יום רביעי, 27 בדצמבר 2017

קר קיבינימאט

התעוררתי בבוקר, בפיז'מת פליז ושמיכת פוך, וקר! הלכתי להדליק את המזגן ומסתבר שהוא היה דולק (האחד לא ישן אז הדליק אותו שעה קודם) ועדיין קר!
תהיתי כמה אנשים יגיעו לעבודה היום וחיכיתי לראות הודעות wfh כדי להחליט אם גם אני רוצה לעבוד מהבית. זה יחסוך לי את הצורך לצאת החוצה אבל מצד שני זה אומר שאני אהיה סגורה כל היום עם מזגן שייבש אותי למוות ויש עוד בעיה והיא שכרגע כל דבר שאני נוגעת בו מחשמל אותי. כל דבר. וכל פעם מחדש. כל פעם שאני לוחצת על אנטר הוא מחשמל אותי.  
לבשתי מכנסי יוניקלו בטכנולוגיית סופט-של עם פליז מבפנים, כאלה שאם לובשים אותם בטמפרטורה סבירה אפשר למות מחום בתוכם. יצאתי החוצה ותהיתי אם לא היה כדאי ללבוש עוד טייץ מתחת. 
התלבטתי בקול רם אם לנעול את הנעליים עם הפרווה שחמות ונעימות אבל לא עמידות במים, האחד הרגיע אותי שאין שום מים בטפמרטורות האלה. הפרווה תיפקדה יפה אבל הסוליה לא מספיק עבה לבודד מהקור שעולה מהכביש. 
יצאתי מהבית ושמתי על הפנים את שרוול הפליז, מיד המשקפיים התכסו אדים, הורדתי את השרוול מתחת לאף, הרגשתי שהאף שלי עומד לנשור, שמתי אותו חזרה, גם ככה הכל אפור, למה אני צריכה לראות משהו. תהיתי כמה חיידקים נשארו על הדבר הזה משנה שעברה ואם הם פיתחו עמידות לקור. 
בדרך חזרה מהעבודה התלבטתי האם זה יהיה אמיץ או מטופש ללכת ברגל במקום לקחת רכבת. החלטתי על אמיץ. לאורך הדרך המשכתי לתהות. אף איבר לא נשר לי עד שהגעתי לאוטובוס אז זו לא היתה החלטה כל כך גרועה. לפחות אני מתמידה בעיקרון של ללכת כשאפשר ואפילו מושכת לקצה את ההגדרה של אפשר. 

אני זוכרת בחורף האחרון שלנו בארץ הטפמפ' בחיפה ירדה ל5 מעלות וחשבנו שכל כך קר, סגרנו את כל הדלתות של הסלון והתעלמנו מיללות החתולה שהחליטה שהיא ממש חייבת לבדוק מה יש בחדר שינה. היום 5 מעלות מרגיש לי כל כך חם ונעים. לעזאזל, לפני יומיים היה 10-, והיום זה נראה לי חם ונעים. 

האגם יפה וכחול ב10- מעלות, לראותו מרחוק בלבד
מתגעגעת לימים חמים



11 תגובות:

  1. יש לי בן סטודנט בארה"ב. אצלו זה -12°C או 1 פרנהייט בערך. זה מטורף במיוחד לאנשים שלא רגילים לקור כזה. אף אחד לא רץ או מסתובב בחוץ כולם מהבית לאוטו לקניון או לקניות וחזרה.

    השבמחק
    תשובות
    1. באופן מפתיע ב 9- ראינו משוגע אחד שרץ באגם. כשקר יותר זה פשוט לא נראה לי אפשרי. בשכונה שלנו יש סיבות אחרות לא להסתובב בחוץ בתקופה הזו

      מחק
  2. החזרת אותי לשנות בוסטון שלי... זוכרת שיצאתי פעם מהבית עם עגילים, וחזרתי פנימה בצעקות, כי הם קפאו לי בתנוך ועשו לי צריבת קור 😱. האמת היא שזה הדבר שהכי מלחיץ אותי במחשבה על הגשת מועמדות לאוניברסיטה בארה"ב.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה גם מה שהפחיד אותי לפני שעברנו לפה, המחשבה על איך אפשר לחיות בכזה קור. מסתבר שאפשר להתרגל להכל.

      מחק
  3. מזדהה. מארבע חורפים אני זוכר שבשבילי כבר לא היה הבדל בין מינוס 5 למינוס 15. האף המציץ מתוך הצמר, העיניים צורבות ב-200 המטרים מהחניה לעבודה.נורא. ועוד יותר נורא ומדכא השלג בצידי הדרכים שקופא לקרח עם הטינופת השחורה עד לאביב. חזרנו לארץ בינואר, בירושלים 5 מעלות, ולי היה חם...
    הפעלנו מכשיר אדים קר כדי לנטרל את היובש של המזגן. מומלץ.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה צוחק? יש הבדל עצום. היום בבוקר היה רק 14- וזה הרגיש הקלה עצומה לעומת ה 17- של אתמול. שלג בן שלושה ימים זה באמת מדכא. מזל שהיום ירד שלג חדש

      מחק
  4. קשה לי לדמיין את הקור הזה. לא גרי במקום כל כך קר והכי קרוב שלי לקור כזה היה שלג בירושליים שהקפיא לי את הרגליים עד כדי כך שכשחלצתי נעליים בבית הרצפה שרפה לי את כפות הרגליים (זכרונות ילדות מאושרים).

    השבמחק
    תשובות
    1. כשהייתי ילדה היתה שנה אחת קרה במיוחד שהיה שלג אפילו איפה שגרנו, מה שאני בעיקר זוכרת זה את הכאב כשנכנסים למקלחת חמה. אז הכאב הזה? עדיין כאן.

      מחק
  5. הקור הזה הוא בלתי נתפס, אבל מה שמוזר לי הוא שאתם משתמשים במזגן - עד כמה שידוע לי בטמפרטורות האלה מזגנים כבר לא מתפקדים. לכן בכל האזורים הקרים מחממים עם סולר או גאז....ובדרך כלל מדליקים אותו בתחילת החורף ולא מכבים עד לסוף החורף. מוזר לי שקר לך בתוך הדירה, זה מאד לא מאפיין את שיקאגו, ניו יורק, בוסטון וכו.
    את ממש אמיצה שהלכת ברגל בחזרה מן העבודה - אני יודעת שבני מספר שבבוסטון בחודשים האלה אנשים הולכים במינימום ההכרחי ולא יותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא בדיוק מזגן, זה מערכת שמעבירה את כל האויר בדירה דרך חימום מרכזי וסליל להט. הבעיה היא שכדי שזה יהיה אפקטיבי החימום צריך לעבוד כמה שעות ברצף להעביר את כל האויר הקר ביחד עם כל החידקים שבו כמה פעמים בחימום. ההמלצה הרשמית היא להשאיר את החימום דולק 24 שעות, הבעיה היא שאז צריך לברוח מהמדינה לפני שחשבון החשמל יגיע.

      מחק
  6. ההבדלים בטמפרטורות במיוחד בנמוכות מאוד משמעותיים
    בארץ במקום שיהיה חורף נורמלי יש הבדל של 10-15 מעלות בין הטמפרטורה שיש ביום לבין מה שיש בלילה
    זה משגע את הגוף

    השבמחק