יום שלישי, 11 באפריל 2017

לשנה הבאה בירושלים

השנה בירכנו את הברכה וכל הנשים הרימו לחיים (בזמן שהגברים זכו למבטים מאשימים). סדר רילוקישן פעם שניה, הפעם אנחנו במארגנים. שתי דירות התחרו על האירוח, אנחנו והשכנים, אבל הם לקחו בהליכה מאחר והם הצליחו להשלים מניין ולמרות הדמיון העצום בין הדירות (בניין שהיה פעם בית מלון, כל הדירות העתק הדבק) עדיין המבנה הפנימי של הדירה שלנו לא מאפשר שני שולחנות. שלושה זוגות פלוס שני סטודנטים בודדים, אחד ישראלי בתואר ראשון, אחד אמריקאי בדוקטורט, שניהם באותו גיל ולכן התחרו על הזכות לשאול את הקושיות, פלוס שתי סיניות בשביל הגיוון.


השכנים משקיעים בכל אירוע שהם מארגנים ולכן למרות שזה לא באמת חשוב לאף אחד הקפדנו לקרוא את כל ההגדה, לפחות עד החלק של האוכל. על החלק שאחרי האוכל עברנו בקפיצות, בעיקר מהכוס השלישית לרביעית ואת אחד מי יודע ביצענו רק למספרים ראשוניים.


יש משהו כיף בפסח רחוק מהכל. לעשות את זה לא כי צריך, אלא כי רוצים ועם אנשים שרוצים להיות איתם ולהנות. יש משהו כיף בלהתנתק.


 


עכשיו חסר לנו שולחן אוכל אז אין לי איפה לזרוק את המפתחות כשאני נכנסת הביתה. ולמרות שהאחד התחיל מהבוקר עם קיטורי אני שפוך מת שלו הוא כנראה לא יגיע הביתה בקרוב לסחוב אותו חזרה.


יום נישואים שמח לי.


 


 

11 תגובות:

  1. אנחנו עשינו את הסדר עם עוד חבר במסעדה גרמנית כאשר הוא קורא חלקים מהאגדה ואנחנו שרים את חלקי השירים שאנחנו מכירים וזוכים למבטים תמוהים מהגרמנים שבאו להנות מהאוכל וקבלו סדר פסח לפנים :)
    היה משעשע

    השבמחק
  2. לעשות סדר בחו"ל זו הזדמנות לבדוק אם אנחנו במדבר או בדרך לארץ המובטחת... :) 
    בכל מקרה כיף לעשות את זה עם אנשים סבבה.

    השבמחק
  3. סדר במסעדה גרמנית, נשמע טוב. היה כשר?
    הזכרת לי שהיו לנו כל מיני הגדות שהמארחים אספו ובאחת מהן שהיתה מלווה באיורים עדכניים בעמוד של בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו היה ציור של היטלר. מה שהביא לתגובה של אם כבר העליתם את הנושא, איפה היה הקדוש ברוך הוא כשהנאצים עמדו עלינו לכלותנו?

    השבמחק
  4. לגמרי במדבר ולא בטוח שמי שאחריו הלכתי יודע את הדרך או מתכוון לנסות להוציא מים מסלע או מכל מקור אחר
    אבל הסדר עצמו היה כיף

    השבמחק
  5. זו ממש לא הייתה מסעדה כשרה אפילו להיפך והיה מאוד משעשע לעשות המוציא לחם מן הארץ ;)
    זה היה סתם יותר בשביל הביחד והכייף ולא בקטע דתי.
    ואכןזו שאלה רצינית וגדולה ולכן אני חושבת שדברים קורים יותר בקטע מקרי מאשר ניסי ולמרות שאבא שלי מתווכח איתי על כך בתוקף אני עומדת על שלי.

    השבמחק
  6. אני חושב שנקודת המפנה תגיע שתתחילי לקרוא לו "השני" O_O

    השבמחק
  7. הממ.... כן, זה יהיה רגע קשה

    השבמחק
  8. וואי מצד אחד נשמע קשה, מצד שני נשמע כיף. עושים סדר פסח עם חברים, אין "חובות" משפחתיות, עושים רק את החלקים שרוצים לעשות....
    אבל כן, המרחק מהבית, מהמשפחה, מהחברות...נותן את אותותיו גם ובעיקר בתקופות כאלה. חיבוק

    השבמחק
  9. דווקא הקטע של לא להיות בארץ בסדר הוא חלק מהכיף. בארץ יש כל כך הרבה עניין סביב הסדר ותמיד כל כך מסובך. פה היה פשוט וכיף. אבל בלי קשר מקווים לשנה הבאה בארץ. 

    השבמחק