יום ראשון, 26 באפריל 2015

דברים ששווה לשלם עליהם

רופא פרטי.


אני עצבנית על עצמי שלא עשיתי את זה קודם. נתתי לאחד לשכנע אותי שהם דווקא בסדר במרפאה (חוץ מדוקטור מניאק) וזה טוב שיש מקום אחד שעושה את הכל ויש להם נסיון ועוד. איזה. האחיות סימפטיות (לפחות אחת מהן) והיום כשהמזכירה התקשרה להודיע לי שאני לא בהריון (הדימום המאסיבי והכאבים המשתקים בשחלות במהלך סוף השבוע די רמזו לי על זה, אבל במרפאה התעקשו לעשות בדיקת דם) היא עשתה את זה בטון מאוד משתתף בצערי. אבל עדיין, במרפאה הזו אני רק עוד איזה מקרה שצריך להעביר בפס הייצור הרגיל. 


אין מה לעשות, אם רוצים שרופא יסתכל עליך כעל בנאדם ולא כעל עוד מקרה שצריך לסמן עליו וי, צריך לשלם לו הרבה ולקוות שהמשלים יחזיר חלק. 


אז סוף סוף הלכנו לפרטי. סוף סוף מישהו שעבר על כל המסמכים ולא רק סימן עליהם וי, ממש קרא אותם והסביר מה זה אומר והקשיב לנו ועשה אולטראסאונד וממש הסתכל והסביר מה הוא רואה. ומסתבר שהתהליך של ההזרעות(לעזאזל אני שונאת את המילה הזו), אין לו שום יתרון מעבר לשימוש בסטיקים לבדיקת ביוץ, ככה שאפקטיבית אפשר להגיד שכבר עברנו את השלב הזה ואפשר להמשיך הלאה. רק שלך תגיד את זה למרפאה. כנראה שנשלם עוד קצת ונעביר אליו את הטיפול כי כבר ממש אין לי כוח או זמן. ומאוד כדאי לעשות כבר עכשיו צילום רחם. נכון, דר מניאק נתן לי כבר הפניה לצילום אבל הוא עשה את זה בטון של עושה לי טובה כדי שיהיה לי משהו להעסיק את עצמי והרופאה שפגשנו אחר כך בכלל אמרה שאין צורך בשלב הזה. כמובן שלא עניין אף אחד מהם שהזמן שלנו קצר. 


אוף, ממש היינו צריכים ללכת אליו קודם. אם יש משהו ששווה לשלם עליו זה זה.


 


בזמן השיחה הרופא הסביר שהסיכוי להכנס להריון בנסיון בודד הוא בערך 22%. אמרתי שזה די מעט אז הוא ניסה להמחיש לי שזה לא כזה מעט על ידי חישוב של קחי 100 נשים, אחרי נסיון אחד 20 נכנסו להריון, נשארו לך 80 נשים. אחרי נסיון שני, כמה זה יוצא? בערך 16? נניח, אז כבר יש לך 36 בהריון. אני מהנדסת שכמוני לא מסתפקת בבערך, אז אחר כך בפאב הוצאתי מחשבון ובדקתי. בהנחת חוסר תלות בין הנסיונות (הנחה שאני לא בטוחה שמבוססת) זמן מחצית החיים של כניסה להריון הוא 3 חודשי נסיונות. אחרי שנה הסיכוי להכנס להריון הוא 95%, זאת אומרת 5% סיכוי לא להצליח. זה לא כזה מעט. אחרי שנתיים הסיכוי לא להצליח הוא 0.25%. זה כבר מעט. אז אולי אין לי מה לדאג בינתיים.


 

9 תגובות:

  1. אח, אכן הייתה לי היום הזדמנות להתרשם ממערכת הבריאות הציבורית המופלאה שלנו. 3 וחצי שעות בתור... , חשבתי שימצאו שלד מאובק שלי על הכיסאות. ואז רוב הרופאים מתפנים לזרוק אותך החוצה ונקסט...

    נשמע כמו תהליך מאוד מלחיץ, השתדלי לשמור על שלוה ככל שניתן.

    השבמחק
  2. תנחומי על החוויה. אני מקווה שיצאת בשלום ושלא תצטרך לחזור.

    השבמחק
  3. המסקנה העגומה הזאת חוזרת על עצמה שוב ושוב בכל תחום...זה ממש מקומם. אז מילא אם לא היינו משלמים הון תועפות לביטוח בריאות ממלכתי ולביטוח לאומי ולמושלם ועוד ביטוח פרטי בנוסף.....אז היינו חוסכים את כל הכסף הזה כל חודש כדי לשלם לרופא פרטי כשצריך. אבל לא - משלמים גם וגם וגם ובסוף מבינים שיש דברים שחייבים רופא פרטי! אוף!
    המון הצלחה בתהליך - וכמובן רצוי גם לתרגל טכניקות רגיעה (יוגה או גרינברג או כל דבר שמדבר אלייך) במקביל כי הלחץ מוריד באופן ניכר את הסטטיסטיקות....

    השבמחק
  4. הסיכוי להיכנס להריון בניסיון בודד, לכל אישה הכוונה?

    וכן אין מה לעשות יש הבדל תהומי בין הרפואה הפרטית לציבורית
    מה גם שיש רופאים נורא מגעילים ברפואה הציבורית
    זה עצוב שזה ככה אבל אין מה לעשות

    אם את רוצה שדברים יעשו כמו שצריך - זה קורה רק ברפואה פרטית

    מקווה שהחוויות הבאות בתחום הפוריות יהיו הרבה יותר חיוביות מבחינתכם

    השבמחק
  5. הקטע המעצבן הוא שהיתה שרת בריאות שממש ניסתה לעשות משהו בנושא והתחילה לקדם דברים אבל אז באו בחירות ונתניהו מבטיח את תיק הבריאות לליצמן שמבטיח לבטל כל מה שגרמן עשתה או התכוונה לעשות. 
    ודווקא ממי שציבור הבוחרים שלו לא מהעשירים וכנראה לא יכול להרשות לעצמו תשלום פרטי הייתי מצפה שכן יתמוך בכיוון הזה. אז למה לעזאזל? כנראה שיש לציבור החרדי דרכים אחרות לקבל רפואה סבירה. 

    השבמחק
  6. הסיכוי הוא עבור זוג שאין בעיה לאף אחד מהם ושמקיימים יחסים בדיוק בימים הנכונים בחודש. 



    באמת עצוב ומתסכל להתקל בזה כל פעם מחדש. רופאים אמורים לרצות לעזור לכולם, לא רק למי שמשלם להם. 

    השבמחק
  7. XD
    הרגת אותי עם זמן מחצית החיים.

    השבמחק
  8. מקוה שגם לך העיניינים יתחילו להסתדר, בהצלחה.

    השבמחק
  9. ראיתי אמש את <a target=_blank href="http://reshet.tv/Shows/Documentary_Films/videomarklist,239880/&quot;>הכתבה הזאת ונזכרתי בך
    מאחל לכם שתקלטי ולא תגיעו ל IVF ואם חס וחלילה חס וחלילה חס וחלילה כן תגיעו לכדי כך תוכלו לקבל כמה תובנות מהכתבה
    שבת שלום

    השבמחק