יום חמישי, 28 ביולי 2016

דברים אמריקאים

לא שתיתי קפה בבוקר כי כשאני במחזור קפאין עושה לי ממש רע. בסביבות 11 הבנתי שאם אני רוצה להצליח להתעורר מתישהו אז אין ברירה, ולקחתי מהמקרר בקבוק פראפצ'ינו מוקה של סטארבקס (שפשוט יש במקרר). אם לא הקפה, לפחות הסוכר יתן זריקת אנרגיה. מסקנות: 1.  הרכיב העיקרי ברשימת הרכיבים הוא קפה סטארבקס. לפי הגירוד שזה עשה לי בבטן זה לא באמת מכיל קפה. 2. הרכיב השני הוא חלב. ועדיין התאריך תפוגה על הבקבוק הוא בינואר. אני לא רוצה לדעת מה הם עושים לחלב כדי לקבל תאריך תפוגה כזה רחוק. 3. לעזאזל זה מתוק. לא ברור איך סוכר לא בא לפני קפה ברשימת הרכיבים.


 


בעיקרון אני מודעת שיש דבר כזה דפים למייבש כביסה. העניין שבלי שימוש בדברים האלה הכביסה יצאה לי עד היום כמו שהיתה יוצאת בארץ עם המרכך כביסה, פחות הריח, אז לא הרגשתי צורך. השבוע לראשונה ניסיתי להשתמש בדף כזה במיבש. תשמעו, הכביסה יצאה רכה כמו נייר טואלט כלבלבים. לא ידעתי שכביסה יכולה להיות כזו רכה. ריח לא היה. נכון יש את הפרסומת הזו שאומרת שכל המרככים אותו דבר, הסוד הוא בניחוח? אז הם צודקים, כל המרככים בארץ אותו דבר חסר תועלת שיודע לעשות רק ריח. לדבר האמיתי אין ריח. 


 


בגלל הדברים שאני מזריקה לעצמי עכשיו האחות אמרה לי שאסור לי לקחת איבופרופן (אדוויל ודומיו), נתנה לי רשימה של משככי כאבים שמותר לי לקחת ואמרה להתיעץ איתה לגבי כל סוג אחר של משכך כאבים שאני רוצה לקחת. במקרה היה עלי אופטלגין אז הראיתי לה את הקופסה ושאלתי אם זה בסדר. היא לא שמעה על דיפירון (הרכיב הפעיל). שאלתי אם פראצטמול (אקומול ודומיו) זה בסדר, היא גם לא ידעה מה זה. בלית ברירה הלכתי לבית מרקחת וקניתי טילנול שהיה ברשימת המותרים. היום ניסיתי את זה. הוא מגיע בטבליות ענקיות, מכיל מעל 500 מקג חומר פעיל (באדוויל מהסוג הגדול יש 400 מקג חומר פעיל) ולגמרי משכך כאבים. האמריקאים האלה לא חוסכים בנוגע לכאבים. 


 

10 תגובות:

  1. היוש, קראתי שפראצטמול ממש לא מומלץ בהריון אז סתם ככה לעתיד ;) 

    באיזה דפים את משתמשת??? חולה על דברים לכביסה בכלל יכולה לשבת ולהסתכל עליה שעה מסתובבת וגם על הריח של בדין הכחול!!
    מבאס רק שמהמייבש הכל יוצא בלי ריח אבל אם לפחות את עניין הרכות אפשר לשנות למה לא!

    השבמחק
  2. כשאני אגיע להריון אני אדאג לזה

    הדפים הם מותג הבית של הcvs , בחרתי אותם לפי המחיר כי לא באמת האמנתי שהם יעשו משהו. לא מבינה אנשים שאוהבים כביסה, מה יש לאהוב בזה? דוחפים בגדים למכונה ואז הם יוצאים רטובים ואז דוחפים למייבש והם מתייבשים ואז צריך להחזיר אותם חזרה למקום שממנו הם באו מלכתחילה. תהליך מסובך בשביל לחזור למצב התחלתי.

    השבמחק
  3. לא יכולה להסביר את זה, אני חולת כביסה, הריח, התחושה של הניקיון.. אין לי מושג זה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות מכל הדברים בבית

    השבמחק
  4. בארץ היתה לנו מכונת כביסה אז הכביסה היתה בשבילי סתם עוד מטלה. פה זה לרדת לחדר כביסה, לקוות שיש מכונה פנויה ושעוד חצי שעה יהיה מייבש פנוי ולשם את הבגדים במכונה. אחרי חצי שעה לרדת ולהעביר אותם למיבש. אחרי שעה לרדת ולהוציא מהמיבש, לעלות חזרה ולקפל מיד את הבגדים כי צריך את הסל לכביסה. ולא כדאי להשאיר את הבגדים יותר מדי זמן מעבר לזמן שלוקח למכונה מיבש כי אם מישהו ירצה את המכונה הוא יוציא את הבגדים ולא בא לי למצוא את הבגדים שלי מפוזרים על השולחן. 

    השבמחק
  5. המחקר פגום. המסקנה האמיתית מהמחקר החדש היא שדלקות וחום מזיק להריון ולא משכך הכאבים. לכן יש קורלציה בין נטילת משכך הכאבים לבין בעיות בהריון.

    השבמחק
  6. paracetamol קרוי פה בארה"ב acetomenophen

    go figure...

    השבמחק
  7. טוב לדעת. בכל מקרה, בינתיים אני עם טילנול, ברומא התנהג וגו’

    השבמחק
  8. אני מתה על המחקרים האלה, המשך ישיר למסקנה שאם אישה שוקלת כמו ברווז אז היא מכשפה. מישהו צריך להסביר לכל עורכי המחקרים: קורלציה != קשר סיבה-תוצאה

    השבמחק
  9. מסכימה, אין ספק שקורלציות זה דבר בעייתי 

    השבמחק