יום שלישי, 22 בינואר 2013

כי משעמם לי, תשובות לשאלון השבועי

הבחירות לראשות הממשלה מתקיימות השבוע אבל אנחנו בעצם בוחרות כל החיים, כל יום, כל רגע. מה הייתה הבחירה הכי משמעותית שעשית בחיים?
נראה לי שללמוד פיזיקה לבגרות ולא קולנוע או ערבית למרות שהמורה לקולנוע והמורה לערבית ממש חיבבו אותי וניסו לשכנע אותי ללכת למגמה שלהם והמורה לפיזיקה שהיה קודם מורה למתמטיקה שלי לא הכיר אותי בכלל. ברגע שההחלטה הזו התקבלה כל שאר ההחלטות די נבעו ממנה, כולל צבא, איפה ללמוד לתואר ומה, איפה לגור (ליד הלימודים) ובאיזה עבודה לעבוד.

היום היית בוחרת בחירה שונה?
מאחר ואני די מרוצה מהחיים שלי כרגע, ובהחלט יתכן שהחלטה אחרת היתה מביאה את החיים שלי לכיוון אחר, היתי בוחרת אותו הדבר גם היום.

האם ביום יום את מתלבטת הרבה או מחליטה החלטות במהירות?
אני נוטה להחליט די מהר. לרוב אני מנהלת עם עצמי כמה שיחות קצרות ואז הולכת על מה שמרגיש לי נכון.

האם את מתחרטת על בחירות יומ-יומיות או זורמת איתן? האם את נוטה לייסר את עצמך או לטפוח לעצמך על השכם?
אני זורמת איתן. גם אם בדיעבד אני יודעת שקיבלתי את ההחלטה הלא נכונה זה חסר טעם להתייסר על העניין, חלב שנשפך וכו'. גם לטפוח לעצמי על השכם זה מיותר, סה"כ לרוב ההחלטה הנכונה היא עניין של מזל, לא משהו שהייתי יכולה לדעת מראש.

האם עומדת בפנייך כעת בחירה חשובה? מהי?
כרגע, כמו בכל רגע נתון בערך, ההחלטה הכי חשובה שעומדת בפני היא האם לעשות שינוי משמעותי בחיי או לא. לא בטוח אם אפשר לקרוא לזה בחירה כשאחת האופציות היא לא לעשות כלום.

איך תגיעי להחלטה? תתייעצי באחרים, תחשבי, תקראי, תעשי אנדנדינו?
הגורם העיקרי בהחלטה האם לעשות שינוי או לא הוא כמה טוב לי וכמה רע לי במצב הנוכחי. אני אגיע להחלטה לעשות שינוי כשהאיזון בין הטוב לרע ישתנה לכיוון הרע. או כשתבוא הזדמנות לשינוי ואז אני אראה בזה סימן.

האם את מציעה בבחירות לראשות הממשלה? האם קיבלת את החחלטה במי לבחור בצורה דומה לאיך שאת מקבלת החלטות שנוגעות לחיים שלך?
נתחיל בקטנוניות- הבחירות הן לא לראשות הממשלה אלא לכנסת. אחרי שעברנו את זה, כן. הצבעתי בבחירות. ניהלתי דיונים עם עצמי ואם אחרים בסביבתי, קראתי מאמרים ודעות ובסוף הצעתי למה שהרגיש לי הכי נכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה