יום שבת, 31 באוקטובר 2015

מחקרים מוכיחים: פייסבוק גורם לדכאון.

אנשים מפרסמים רק דברים יפים, כמה הם נהנים, כמה טוב להם. אף אחד לא ישים סטטוס דכאון. ככה יוצא שאדם שמסתכל בפייסבוק רואה את כל החברים שלו נהנים מהחיים והוא בטוח שרק החיים שלו דפוקים. 


הנה למשל, אתמול העלתי אלבום שקראתי לו טיול לאגם, עם כל מיני תמונות של האגם (כמובן), של עצים אחרי שלכת, של אווזים, שחפים וסנאי (אני עדיין מתה על החיות הטפשיות האלו). מה שלא פרסמתי שם זה את העובדה שהטיול נגמר כשהאופניים שלי נדפקו בצורה כזו שהגלגל לא יכל להסתובב יותר (המנגנון של ההילוכים איכשהו הצליח להיכנס בתוך החישוקים של הגלגל ולהתקע שם, אין לי מושג איך). לא לדאוג לי, לא קרה כלום, מסתבר שזה מה שקורה כשקונים אופניים זולות. בכל מקרה, אני תקועה עם אופניים שאני אפילו לא יכולה לקחת הביתה כי הגלגל לא מסתובב ולסחוב אותם כבד מדי. השארתי אותם קשורים לעמוד והלכתי הביתה. 


היום ירד גשם כל היום אבל האחד רצה בכל זאת ללכת לראות מה קרה להם אז יצאנו עם כלי עבודה ומטריה ובגשם רציף ומעצבן הוא עמד וניסה לשחרר שם משהו כדי שלפחות נוכל לקחת אותם למחסן שלא ימשיכו לעמוד בחוץ בגשם הזה, אולי בהמשך הוא יצליח לסדר אותם. בקטע הזה אני חייבת לפרגן לו, אני כבר הייתי מוכנה להשאיר אותם שם ורק לקחת את המנעול, מישהו בטוח יקח ויתקן אותם או לפחות ישתמש בהם לחלפים, אבל הוא לא מוותר בקלות בקטעים האלה. 


אז הסיפור הזה כמובן לא נספר כי זה יהרוס את הילת החול וכיף וזה. גם לא ניסיתי לצלם תמונות של סנאי מסכן בגשם, אבל זה בעיקר כי היה לי קר ורטוב.  


אני יודעת שזה רק אופניים ועוד זולות ולפחות לי לא קרה כלום, אבל זה הרבה דברים קטנים ומעצבנים שמשתבשים כמו קונדום שנקרע ושולח אותי לבית מרקחת לקנות גלולת היום שאחרי כמו ילדה חסרת אחריות, או שיחת טלפון של 20 דקות שבה אני מנסה לשלם את החשבון אשראי (זה לא אוטומטי, מה פתאום שזה יהיה כזה פשוט?) ואם תוסיפו לזה את כל הסיפור של לפני הנסיעה אני מתחילה לחשוב שמישהו מנסה לשבש לי את החיים. אולי כל הנסיעה הזו לא היתה רעיון כל כך טוב אחרי הכל. 


 






אופניים ז"ל, רגע לפני המוות


 


 


 

11 תגובות:

  1. אם פייסבוק גורם לדיכאון זה אומר שישראבלוג גורם לאושר?

    השבמחק
  2. בדיוק השבוע נתקלתי בתמונה עם הכיתוב: for halloween you should go as the person you claim to be on facebook
    העברתי את זה לחבר עם הודעה אישית "בנאדם שלא מת מבפנים"
    כל מטרת הפייסבוק היא להוציא לאחרים את העיניים כמו שכל (רוב) מטרת ישראבלוג היא להתלונן על כל הדברים שלא נעלה לפייסבוק.

    השבמחק
  3. בהחלט הגיוני, אם כל המדוכאים שיש פה מסביב החיים שלי באמת נראים מצויין.

    השבמחק
  4. נקודה מעניינת העלית פה. אם מטרת ישראבלוג היא להתלונן על מה שלא רוצים להתלונן בפייסבוק, והרי תמיד יש יותר על מה להתלונן מאשר דברים שיוציאו לאחרים את העיניים, למה ישראבלוג גוסס? 
    יכול להיות שהקמפיין הסמוי של פייסבוק (להתלונן זה לא מגניב) חלחל לאנשים כל כך עמוק שכבר לא נעים להם להתלונן, אפילו לא במקום שנועד לכך?

    השבמחק
  5. ישראבלוג גוסס כי למדנו לתמצת את הרגשות והמחשבות שלנו ב-250 תווים

    השבמחק
  6. אופניים הרוסים זה עוד סיפור שחלק מהאנשים יכולים לראות כ"משעשע" או כסתם סיפור לספר לחבר’ה, גם אם הוא שלילי. למשל כשאני עשיתי תאונה עם הרכב שלי, כן פרסמתי אותו באיזשהו סטטוס משעשע כזה, ואנשים הגיבו דווקא בחצי צחוק, מעבר ל"אוי, מקווים שאת בסדר".
    אבל תחשבי מה קורה עם פרידות? בגידות? בכי אמיתי?
    את הדברים האלה ממש לא מפרסמים בפייסבוק. רק את החיוכים והצחקוקים.....
    ממש ריאלי 

    השבמחק
  7. כלומר, כדי להיות בן אדם מאוזן צריך גם פייס וגם בלוג. אני מתחילה להבין מניין האופטימיות הבלתי נלאית עד מחליאה שלי. אין לי פייסבוק. מצד שני, אני גם לא ממש בקטע של פוסטי דיכאון כאן. אולי לא הבנתי את כל העניין ואני משתמשת בבלוג כמו בפייס? 
    תהיתי לגבי הסיפור עם הקונדום לאור הניסיונות להכנס להריון. אבל זה באותיות קטנות כי זה חטטני מאוד. תמחקי את ההערה כולה אם זה מגיע למקומות שלא מתאים לך. 

    השבמחק
  8. חס וחלילה, לא מפרסמים כאב אמיתי בפייסבוק. מצד שני גם בארועים חברתיים אמיתיים לא מדברים על דברים כאלו וכל אחד מנסה להראות כאילו טוב לו. אולי במובן הזה פייסבוק רק מקצין את מה שקורה בחיים האמיתיים.

    השבמחק
  9. פייסבוק זה רוע, אף אחד לא צריך אותו (אלא אם הוא לבד בארץ אחרת ומנסה להתלות בכל צורת קשר אפשרית. שמעתי שיש אנשים כאלה...)

    באותיות קטנות, בגלל הזריקה שבסוף לא הועילה וסתם עיקבה את הנסיעה אסור לי להכנס להריון 3 חודשים. לא רציתי לקחת גלולות לתקופה קצרה כדי לא לשגע את המערכת ההורמונלית, בסוף לקחתי מינון כפול :S.

    השבמחק
  10. אפשר להבין למה אומרים שפייסבוק גורם לדיכאון
    הוא שואב אותך פנימה וגורם לך לבזבז את הזמן שלך שם במקום לחיות את החיים האמיתיים
    כולם מעלים שם תמונות מאושרות כאילו שככה החיים שלהם נראים באמת
    ויכול להיות שהחיים שלהם זה בכלל ההיפך מזה או לא קרוב, או סתם חיים בנאליים ומשעממים

    בקיצור בפייסבוק הכל הצגה אחת גדולה

    אבל זה ממכר, ויש אנשים ובמיוחד ילדים שמתמכרים לפייסבוק
    וזה עצוב שבן אדם מבזבז את זמנו מול מסך מחשב/טאבלט/סמארטפון
    ולא בחיים האמיתיים
    (ואומרת לעצמי לסגור את הדפדפן וללכת ללמוד סטטיסטיקה ולא לחפש שום דבר מעניין בפייסבוק)

    השבמחק