יום שני, 14 בינואר 2013

על ארגזים- הנה זה מתחיל שוב

בשעה טובה ומוצלחת חתמנו על דירה חדשה. אזור קצת יותר מרכזי (יותר מרכזי מנשר, חוכמה גדולה). דירה קצת יותר ישנה משלי, בלי מעלית ועם מדרגות גישה. אולי יחזיר אותי קצת לכושר, מעלית זה באמת לא בריא. עכשיו נשארה הבעיה של להפטר מהדירה הישנה.


אתמול בלילה פרסמתי מודעה, היום התקשרו כמה. אחד התקשר ב-8 בבוקר, שאל אם אפשר לקפוץ לראות עכשיו. ממש. 8 בבוקר, או שאני ישנה ועכשיו הערת אותי, או שאני לא בבית. בכל מקרה מצבך לא טוב. אמר שיגיע בערב. לא הגיע. אם תהיה לי האופציה, הוא גם לא יגיע.


אחד אחר בא ועוד זוג. שקלתי לכבודם להחליף את הפיג'מה הבלויה שלי אבל החלטתי שחבל על הטרחה ובמקום לבשתי קימונו אופנתי מעל. כן כן, קימונו. כזה ממשי. אמא שלי הביאה לי מיפן. זה ממש מחמם. היפנים האלה יודעים מה הם עושים. מעניין עד כמה מגוחך זה נראה לפתוח דלת עם קימונו סגול. 


בעיה, עכשיו צריך לשמור את הדירה במצב יצוגי, בכל רגע יכול לבוא מישהו לראות אותה.


צריך להחליט על ריהוט, מי מביא מה וכמה. מאיפה מביאים שולחן ומאיפה ארון. צריך לתאם מובילים. צריך ארגזים. יש למישהו ניסיון עם כאלה שגם עושים את האריזה? מנסיון עבר זה ממש סיוט. הארגזים הולכים ונערמים והדירה לא מתרוקנת. אני רוצה שזה יהיה כבר מאחרי.


איך מובילים חתולה?


 


המשך עלילותי עם ספקי שירותים, בעקבות ההתנתקות מהוט וההבנה שאני צרכנית גרועה החלטתי שהגיע הזמן לבדוק מה לעזאזל קורה עם חשבון האינטרנט שלי. אני בדרך כלל מתעלמת מחשבוניות ושמה לב לתשלום רק בחשבון האשראי ולאחרונה הוא נראה קצת גבוה. אז נכנסתי לאתר שלהם לחשבוניות שלי, איזה מזל שהם שומרים אותם אחרת לא היתה לי שום יכולת להשיג אותם. ואכן, בשנה האחרונה מחיר חבילת האינטרנט שלי עלה באופן זוחל עד לכדי פי 2 ויותר מהמחיר ההתחלתי. עיון קצת באינטרנט לימד אותי שאני משלמת פי 2 ממה שהם גובים ממצטרפים חדשים. שלחתי להם מכתב זועם דרך האתר שלהם (הם פשוט עושים את זה ממש נוח לריב איתם). עוד באותו ערב הם התקשרו אלי 3 פעמים במהללך ה10 דקות שהייתי במקלחת. מרשים בהתחשב בעובדה שההודעה הקולית שלהם אומרת שהשירות לקוחות לא פעיל בשעות הערב.   למחרת, שישי בבוקר הם הספיקו להתקשר 4 פעמים לפני שפתחתי את העיניים. בסוף הצלחתי לענות להם. זה הלך ככה: "אני מבינה שאת רוצה חבילה זולה יותר". "נכון". חכי כמה דקות, אני אבדוק מה אני יכולה לתת לך". 10 דקות של מוזיקה מעצבנת. "אוקי, אני יכולה לתת לך חבילה בחצי ממה שאת משלמת היום". "יופי, תודה". כמה פשוט ככה דפוק. שנה שילמתי יותר מדי רק כי לא טרחתי לבדוק את מצב החשבונית שלי.


מוסר השכל: כולם חארות. וגם תבדקו טוב טוב את החשבונות שלכם ואל תהססו לזעום.


 


ואגב כולם חארות, ממש קשה לי עם הבחירות הקרובות. עד כדי כך קשה שאני שוקלת ברצינות להצביע עלה ירוק. יש מצב שהם עוברים את אחוז החסימה השנה רק מאלה ששונאים את כל השאר. הבעיה היא שהשנה יותר מבשנים האחרונות יש ממש סיכוי לשמאל, או לפחות לליצנים שקוראים לעצמם שמאל, או מרכז, להגיע לשלטון. כלומר לשם שינוי באמת יש סיכוי שהליכוד והפשיסטים לא יהיו בממשלה. אולי אפילו ממשלה בלי חרדים. במצב כזה לא להצביע זה חוסר אחריות. מצד שני מבין כל אלה שאמורים להיות גוש השמאל אין אף אחד שנראה לי ראוי. מרץ, הבחירה המסורתית של יוצאי קיבוץ, החליטו ללכת יותר שמאלה מחדש. שלי החליטה שהיא לא שמאל למרות האופי השמאלני כלכלי של שאר המפלגה. ואם עמיר פרץ אומר שהעבודה איבדה את דרכה הוא כנראה יודע על מה הוא מדבר. לפיד סתם ליצן בסרטים. ולבני, פפפפ... זה כל מה שיש לי להגיד עליה. ונכון יש את כל אלה שאומרים שלא מצביעים לאדם, מצביעים למפלגה? אז זהו, שלא. האדם שבראש המפלגה הוא זה שנבחר לייצג אותה והוא זה שיקבע האם לשבת בממשלה, עם מי וכמה. הם בחרו בו לייצג אותם, כלומר הוא הפנים של המפלגה, הוא מה שחברי המפלגה בחרו להציג לבוחר. פני המפלגה כפני המנהיג.  

14 תגובות:

  1. מזל טוב על הדירה החדשה. כמה מדרגות בסך הכל ב"מדרגות גישה"? לא יותר מדי, מקווה. ובהצלחה עם השכרת הדירה הנוכחית (סחתיין על הקימונו הסגול, אפשר תמונה?)
    לגבי אריזה - יש לי נסיון גם עם אריזה עצמית וגם עם חברות אריזה, ולצערי הניסיון עם חברות אריזה היה ממש לא טוב!! אבל אולי פשוט בחרתי לא טוב. אם את אורזת לבד, למשל 2 ארגזים ביום ועוד כמה בששי-שבת - את גם מנפה על הדרך וזורקת וגם כותבת באופן ברור על כל ארגז מה יש בו (ואפילו לאיזה חדר מיועד בבית החדש) - זה שווה את המאמץ וחוסך בפריקה!!
    חתולים יש להוביל ב"סלתול = סל חתול" ולהשאיר את העברת החתולה ממש לסוף המעבר (כאשר הכל כבר עבר לדירה החדשה) ולסדר לה שם פינה עם האוכל/שתייה, ארגז חול....לפעמים זה טראומטי להם. אם אין סלתול אז תיק (אפשר לסגור את הרוכסן ולהשאיר חור לאוויר - העיקר שלא תוכל לברוח פתאם וללכת לאיבוד).....
    המשך...

    השבמחק
  2. לגבי האינטרנט וכל שאר הספקים - אכן חייבים להתקשר לפחות פעם בשנה ולוודא שמקבלים מחיר סביר, או להתנתק ולעבור למתחרים!!! אין ברירה, אף אחד לא יעשה עבורך את העבודה הזאת..... 
    ולגבי הבחירות?????צודקת, מה זה צודקת! חבל, אבל צודקת.
    הבעייה היא שאם עלה ירוק לא יעבור את אחוז החסימה הקול שלך ילך לאיבוד. גם אני מהמתלבטים, לאחרונה התנדנדתי לכיוון שלי/העבודה, אבל אחד הדברים שמפריעים לי זה שהיא לא באמת מייצגת את כל מה שקורה במפלגה, ואני לא מזדהה עם המפלגה עצמה.... ייתכן שבסוף בכל זאת אצביע ליאיר לפיד... 

    השבמחק
  3. ברכותיי על הדירה הישנה-חדשה!
    כשאחותי הייתה במעבר בין דירות (או שאולי זאת הייתה טיסה?) היא דאגה לבעוט את האחריות למשפחהחברים לטפל בחתולה כמה ימים. זאת גם אפשרות..
    הסיפור הזה עושה לי חשק לבדוק כמה אני באמת משלם. גם אני מסתכל בפירוט חשבון בנק וזהו. איך עשית את זה כל כך פשוט? בדרך כלל זה הרבה יותר מתיש..
    אני ופוליטיקה לא חברים טובים, מעולם לא הייתה (וכנראה גם לא תהיה) דעה בנושא.
    לילה טוב שם!!

    השבמחק
  4. תתחדשי. למה שבאמת לא תצביעי עלה ירוק? הם בעד חופש..

    השבמחק
  5. מזל טוב וסימן טוב!!
    אז כתבתי גם אצלי אבל המעבר עם החתול- כן, להשאיר לסוף ולשים לב שלא בורחת. להעביר רק בכלוב או משהו סגור שאין שום מצב שתצליח לצאת ממנו. מפליא כמה הם גמישים וחלקלקים פתאום כשהם בהיסטריה.

    אני שילמתי פי 2 לבזק פשוט כי לא שמתי לב שגם שם כבר יש "מסלולים" ושלי ממש היה מיותר. מיד עברתי למסלול הזול ביותר כי כמעט ולא מדברת בבזק. הוא יותר טלפון החירום שלי (והטלפון שאליו הגרמני מתקשר).
    הם באמת חלאות כולם, נותני שירות.
    בהצלחה במעבר. שיהיה לכם אור וכיף ושמח בדירה החדשה!
    ההצבעה- לכי לפי החיוב ולא לפי השלילה. יש חבר כנסת שאת רוצה בפנים? תצביעי למפלגה. את אוהבת את מירב מיכאלי- תצביעי לעבודה. העיקר שהיא תיכנס. אוהבת את ניצן הורוביץ? תצביעי מרצ. הרי גם ככה זה לא שהם ממש ישנו את העולם. לא שמרצ אם תיבחר פתאום תתחיל לחלק שטחים. הם לא יהיו בשלטון אבל לפחות יוכלו לתת כוח כאופוזיציה חזקה ולחסום את הפשיזם העתידי, אם באמת יהיו מספיק טיפשים שיצביעו לזיבי.

    השבמחק
  6. סלתול זה הכלוב הזה של חתולים? איזה שם חמוד.
    יש לי יותר מדי נסיון באריזה. בסוף זה נגמר אבל עד אז זה מתיש. נראה לי אני פשוט אקח יום חופש ואקדיש את כולו לאריזה. לגמור עם זה בבת אחת.
    זה נכון שאם עלה ירוק לא יעברו את החסימה הקול שלי  יאבד, אבל מצד שני, איזה מעניין זה יהיה אם הם יעברו את אחוז החסימה. סוף סוף יהיה מישהו רציני בכנסת הזו.
    יאיר לפיד אין לי שום דבר נגדו. גם אין לי שום דבר בעדו. אין לי מושג מה הוא רוצה ולא נראה לי שלו יש. מצד שני, כל דבר שהוא לא ביבי זה טוב.

    השבמחק
  7. אחותך העבירה את החתולה פעמיים, פעם לחברים ואח"כ לדירה החדשה? נשמע לי עוד יותר טראומטי לחתולה מסתם מעבר.
    זה חשוב (מתברר) לבדוק כמה אתה משלם וכמה אתה יכול לשלם. כל מה שצריך לעשות זה להסתכל בחשבונית ולכתוב בגוגל כמה עולה חבילת כבליםאינטרנטמשהו אחר ואז להכנס לאתר שירות לקוחות צור קשר ושם לכתוב מכתב זועם שזה לא מקובל עליך. משם הם כבר יחזרו אליך.

    השבמחק
  8. אני לגמרי בעד עלה ירוק. הבעיה היא כמו שנכתב למעלה שאם הם לא עוברים את אחוז החסימה זה בזבוז של קול.

    השבמחק
  9. תודה על התגובה המפורטת. אני מקווה שיעבור לה בשלום. לפחות הפעם אני אדאג לגזור לה ציפורניים מראש.
    מסתבר שלא רק חיובים צריך לבדוק, גם הנחות. למשל אני גיליתי רק השבוע שיש לי 1+1 על סרטים ביס פלאנט רק בגלל שיש לי ישראכרט. גם את זה חשוב לדעת

    השבמחק
  10. ואולי מגלל זה הם לא עוברים את אחוז החסימה. אני לא חושב שזה שמפלגה מסוימת עוברת או לא עוברת את אחוז החסימה צריך יותר מדי להשפיע על ההחלטה, כי זה רק אומר שאם את מעוניינת בהצלחתם את צריכה להצביע כדי שהם יגיעו עד כמה שיותר קרוב לאחוז החסימה ובבחירות הבאות אנשים יראו את זה ויגידו שהם אולי יעברו את אחוז החסימה ומגלל זה את צריכה להצביע להם. את צריכה להצביע למי שאת הכי תומכת בו בלי קשר למה שהסקרים אומרים. במקרה של עלה ירוק מספיק שהם רק יגיעו לאחוז החסימה כדי שיהיה להם איזה כח פוליטי מינימלי. סליחה שזה יצא קצת ארוך.

    השבמחק
  11. בהצלחה עם האריזה, באמת מעצבן אבל אחר כך יהיה לך כיף בדירה החדשה!! ותזכרי את החתולה להעביר בסוף, ותפתחי לה את התיק/סלתול אבל תני לה להישאר בפנים אם היא רוצה. היא תהיה מפוחדת. לפעמים זה דקות, שעות, ולפעמים לוקח 3 ימים לחתול להתרגל לדירה החדשה - אז אל תילחצי. לחתול "הבכור" שלנו (שעבר דירה בגיל 4) התחלף הקול למשהו צרוד כאשר עברנו וזה מעולם לא חזר לעצמו למרות שהוא התאושש והרגיש מצויין בדירה החדשה (וחי עד גיל  18.5).
    צודקת שיהיה מגניב אם עלה ירוק יעברו את אחוז החסימה. הבנתי שגיל קופטש לא מתמודד הפעם וחבל...

    השבמחק
  12. מיכל - העיניים הן...20 בינואר 2013 בשעה 6:33

    בקשר לנושא הבחירות, יום שלישי עוד יומיים וגם לי כמו להרבה אחרים אין מושג מה אצביע, מה שבטוח זה לא יהיה לביבי. מי מה שקראתי פה בתגובות לא יהיו לו 4 קולות, נו אולי זו איזו שהיא תקווה...

    השבמחק
  13. מיכל - העיניים הן...20 בינואר 2013 בשעה 6:33

    יקירתי ברכות על המעבר דירה!!!! אני מתארת לעצמי באיזה אזור את גרה, כשאת כותבת מרכזי.
    מסכנה החתולה, לא יודעת מה עוד מצפה לה... כשאחי חיפש פיתרון לחתלתול שלו בזמנו, מסיבות אחרות. שמענו את כל הסיפורים על איך שאם מעבירים חתול לדירה אחרת, צריך לסגור אותו בבית ולא לתת לו לצאת לפחות שלושה ימים כדי שיתרגל, אחרת הוא בורח. בסוף, הפיתרון היה לשים אותו אצל קרובת משפחה, במזל החתול הזה היה מורגל כבר במעברי דירות, כולה בן 10 (טפו טפו טפו P: זה נחשב הרבה לחתול?!) וכבר הספיק לעבור לפחות 4 פעמים והיום הוא חי אצל אותה קרובת משפחה ובמזל החתול הזה היה מורגל כבר במעברי דירות, הוא כבר הספיק לעבור לפחות ארבעה מקומות. בסוף, אחי שם אותו אצל קרובת משפחה ושם הוא גם נשאר ואפשר לומר שהוא ממש הסתדר. חי ברחוב שקט עם חתולים שכנים מטופחים ובאחת הגינות יש בריכה עם דגים... מה שנקרא גן עדן לחתולים. בקיצור, זה יכול להיות מעבר מוצלח גם בשבילה אחרי שתתרגל.

    השבמחק
  14. לאסי תעבור דירה עכשיו בפעם השניה. בפעם הקודמת היא עברה מהורים אחרים אלי ולקח לה כמעט שנה להתגבר. אני מקווה שהפעם העובדה שלפחות אותי היא מכירה תעזור.
    יום שלישי הגיע כבר לסופו בעת כתיבת שורות אלו ככה שלפחות ההתלבטות מאחרי. התוצאות טרם הגיעו ולכן עדיין יש תקווה 

    השבמחק