבילי וזה גם קצת מסוכן לילדים. אבל יש לי בריכה קרוב לבית, ברמה גובה, כמו של הטכניון, רק פחות אנשים. הילדים הולכים לשיעורי שחיה. זה בריא להם

    השבמחק
  13. אה חבל, חשבתי שאולי נפגשנו אבל לא
    החופשה שחשבתי עליה (ששם מישהי קרעה רצועה בברך) היתה בשוייץ חורף 1993

    השבמחק
  14. אני חושב שזה לא רחוק מכל חלום בורגני כזה או אחר. נראה שבארץ הוא קצת יותר קשה להגשמה בימינו. בגדול, כאיש משפחה, הייתי בוחר מלא דברים חופפים לשלך.

    השבמחק
  15. איזה יופי של פוסט!
    הגעתי מהקישור של empiarti. 
    נראה לי שאני מבוגרת ממך ב-15 שנה, אז בעקבות הקריאה בפוסט שלך ניסיתי להיזכר בחלומות שלי מלפני 15 שנה. אני לא זוכרת שהיו לי חלומות כל כך מפורטים, ובכלל ה-15 שנים האלו עברו כל כך מהר.... אני בעד הגשמת חלומות, וחושבת שכדאי לך להתחיל לממש אותם כבר עכשיו! מקווה שבעוד 15 שנים כשתקראי את הפוסט הזה (לקרוא? פחחח בעוד 15 שנה יהיו אז מכשירים שיקריאו לנו דברים ישירות לתוך המוח) תוכלי להגיד לעצמך - וואלה, עשיתי את כל מה שרציתי.  :)

    השבמחק