יום ראשון, 9 באפריל 2017

נראה לי שרבתי עם גיסתי

אני באמת שמחה בשבילה. אין לי בעיה כשחברות שולחות תמונות של הילדים וכשהייתי בארץ ביקרתי שתי חברות בחופשת לידה ושמחתי לעזור עם הילדים. אבל באמת היא חייבת להפציץ את הוואטסאפ המשפחתי בתמונות? הנה, קחי מלח, את רואה את הפצעים האלה? שימי עליהם עוד קצת, זה לא מספיק. וזה לא שהיא לא יודעת איך זה מרגיש, היא היתה שם, היא בכתה לי שעות בטלפון, אבל ברגע שהצליחה זהו, לא זוכרת כלום, הכל טוב. בעיקרון אפשר להשתיק קבוצות אבל הטלפון כל כך חכם שהוא חייב לספור את כל ההודעות שלא נקראו, לא מעניין אותו שהם מקבוצה מושתקת. באמת שחיפשתי בגוגל איך לבטל את העניין ומסתבר שזה לא קטע של האפליקציה אלא של הטלפון. גם כן חכם. אז עזבתי את הקבוצה. ניסיתי לחכות 24 שעות בין פרסום התמונה האחרונה לבין העזיבה כדי שלא יראה שיש קשר אבל זה פשוט לא התאפשר. יום למחרת קיבלתי הודעה מהגיסה השניה שהיא מתחברת למה שעשיתי ומבינה אותי. כן, מה עשיתי, עזבתי קבוצה. בימינו עזיבת קבוצה זה אקט קשה. אני לא בטוחה כי כבר הרבה זמן לא דיברנו, אבל יש מצב שכרגע אנחנו בריב. 


 


היום הלכנו לטיול עם השכנים ובדרך תוך כדי שיחה התחלתי לספר שכשהייתי בניו אורלינס לקחתי סיור ו.. והשכנה עצרה אותי ואמרה בטון חיקוי "אז עכשיו זה אני הייתי בניו אורלינס?" ובאמת שלקח לי רגע להבין מה העיר אותה במשפט הזה. כן, אני הייתי בניו אורלינס. האחד היה בכנס ואני טיילתי, אז להגיד שהיינו יחד? יותר מאוחר הוא גם רצה לספר משהו ואמר כשהיינו בניו אורלינס... ומיד היא הגיבה "אני מבינה שבשבילך זה אנחנו היינו ובשבילה זה אני הייתי". איכשהו תמיד יוצא שבשיחות שלנו עם השכנים כל העצבים שלי עליו עולים לפני השטח במין כאילו צחוק ואני כל פעם תוהה אם הוא שם לב לדברים שנאמרים ואם הוא מבין שזה לא באמת בצחוק. 


 


 


 


 

13 תגובות:

  1. אני מצטערת על חוסר ההתחשבות מצידה. ועל סיר הלחץ, שנראה שרק הולך ומתחמם.

    אין מצב לדבר איתו קצת?

    השבמחק
  2. הלוואי ושיכללו כבר את הוואטסאפ, יאפשרו לחסום תמונות מאנשים שאת לא רוצה לראות, שיהיה אפשר לשנות לרואה ואינו נראה כמו שהיה פעם במסנג׳ר. אז לא נצטרך לפגוע באף אחד כשנעזוב קבוצה. שמתי לב שאנשים שוכחים מהר שהם היו פעם גם... בקבוצה המשפחתית שמים אותן תמונות של ילדודס מכל מיני זוויות וכשאני שמה שתי תמונות של הכלבלב, זה ישר ״הוא רק כלב״ ובכן ילדים חמודים כאלה אם אני צריכה לצפות בהם מכל הזוויות אז אתם גם תהנו משתי תמונות של כלב ואם לא זיפ איט. (: אם היא תעלב מזה אז חבל בשבילה. חג פסח שמח! 

    השבמחק
  3. כמו שאמרה מיכל, אנשים שוכחים מהר מאד איך זה להרגיש ככה כשהמצב משתנה. יש בזה משהו קיומי, מן הסתם, פינוי העומס הרגשי כדי להתמודד עם מה שיבוא. אבל בשביל זה אנחנו חיים בחברה אנושית, והדבר הראשון שמלמדים ילד זה להתחשב באחרים, להיות אמפתי. אם היא יקרה לך וחבל לך כתבי לה הודעה אישית, הזכירי לה כמה זה קשה. אם לא, שמרי את האנרגיות לדברים אחרים. 
    ואשר לאחד, אני רק מאחלת לשניכם טוב. חג שמח. 

    השבמחק
  4. בכלל לא קישרתי את זה למלח על הפצעים, זה פשוט זה ממש מעצבן שמישהו מפציץ בתמונות של תינוק מכוער, זה לא מעניין אף אחד

    השבמחק
  5. לעיתים קרובות החסרונות של הקבוצות בווצאפ עולות פי כמה וכמה על היתרונות.
    שיקפצו לך אלו שמפריע להם שעזבת את הקבוצה.
    ברכת חג פסח שמח לכם שם בארץ הרחוקה

    השבמחק
  6. אני אדבר איתו. אחרי שנסיים עם המיסים. כי גברים מסתבר לא מסוגלים לחשוב קדימה מעבר למשימה הקרובה ביותר. רק חבל שהוא מושך את המשימה הזו כבר שבועיים.

    השבמחק
  7. זה בסדר, לפני הילדה היו המון תמונות של הכלב המטופש (אני מצטערת, שיצו זה כלב מטופש. יש המון כלבים יפים וחמודים, זה מטופש). שקלתי להשאר בקבוצה ולהתחיל להפציץ בתמונות של המחמצת החדשה של האחד, סה"כ זו גם חיית מחמד, שפעם בשבוע הוא מאכיל אותה ועושה ממנה לחם  (; הבעיה היא שזה מוגבל לפעם בשבוע.

    השבמחק
  8. אי אפשר להגיד שהיא יקרה לי. יהיה חבל לי לריב איתה אבל אני לא מתכוונת להתחיל להתבכיין כדי להזכיר לה כמה זה קשה. אם היא לא זוכרת איך זה מרגיש כנראה שהיא גם לא תבין בכל מקרה.

    השבמחק
  9. בדיוק, שיקפצו לי. מזל שלא חוגגים את הסדר איתם :)

    השבמחק
  10. איף איזו מעצבנת! היא כל כך שקועה בעצמה ובמצב הנוכחי שלה שלא נראה לי יוצא לה לחשוב על המעבר. האמת שאני יצאתי ממלא קב’ כשכבר לא יכולתי לסבול את כל זה ואני לא מצטערת לשנייה ומי שנעלב זה עניין שלו, חוץ מזה איך היא יכלה לקשר את זה ספציפית אליה!? 
    אם איכפת לך ממנה ומהקשר שלכן תדברי איתה אם לא שתחפש...


    מעניין איך באמת הדברים האלו והצורה של איך להגיד קופצת על הדרך ורק אם ממש משתדלים שמים לב לזה. תכלס את הטיולים כן עשית לבד אז לא אמרת שום דבר מוזר :)

    השבמחק
  11. חושבת שאולי הוא מושך את המשימה כדי להתחמק?

    השבמחק
  12. חג שמח, הגעתי באיחור (אופנתי?)...יש כאן באמת בעייה של חוסר התחשבות בסיסית. זה לא משנה אם זו הפגזה של תמונות של ילדים בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית או דרך אחרת להפגין חוסר התחשבות מוחלט - במיוחד כשהיא היתה במצב דומה קודם וכרגע כאילו זה נמחק. ממישהו כמו גיסתך היית מצפה שתבין יותר מאחרים, שתיזהר, שתתחשב, שתרסן את ההפגזה. אז מסתבר שלא. אז לגמרי הגיוני שעזבת את הקבוצה. אם מישהו כועס/נעלב בגלל זה - שיעשה את חשבון הנפש של עצמו. את בסך הכל שומרת על עצמך. 
    והשיחות שלכם עם השכנים נשמעים לי קצת כמו שיחות אצל מטפל זוגי. רק אז עולים אל פני השטח דברים כי יש מישהו שלישי שמקשיב בצורה אחרת. במקרה הזה השכנה - שמעה את ה"הייתי" לעומת ה"היינו" - זיהתה את הסיטואציה ושיקפה את זה. האם האחד שם לב? האם הוא קשוב לזה? או שהוא מעדיף לסנן? מעדיף לחשוב שזה בצחוק ולא לקבל אחריות על החלק שלו? איך תדעי אם לא תדברו על זה ישירות? 

    השבמחק