יום שני, 15 ביולי 2013

אני מטרידה מינית

שמעתי לא מעט על דף הפייסבוק "גברים באוטובוס" שמנציח התנהגות גסה ומטרידה של, כמו שאתם יכולים להבין, גברים באוטובוס. היום החלטתי לבדוק מה באמת יש בדף הזה ובעקבות הצפיה בו הגעתי למסקנה קשה וכואבת ואני רוצה להתוודות עליה כאן.




אני, ג'אסט, גבר מטריד מינית.




בכל פעם שאני יושבת לבד בספסל אני מניחה את התיק שלי לידי ולא עלי. אמנם ברגע שאני רואה שהאוטובוס מלא ומישהו מחפש מקום לשבת אני מזיזה אותו אבל קרה לא פעם שפשוט נרדמתי עם התיק מונח על המושב לידי וכשלא נשאר מקום מישהו נאלץ רחמנא לצלן להעיר אותי ולבקש ממני להזיז את התיק. 




אף פעם לא חשבתי שהפעולה הזו של לטפוח למישהו קלות על הכתף היא פעולה כל כך קשה ומאיימת שיש נשים שיעדיפו לעמוד כל הנסיעה ולא לנקוט בה. 




לכן אני רוצה לנצל את הפוסט הזה לשלוח את התנצלותי לכל נשות ישראל ולהגיד...




תגידו, אתן דפוקות???




האם נשים הן כל כך חלשות וחסרות אונים שכל חייל שנרדם באוטובוס מטריד אותן במידה כזו שהן לא יכולות לישון אחר כך בלילה?




ואתן יודעות מה יותר מעצבן? שיש בדף הזה כמה סיפורים באמת מטרידים, כמה מקרים שבהם ברור שהיד לא נשלחה בשוגג, מקרים שבמדינה מתוקנת מן הראוי היה להעיף את המטריד מהאוטובוס באמצע נסיעה. אבל המקרים האלה מוקפים בסיפורים על חייל שחודש לא ראה בית שנרדם!! לידי!! ואפילו נשם עלי תוך כדי!! והם מאבדים מהעצמה שלהם. כי אם על כל נער חצוף ששם רגליים על המושב כולן צועקות הטרדה מי יקשיב לבחורה שבאמת הוטרדה. 




 




יש דף מאוד חשוב בפייסבוק שנקרא אחת מתוך אחת (זה שאני מודה שיש משהו חשוב בפייסבוק זה לא קל ורק מעיד על החשיבות של הדף הזה לדעתי). הדף הזה מציג אמת קשה ועצובה וצריך לעורר דיון ציבורי.




ויש את הדף גברים באוטובוס שמציג את הנשים כמתלוננות סדרתיות, שונאות גברים, כאלה שצועקות הטרדה כל פעם שמישהו עומד לידן, כל כך חלשות שנתקפות אלם כל פעם שהן צריכות לבקש מגבר שיזוז. הדף הזה מזיק לדיון הציבורי בכך שהוא מדרג נער שמניח רגליים על המושב באותה רמת חומרה כמו גבר שבכוונה מלאה שולח ידים לילדה שלידו. המקרה השני חמור מאוד. המקרה הראשון הוא סתם חוצפה. להעמיד את שניהם ביחד עושה עוול לכל בחורה שחוותה את המקרה השני, ויש הרבה יותר מדי כאלה.




 




היתה לנו בעבודה הרצאה על הטרדה מינית ואיזה גבר אמר שהוא מפחד לשבת ליד בחורה באוטובוס כי כי אם הוא בטעות יגע לה בכתף היא תתלונן על הטרדה מינית. אז חשבתי שהוא אדיוט. בעקבות הדף הזה אני מבינה שהוא צודק.

15 תגובות:

  1. אוח פייסבוק.. משחקים שם בקקי פיפי כל היום. משעמם לאנשים בחיים ומחפישם קצת אקשן. איפה אם לא בפייסבוק..
    קרעת אותי עם "אתן דפוקות???" 
    אני חושב שקבוצות כאלה, עדיף כמה שפחות לתת להן במה. פשוט להתעלם מהן, אולי הן יעלמו איכשהו... 

    השבמחק
  2. הבעיה היא שהיום (א)נשים לקחו את העניין של הטרדה מינית לכיוונים יותר מדיי קיצוניים
    פתאום כל דבר קטן זה הטרדה מינית
    לא פלא שגברים מפחדים

    כבר שמעתי לא מעט סיפורים על נהגי מונית שנוסעות איימו עליהם בטביעה על הטרדה מינית בגלל שהן לא רצו לשלם כסף על הנסיעה

    השבמחק
  3. שיחקת אותה עם הפוסט החשוב הזה! המלצתי!
    אין דבר חמור יותר מגיבוב שטויות סביב נושא אמיתי וכאוב, זה מוריד מהחשיבות של ההטרדות האמיתיות
    נותן כלים לשקרנים וסתם טפשים לטייח ולהקטין את החומרה שבהטרדות אמיתיות שמתרחשות כל יום!

    השבמחק
  4. האמת היא שכשראיתי את התמונה של ה’מומלץ’ הזה בישרא, ויתרתי. יש משהו די מפחיד בבחורה שמצלמת גבר מזוית כזו. ופייס אין לי. אני יודעת בדיוק מה אני מפסידה :)

    השבמחק
  5. זה בדיוק הסיבה שאין לי פיכסבוק. הבעיה היא שהדברים האלה זולגים מעבר לפייס, אפילו למומלצים של ישרא. ככה שאי אפשר להתעלם מהם

    השבמחק
  6. הסיפורים האלה ממש מעצבנים אותי. פחות בגלל הגברים שנפגעים מתלונות שווא, עדיף שגברים יפחדו מאשר ירגישו בנוח. אבל הדברים האלה פוגעים קודם כל ובעיקר בנשים. 

    השבמחק
  7. גם לי אין פיכסבוק, זה לא עוזר. הזבל זולג לכל מקום. 

    השבמחק
  8. זה לא רק שקרנים וטפשים. אם הייתי מבססת את הידע שלי לגבי הטרדות על מה שמופיע בדף הזה באמת הייתי מאמינה שכשאשה אומרת הטרדה מינית היא סתם עושה סיפור גדול משטות. 

    השבמחק
  9. אני מאוד מקווה שתוך כמה שנים יפסיקו עם הדבר הזה שנקרא רשת חברתית..

    השבמחק
  10. נכון מאד! 
    יש הרבה אנשים שלא מאמינים שבאמת קיימת תופעה כזאת: הטרדה מינית.
    בגלל כל הזבל שמסביב, שגורם לדבר האמיתי המטריד כל כך והפוגע כל כך והמקטין כל כך והשורט את הנשמה לתמיד כל כך.....להחבא

    השבמחק
  11. נראה לי הזוי העמוד הזה. כולם יושבים עם התיק לידם ולא עליהם, גם גברים וגם נשים שמים רגליים על המושבים אם אף אחד לא יושב שם (מה לעשות שזה נוח). 

    זה מזכיר לי מקרה על מישהי שהייתה עם אוזניות והניחה את התיק מולה. האוטובוס בינתיים התמלא והייתה מישהי שרצתה לשבת אבל ויתרה כי לא נעים. חצי אוטובוס צקצק על הבחורה החוצפנית שלא מפנה את התיק שלה ואף אחד לא חשב להעיר לה.

    השבמחק
  12. מזלה שהיא לא גבר, אחרת היא היתה מוצאת את עצמה מככבת באתר. 
    מצד שני חשבתי לעצמי מה היה קורה אם אחד הגברים באוטובוס היה מצלם אותה ישנה. נראה לי שכל הנשים סביבו היו מכתירות אותו כחוצפן ומטריד ואיך הוא מעז לצלם בחורה ישנה ובטח הסוטה הזה מצלם אותה כדי לעשות כל מיני דברים מגונים עם התמונה. 

    השבמחק