יום חמישי, 2 באפריל 2015

משהו בכל הקטע של הפסח קצת החמיץ

כל הרעיון הזה של שבוע בלי חמץ, יש לו מטרה מאוד ברורה- במשך שבוע לצאת מההרגלים המוכרים, לבשל בצורה אחרת ולחשוב על האוכל בצורה אחרת. במשך שבוע לחיות בלי הדבר הזה שאנחנו כל כך לוקחים כמובן מאליו- לחם, על כל צורותיו. להסתדר בלי צורת המזון הכי בסיסית ולמצוא דרכים חדשות ומעניינות לגוון.  


ומה עשו בימינו? יש פיתות מקמח מצה ויש אטריות אורז ולחם מקמח תפוחי אדמה. אפילו המאפיה הכשרה שליד הבית שלנו פתוחה בפסח ולפי מה שהם כתבו על הדלת אפילו יהיו דברים טעימים.


ובמקום להסתדר שבוע בלי חמץ מה קיבלנו? קיבלנו שמפו כשר לפסח. אז עכשיו צריך לקנות את הכל חדש. גם את האקונומיקה והאיפור, כי הרי על אלה שיש בבית לא כתוב שהם כשרים לפסח, וגם את כל התבלינים והמלח והסוכר כי אולי פירור אחד של קמח פעם נכנס. וצריך לקנות סט כלים חדש או לזרוק כמויות של כלים חד פעמיים ולזהם את העולם. 


אז להסתדר בלי קמח אין בעיה כי יש תחליפים להכל. במקום זה אנשים נתקעים בלי מצרך בסיסי אחר- כסף. 


 


לדעתי מישהו שם למעלה צריך לעשות חשיבה מחדש על כל העניין הזה ולהזכיר לאנשים את מהות העניין: לחם זה חמץ. שמפו לא.  


 


מזל שהספקנו לקנות פיתות לפני שנכנס החג קריצה


 


שיהיה לכולם חג פסח שמח (וכשר למי ששומר) ושלא תידרסו על ידי עדרי מטיילים.


 

7 תגובות:

  1. זה מצחיק אותי שאנשים נכנסים לאטרף בגלל שאי אפשר לאכול חמץ
    בגלל שאני אלרגית לגלוטן כל זה לא נוגע לי
    וגם לפני שזה היה ככה פשוט הייתי ממלאת את הבית בדברים שאני צריכה אז מה אם זה חמץ, לי לא היה אכפת

    בתור אחת שחיה בלי גלוטן כבר יותר משנתיים, ואני לא פריקית של לקנות את כל התחליפים בלי גלוטן (זה יקר!!!!) אני יכולה להגיד לך שאני מסתדרת בלי זה מצויין

    השבמחק
  2. את כל כך צודקת. קודם כל בגלל התכשירים הכשרים לפסח שאינם כלל למאכל. מה זה השטויות האלה? ובנוסף כמובן כל הפיתות פסטה וכו הכשרים לפסח מפספסים את הפואנטה לחלוטין. 
    אגב - אם כבר ללכת על הכיוון הזה אז גם שעון שבת - שמדליק אורות ומכשירים חשמליים בבית בשעות קצובות כדי להתגבר על נושא שמירת השבת הוא מאד שנוי במחלוקת אצלי בראש. ואפשר להרחיק לכת - למשל נייר טואלט חתוך. give me a break: לחתוך את הנייר זו עבודה ולנגב את עצמך זו לא עבודה? 
    או שאתה שומר או שלא. לא? 
    בכל מקרה מאחלת לך ג’אסט פסח כיפי ומהנה 

    השבמחק
  3. שיהיה גם לך פסח כשר ושמח. אני חושבת שהתחליפים זה בעיקר לאשכנזים ממורמרים כמוני שאפילו אורז חומוס תירס וקינואה לא יכולים לאכול. 

    השבמחק
  4. גם את הקטע של למלא את המקרר בפיתות לפני הפסח אני לא כל כך מבינה. אפשר לחשוב שזהו, סוף העולם הגיע, אין יותר  לחם

    השבמחק
  5. לדעתי זה לא בינארי - או שאתה שומר שבת או שלא. יש לשמור את השבת לפי כל כללי הרבנים ועם ההתחכמויות ושעון שבת ויש לשמור את רוח השבת לפי כללי ההלכה. יש המון אפשרויות באמצע, חבל שהיום זה רק הכל או כלום.

    השבמחק
  6. קשה להיות אשכנזי 
    למרות שעל הקינואה לא הייתי מתמרמרת. 
    חג שמח גם לך

    השבמחק
  7. זה לא באמת הכל או לא כלום כי בכל זאת מדובר בבני אדם ובכל בית שומרים ומקפידים על דברים אחרים. אבל את צודקת, אם הבנתי אותך נכון, שהיום יש הרבה יותר מדי דגש על דברים חיצוניים ומראית עין, גם בלבוש אגב, ופחות מדי על רוח הדברים. על המצוות בין אדם לחברו ולקהילה, רוח, טוהר הנפש...הרבה יותר חשוב אם חלילה השתמשת בספוג של החלבי לסיר הבשרי...וזה חבל

    השבמחק