יום ראשון, 29 במאי 2016

אז פילדלפיה

כמו שזוג הישראלים שאכלנו איתם ערב אחד תיארו את זה, כמו ניו יורק אבל יותר שפוי. 


בקטע התיירותי אין לה יותר מדי מה להציע, אחרי יומיים כבר ראיתי את כל מה שיש לעיר הזו להראות ואחר כך זה היה רק למלא את הזמן שנשאר אבל סך הכל עיר מגניבה. יש מבחר גדול של אוכל טוב במחירים סבירים, יש חנויות נחמדות וזולות, יש פארקים מלאים אנשים, עיר צעירה.


וחם. התבאסתי שלא הבאתי סנדלים. מטעמי חסכנות וחברת טעופה לואו-קוסט טסנו שנינו עם טרולי אחת מורחבת, ככה שלא נשאר מקום לעודף מנעלים.


 


זה מצחיק איך האמריקאים מתלהבים מההיסטוריה שלהם. במקרה של פילדלפיה הם חזקים בקטע של החירות והצהרת העצמאות ושטויות כאלה. זה מצחיק בעיקר כשנזכרים שכל ההיסטוריה שלהם זה כולה 300 שנה בקושי. יש להם "ממצאים ארכיאולוגים" - שרידי בניין מהמאה ה-19. אני בחיפה גרתי בבניין ישן יותר.  


 


בסדרות האמריקאיות תמיד מדברים על הבדלי מנטליות בין החוף המזרחי למיד-ווסט, אני חייבת לציין שפעם ראשונה שבאמת הרגשתי את זה. קשה להסביר את זה, אבל בשיקגו אנשים נחמדים יותר. בפילדלפיה יש את הנימוס האמריקאי המתבקש אבל אנשים לא יוצרים קשר עין, הם אדיבים אבל עניינים. כששני אנשים חוצים את הדרך אחד של השני הם יתמרנו ככה שלא יפריעו אחד לשני אבל לא יתייחסו לכך. בשיקגו כששני אנשים חוצים את הדרך אחד של השני שניהם יעצרו וכל אחד יחכה לשני שיעבור כשבסוף זה שעובר קודם מודה לשני בחום על אדיבותו. כשעוברים ליד שוטר הוא אומר בוקר טוב. כשאמרתי את זה לאחד הוא אמר שמה אני רוצה מהם, עומדים כל היום בחום הזה, שגם יגידו בוקר טוב? אבל לדעתי כשהשוטר אומר בוקר טוב והאנשים עונים לו אז הם מכירים בזה שעומד מולם בנאדם, בעוד בפילדלפיה בשביל האנשים השוטר הוא כמו עוד תמרור בדרך. (בלי קשר, אני חושבת ששוטר עירוני בארצות הברית זה משרה ממש דפוקה בתנאים שבארץ כבר מזמן היו מעוררים מחאה על היחס). אם להגיד את האמת אני מתחילה לחבב את הנחמדות הזו. זה מרגיש יותר אותנטי מהנימוס הענייני של החוף המזרחי.


 


קצת תמונות










 


ואפרוחים






כאלה יש גם בשיקגו אבל פה ממש אפשר להתקרב אליהם והם לא זזים. 


 


 


 


 


 

55 תגובות:

  1. בשביל האנשים בפילדלפיה השוטר הוא רוצח פוטנציאלי... 
    ההיסטוריה של האפרו אמריקאים בפילדלפיה נכנסת מאוד מאוד עמוק ודרכה אפשר להבין את הוייב של העיר...  אם הייתי בפילי, הייתי מתרחק מכל שוטר כמה שאפשר... 

    השבמחק
  2. האמת שלא חשבתי ככה על השוטרים. השוטרים שאני נתקלת בהם ביומיום (ובשכונה שלנו יש שוטר בכל פינת רחוב בערך) הם בעיקר feel good, אביזרים שנועדו לתת לאנשי האוניברסיטה תחושה של ביטחון. אני מניחה שכשלא נמצאים באזור בבעלות האוניברסיטה השוטרים מייצגים משהו אחר לגמרי. לא חשבתי על זה. 
    באופן לא ממש מפתיע כנראה אין יותר מדי דגש תיירותי על ההיסטוריה של האפרו-אמריקאים. יש מוזיאון של ההיסטוריה האפרו-אמריקאית, אבל יש גם מוזיאון על ההיסטוריה של היהודים באמריקה (יהודו-אמריקאים?) ושל האירים באמריקה (אירי-אמריקאים?) וכולם נראו לי מיותרים באותה מידה. אם אני אגיע לפילי שוב אני אנסה להגיע למוזיאון הזה. 

    השבמחק
  3. ההבדל בין הג’ודו-אמריקאים ואירו - אמריקאים לספרו אמריקאים הוא שהאפרו אמריקאים נהרגו ונרדפו בפילי

    השבמחק
  4. שמחה שנחשפת גם לפילי. עוד לא הייתי שם. נשמע מעניין
    נראה לי שככל שהולכים מערבה או דרומה רמת הנחמדות עולה

    השבמחק
  5. דווקא שיקגו זה צפונה, על גבול קנדה. אבל כנראה שכיוון מערב משפיע.

    השבמחק
  6. למיד ווסט יש מנטליות מיוחדת משלו. יש להם מבטא מיוחד ואפילו סלנג משלהם.

    השבמחק
  7. אני באמת לא מצליחה להבין מה אנשים אומרים פה.

    השבמחק
  8. נכון, לכל אזור יש מבטא ולפעמים לאזורים בתוך העיר יש מבטא משלהם. זה קטע הזוי. 
    מה שהתכוונתי באופן כללי זה שככל שעוברים מערבה ודרומה משהו מתרכך, נהיה פחות לחוץ ויותר ידידותי. 

    השבמחק
  9. וואו, פוסט אופטימי לחלוטין (פרט לקיטורים הראויים לגמרי על הרפואה האמריקאית שבהינף מייל חסר התדרדרה כאן לרמה של הרפואה הישראלית )
    איזה כיף שהגיעו ישראלים לבניין! 
    שולחת לך את כל האנרגיות הטובות והמיטיבות לטובת התקבלות לעבודה הזאת !!!
    ובהצלחה בניתוח (היום)!!!
    חיבוק

    השבמחק
  10. מצטרפת לאמפי. איחולי בהצלחה בשתי החזיתות, הישראלית והאמריקאית רפואית. המפגשים המקריים האלה יכולים להוביל לחברויות הכי הדוקות בתנאים הנכונים. ונשמע לי שהתנאים נכונים. 

    השבמחק
  11. לא להגזים, זה עדיין לא הגיע לרמה של הרפואה הישראלית. את יכולה לקרוא איך עבר הבוקר של אותו ניתוח בארץ

    השבמחק
  12. אני מקווה באמת שיתפתח משהו עם השכנים, יהיה נחמד אם יהיו חברים שגם שכנים. 

    השבמחק
  13. זה כיף כשיש בסביבתך דוברי עברית.תמיד השליטה בשפה שניה תהיה אחרת ולא תמיד מוצאים את המילים או את הגישור התרבותי. הרבה יותר נוח, ללא ספק.
    בהצלחה בניתוח:)

    (קוראת זמן מה ולא מגיבה ואוהבת את הבלוג שלך)

    השבמחק
  14. נראה לי שתמיד כייף להתקל בישראלים (גם לשעבר) בחו"ל
    זה לדבר בשפה שלך, ולהרגיש קצת בבית ולא כמו אורחת במדינה זרה

    זה מזכיר לי שלפעמים בארץ כשהייתי בראיונות עבודה היו עושים לי ראיונות באנגלית
    אני כותבת וקוראת באנגלית לפעמים אפילו יותר מאשר בעברית, אבל בקושי מדברת באנגלית ביום יום

    בהצלחה עם הניתוח
    מקווה שהפעם זה יהיה יותר טוב מהפעם הקודמת

    השבמחק
  15. אין לי שליטה בכלל באנגלית ואני ממש לא מצליחה לתקשר עם המקומיים. אני חייבת קשר עם ישראלים להחזיק מעמד

    השבמחק
  16. למה לעשות ראיונות באנגלית בארץ? קטע לא ברור. בכל מקרה, עם ישראלים אני מצליחה לדבר, עם אמריקאים בקושי

    השבמחק
  17. אני ממש ממש מקווה שתקבלי את העבודה :)

    השבמחק
  18. מצטרפת כמובן לכל המייחלות עבודה ובריאות. איך הלך? איך את מרגישה?
    אגב רפואה בארץ ואנגלית, לי עשו ועדה רפואית באיכילוב באנגלית. היה כיף (טוב, בגלל הועדה ולא בשל האנגלית).
    מקווה שכל ההתקלויות הישראליות המקריות והחיוביות הללו הן סימן לבאות!

    השבמחק
  19. זה יפה שמצאת בארץ רופאים שיודעים אנגלית מספיק להעביר ועדה באנגלית. כשאני ביקשתי מהרופא שלי לתת לי סיכום טיפול באנגלית הוא לא היה מוכן כי זה קשה לו מדי. שלא לדבר על הרופאים בבית חולים רגע לפני הנסיעה שבכלל לא היו מוכנים לשמוע על לתת לי משהו באנגלית לטובת המשך טיפול, כי הם לא עושים דברים כאלה.

    השבמחק
  20. אני לא בטוחה מה היה קורה לו הייתי מבקשת משהו כתוב, אם כי לכאורה כל הרופאים בישראל, ודאי אילו שלמדו כאן או באירופה המערבית יודעים אנגלית ומנהלים חלקים ניכרים מהלימודים שלהם באנגלית.

    (או שבמדינת ת"א המדרכות מזהב, או כרגע צבועות בדגלי הגאווה).

    השבמחק
  21. לכאורה גם כל הרופאים יודעים להשתמש במחשב. בפועל כשביקשתי מהרופא פוריות מכתב סיכום (בעברית כי באנגלית זה קשה לו מדי) הוא פתח מסמך וורד עם טמפלייט של השם שלו, הדפיס דף ריק עם הטמפלייט ואז העתיק בכתב יד על הדף את מה שכתוב לו כבר במחשב.

    השבמחק
  22. סחטיין עליך.

    מישהו פעם אמר לך משהו על תאריך העזיבה שלך או משהו כזה?

    השבמחק
  23. קודם שאני אעבור משהו, אחר כך תגיד סחטיין. 

    השאלה על תאריך העזיבה מגיעה בעקיפין, ביחד עם השאלה אז מה מביא אותך לשיקגו (בעל), אה, כמה זמן הוא מתכוון להיות באוניברסיטה, אבל זה אף פעם לא בצורה ישירה ואני תמיד אומרת שזה לזמן לא ידוע, לפחות כמה שנים ויכול להיות שנשאר אחר כך...
    המעניין הוא שאף אחד לא שאל אותי על ילדים, גם לא בסתם סמול טוק. כנראה שפה ממש אסור להם לשאול על זה. 

    השבמחק
  24. וואו אני לא בטוחה אם זה יותר מדהים או יותר מזעזע.

    השבמחק
  25. אני רואה קשר סימבולי מובהק בין ההצעות שפתאום נופלות כפרי בשל בחיקך (אני יודעת, עוד חזון למועד, אבל תחשבי איזה הבדל בין הכלום המהדהד עד עכשיו ובין זה) ובין היכולת שלך לשכור אוטו ולנסוע לפרברים רחוקים.
    אני חושבת שאת מתאקלמת, ומתחילה להפגין את היכולות שלך.

    השבמחק
  26. באמת חשבתי על זה שכל הדברים האלה מגיעים ביחד עם הקיץ שסופסוף פה ועושה אותי יותר אופטימית, אולי זה באמת סימן שדברים מתחילים ללכת בכיוון הנכון. 

    השבמחק
  27. איזה כיף לקרוא. לא להאמין שחלפו שמונה חודשים..
    הצחקת אותי עם "ולמה לעזאזל אתם מספרים לי את כל הדברים האלה???"
    מקווה לשמוע חדשות חיוביות בקרוב.. 

    השבמחק
  28. בהצלחה! בכל שתעשי ;)
    ראיונות... איזה דבר מלחיץ! אבל אני רואה שאת עומדת ונוהגת בגבורה וזה אחלה! 
    שמחה על תוספת של אופטימיות לגמרי עניין של מזג אויר מתחברת אחותי :)
    לפי תיאור הניתוח מרגיש שעבר טוב ושאת מרגישה טוב וזה הכי חשוב, הבריאות!

    השבמחק
  29. שמונה חודשים, באמת הגיע כבר הזמן שיקרה משהו טוב. 

    השבמחק
  30. האמת שעכשיו אני מרגישה מותשת, לא הלכתי בסוף למוזיאון כי הרגשתי חולשה בבוקר. אני לא יודעת אם זה הניתוח או המתח של כל השבוע. אבל מזג האוויר בהחלט מביא איתו אופטימיות, אני בטוחה שגם את מרגישה את זה באירופה הגשומה. 

    השבמחק
  31. נשמע ממש אופטימי כל השבוע העמוס הזה, מאחלת לך שימשיך להיות אופטימי (לאו דווקא עמוס) וגם שתקבלי הצעה לשתי העבודות ותיאלצי לבחור בין שתיהן!

    השבמחק
  32. אני גם מקווה להתלבטות הזו. בינתיים לא שמעתי מאף אחד מהם ואני לא יודעת כמה זמן אני אמורה לחכות

    השבמחק
  33. קשה כשאת נוסעת לביקור לבד, אבל אולי תהיה לזה איכות אחרת, זמן אמא וחברות כמו שצריך.
    נחמד כל פסטיבלי המוזיקה האלה. פה ושם אפשר גם למצוא משהו שממש מתחברים אליו. 

    השבמחק
  34. זה דווקא טוב שאת נוסעת בעיקר כדי להיות עם אמא, וזו הזדמנות להיפגש עם חברות/חברים - לנשום קצת ישראל. למרות שאת צודקת לגבי מזג האוויר, חייבת לומר שכבר לא ניתן לדעת מתי פתאום יהיה כאן בלתי נסבל - היו כמה ימי חמסין נוראיים בכל שלושת החודשים האחרונים. 
    נראה לי שהחלטת נכון גם לגבי ביטוח דמי הכרטיס. התזזיתיות שבה דברים משתנים (ביחוד מהפן הרפואי) היא כזו שכדאי להיערך לכל מקרה ולכל שינוי.
    שמחה שאת מתחילה למצוא דברים שאת אוהבת שם בשיקגו. ועוד לא עברה שנה מאז שהגעת לשם....אז יש תקווה 

    השבמחק
  35. אני מניחה שאני אהנה עם אמא שלי, אני אפילו אוכל להקדיש לה יותר זמן. זה רק הקיבעון הזה שלו על זה ש"אני לא יכול לקחת חופש" משגע אותי. עד עכשיו זה היה "אם אנחנו רוצים לבקר בארץ אני צריך לשמור את הימי חופש שלי" ועכשיו זה "אם אנחנו רוצים לטייל עם אח שלי ואשתו אני צריך לשמור את הימי חופש" רק שעד שאח שלו יגיע אנחנו כבר נהיה פה שנה שבה הוא לא לקח אף יום חופש חוץ מיום אחד בכריסמס.

    השבמחק
  36. הנסיעה הזו חשובה, אמא שלי ממש רוצה שאני אהיה שם ואני לא יכולה לאכזב אותה. מקסימום נשתדל להיות רק במקומות ממוזגים היטב.
    בינתיים יש תקווה. אני במצב שאני באמת רוצה להשאר אבל לא כמו שהדברים עכשיו, כשאני מובטלת וכל מה שיש לי לחשוב עליו זה המצב הרפואי. אני ממש מקווה שאני אמצא משהו. 

    השבמחק
  37. קולולולולו

    זה מהחברה עם הישראלי?

    השבמחק
  38. כן :) במשך תקופת החיפוש הייתי בטוחה שאם רק יראיין אותי מראיין ישראלי הוא יצליח לראות מעבר לרשימת מכולת שהם תמיד באים איתה ומעבר לתסריט המוכן מראש של ראיון עבודה אמריקאי ויבין מה היכולות שלי. מסתבר שצדקתי. 

    השבמחק
  39. וואו באמת הכל קורה בעיתויים הכי הזויים אצלך. אבל....בסוף יש עבודה, ואפילו ממש עוד מעט. באמת מזל שיש תכנית שיכולה להשתבש 

    השבמחק
  40. הופה.. זה יעשה לך רק טוב :) מזל טוב!!

    השבמחק
  41. אני חושבת שמאז תחילת הרילוקיישן שום דבר לא מסתדר לי מבחינת עיתויים. כאילו מישהו ממש מנסה להוכיח לי שאין לי שום שליטה על החיים שלי.

    השבמחק
  42. לגמרי יעשה טוב. שמונה חודשי אבטלה, אני כבר לגמרי התחרפנתי. 

    השבמחק
  43. עוד כמה שיבושי תכניות כאלה והכל יסתדר.

    השבמחק
  44. כן, רק צריך לדאוג לעוד תוכניות

    השבמחק
  45. ברכות. אם כבר תוכניות משתבשות, אז רק בכיוון הזה. 

    השבמחק
  46. איזה כייף! מזל טוב!
    שתמיד יתחרבש ככה :)

    השבמחק
  47. איזה יופי! אחלה שיבושים! מקווה לעוד שיבושי תכניות מוצלחים! 
    וכן חמודה, אין לך שום שליטה כשתביני ותזרמי עם זה הכל יסתדר 

    השבמחק
  48. תודה. מכל השיבושים הרבים שהיו עד היום השיבוש הזה הוא מהטובים

    השבמחק
  49. הייתי מעדיפה שיפסיק להשתבש.

    השבמחק
  50. מזמן הבנתי שאין לי שליטה, רק לאחרונה הבנתי שמישהו ממש צוחק עלי באופן ספציפי. מה שנקרא השגחה אישית. 

    השבמחק
  51. קולולו! איזה כיף!
    איך היתה פילי? אומרים לי שהיא מקסימה ואני שוקלת להוסיף אחרי DC.

    וגם איזה יום מוזר זה להתחיל, שישי. כל פעם מחדש אני נדהמת מפערי התרבות.

    השבמחק
  52. כתבתי פוסט מוקדם יותר על פילי. בקיצור עיר מגניבה אבל מבחינת תיירות אין מה לעשות שם יותר מיומיים, שלושה לכל היותר. כנראה שעכשיו יהיה שם ממש חם. 

    ההתחלה בשישי זה סתם בגלל שהמנהל היעודי שלי לא במשרד עד יום חמישי, כנראה איזה נסיעת עסקים. לפחות נותן לי קצת זמן לבנות מלתחה עכשיו כשסופסוף יש לי סיבה לקנות בגדים וגם תקציב (עתידי) לעשות את זה. 

    השבמחק