יום חמישי, 13 באפריל 2017

גבר ואישה ממלאים דוחות מס

שנה עברה הוא נאלץ להתמודד לבדו עקב העובדה שרק הוא נדרש למלא דוחות ולכן זה לגמרי בעיה שלו. במשך סופשבוע שלם הוא הסתגר בחדר העבודה כשמדי פעם הוא יוצא מותש וסתור שיער לאושש את עצמו במעט אוכל. מפעם לפעם עלו זעקות שבר מחדר העבודה. אחרי שהושלם הדוח לקח לו שבוע שלם להדפיס אותו, לגנוב מהדקים מהמשרד, לשים את הדפים במעטפות (שאני קניתי, יש גבול לכמה הוא יכול להתמודד) וללכת לדואר לשלוח אותן. הוא חזר מהדואר הלום קרב מהקושי לשלוח דואר רשום.
השנה גם אני נדרשתי למלא דוחות. בעצת רואה חשבון אדיב רכשתי רשיון לתוכנה שהאוניברסיטה מספקת לסטודנטים שלה למטרה זו. זה אחרי שחודש שלם ביקשתי ממנו להגיד לי את השם של התוכנה (אני לא זוכר, זה במייל שלי, אני צריך לבדוק, לא עכשיו, בואי נעשה את זה שבוע הבא, שבוע הבא הבא...)

 בסופו של דבר התישבנו שנינו, כל אחד מול המחשב שלו והפלא ופלא, תוך שעתיים העניין הסתיים ללא כאבים. מדי פעם הוא זעק ביאוש "איך אני אמור לדעת מה זה אומר???" אבל מיד הרגעתי אותו "תלחץ על סימן השאלה הקטן, יש שם הסבר". כמעט הסתיים. בשלב כלשהו שנינו נתקלנו  בבאג מעצבן בתוכנה ושנינו פנינו לתמיכה טכנית וקיבלנו שתי תשובות שונות לחלוטין  שבמהותן אמרו בצורה מאוד מנומסת זה בעיה שלכם. בעוד אני עקפתי את הבאג בהתחמקות אלגנטית הוא התעקש שהוא לא יכול להמשיך כל עוד הבאג קיים ולכן חיכה שבוע עד שהשתכנע לחלוטין שכשאמריקאים אומרים לו שהבעיה תיפתר בימים הקרוביםכשהוא ישתמש בפיירפוקס הם מתכוונים שהוא יכול ללכת לחפש. ככה שלקח לו עוד שבוע שלם ללחוץ על המשך. 

בשעה טובה התוכנה ייצרה את הדוחות, עכשיו נשאר להדפיס ולשלוח. אבל הוא לא רוצה ללכת להדפיס היום כי גם ככה הדואר לא פתוח. אבל מחר הוא לא יכול להדפיס כי ככה ובעצם הוא יוכל להדפיס רק ביום חמישי וללכת לדואר רק שבוע אחרי. 

התיאשתי, הדפסתי, שידכתי, שמתי במעטפות והלכתי לדואר ושוב באורח פלא העניין עבר מהר וללא בעיות. הפקידה שראתה אותי עומדת בתור עם מעטפות שאלה אותי אם זה דואר רשום, והראתה לי איפה הטפסים שאני צריכה למלא. עיקר הזמן בדואר היה הזמן שלקח לי לכתוב את הכתובות של 4 מעטפות וברגע שהעניין הסתיים למסור אותם לפקידה ולשלם לקח בערך דקה.


אז למה לעזאזל גברים הם כאלה חסרי אונים?

13 תגובות:

  1. אלופה. לא יודעת אם גברים הם כאלה חסרי אונים. יש ויש. כל אחד מאיתנו טוב בדברים אחרים. יש אנשים שביוקרטיה מעלה להם את הסעיף או גורמת לפיזור דעת. הסיפור הזה רק מדגיש בעיני שהוא יכול להיעזר בך, איפה שלו קשה. אולי הוא צריך לעשות את זה יותר. אם בשנה שעברה היה מכניס אותך לחדר, היית מושיטה לו יד.  

    השבמחק
  2. לא כל הגברים חסרי אונים, אלה שאין להם נשים שיעשו בשבילם את העבודות המעצבנות מצליחים להסתדר בעצמם. רק שמשום מה זה כל כך קשה להם שכל העולם צריך לשמוע כמה הם סובלים.  

    השבמחק
  3. כל הכבוד לך, אין-ספור גיבורי סיטקומים אמריקאים לא צלחו את ההתמודדות עם מס ההכנסה האמריקאי בכזו אלגנטיות!

    השבמחק
  4. לא בטוחה שזה עניין מגדרי, אני למשל בירקרוטופובית לגמרי ואין לי ספק שהייתי מתחרפנת כמוהו ואולי אפילו יותר. אבל כמו שאמרו מעלי, זה נפלא שאת עושה את זה בקלות כזו, ומורידה את העול משניכם. זה בדיוק המהות של זוגיות, כל אחד עושה את מה שהוא טוב בו כך שהסכום גדול מחלקיו. הבעיה היא עם הדברים ששני בני הזוג שונאים לעשות ושצריך. זה בדרך כלל נופל על האישה, לצערי. 

    השבמחק
  5. יש תוכנה! משלמים 60 דולר ומקבלים תוכנה שאומרת איזה טפסים צריך וממלאת אותם! מעתיקים מספרים מהטופס לתוכנה בדיוק באותו הסדר שבו הם מופיעים, אפילו לא צריך להבין מה הם אומרים והתוכנה עושה את כל החישובים. יש אפילו סעיף בתוכנה ששואל אם שנה שעברה שילמנו על תוכנה כזו כדי לקבל החזר מס. אין לי מושג מה כתוב בדוחות המס שלי, יש תוכנה.

    השבמחק
  6. כמו שעניתי לתיאו, אין ביוקרטיה, זה להעתיק מספרים מדף למחשב. אומרים לך: תעתיקי את מה שכתוב בקוביה a לכאן וקוביה b לכאן, התוכנה כבר תשלים את מה שצריך. זה לא שאני נהנית לעשות את זה, אבל לפחות אני לא מתנהגת כאילו ביקשו ממני להלחם בכל הביוקרטיה האמריקאית לבד עם עט ודף. 

    השבמחק
  7. אוקי, אבל בשביל גבר להשתמש בתוכנה זה כמו לעצור לבקש הנחיות, לא?

    השבמחק
  8. תקשיבי, אני לא מכירה אותך, וחוץ מכמה פוסטים אחרונים לא יצא לי לקרוא כאן.
    אבל את נשמעת על סף פיצוץ. תדברי איתו, או תדברי עם מישהו, אבל תוציאי חלק מהעצבים. אני באה ממשפחה של סירי לחץ. המצב הנוכחי רק מזיק לך.

    השבמחק
  9. השבע לא לא יבין את הרעב והאדם הנורמלי לא יבין את הטופסופוב. 
    את זה אני אומרת כטופסופובית מיוסרת.

    השבמחק
  10. מצטערת, כנראה שאני באמת לא אבין את זה. 

    השבמחק
  11. אוי, זה מצחיק וזה עצוב. לא יודעת אם זה רק מגדרי....יש אנשים שכל דבר טופסולוגי/ביורוקרטי שכזה מוריד אותם מהפסים
    אז לא לגמרי הבנתי  - בסוף מילאת ושלחת עבור שניכם? 

    השבמחק
  12. כל אחד מילא לעצמו. אני נדנדתי, הדפסתי ושלחתי. 

    השבמחק