יום שני, 24 במרץ 2014

אני חושבת שקצת מתתי מבפנים היום

מעניין אם בכל פעם שכלה משקרת למדריכת כלות מלאך מאבד כנפיים. מעניין אם מקימי התנועה הקיבוצית קצת מתהפכים בקברם בחוסר נוחות כששמוצניקית לשעבר אומרת "כן... בטח... אני אשתדל לשמור נידה" (לפחות לא הבטחתי, אני אשתדל).


רוב השעה עברה בסדר, הנהנתי וחייכתי. כשהיא הסבירה לי איך לספור ימים אפילו ספרתי עם האצבעות יחד איתה (מזל שהיא היתה מורה למתמטיקה) ובראש חישבתי לי מתי צריך להיות לי המחזור כדי שאני אהיה בסדר לחתונה. אין לי עוד הרבה זמן. להגיד לה שאני על גלולות לא נשמע כמו רעיון טוב.


אבל אז היא שאלה אותי מה אני חושבת ואם אני חושבת שאני אקח איתי משהו. "כן.. אממ.. אני חושבת שכן... אהם.. אני בעיקרון לא שומרת מצוות אבל נראה לי שבקטע של הנידה.." "הנידה זה לא עוד מצווה, זה חשוב" "אני אשתדל" "תשתדלי. את מדליקה נרות?" "אני משתדלת" "תשתדלי באמת". כי כל נר שמדליקים מציל חייל אחד. אז מה, לא תצילי חייל? תדליקי נרות, אם לא בשבילך אז בשביל החיילים. עד כאן בסדר, אני אשתדל. אבל אז באה השאלה מתי המחזור הבא שלי. "מחר. כן, מחר זה נותן מספיק זמן, מחר צריך להגיע המחזור". סופרת את הימים בלוח שנה, כן, יוצא בסדר, אפילו יש כמה ימים בטחון. איזה יופי, טוב שבאת היום ולא שבוע הבא, לא הייתי מספיקה להדריך אותך. כן, מזל הא?


אז צריך לשמור נידה, אפילו יש מחקר שמראה שזה מקטין את הסיכוי לסרטן בנרתיק. שקלתי לבקש הפניה למחקר. אחד הגורמים העיקריים לסרטן בנרתיק זה וירוס הפפילומה, אז אם קיבלתי חיסון נגדו והגניקולוג מכריח אותי לעשות בדיקת פאפס כל שנה, יש לי פטור? או ששמירת נידה נותנת לי פטור מבדיקת פאפס כל שנה? לזה אני מוכנה.


 


עוד חלק בנשמה שלי מת היום כשהבנתי שאני הולכת לשלם פאקינג 850 שקל על איפור. כי החברה של אמא שלי שלמדה קצת ושמחה לעשות את זה בחינם גילתה שהיא לא יכולה. אני חושבת שאני במקצוע הלא נכון. האמת שהחלק הזה גם ככה היה רופף כשאתמול חיפשתי את הדבר האחרון שעוד חסר לי- עגילים שמתאימים לשמלה ולשרשרת. אני שביומיום לא מתאימה חולצה למכנסיים, מסתובבת עם אמא שלי ברחבי הקניון, מחפשת עגילים תואמים. לפחות מצאנו זוג וגם שרשרת ממש יפה שתתאים לשמלה שלה.


 


אז אתמול היינו במסע חיפוש בקניון, היום אצל מדריכת כלות, מחר באיפור נסיון, רביעי אצל הספר להפטר מהבלונד ולחזור לטבעי, חמישי שמלה. אם התלוננתי שאין לי התעסקות עם החתונה, קיבלתי והרבה.


 


ואם נזכור לרגע שיש עוד אנשים בעולם...


לפני שבוע הייתי בחתונה של שותף למשרד. מאז הצעות הנישואים הצמודות נושא החתונות תופס חלק משמעותי מהשיחות שלנו. שמתי לב שכשאני מגיעה לחתונה שממש הייתי מעורבת פאסיבית בכל התהליכים שלה אני הרבה יותר נהנית. אני גם מתרשמת מכל הדברים שהיו ממש חשובים לחתן ואחרת לא הייתי שמה לב אליהם. למשל בחתונה הזו החתן לא הפסיק לדבר על הדיג'י ועל האלכוהול. אז ממש נהניתי מהדיג'י (וקצת התבאסתי מזה שהוא תפוס בתאריך שלנו כבר מלפני חצי שנה) ומהאלכוהול. קצת יותר מדי נהנתי מהאלכוהול. לא שעשיתי משהו אבל לקראת הסוף היה לי קצת קשה לעמוד אז כל פעם שקמתי הייתי חייבת לרקוד.


 


התאריך מתקרב והלחץ מתחיל להפציע. מדי פעם אני עוצרת את המחשבות ואומרת לעצמי שיהיה טוב, הכל יסתדר. וגם אם לא, העיקר שאנחנו נהנה. מהאורחים לא אכפת לי, גם ככה הם ישכחו את החתונה יומיים אחרי. אנחנו נהנה.


 

11 תגובות:

  1. אוי הסיפור עם המקווה, הזכרת לי נשכחות ומיותרות. טוב בסוף נהנים
    הרבה מזל טוב

    השבמחק
  2. אוי ואבוי
    אני חושבת שאת החלק הזה אפשר להכניס לרשימה "למה לא להתחתן לפי הדת"
    מקווה...

    באמת הכי חשוב שאתם תהנו בחתונה
    אחרי הכל אתם עושים את זה בשבילכם לא בשביל האורחים :)

    השבמחק
  3. נהנים במקווה? או שמדחיקים את העניין ונהנים אחרי?
     

    השבמחק
  4. יש לי רשימה ארוכה של למה לא להתחתן לפי הדת.
    אני מתחילה להתחרט שלא דרשתי ממנו רשימה של למה כן.
     

    השבמחק
  5. אמממממ
    רשימה של כן, צריכה להיות מאוד מעניינת

    השבמחק
  6. היא דווקא מאוד קצרה:
    כדי שלילדים שלנו לא תהיה בעיה בעתיד
    לא כל כך ברור לי איך אני הפסדתי פה

    השבמחק
  7. יש לי כמה חברות שסיפרו על גלולות והמדריכות התמודדו עם זה בגבורה, אבל מה זה משנה? את אחרי!
    נשמע לי שגם הלהתרגש לפני צריך להיות קטע טוב. קצת כמו הפרפרים של תחילת קשר. לא?

    אם בכל פעם שמדליקים נרות מצילים חייל, אז בכל פעם שלא מדליקים מת.. פקיד? או שלקחתי את זה רחוק מידי?

    השבמחק
  8. מישהי היום סיפרה לי שהרב שלהם בכלל ויתר לה על המקווה אבל זה רב של צהר, הם קצת יותר הגיוניים. כשאני נכנסת לבית שכל הקירות שלו מכוסים תמונות של הרבי מלובביץ’ אני מעדיפה לא לקחת סיכונים.
    להתרגש זה טוב, אני משתדלת להשאר שם ולא להתדרדר ללחץ. לפעמים זה עובד.
     
    מעניין שאלת הפקיד, אולי אני אשאל את הרב פעם הבאה שנפגוש אותו.
     

    השבמחק
  9. :-) אני דתל"שית... ועם בגרות באישות!!! כשהתחתנתי הייתי מבחינת הדת לפחות, הכי גרועה שאפשר... חייה בחטא עם הבחור, לא שומרת כלום אבל יודעת המון... לפני ההדרכת כלות התלבטתי אם לבוא חסודה ולהגיד אני יודעת יודעת ויודעת או כמו שאני ולשמוע את הגרסה המקוצרת. בסוף הלכתי על משהו באמצע... דבר ראשון היא שאלה איפה למדתי וכשהיא שמעה היא מיד אמרה, טוב אז את הדברים הפשוטים את יודעת, בואי נעבור הלאה. זו היתה שעה וחצי שכאבה לי בגוף!!! בה הבטחתי שנקנה מיטה יהודית שנשמור נידה שאני אדליק נרות ושאני אתבול במקווה רק אחרי אישור של הרב על שבעה נקיים. על הכל אמרתי לה ברור בכדי שהיא תעבור הלאה.... יום אחרי היא ראתה אותי ואת בחורי היקר בסשן שניקות סוער בחנות גלידה ליד הבית שלה. חייכתי אליה, אמרתי שלום יפה וגנבתי עוד נשיקה אחת. עם לשון.
    נקמה קוראים לה:-)

    השבמחק
  10. מיטה יהודית? אני לא רוצה לדעת. למרות שיש לי ניחוש. כנראה שאצלי היא העדיפה לא להכנס לנושאים האלה, אלא להתמקד בדברים החשובים - נידה. וגם זה, הסתפקנו במקווה, רב רק אם יש ספק. כנראה שיש הנחות לקיבוצניקים.

    השבמחק