יום שישי, 28 במרץ 2014

אני נגררת (סוגרים את ישראבלוג)

בהתחלה חשבתי להתייחס לעניין, אבל אז חשבתי שלא, ואז ראיתי עוד כמה שכותבים וחשבתי שכן ואז ראיתי את הנושא החם וזה עצבן אותי קצת אז חשבתי שלא אבל אז ראיתי שממש כולם כותבים על זה וכמו שכתוב בכותרת אני נגררת. למרות שעדיין אין לי פייסבוק.


למה עצבן אותי הנושא החם? כי מי שקובע את הנושא החם ואת הבלוגים המומלצים היא העורכת. נכון שהמטרה- הצלת ישראבלוג, גם לזה אני אתייחס תכף- חשובה, אבל להשתמש בפלטפורמה שאת מנהלת ושיש לה חיים שלמים משלה לטובת המאבק שלך ועוד לדחוף את זה בכניסה לבלוג ובממולצים זה קצת לא אתי.


למה עוד זה מעצבן? כי מי אמר שסוגרים את ישרא? העורכת זומנה לדיון פיטורים, ולדעתה אין אף אחד אחר שיוכל לנהל במקומה.


אני לא חושבת שנענע10 יוותרו כל כך מהר על נכס כזה. וגם אם כן, יותר סביר להניח שימכרו אותו מאשר שיסגרו. כמו שפיקולו כתב, ישראבלוג היה לפני נענע10 ויכול להיות גם אחריו.


אם יסגרו (דגש על אם) זה באמת יהיה מבאס. זה מקום נחמד, אני מרגישה בו בבית. אני מכירה אנשים, מתכתבת עם בלוגים אחרים. אבל בלוגים הולכים ובאים ומי שקורא פה היום לא בטוח שיקרא פה מחר והרבה אנשים שקראתי בעבר נעלמו (רשימת הקבועים שלי מלאה בכאלה). כל דבר חולף ובעיקר דברים באינטרנט. 


 


אגב נגררת, לאחרונה החלטתי להרשם בלינקדאין. אחרי שכמה אנשים ציינו אותי כמקושרת אליהם החלטתי שלינקד זה לא רשת חברתית, זה רשת עסקית, זה לא סתם שטויות שנועדו לאפשר לכל מיני גופים לרגל אחרי וזה גם יכול להיות מועיל להגדיר קשרים (בהתחלה כתבתי ליצור קשרים, אבל הקשרים האלה אמיתיים כמו חברים בפייסבוק). ואז הבנתי שהכל שטויות. כמו שפיכסבוק נועדה לאפשר לאנשים להשוויץ כמה חברים יש להם הפלטפורמה הזו נועדה לאפשר לאנשים להשוויץ כמה הם מקושרים. וחוץ מזה הוא ספאמר רציני. כשנרשמתי האתר הציע לי כמה אנשים מהמייל שלי (מרגל, כבר אמרתי) כמקושרים. אישרתי לו לבקש מהם קישור ומסתבר שהמנייאק פשוט שלח בקשות לכל האנשים ברשימת תפוצה שלי. ועכשיו אני כל הזמן מקבלת ממנו מייל זבל, כדאי לך לקרוא את זה, מישהו כתב פה משהו מעניין, תתיחסי אלי, תני לי צומי, תני לי חומרים לעקוב אחריך.


אז יש לי חשבון בלינקדאין ומדי פעם אני מקבלת בקשה לקשר, לרוב אני מאשרת כי אין לי יותר מדי סיבות לא, ואולי יום אחד זה יהיה מועיל. בינתיים אני לא עושה שם שום דבר מעבר לזה. 


 

32 תגובות:

  1. האמת שקראתי את מה שהעורכת כתבה הייתי בטוחה שסוגרים את
    האתר בכלל בלי קשר אליה...אבל את צודקת.מי יוותר על ישראבלוג?
    יש כאלה שבאים והולכים אבל אלה שנשארים הם אלה שפשוט רוצים
    לכתוב..

    השבמחק
  2. אני גם מניחה שכנראה ימכרו ולא יסגרו, אבל זה לא אומר שיש לי מילה רעה לומר על מריאט או על האופן שבו היא ניהלה פה. הייתי לפני והייתי אחרי ואנייכולה לומר שהיתה לה אוזן קשבת ומהירות תגובה שלא נתקלתי בה בשום אתר תוכן.

    לגבי לינקדאין, הוא אכן יותר שימושי לעבודה. אני לא יודעת במה את עובדת אז קשה לי להגדיר לך כמה הפלטפורמה עשויה להיות שימושית. אני החייתי ושבתי אליה כי יש לי שתי קבוצות שאני מתחזקת בשביל העמותה וזה לא מאד כיף לי. מה שכן מגוון אנשים חושבים שהם קשורים אליי מאז. אני מאשרת רק אנשים שאני מכירה או באמת עובדת איתם. המידע המעניין היחיד שיש לי בשבילך הוא שאפשר להגדיר על מה ולמה מותר לשלוח לך מייל ובכך להקטין את הספאם לכדי אפס.

    השבמחק
  3. כן, הניסוח שלה די מגמתי. זה כאילו ברור שאין ישרא בלעדיה. 
    אולי זה נכון, מי יודע, אבל קשה לי להאמין שלא ימצאו מישהו שירצה לקנות את האתר הזה. 

    השבמחק
  4. האמת שאין לי יותר מדי מה להגיד על הניהול, לא לטובה ולא לרעה. היו כמה קטעים שעצבנו אותי בתקופת הניהול שלה, בעיקר הדחיפה של הודעות שלה בכל פעם שאני נכנסת למסך עריכה, אבל לא יותר מדי.

    מה בדיוק את עושה עם הקבוצות? פלטפורמה להעברת הודעות במקום וואטסאפ?
    כשיהיה לי כוח אני אנסה למצוא את ההגדרות מיילים שלו, כרגע אני סתם נהנית להתעצבן על זה שהוא ספאמר.

    השבמחק
  5. פלטפורמה לפרסום מידע ותקשורת עם חברים. זה לא במקום ווטסאפ כי (1) יש כמעט אלפיים איש באחת הקבוצות, זה לא שאנחנו ביחסי נייד אלה עם אלה וגם יש אוקיינוס ביני לבין רובם, כך שהשעות לעיתים בעייתיות, ו(2) כי יש הרבה מידע וזה לא מתאים בשורת ווטסאפ (נניח מודעה על כנס או יום עיון או וובינר או מדיניות חדשה של תנאים לקבלת מלגה).
    אם כבר זה סוגשל תחליף מייל, אבל כאן באמת נוח לכל אחד להגיב או לא לראות את זה בכלל אם לא בא לו (או לה).

    בכל מייל בסוף יש לינק לשינוי העדפות קבלת מיילים. האמת שהם דווקא ממש בסדר בעניינים האלה.

    השבמחק
  6. הרבה דברים יכולים להיות ושום דבר לא באמת ברור לגבי העתיד של ישראבלוג
    זו בדיוק הבעיה, מילא אם היו אומרים, טוב מפטרים ו...
    אבל הכל לוטה באפילה כאן
    את רוצה לקום מחר בבוקר (היפותטית כמובן) ולגלות שהמקום הזה נעלם מבלי שאף אחד אמר לך על זה? אני לא

    לגבי לינקדאין
    זו רשת חברתית
    שמשתמשים בה בעיקר בשביל נטוורקינג ומציאת עבודה
    חוץ מזה אין יותר מדיי מה לעשות שם

    השבמחק
  7. אוקי, אלפיים איש זה הרבה. זה די המון אפילו.
    אני לא חושבת שאי פעם אני אהיה במצב שבו אני אהיה בקשר עם קבוצה כל כך גדולה.
     

    השבמחק
  8. לא נראה לי שיום אחד בהיר הכל יעלם. דברים לא עובדים ככה. קודם משאירים הודעה, אחר כך נועלים לעריכה ומשאירים אופציה לגבות ורק בסוף מכבים את האור. אלא אם העורכת תחליט לשרוף את המועדון...
    העניין הוא שלא אמרו כלום לגבי ישרא, רק זימנו את העורכת לשימוע פיטורים. זה היא שהחליטה שאין לה תחליף.
     

    השבמחק
  9. זו קבוצה מקצועית שאנשים נרשמו אליה (משהו כמו - נהגי המונית בישראל התאחדו), לא קבוצת החברים או המכרים שלי, כן? אני קטן קטן (ולא, אני לא סופרת, אז אני לא יודעת לומר כמה קשרים יש לי שם או בפייס).

    השבמחק
  10. את צודקת
    בעקרון הגורל של ישרא נתון בידי נענע10
    מה הם יחליטו לעשות עם זה
    זו שאלה טובה
    ימכרו למישהו אחר? או יסגרו את השאלטר לגמרי?
    אף אחד לא יודע, אני מניחה שאת התשובה לזה נקבל ביום חמישי  אחרי שהעורכת תהיה בשיחה שלה ותשאל את כל השאלות הרלוונטיות

    מה שכן, יש לבלוגרים פה רעיונות ממש טובים על מנת להחזיק את הפלטפורמה חיה
    אנשים שעובדים בתחומים מתחומים שונים שיש להם ידע ומוטיבציה להשקיע

    בעקרון לגבי ערוץ 10 וכל היחידות הקשורות אליו (נענע, ישרא ועוד)
    המצב שם קטסטרופלי, אני לא מקנאה לרגע במי שעובד שם
    אני יודעת שאנשים שיכלו ומצאו משהו אחר פשוט ברחו משם
    זה לא נחמד לעבוד במקום שיודעים שחרב הפיטורים תלויה כל הזמן מעל הראש

    השבמחק
  11. רק להעיר שהעורכת של הנושא החם והעורכת של ישרא הם  2 אנשים שונים,נשים במקרה הזה וכן, המסגרת של הנושא החם מתגייסת להצלת ישרא והדגש על ישרא,ממש לא  מריאט
    אם נענע היו רוצים להחליף את מריאט הם היו אומרים את זה,אבל הם רוצים לסגור כי  פלטפורמת הבית ערוץ 10 בקשיים,בנענע כבר התחילו לפטר את כל מחלקת התוכן והאתר עצמו במצב כלכלי רעוע

    מריאט לא נאחזת בשום אופן בקרנות המזבח ואם אם לא נצליח לעשות מה שאנחנו מנסים לעשות בימים אלה ,תוך חודש ישרא לא ימשיך להתקיים וגם אי אפשר יהיה להכנס אליו,בגלל זה מריאט הציעה לעשות גיבוי וההודעה היא שיש חודש לעשות את זה החל מה4.4 והיא ממש לא חושבת שאין לה תחליף,לא ברור למה את אומרת את זה,אבל בסדר זכותך כמובן

    השבמחק
  12. חיפשתי את ההודעה המדוברת וכל מה שמצאתי היה בפוסט הראשי במומלצים האמירה שיש לכל הפחות חודש מיום חמישי. מה שאני מבינה ממשפט זה הוא שאם מפטרים אותה יש התראה של חודש.
    אנא האר את עיני איפה כתוב שתוך חודש ישרא לא ימשיך להתקיים?

    השבמחק
  13. אם לא יהיה מי שיהיה אחראי על ישרא בנענע, ישרא לא יתקיים , יכול להיות שזה לא נאמר במפורש ,אבל אם יש פיטורים בנענע עצמה ומפטרים את העורכת של ישרא , אף אחד לא יעשה את העבודה הזאת בחינם הרי ולא יביאו מישהו על פיירול ,כי הרי הם מקצצים , הגיון

    השבמחק
  14. אם לא יהיה מי שאחראי על ישרא בנענע אפשר למכור את ישרא ולהרוויח כמה גרושים לכיסוי הגרעון. הגיון. אפשר לקחת מישהו שאחראי על משהו אחר ולהגיד לו לדעתנו אתה לא עושה מספיק אז מעכשיו אתה עורך גם את ישרא או שמפטרים גם אותך. הגיון אפשר להפעיל בהרבה דרכים.
    בתגובה הקודמת כתבת דברים בבטחון מלא, הנחתי שיש לך בסיס כלשהו מעבר ל"הגיון". תתפלא אבל הגיון הוא לא דבר אבסולוטי.
     

    השבמחק
  15. אני אומר רק דברים שאני יכול לומר כרגע, את כמובן לא חייבת להאמין

    השבמחק
  16. I can tell you but then I’d have to kill you

    השבמחק
  17. טוב יש לי עוד דבר או שניים לחיות בשבילם אז נוותר:-)

    השבמחק
  18. אוקיי יצאתי אהבל , אני פשוט עונה סימולטנית  ל2 פוסטים

    השבמחק
  19. אז אתה אומר שאתה מוותר על התגובה האחרונה?

    השבמחק
  20. לא ,תשאירי אני בין כה בלוגר אהוב במיוחד:-)

    השבמחק
  21. ממממ...עד שפגשתי אותך שנונה וחדה שכמותך חשבתי שכן ,אבל עכשיו, אני אהרהר בסוגיה ברשותך :-)

    השבמחק
  22. אני והבלוגר הפופולרי בתחרות ירידות, אני מרגישה כל כך מיוחדת

    השבמחק
  23. דרך אגב, זה בגלל שפגעתי בעורכת שכנראה מאוד חשובה לך, או שסתם זה לא לרמתך שבלוגרית פשוטה ולא פופולרית כמוני מעיזה לענות לך?

    השבמחק
  24. לא לא שום תחרות , ודאי לא ירידות   ואת מיוחדת בדרכך אני מניח  בלי שום שמץ של קשר אלי ועזבי סופרלטיבים כאלה ואחרים ,הכל לכאורה , מה שחשוב זה הלב  ואיזה אדם אתה בסופו של יום, היי שלום ציפורה נחמדת אני פורש כאן

    השבמחק
  25. חבל, עד שהתחלנו להנות. טוב, נו, נלך לחדר כושר

    השבמחק
  26. חבל על הדיבור הזה , זה נכון שמריאט חברה אבל  זכותו של כל אחד לבקר אותה ואם היא תרצה היא יודעת להגיב אני עובד איתה אבל לא דובר שלה ומה זה בלוגרית לא לרמתי, קצת מקומם שאת מדברת עלי כאילו את מכירה אותי, כולה זוגתי עשתה ארוחת ערב ואני מת מרעב !!!

    השבמחק
  27. לאכול לאכול כל היום לא אכלתי

    השבמחק
  28. לאכול זה לחלשימ. דיונים בתגובות יותר מעניין

    השבמחק
  29. אין ספק דבר אחד,את יודעת להרים להנחתות:-)

    השבמחק