יום שישי, 14 באפריל 2017

אני ממש פעילה לאחרונה

הרכבת מתעכבת ולא בא לי ללכת ברגל. קטע זה נכתב בפלאפון, סליחה על הטעויות שהשתרבבו פנימה.


כשהלכנו לקנות ארוחת צהרים הבחורה השניה החליטה לקחת גם פרוסת עוגה אז יצא שהסתכלנו על העוגות ופתאום עוגת הגזר נראתה ממש טובה והחלטתי להכין אחת. כדי לתת תוקף להחלטה הכרזתי עליה בקול רם כי דברים שאומרים יש יותר סיכוי שבאמת יקרו. הבחור שהיה איתנו שאל אולי אם זאת עוגה לפסח ואמרתי שממש לא אבל אולי אני אשים שפנים משוקולד למעלה ואז זו תהיה עוגה לפסחא. ואז חשבתי לעצמי שיכול להיות מעניין סתם בשביל הקטע לעשות אותה כשרה. חיפשתי בגוגל עוגת גזר כשרה לפסח ומצאתי המון מתכונים, רק שכולם הכילו קמח מצה, מה שגרם לי לתהות בקול רם באנגלית למה יהודים מנסים לרמות את אלוהים. זה לא באמת עוגה עם קמח, זה קמח מצה. זה כשר. זה נוגד את כל הרעיון של פסח אבל זה כשר. יופי, סידרנו אותו. החלטתי לא לוותר וחיפשתי עוגה ללא גלוטן. קיבלתי בדיוק אותו מתכון, רק עם קמח ללא גלוטן. יופי. תחליפי אוכל. במקום למצוא רעיונות חדשים לאוכל מעניין אנשים מחליפים רכיבים ברכיבי כאילו. כאילו קמח, כאילו ביצים, כאילו חלב, כאילו בשר. ללכת בלי, להעמיד פנים שמרגיש עם. אם באמת הייתי רוצה להכין עוגה כשרה לא הייתי מכינה עוגת גזר.


חזרתי הביתה, עשיתי סיבוב בארונות ובמקרר לראות מה חסר ויצאתי מהבית ואז הבנתי שעשיתי את מה שבדיוק לפני כמה ימים השכנה אמרה שיום אחד יקרה לי, נעלתי את עצמי מחוץ לדירה בלי מפתח. וכמובן שאת מי אני פוגשת בדרך החוצה? את השכנים. למרבה המזל היה מספיק מאוחר לשלוח לאחד הודעה ככה שעד שחזרתי הוא כבר היה בבית. הדרמה בוטלה.


אז יש עוגת גזר כשרה לפסחא אבל לא לפסח ואפילו אחת בדרך לעבודה. רק שבנתיים אין רכבת. נראה לי אני אלך ברגל


 


 

11 תגובות:

  1. אפשר את המתכון בבקשה?

    השבמחק
  2. <a target=_blank href="http://www.carine.co.il/page_169&quot;>עוגת גזר של קרין גורן, אי אפשר לפספס בזה

    השבמחק
  3. ממש מעצבן ההתחכמות עם פסח. והכל בהכשר הרבנים. עוד לא קם אחד עם אופי שיגיד: "מספיק עם הבולשיט - אין עוגות עם חומרי התפחה, אין לחמניות כשרות." כי גם אם זה לא נוגד את החוק היבש - זה מסריח!

    השבמחק
  4. בדיוק. במקום להבין את הרוח של המצווה- לא דברים תופחים, הולכים על החוק היבש וההתפלפלויות. כי בצקם של אבותינו לא הספיק להחמיץ, מזל שהיה להם זמן לקנות קמח תופח כשר לפסח

    השבמחק
  5. תודה על המתכון ! מתה על עוגת גזר. 
    ללא ספק יש איזה פספוס כאן עם נושא ה"כשר לפסח"
    עזבי שבגלל ערב אחד שלא היה לבני ישראל זמן להתפיח את הקמח ללחם אנחנו מצווים לאכול מצות שבוע שלם (עד היום לא טרחתי להתעמק בעצם למה ומהו חול המועד או החג השני....). כל מה שמסביב כבר גלש לפסים אובססיבים קומפולסיבים לגמרי, ואז תוסיפי את ה"דמויים" למיניהם (לחמניות, עוגות וכו) ותקבלי גיחוך מטורף. את צודקת - עוגות שכבות של מצות עם רוטב שוקולד - למשל - הגיוני. עוגת גזר להרגיש "עם" ולאפות "בלי" - מיותר!

    השבמחק
  6. סליחה על השאלה הלא קשורה, אבל היכן אתם גרים עכשיו?

    השבמחק
  7. הרעיון של הפסח דווקא יפה לדעתי- צאו מאזור הנוחות שלכם, קחו את הדבר הכי בסיסי ומובן מאליו ותנסו להסתדר שבוע בלעדיו. הבעיה היא שהפכו את זה לחוקים יבשים וחסרי משמעות, במקום שאנשים ילמדו תושיה הם "מוכרים" את החמץ ואופים עם קמח כשר לפסח. במקום להבין את רוח הדברים עובדים על אלוהים.

    השבמחק
  8. נראה לי שהשילוב של גזר וקוקוס אמור לעבוד טוב. הייתי מחליפה את הקמח בקמח קוקוס (שלישי כמות כי הוא סופח נוזלים בנפח גדול פי 3 משל קמח חיטה) ומוסיפה קצת קוקוס טחון כי נראה לי מתאים (נגיד עוד שליש) 
    אבל כל זה תיאורטי כי אין סיכוי שאכין עוגת גזר (או בכלל)

    השבמחק
  9. או, בדיוק מתכון כזה חיפשתי.  משהו שבאמת תואם את רוח החג. הבעיה שאני לא יודעת דברים כאלה כמו כמה קמח קוקוס מחליף קמח רגיל. בפסח הבא אני אנסה את העניין, תודה :)

    השבמחק