יום שני, 1 בינואר 2018

well played nana10, well played

אז מה היה לנו 
אתר אחד שפעם היה בשיא תפארתו ועד היום נחשב כאבן דרך באינטרנט הישראלי, אבל עם השנים והתפתחות הרשתות החברתיות הפך להיות פחות רלוונטי לרוב האנשים ונשאר מפלטם של אלה שמסרבים לקבל את העובדה ש 1984 זה כבר כאן ועדיין מחפשים לעצמם את הפינה שלהם בעולם הישן. 
ערוץ תקשורת אחד שקנה את האתר כנראה כי רצה משהו יוקרתי, לא השכיל לעדכן ולהתעדכן, לא מעוניין להשקיע באתר הזה אבל כנראה שמישהו שם מפחד להיות זה שסוגר את האור על פיסת נוסטלגיה.
ככה זה עובד כבר כמה שנים: מדי שנתיים-שלוש מודיעים על סגירה. הבלוגיה גועשת, בלוגרים מפורסמים שגדלו בישרא פתאום חוזרים הביתה להביע תמיכה, הגלים יוצאים מגבולות ישראבלוג ובמשך כחודש האתר זוכה לעדנה מחודשת.
סוף הסיפור כל פעם מחדש הוא שהאתר נשאר באויר אבל רמת ההשקעה בו יורדת. מעורכת ירדו לחצי עורכת ואז למישהו מדי פעם מסתכל, השרתים כבר מקרטעים ומדי פעם קורסים ויש תחושה שבכל רגע התשתית יכולה לקרוס לגמרי וכל האתר ילך לתהום הנשיה. אבל מה זה משנה, העיקר ששוב פעם לא סגרו את הבית. 
וככה, לאט לאט, האתר מתפורר וכל סערה שכזו מעלה את כל הבוץ מהתחתית, כל הריבים והאינטריגות עולים למעלה, קרבות וקליקות בין בלוגרים ועוד כמה בלוגרים נוטשים את האתר ומחפשים בית חלופי.

גם הפעם לא סגרו את ישראבלוג. ושוב יש כמה כותבים שמאמינים שהפעם זה יהיה שונה, הם יקנו את האתר ויחזירו אותו לחיים. נראה כמה שנים זה יחזיק הפעם. אני מצידי נשארת פה, נוח לי ויבש.
שתהיה 2018 טובה לכולם

15 תגובות:

  1. העולם הבלוגרי כמיקרוקוסמוס. הזכיר לי את הסצינה הזו מ'גברים בשחור'
    https://www.youtube.com/watch?v=GJLeBM6-AaM

    השבמחק
    תשובות
    1. הסצנה הזו היא דימוי כל כך מדוייק, לא הייתי יכולה לנסח את זה יותר טוב

      מחק
  2. סיכום טוב ומסקנה טובה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מודה שלקח לי כמה סבבים להגיע למסקנה הזו, אבל עדיף מאוחר

      מחק
  3. אני עוד רגל פה ורגל שם.
    קצת קשה לי להתרגל לפה וקצת קשה לי לוותר על שם.
    הזמן יעשה את שלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה באמת קשה להתרגל ואני עדיין באופן אוטומטי נכנסת לישרא, אבל בסופו של דבר יש את ההרגשה הזו ששוב פעם מישהו עשה לנו סיבוב על הראש. ברור שבסוף או שיסגרו את ישרא או שיקרוס לבד, אז לדעתי עדיף כבר עכשיו להתחיל להתמקם.

      מחק
    2. מסכים שעדיף להיות מוכנים מאשר לקום בבוקר אחד בלי בית...

      מחק
  4. אני בכלל לא מרגישה את הבוץ הזה שדיברת עליו, הרגשת דווקא המון חמימות מרגשת בגל האחרון של הכמעט סגירה הזה.
    איך כל הדרמות האלה מדלגות לי מעל הראש.

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה 8 שנים במקום עבודה מלא פוליטיקה פיתחו אצלי אקסטרה רגישות לדברים שאולי עדיף להתעלם מהם.
      בבגלים הקודמים אני זוכרת כמה חילופי מהלומות בדף הפעילים. בגל הנוכחי הבוץ היה הרבה יותר סמוי, אולי כי חלק גדול מהשותפים בגל הקודם כבר עזבו.

      מחק
  5. האמת שאני תוהה ביני לבין עצמי למה המאמצים שהיו לפני שנתיים שלוש לא נשאו פרי
    אני לא יודעת מה יהיה הפעם...

    אני עדיין לא מרגישה פה בבית
    ובישרא... כל עוד שום דבר לא נסגר סופית, זה מרגיש לי ארעי

    אני כן ראיתי "בוץ" על ידי בלוגרים מסויימים שקראו לאנשים לגבות את הבלוג שלהם ולמחוק אותו
    למה זה טוב? אין לי מושג...
    ואני לא יודעת כמה אנשים התייחסו לזה

    מה שכן היו כמה אנשים יצירתיים שכתבו סקריפטים לגיבוי של הבלוג כך שהוא נראה ממש כמו בישראבלוג (ולינקים עובדים ומעברים בין פוסטים וכו')
    וזה ממש נחמד שיש גיבוי כזה על המחשב

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שהמאמצים שהיו בעבר היו מלווים בהרבה מלחמות אגו, או לפחות ככה זה נראה בתור קוראת מהצד. אולי הפעם זה יעבוד, לי באופן אישי קשה להאמין שמישהו יצליח להחזיק את העסק לאורך זמן בהתנדבות אבל אני פסימית מטבעי אז יתכן שאני טועה.

      לדעתי אם מספיק פליטים מישרא ישתמשו בדף של בלוגר בשפת הקודש הקהילה תצליח לעבור ואפילו בצורה מוצלחת וזה ירגיש לכולם כמו בבית רק משופץ. אבל זה אומר שצריך לקבל החלטה קולקטיבית לוותר על ישרא וזה לא משהו שאני רוצה לעודד אנשים אחרים לעשות.

      מחק
  6. שתהיה שנה טובה גם לכם
    רון

    השבמחק
  7. ישרא. כמו כל קהילה בעולם החל משבט פרימיטיבי באפריקה וכלה בחנונים של הייטק, יש בה קליקות וחברויות ויריבויות והכל בכל מכל כל.
    כל אחד צריך להחליט בשביל עצמו איפה טוב לו, זה קודם כל.
    אח"כ יש גם קהילה וכאן זה מתחיל להתגבש. אני לא חושב שזה תחליף לישרא. כמו שכתבה מריאט בפוסט הפרידה שלה, מה שלא יהיה אח"כ בכל קונסטלציה, לא יהיה ישרא. זה יהיה משהו אחר.
    אחרי 8 שנים של כתיבה רצופה גם לי קשה ללכת משם אבל למה להתקע כן יסגרו או לאו, אתה חי בחוסר וודאות. אני לא אוהב חוסר וודאות במיוחד כשאני יכול להחליט בעצמי.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה כן תחליף לישרא. כמו כל תחליף זה לא טוב כמו המקור, השאלה היא רק האם זה תחליף מספק בהינתן הבעתיות הגדולה של ישרא שהיא כמו שציינת חוסר הודאות. התשובה תלויה בבנאדם.

      מחק