יום חמישי, 27 באפריל 2017

אני יודעת שזה מיותר להתעצבן על זה

הרי ברור בימינו שכל אתר אפשרי מוכר את המידע על הגולשים לכל אתר אחר, אבל באמת, תנסו לעשות את זה בצורה קצת יותר מעודנת.


חברים אמרו שהם הולכים לאיזה מיוזיקל זניח ב10 דולר ושאלו אם אנחנו רוצים להצטרף, אז גיגלתי את השם לראות ביקורות (שכצפוי ממיוזיקל ב10 דולר לא היו משהו). מאז אותו יום שהיה לפני חודש בערך אני רואה בכל אתר אפשרי פרסומת למיוזיקל הזה. עכשיו מילא זה כשזה היה עם המילטון, מיוזיקל שכרטיס שלו עולה כמו כרטיס טיסה בתוך ארה"ב ויש עליו הייפ מטורף, אבל לדחוף לי בכל מקום אפשרי פרסום על איזה מיוזיקל גרוע ב10 דולר? זה ממש סתם לעצבן. 


קנינו לגיס ואשתו כרטיס מתנה לאמזון כדי שיוכלו לעשות משלוח לדירה שלנו בפעם הבאה שההורים שלו באים לבקר (זאת אומרת הוא קנה אבל החשבון אמזון על שמי) ובחרנו בברכה של מזל טוב להולדת הבת (זאת אומרת מזל טוב לnew baby, אבל בורוד ככה שברור שזה בת). יום למחרת הפייסבוק מציע לי להשתתף בסקר מותגים אקראי לחלוטין שבסופו אפשר לזכות בכרטיס מתנה לאמזון. החלטתי לנסות, למה לא. שאלה ראשונה: האם למישהו קרוב אליך נולד לאחרונה ילד. כאילו שאתם לא יודעים. החלטתי לענות לא כדי לעשות דווקא. שאלה שניה: איזה מותג מתחבר אצלך לתינוקות. אפילו לא טורחים להעמיד פנים שהשאלה הראשונה היתה רלוונטית למשהו.


פייסבוק לאחרונה החליט שוב שאין לי מספיק חברים. אז כדי לשכנע אותי להוסיף חברים החליט לבחור בשיטת עונשים- מדי פעם הוא מחליט להציג לי רק 5 עדכונים מאוסף החדשות ומודיע שאם אני רוצה לראות יותר חדשות אני צריכה יותר חברים. פייסבוק, זה שדוחף לי פוסטים ממומנים ש"אולי יעניינו אותך", זה שמציג לי את אותו סרטון שבוע אחרי שבוע למרות שכבר ראיתו אותו, זה שמקפיץ לי פוסטים ישנים, שמציג לי כל פוסט שאיזה חבר של חבר עשה לו לייק, פתאום נגמר לו מה להציג לי כי אין לי מספיק חברים. וכמובן שמציע לי להיות חברה של פייסבוק. כן, בדיוק מה שרציתי. תיכף אני מציעה לך חברות. 


 


אני כותבת בישראבלוג על כמה האינטרנט של ימינו מעצבן. כמה זקנה זה עושה אותי?

29 תגובות:

  1. פעם אחת הייתי ממש שיכור והוספתי בלי להרגיש איזה 500 חברים דרך האייפון
    לפי ההצעה של פייסבוק
    כמובן למחרת מחקתי את כולם ואת כל הבקשות שנשלחו ולא נענו
    אבל מאז הפיד ממש עמוס בדברים מגניבים אז אולי שווה

    השבמחק
  2. הפיד שלי בדרך כלל עמוס בזבל. מדי פעם פייסבוק מזכיר לי שלאחרונה ביקשתי ממנו לא להראות לי הודעות מסוג זה ומבקש להסביר מה זה אומר. 

    השבמחק
  3. היית מעדיפה לראות פרסומות שלא קשורות אליך? 
    ציוד דיג ומשחקי יריות? 

    השבמחק
  4. גם אני רואה כל הזמן המלצות לדילים בויאטנם למשל או בטוסקנה - כי אלה מקומות שביררתי לגביהם - לא משנה שכבר הייתי שם. 
    אני חושבת שזה המחיר שאנחנו משלמים על כך שהכל חינם. אני מתעלמת פשוט. גם מהחברים שפייסבוק מציע לי אני מתעלמת. אני מבקשת (ומאשרת) חברות רק למי שאני באמת מכירה. ואם אישרתי חברות למישהו שסותם את הפיד שלי עם שטויות כל הזמן (או פוסטים מעצבנים) אז אני פשוט מפסיקה לעקוב אחריו (בלי לעשות לו Unfriend). והורדתי למינימום את כמות הפרסומות שפייסבוק מציע. 
    גם לי AMAZON מציע מוצרים ש"אנשים שהזמינו את מה שקניתי, הזמינו גם..." והאמת שלפעמים זה מוצלח. בכל מקרה אני לא מתרגשת מכל זה. 

    השבמחק
  5. יודעים עלינו הכל. גוגל יותר מפחיד - אם את משתמשת בכרום אז הוא שומר כל מה שאת מחפשת וקורא מה שאת מקישה בשורת הכתובת למעלה אפילו. 
    ואם יש לך טלפון אנדרויד אז הם "מתנדבים" לעשות לך גיבוי להכל: לאנשי הקשר, לתמונות, למסמכים ושומרים גם את זה. מזעזע!

    השבמחק
  6. בגלל זה חיפושים (וגם פייסבוק, ובכלל) אני משתדל לעשות רק במצב אנונימי. הוא לא שומר cookies אז הוא לא יכול להציק לך עם שטויות.
    הכי חשוב זה כרטיסי טיסה - במצב רגיל הם שומרים את הטיסה שרצית וגם אם המחיר יורד הם לא יטרחו לספר לך את זה בפעם הבאה שתחפשי את היעד הזה.

    השבמחק
  7. לציוד דיג ומשחקי יריות יש יותר סיכוי להיות רלוונטי מאשר לדחוף לי פרסומות למשהו שכבר קניתי. אם כבר קניתי את זה אני אחליט אם לקנות שוב על סמך נסיון ולא כי אני רואה פרסומת למשהו שכבר יש לי בכל מקום אפשרי. 

    השבמחק
  8. הקטע של מוצרים שאנשים הזמינו באמזון דווקא נוח ובאמת יכול להועיל, מה גם שהוא מופיע רק במהלך הקניה ולא נדחף אחר כך בכל מקום. אבל הקטע של לדחוף פרסומות למשהו שכבר קניתי בכל אתר שאני נכנסת אליו באמת לא מועיל.
    גם אני מאשרת חברות רק לאנשים שאני באמת מכירה, בגלל זה פיסבוק חושב שאין לי מספיק חברים.

    השבמחק
  9. זה הבעיה, הנוחות הזו של הכרום. שאני לא צריכה לזכור סיסמאות לכל אתר ואתר, שלהחליף או לפרמט מכשיר טלפון זה פעולה פשוטה כל כך שלא צריך לעשות כלום. והמחיר הוא בפרטיות. 

    השבמחק
  10. אני גם צריכה להתרגל לעשות את זה, בעיקר עם כרטיסי טיסה. 
    הבעיה היא שקניות אני עושה באמזון אז אי אפשר לגלוש אנונימי ופייסבוק אני נכנסת מהכרום כי אין לי כוח לזכור סיסמה. יש מחיר לעצלנות שהרשת מאפשרת לנו. 

    השבמחק
  11. חחחח וואו לך ולפייסבוק יש מערכת יחסים ודיאלוגים משמימים. הכי טוב שאין חשבון שם וסתם לידע כללי גם לא באינסטגרם ושאר הרשתות. (:

    השבמחק
  12. ממממ - אני משתדלת לעשות בדיקות של מוצרים ושטויות כאלה בחלון פרטי שלא שומר קוקיז, או למחוק קוקיז אחרי כל ביקור באתר שעלול לשמור ולדחוף לי תוכן שיווקי, והפייס לדעתי יוותר לך בסוף אם תמשיכי להתעקש שאת לא מעוניינת :)

    השבמחק
  13. אין ספק- זה הרבה יותר רלוונטי אליי כשאני עונה לחברה על תמונה שיש לה תינוק מקסים ומאותו רגע המסך שלי מתמלא בפרסומים של חיתולים ופורמולות, משאבות ציץ ומשרות לאמהות. לצורך העיניין אין לי ילדים אפילו בתכנון...או כשאני מחפשת כרטיס להופעת מטאל ואז מציעים לי כרטיסים לפסטיבל מזרחית  או הצגות ילדים. מאוד יעיל, השיטה...

    השבמחק
  14. לגמרי מבין אותך. גם אני לא חובב פייסבוק, בלשון המעטה.. 

    השבמחק
  15. במשך הרבה זמן החזקתי מעמד בלי פייסבוק אבל מה לעשות שכאן זה בערך הדרך היחידה להיות בקשר עם קהילת הישראלים (או מה שיש ממנה) ולדעת מה קורה באזור. פתחתי חשבון אינסטרם כי נראה לי נחמד לשים תמונות שאולי אנשים אחרים יראו אבל אז הבנתי שזה לא

    השבמחק
  16. גם צריכה להתחיל לגלוש באלמונימי
    ניסיתי למחוק את כל הקוקיס, זה לא עזר. ברגע שהאתר מזהה אותי לפי שם משתמש כבר לא צריך קוקיס.

    השבמחק
  17. מה שאפילו יותר גרוע בעיני זה שפייסבוק מחליט איזה פרסומים של חברים תראי ואיזה לא. יש לי כמה חברים שאני לא מקבלת שום פרסום סטטוסים שלהם וכאלה שאני מקבלת כל פסיק שהם מקלידים.
    ועוד גרוע אחד, פייסבוק מתעלם מהבקשות שלי לא לקבל פרסומים מקבוצות שאני רשומה אליהן ומציפות את הפיד שלי. 
    מעניין אם אמחק את הקוקיז הפרסומות המעצבנות שרודפות אחרי מתר לאתר יעלמו.

    השבמחק
  18. תתארי לך מה בעלי אתרי הכרויות רואים? תתארי לך מה פיסבוק רואים בהודעות פרטיות של נשים מסוימות. אם הייתה לי גישה למידע הזה עבודתי היתה קלה יותר. למרות שהאינטרנט גם ככה מקל על הכרויות.
    אה וגם מעסיקים מציצים בפיסבוק שלך ומחפשים אותך בפיסבוק.
    תתארי לך מה בעלי אתרי הכרויות רואים? תתארי לך מה פיסבוק רואים בהודעות פרטיות של נשים מסוימות. אם הייתה לי גישה למידע הזה עבודתי היתה קלה יותר. למרות שהאינטרנט גם ככה מקל על הכרויות.אה וגם מעסיקים מציצים בפיסבוק שלך ומחפשים אותך בפיסבוק.

    השבמחק
  19. כן, בפייסבוק למשל אין שום פרטיות וזה צריך להלקח בחשבון... אני לא קונה הרבה ברשת אבל למשל באמאזון לא מפריע לי ההצעות שלהם, הרבה פעמים הם קולעים לטעמי(אלבומים דומים לאלא שחיפשתי וכו’). יש אתרים שיותר מכבדים פרטיות ויש שפחות, מהשניים אני פשוט נמנעת כמה שאפשר.

    השבמחק
  20. אז בעצם את אומרת שאם האלגוריתם היה יודע לקרוא אותך טוב יותר היית סבבה איתו? 

    השבמחק
  21. אני חושב שקשה לו לדעת אם קנית משהו או לא, הוא יודע רק שהסתכלת עליו. אותי הוא מצליח לקרוא די טוב, חוץ מהפעם ההיא שחיפשתי טבעת והוא הציע לי עו"ד גירושין נהדר

    השבמחק
  22. אם האלגוריתם היה יודע לקרוא אותי טוב ולעשות את זה באופן מעודן. למשל, חיפשתי כרטיסים למיוזיקל אלדין, אני רואה פרסומת להמלך ואני, שזה גם מחזה ברודווי בשיקגו. זה הגיוני- דומה מאוד למשהו שממש הבעתי בו עניין, אבל לא משהו שכבר בדקתי לגביו אז אולי זה משהו שלא ידעתי שיש והפרסומת מועילה. 
    אחרי שכבר קראתי ובדקתי ואני יודעת כמה ואיפה, מה יתן לי שאני רואה בדיוק את אותו הדבר שוב ושוב בכל פינה. 

    השבמחק
  23. פה הוא מנסה לרמוז לך משהו

    השבמחק
  24. כל עוד ההצעות של אמזון נשארות באמזון זה הגיוני ומועיל. ברגע שקניתי משהו באמזון ואני מתחילה לראות פרסומות לאותו מוצר (בדיוק לאותו מוצר שכבר קניתי ולכן אני לא צריכה לקנות שוב) בכל מקום אחר, זה מעיק.  

    השבמחק
  25. כן, זה לגמרי. אני לא רואה משהו שחבר כתב אבל כן רואה שמישהו עשה לייק לפוסט של מישהו שאני בכלל לא מכירה שכתב כמה הוא אוהב את אישתו. למה לעזאזל אני צריכה להיות מעורבת בברכת יומולדת של מישהו שאני לא מכירה למישהו אחר שאני לא מכירה אבל דברים שהחברים שלי באמת כותבים לא אמורים לעניין אותי?
    דווקא הקטע של לא לקבל פרסומים מקבוצות מסויימות כן עובד לי. 
    ניסיתי את הקטע של למחוק את הקוקיז, הפרסומות עדיין רודפות.

    השבמחק
  26. אוף, עכשיו בא לי חופשת יוקרה :S

    השבמחק
  27. אני כל כך שמחה שאני כבר לא נמצאת באתרי היכרויות. את הפייסבוק שלי אני משתדלת להשאיר נקי מכל אינפורמציה מועילה ומפרסמת בעיקר תמונות נוף ופרחים. אפילו לא אישרתי כשאמא שלי תייגה אותי כבת שלה. 

    השבמחק
  28. אז תחשוב מה זה כשכל הזמן עולות לך מודעות על חופשות כאלה.... חחחח

    השבמחק