יום ראשון, 1 במאי 2016

יום 54

היום המארח גם הצטרף אלינו אז יצא יצא שישבתי במושב האחורי של הפריוס הענקית, מה שאפשר לי כמה רגעים של שקט בנסיעה. המארחת ישראלית קיבוצניקית לשעבר ככה שנשאר לה עוד משהו מהישירות הישראלית, הבעל לעומת זאת אמריקאי למהדרין שאני לא הצלחתי בשום אופן להבין מתי הוא צוחק עלי ומתי הוא נחמד. היו כמה פעמים שהוא ניסה לגרור אותי לוויכוחים והדגים בצורה יפה את החוסר ישירות האמריקאי כשהוא לא טען באופן ישיר אלא אמר שיש כאלה שיגידו, בדיון על סוציאליזם קיבוצי למשל, קפיטליסט יכול להגיד ש... או בדיון על מדיניות ישראל יש כאלה שיגידו ש... הוא כמובן לא חושב שאני טועה אבל יש כאלה שיגידו ש... משעשע למדי.


היום סופסוף ראינו קצת אנשים. הלכנו למרכז העיר ולחוף הים, שם היו אפילו יותר מקצת אנשים. פאלם ביץ' היא עיר/אי עם חוף ים לכל אורכה שהוא כמעט כולו פרטי. איזה בזבוז זה, אוקיינוס אטלנטי לעשירים בלבד. יש קטע קטן שפתוח לציבור הרחב, רצועת חול צרה מאוד ולא יותר מדי ארוכה עם צפיפות של בערך אדם למטר מרובע. בשלב הזה המארח חזר ואמר הנה רצית לראות קצת אנשים, רצית ים, למה את לא בתוך המים ולא הצלחתי להבין אם הוא צוחק עלי או באמת רוצה שאני אכנס למים. בכל מקרה לא בא לי להכנס, אבל היה נחמד ללכת על החול ולהרטיב את הרגליים. עברנו גם ברחוב של החנויות היוקרתיות ונהנינו להסתכל על דברים יפים שאין סיכוי בחיים שמישהו מאיתנו יקנה ונסענו לאורך כביש שעובר בין האחוזות החורף של עשירי ניו יורק שבאים לפה להתחמם ובקיץ בורחים מהחום ומשאירים את הבית לעבדים המקסיקנים. מעניין שפה כמעט אין שחורים ונותני השירות הם מקסיקנים או גוואטמלים (זה המארח הסביר לי). מקבלי השירות עדיין לבנים ברובם. אין מה לעשות, החלום האמריקאי שמור ללבנים בלבד. 

5 תגובות:

  1. למה שלא יורידו אותך איפה שיש אנשים, ויבואו לאסוף אחרי 6 שעות... נשמע לי שצריך איזה מקום נחמד לשכשך בו את הרגליים, ואחר כך להסתובב קצת ולשטוף את העיניים. 

    השבמחק
  2. ניסיתי להציע, אבל זה שעה נסיעה והיא די ניסתה להוריד אותי מזה.

    השבמחק
  3. לגבי נותני השירות, הייתי שנה שעברה באטלנטה ובערך 95% מנותני השירות היו שחורים, נדמה לי שזה תלוי מקום

    השבמחק
  4. גם בשכונה שלנו זה ככה, את יכולה לדעת שהסבית קפה הוא משפחתי או שייך לסטודנטים לפי זה שנותני השירות לבנים. בפלורידה הכנראה יותר קל להשיג מקסיקנים לא חוקיים שיעבדו בזול.

    השבמחק
  5. באמת עניין אותי לדעת איך האינטראקציה שלך עם המארחים. 
    במיאמי השפה השלטת היא באמת ספרדית, אבל חלק ממנה מגיעה מהעשירים - מהגרים מכל דרום אמריקה שהתיישבו בפלורידה - וחלק מנותני השירות. מעניין שהעובדים הם מקסיקנים - חשבתי שהם ברובם קובנים. אולי הקובנים כבר נחשבים ל"לבנים"....?
    בסאות’ ביץ’ - בעיקר בצפון, אזור sunny isles beach יש רצועת חוף רחבה ויפהפיה שהיא אמנם בשימוש המלונות אבל היא ציבורית וחופשיה לכולם. חבל שלא לקחו אותך לשם....

    השבמחק