יום רביעי, 18 בנובמבר 2009

איך אומרים ספיד דייטים בעברית

הבטחתי שיהיה סיפור אז קבלו, טרי מהתנור.



ראשית עצות למשתתף באירוע ספיד דייט.


1. נואש זה השחור החדש. איך תשדר לה שאתה מעוניין. ראשית, עוד בטרם התחילה השיחה, ציין שהיא חמודה. תוסיף לזה הערה על כך שהיא בטח הבחורה הכי מבוקשת פה בערב. 2 דקות לתוך השיחה סמן את שמה בהפגנתיות תוך כדי שאתה מוודא שהיא תראה שלא סימנת אף אחת אחרת. כעבור דקה נוספת תציין שהיא כל מה שאתה מחפש בבחורה. 4 דקות לתוך השיחה תשאל מה היא עושה בהמשך הערב, תזמין אותה לקפה, תבקש את מספר הטלפון שלה. כשהיא מציינת שלא ככה זה הולך תציין שאתה שובר חוקים. במהלך כל השיחה תבהה בה במבט מופתע ומשתוקק כאילו פעם ראשונה בחייך שבחורה אמיתית מדברת איתך ולא בתשלום וכשמצלצל הפעמון תקום מהשולחן כאילו זה הדבר הקשה ביותר שעשית עד כה.


2. בחורות אוהבות מרדף. איך תשדר לה שאתה לא מעוניין. זרוק את עצמך על הכיסא תוך שאתה נראה מותש ועם זאת שמח על כך שזה הסיבוב האחרון והעסק נגמר עוד מעט. קח ביס מהעוגה שהשאיר אחד המשתתפים האחרים על השולחן תוך כדי ציון העובדה שאתה כבר הספקת לאכול ולשתות כי לא היית עסוק בלדחוף כמה שיותר מידע ל 7 דקות שיחה. בכלל, אל תנסה לאסוף מידע. תשאל שאלות רק אם יש שתיקה מביכה, הקפד לא לתת לבחורה לסיים את התשובה ודחוף מגוון סיפורים משלך בעיקר על חבריך ולא על עצמך, דאג  שסיפור אחד יוביל לאחר כך שלבחורה לא יוותר זמן להשחיל מילה. בסוף הערב הוצא את הטופס המקומט עם השמות מכיס החולצה, וכתוב בו משהו כאילו שאתה עושה טובה לאנושות בכך שאתה טורח להתייחס אליו.


3. צניעות זה הדבר. המעט בערך עצמך. למען הדיוק על תחשוף אף נקודה שעלולה להחשב כמשהו שבחורה מחפשת. שב מול הבחורה בהשלמה האומרת אני פה רק כי אמא שליחבר שליהכלב שלי שכנעו אותי. אני יודע שזה חסר טעם אז אני אפילו לא אנסה. אה, והתחביב שלי זה דייג.



ועצה מועילה לבחורה- אם את שואלת שאלה קצת שונה מהרפרטואר רק כדי לשבור את הקרח, ודאי שיש ברשותך תשובה טובה, אחרת הוא עלול לענות תשובה שדווקא מוצאת חן בעינייך ולהחזיר את השאלה אליך.



סה"כ יש משהו די נוח בפורמט הזה, בעיקר בידיעה שתוך 7 דקות השיחה תגמר ואם אני לא רוצה היא לא תמשך אף פעם. בלי תירוצים, בלי שאלות פתוחות להמשך. כל 7 דקות הפעמון מצלצל והבחור מתחלף. פס ייצור הוא אחת ההמצאות המוצלחות ביותר של המאה הקודמת (ההמצאה הכי מועילה היא אולוויס אולטרה, אבל זה כבר נושא אחר). וגם אם השיחה מוצאת חן בעיני, אני לא צריכה להמשיך להתאמץ לאורך זמן בלי לדעת מה עמדת הצד השני. אם שנינו רוצים להמשיך לדבר, שנינו נסמן אחד את השני. אם לא אז לא, לפחות לא העברתי ערב שלם בלנסות להרשים מישהו שרק רצה לסיים את הקפה ולברוח להרים. התכליתיות הזו ממש לא רומנטית אבל בגילי אני חושבת שהגיע הזמן ליעל דברים.


קטע בעיתי הוא העובדה שהבחורה יושבת כל הזמן. לא נותן לי הזדמנות להפגין את הגיזרה המשופרת שלי שעבדתי עליה כל הקייץ. לא חבל? אבל מצד שני, מה, יש לי כוח כל פעם לאסוף את כל הדברים שלי, לקום בחינניות, להתישב בחינניות ולהביט לאחור אל שאריות התה שלא נשתה מעולם כי בהתחלה הוא היה חם מדי ואז הגיע מישהו מעניין והתה התקרר. 


בכלל, תה זה משקה מאד בעייתי. צריך לשתות אותו בדיוק בטמפרטורה הנכונה. זאת אומרת שצריך לחכות לו עד שיתקרר מספיק ואז לשתות אותו מהר לפני שיהיה קר מדי. זה לא משקה מתאים לדייט. קפה לעומת זאת אפשר למזמז במשך שעות, הוא שומר על טפמרטורה אחידה פחות או יותר ואפשר להתאים את קצב השתייה למוצלחות הדייט, ככל שהבחור יותר מעניין והשיחה יותר קולחת, ככה יהיה פחות זמן לשתות בין המילים ולקפה יקח יותר זמן להגמר.מצד שני, אם הקפה נגמר מהר מדי אפשר בקלות להבין את הרמז, להזמין חשבון ולהגיד יפה שלום. מוזר שלא עליתי על הקטע הזה עד היום. קפה באמת נותן הבהרות לגבי איך אנשים מרגישים. הבעיה העיקרית עם קפה היא שאח"כ אני לא נרדמת. חוץ מזה שכבר שתיתי היום 3 כוסות.  



אם יצא מזה משהו? לא יודעת. מחר ישלחו לנו את התוצאות במייל.מעניין אם אפשר לקבל סטטיסטיקה של כמה אנשים סימנו אותי ואני לא סימנתי אותם. סתם לידע כללי כדי שאני לא אתבאס שכל אלה שסימנתי לא סימנו אותי. אי אפשר להגיד שהיה מהנה, בכל זאת, זה כמו לעבור 9 ראיונות עבודה כשלא ברור מי המרואיין ומי המראיין. בכל מקרה יש תחרות וצריך להתרשם ולעשות רושם ולעשות אותו מהר. בתקופת חיפוש העבודה שלי לא הרגשתי כזה לחץ להרשים. מה שלא יהיה, נוספה לי חוויה ואי אפשר להגיד שלא ניסיתי. חשוב לנסות דברים. אי אפשר לדעת מה יצליח ומה לא אם לא מנסים קודם.  





11 תגובות:

  1. מתי הספקת לשלב ספיד דייטינג, חשבתי שיש לך שבוע מהגיהנום..

    ספיד דייטינג נשמע לי מלחיץ יותר מראיונות עבודה כי לפחות אליהם אפשר להתכונן. זה גם בעייתי כי אני חושבת שבדייט אמיתי, המגננות יורדות והשיחה הופכת מעניינת אחרי השבע דקות הראשונות, לא מהרגע הראשון ובספיד דייטינג מפספסים את זה.

    היו שם גם אנשים מעניינים בין המועמדים?

    השבמחק
  2. יש שבוע מהגהנום אבל התאריך של הדבר הזה נקבע כבר לפני 3 שבועות וכבר שילמתי עליו. כסף אכן גורם למחוייבות.
    אני רואה את האירוע הזה כהכנה לדייט אמיתי. סינון ראשוני, כמו ששולחים קורות חיים לפני שמגיעים לראיון עצמו. זה באמת לא נותן תמונה מלאה אבל לפחות נותן איזשהו מידע מקדים.
    היו אנשים מעניינים. אני מקווה שגם הם חשבו שאני מעניינת. אם כן אולי יהיו עוד סיפורים.

    השבמחק
  3. מקווה!
    האם זה מוזר שגם אני מתרגשת לקראת המייל שיישלח אלייך מחר?

    השבמחק
  4. פור דה רקורד - התרגשות הציפה אותי כשהבנתי שזה קטע הספיד דייטינג המיוחל. המשיכי עם הפרומואים המפתים לקטעים הבאים, זה מלהיב.

    לקבל את התוצאות במייל נשמע לי נורא. איך את יכולה לא לשבת ליד המחשב בחרדה תוך כסיסת ציפורניים ולב שדופק בחזקה?

    [או שזה מה שאת עושה.]

    השבמחק
  5. ובשבוע הבא, מה יקרה כשאני אביא את הסובארו שלי לביקורת. (מאירועי הפרקים הקודמים: פעם קודמת הטמבלים השאירו אותה עם אורות דולקים ורוקנו את המצבר).

    השבמחק
  6. עדכון
    מבין 3 שסימנתי 2 (אלה היותר מועדפים) סימנו אותי
    כשחושבים על זה זה שני האנשים שהיו הכי דומים לי מבחינת מאפיינים. אנשים אכן נמשכים לדמויות מראה של עצמם.
    עם אחד קבעתי לשבת בערב. אל השני התקשרתי אבל הוא לא ענה ואז הוא התקשר ואני הייתי במקלחת. האמת שדווקא הוא יותר משך אותי, מחר אני אנסה שוב.
     

    השבמחק
  7. וואו זה נראה לי קשה :O

    לפעמים אני תוהה איך יש לי חברה.
    אני כל כך כושל, לא מתחיל כמעט עם בחורות ... משהו פה לא מסתדר לי.

    פיקולו.

    השבמחק
  8. שיהיה בהצלחה.

    למרות שזה נשמע לי הזוי ומצחיק אבל אם ייצא מזה משהו - מה רע??

    מחכה לעדכון למה שיקרה בהמשך.

    השבמחק
  9. אולי באמת יצא משהו. אני מקווה שיהיו עדכונים

    השבמחק
  10. אם יש לך חברה אתה לא צריך להתחיל עם בחורות. רק תשמור עליה כי קר שם בחוץ

    השבמחק