יום רביעי, 9 בינואר 2013

בלילה היתה רוח כזאת חזקה שהדוד שלנו עף מהגג

עד עכשיו הדודה מחפשת אותו יאק


 


כל בוקר מתחילת השבוע אני קמה ואומרת לעצמי היום אני לא הולכת לעבודה. יש חושך בחוץ עד מאוחר, אפילו השמש לא מוכנה לצאת בגשם כזה. ואז החתולה מגיעה ואני מנסה להסביר לה שביום כזה חייבים להשאר בבית. היא כמובן מסכימה בשלל יללות שמעירות אותי סופית ושולחות אותי לאוטו. אני מגיעה למשרד באיחור של חצי שעה עד שעה וחוטפת נזיפות. לא מהמנהלים, להם לא ממש אכפת מתי אנחנו מגיעים כל עוד אנחנו עושים את העבודה שלנו ומספיק שעות נוספות בחודש (שעות נוספות הן אחת מדרכי הערכת העובדים אצלנו). אני חוטפת נזיפות מחברי לישיבות הקפה שהגיעו אלי למשרד וראו שהוא סגור אז הם נאלצו לשבת במשרד אחר, כזה עם פחות כסאות (משום מה כל הכיסאות במדור מתגלגלים אל המשרד שלי) ויותר צפוף. הם עוד עלולים לחשוב שאני בכוונה מגיעה מאוחר כדי להעביר את הישיבה מהמשרד שלי למשרד אחר. חס וחלילה. אני לא הייתי עושה דבר כזה בכוונה. למרות שזה רעיון לא רע.


למרבה המזל מזג האוויר הסוער, כמו רוב אזרחי ישראל, כנראה לא יודע איפה זה נשר והקריות בשבילו הם סוג של ארץ דמיונית ככה שחוץ מקור מקפיא עצמות ורוח מטורפת לא נרשמו יותר מדי מפגעים. הרמזורים בדרך לעבודה כולם נשארו על העמודים למרות שחלק מהם בזוויות קצת לא שגרתיות. לא נרשמו שלוליות מרשימות, אפילו שנה שעברה היו שלוליות יותר רציניות מזה. כנראה שבמהלך כל העבודות על נתיב המטרונית ניצלו את ההזדמנות לשפר קצת את מערכת הניקוז בכבישים. לפחות משהו אחד טוב יצא מהשטות הזו.


 היום בלילה ישנתי בחיפה ובבוקר מצאתי ברד על השמשה של האוטו. בנשר זה לא היה קורה. במרפסת שלי התהפכו כמה עציצים, עד ששטפתי אותה שתהיה יפה לתצוגה לשוכרים פוטנציאלים, עכשיו היא שוב מלאה אדמה. אני מקווה שהנענע בסדר. אולי אני אשים עליה חתולה שיהיה לה חם. אגב חתולה, לרגעים נראה שהיא משתגעת מהרוח וברגעים אחרים נראה כאילו היא בכלל לא שמה לב. היום לפני שיצאתי הצטיידתי מהעבודה חשבתי על זה שיכול להיות שמחר אני לא אבוא ואז יהיה לי סופשבוע ארוך אז הצטיידתי בקפיטריה בחלב ובשוקולד מתאים לשוקו (אגוזי ומקופלת) וקצת גבינה לבנה, שיהיה. וגם דאגתי למלא דלק בתחנה בהנחה שליד העבודה.חשיבה קדימה.


 


בלילה שוב חלמתי שכל העולם מוצף מים. אני תוהה אם זה קשור לסדרת החלומות ההיא או שזה סתם בגלל שנראה באמת שתכף העולם יוצף מים. בכל מקרה הפעם זה היה פחות אישי ויותר עלילתי. היינו 5 אחים, 2 בנות ו3 בנים, שנים מהם קטנים והשתדלנו להשאר יחד. ניסינו לעלות על איזו אוניה אבל היא נסעה לפני שהגענו ובסוף מצאנו לנו איזו סירה קטנה ונסענו בין אזורים הררים כדי לאסוף מזון שנשאר בבתים נטושים. החלום הזה לא מסתדר עם הקו של סדרת החלומות הקודמת וגם לא עם ההסבר שהצלחתי לתת לה בעקבות התגובות אז אני פשוט אניח שהחלום הזה לא קשור לסדרה ההיא והוא פשוט תגובה לסערה שבחוץ.   


 


מכירים את הדברים האלה בעבודה שחשבתם שכבר סיימתם איתם אבל הם פתאום חוזרים שוב, כמו השכן שלכם שרצחתם וקברתם בחצר והרוח שלו חוזרת לרדוף אחריכם? אז יש לי כרגע איזו רוח רפאים ממש מעצבנת ולא נראה שהיא תעזוב אותי בקרוב

6 תגובות:

  1. לי דווקא לא היה נורא, קצת חוסר נוחות אולי אבל נחמד שיש מזג אוויר קצת מגוון. אל תכעסי. בכל מקרה אני חושב שבתל אביב היה הכי קשה מגלל הבעיות תנועה. יורד שלג בחיפה?

    הקטע עם הרוח רפאים ממש מעצבן, עד שאתה חושב שנפטרת ממישהו הוא כל הזמן בא ומזכיר את עצמו.. כנראה שהייתי צריך לקבור אותו יותר עמוק אבל התעצלתי ועכשיו אני צריך לסבול מגלל זה. :/

    אני חושב שמים מסמלים רגשות אבל בעיקרון לכל אחד יש משמעות משלו לסמלים אז הפירוש של החלום הוא די אינדיבידואלי.

    השבמחק
  2. הו, בתל אביב באיזור שלי היו בהחלט רמזורים משונים. אחד ממש שינה זווית וכרגע הוא מדבר לכיוון אחר לגמרי, מה שקצת מסוכן. אתמול העירייה אפילו ארגנה (או אולי חברת החשמל?) גיזום עצים ברחוב שלא יפגעו במה שלא צריך להיפגע. גם הדרך חזרה מהעבודה מפחידה נורא כי הרוח מטלטלת את האוטו שלי כסירה קטנה בים ואני נוסעת 60 קמ"ש בהתאמה מהפחד.
    לא כיף בכלל.
    רוחות הרפאים בעבודה זה דבר מעצבן במיוחד. צריך להזמין מגרש שדים :))
    החלום (התראת פסיכולוגיה בשקל בעוד 3..2...1..), נשמע לי כמו איזה צורך מהותי לתחושת ביטחון. לא ביטחון במובן של ביבי, ביטחון במובן של מוגנות. לשמור על הקטנים, להסתדר למרות שהדבר הגדול והבטוח שרציתם במקור לא הצליח (האוניה הגדולה), לאסוף אוכל.
    או שזה סתם טראומת השואה הקולקטיבית :)))))

    השבמחק
  3. למה שאני אכעס? אני גם לא התרשמתי כל כך מסופה. סתם חיפשתי תירוץ להשאר בבית. אומרים שירד שלג באוניברסיטת חיפה. נראה לי קר מדי לצאת לבדוק.

    הפרוש המקובל של מיים הוא אכן רגשות ובפוסט חלומות מיים הקודם גם הצלחתי בעזרת התגובות למצוא הסבר די יפה. הבעיה שהחלום הנוכחי לא מתאים להסבר הזה, לכן החלטתי לסווג אותו כלא קשור. כמו חוקרת טובה, אם משהו לא מתאים לתיאוריה אני מתעלמת ממנו

    השבמחק
  4. מכל החדשות נשמע כאילו בתל אביב יש כמעט סנדי. האמת, נשמע ממש מגניב להיות בלב של כזה בלגן. בתנאי כמובן שעדיין יש חשמל ואין הכרח לצאת מהבית.
    מכירה מגרש שדים טוב?
    אני אנסה לחשוב על עניין החוסר בטחון מהחלום. נראה אם זה מסתדר לי. מצד שני טראומת שואה זה תמיד תירוץ טוב, לא משנה למה.

    השבמחק
  5. הו, לגמרי. שואה זה התירוץ האולטימטיבי!
    זה עובד גם כגירוש שדים :)))) "אני מצטערת, אני לא יכולה להתמודד עם זה עכשיו. אתה יודע, זה במשפחה. סבתא היתה באושוויץ וזה והנושא נורא רגיש אצלנו." זה תופס על כל דבר שתגידי, בעצם. מציקים לך עם ניירת ששכחת שקיימת? מישהו הרס קבצים חשובים במחשב וצריך לשחזר אותם? כספים שהיו אמורים להגיע ולא הגיעו? לא משנה מה היא רוח הרפאים שחוזרת לרדוף.
    טפסים וקבצים- בירוקרטיה. הנאצים היו מעולים בזה!!
    כספים- אתה יודע כמה כסף היה למשפחה של סבתא שלי לפני המלחמה?!
    תראי מי יעז לדבר איתך על זה אחר כך. בעיקר הם מחו"ל :))))

    השבמחק