יום שלישי, 14 באפריל 2015

מצרי זה לא מוצא

מסתבר שחייתי בשקר. תמיד האמנתי שאני חצי מצרית.


אתמול הגענו ליעוץ גנטי והיועצת שאלה מה המוצא שלי אז אמרתי חצי רומני חצי מצרי. 


-מצרי זה לא מוצא, מה המוצא של אמא שלך?


-מצרים. ההורים שלה באו ממצרים.


-בסדר, אבל מה המוצא שלהם?


-מצרי.


-אף אחד לא ממוצא מצרי, מצרים זה כמו ישראל, כולם הגיעו ממקום אחר. מאיפה ההורים של סבים שלך באו?


-מאיפה לי לדעת. 


-תתקשרי לאמא שלך, תשאלי אותה.


אז התקשרתי לאמא שלי ומסתבר שהסבים שלה מצד אחד באו מטורקיה ומהצד השני ממצרים אבל ההורים שלהם מרומניה. אז אני רבע טורקיה ושלושה רבעים רומניה. או בקיצור, שנינו אשכנזים ולכן זכינו בכל הקופה, או יותר נכון לשלם את כל הקופה על כל מגוון הבדיקות הגנטיות האפשרי. אין לי מושג איך הדור של ההורים שלנו עשה ילדים בריאים.


 


עדכונים מאז הפוסט הקודם:


1. נכון להיום, עוד חצי שנה עוברים לשיקגו. עדכנתי את המשפחה. האחים מתרגשים. אמא מבואסת אבל שמחה בשבילנו. אבא לא אמר כלום. זה לא שאי פעם הייתי צריכה ממנו אישור אבל ראבק, הרגע אמרתי לך שאנחנו עוברים לשיקגו למספר שנים לא ידוע, תגיד משהו. מזל טוב, בהצלחה, משהו. 


התחלתי להפיץ את הבשורה בעבודה. זה קצת לא יפה מצידי אבל די נחמד לי שיש כמה אנשים שממש מבואסים שאני עוזבת. אני לא זוכרת תקופה אחרת שמישהו היה מבואס שאני עוזבת. אולי איזה חבר לשעבר אבל זה לא באמת נחשב. 


2. אז היתה זריקה בשישי בערב וקמנו בראשון בבוקר, האחד קם קצת מוקדם מדי ועשה קצת פשלות שממש רציתי להרוג אותו אבל למזלו הוא יצא בסדר בסוף. עכשיו צריך לחכות ולראות אם גם אני אצא בסדר. תחזיקו לי אצבעות. 


 


 


התחלתי לנהל יומן חלומות. בהתאם התחלתי לנהל יומן חלומות גם בתוך החלומות. הבעיה היא שבתוך החלום היומן הרבה יותר מעניין, אני ממלאת אותו בהמון פרטים ואז אני קמה בבוקר ורואה שלא כתוב כלום ביומן ואני זוכרת רק פרט אחד או שניים. אני צריכה לנסות לזכור מה כתבתי ביומן בזמן החלום. 


 


היום בעבודה ניסיתי למצוא איזה בעיה אבל כל הזמן היו דברים אחרים שצריך להתייחס אליהם אז חשבתי על כמה נחמד היה כשבאתי לעבוד יום אחד בחופשת הפסח והיה לי שקט מוחלט לעסוק רק בדבר אחד כשיש לי רק בנאדם אחד שיושב לי על הראש וגם הוא די מהר הבין שזה רק מפריע לי כשהוא עושה את זה. אולי אני צריכה להזיז את שעות העבודה שלי לכיוון השעות המאוחרות יותר של היום, ככה אחרי חמש נהיה יותר שקט (או יותר לגיטימי להתעלם מאנשים אחרים) ואפשר לעבוד.


 

23 תגובות:

  1. ההחלטה נפלה אז שיהיה במזל טוב
    מאחל לכם מעבר חלק וקל לשיקגו והרבה הצלחה שם
    לך תהיה עבודה שם?

    השבמחק
  2. המון הצלחה בשיקגו הרוחנית (הרבה רוח). לא הייתי אבל יש לי שם בן דוד. מקווה שהמעבר יהיה חלק ככלך האפשר וגם השהייה תתברר כמהנה. שינויים זה לא דבר פשוט...אבל זו יכולה גם להיות תקופה מופלאה. 
    ובהחלט מעניין שגילית בשלב זה של חייך שמצרי זה לא מוצא...מעניין, לא? ובאמת אם חושבים על זה, מעולם לא שמעתי הכללות מסוג "מצרים הם כאלה וכאלה" כמו שאומרים על רומנחם, פולנים, תימנים, מרוקאים, פרסים וכו. אגב גם על תורכים לא שמעתי. בתןר אחת ששונאת הכללות, זה מרענן לדעת שיש מוצאים שזה נחסך מהם...

    השבמחק
  3. תודה על האיחולים
    אני מאוד מקווה שאני אמצע עבודה. אני צריכה להתחיל לחפש אבל אני בהכחשה

    השבמחק
  4. מצרים הם האשכנזים של הערבים. הם בטוחים שהם יותר טובים מכולם.
    כשחושבים על זה, המשפחה של סבתא שלי בכלל בטוחים שהם צרפתים שנולדו ליד הנילוס

    השבמחק
  5. יומן חלומות זה דבר שתמיד רציתי לעשות. אולי אתחיל גם :)

    השבמחק
  6. המון בהצלחה במעבר לשיקאגו
    בטוחה שזו תהיה חוויה מעניינת

    אף פעם לא עשיתי יומן חלומות, אני לרוב לא זוכרת את שלי, ואלה שכן דיי הזויים

    אני מגיעה לעבודה שלי בדר"כ בסביבות 7:30-7:40 אם המנהל שלי מגיע מוקדם הוא יהיה בעבודה כבר ב8:30, בימים שהוא מגיע מאוחר הוא מגיע ב10:30 ואז זה תענוג צרוף
    לא להאמין כמה אפשר להספיק שבן אדם לא יושב על הראש ומנדנד

    השבמחק
  7. זה די משעשע שלדעת הרופא שלך מצרי זה לא מוצא, כשמדובר באחת הקהילות היהודיות הכי ותיקות בעולם - ע"ע גניזת קהיר. זה נכון שהרבה יהודים מצרים הגיעו מרחבי הלבנט לקראת התקופה המודרנית, אבל מדובר בקהילה עם עבר מפואר, מה גם שהגיוני שחיו שם יהודים הרבה זמן כי זה קרוב לישראל. <a target=_blank href="http://www.goodreads.com/book/show/1173411.The_Man_in_the_White_Sharkskin_Suit&quot;>ממליצה מאוד לקרוא את הספר הזה, כתבה אותו מצרייה יהודייה עם שורשים חאלבים והיא מצליחה להסביר הרבה על החיים שהיו שם לפני שנאצר העיף את כולם. 
    בהצלחה לקראת הנסיעה לשיקגו, יש לי חבר פייסבוק שבמקור משם, והצילומים שהוא הביא מביקור חורפי לא ממזמן משם הוציאו לי קצת החשק לבקר (לפחות כל עוד יורד שלג) כי העיר נראת כמו גוש של קרח. 

    השבמחק
  8. למזלי המנהל שלי נמצא המון במילואים אז יש ימים שלמים שיש לי שקט ממנו.

    אחת המטרות של יומן חלומות היא לאמן את המוח לזכור את החלומות. אני עדיין לא יודעת אם זה באמת עובד, אם אני אצליח להתמיד אני אדווח. 

    השבמחק
  9. מעניין מה שאת אומרת אבל עובדה שבסופו של דבר היא צדקה והמוצא של הסבים לא באמת ממצרים. בכלל, אני פעם פיתחתי תיאוריה שכל היהודים באו מפולין.
    הרבה אנשים הזהירו אותנו שקר בשיקגו, נקווה שנשרוד אותו בשלום. 

    השבמחק
  10. מה שמעניין זה שאת שלושת רבעי רומנית - מעניין איך הגיעו מרומניה למצרים. חצי מהמשפחה שלי רומנית בהכחשה- הם באים מאזור בטרנסילבניה שלאחר מלחמת העולם הראשונה הועברה מהונגריה לרומניה, אבל הם המשיכו לדבר הונגרית אחרי זה. לכן נוטים לדבר על יהדות הונגריה וטרנסילבניה כי מבחינה תרבותית זו היתה חטיבה אחת גם אם מבחינה טכנית הם היו בשני ארצות שונות.

    השבמחק
  11. אין לי מושג על מה היא מדברת. מצרי זה בהחלט מוצא. ואם מה שמגדיר מוצא זה מאכל, אז את מצרים מייחד מרק המלוח’ייה.

    השבמחק
  12. רוסיה (לא יהודיה) ואשכנזי גם נחשב רע? :O

    השבמחק
  13. מצחיק. המשפחה שלך עברה מדינה מהונגריה לרומניה בלי לצאת מהבית. זה דרך מאוד נוחה להגר 

    השבמחק
  14. במשפחה של אמא בהחלט אוכלים מלוח’יה ודואה על טוסט אבל אני לא בטוחה שזה משפיע על הגנים האשכנזים. 

    השבמחק
  15. תאמת, אין לי מושג אם כל הדפקטים הגנטים האלו הם רק של יהודים או של אשכנזים בכלל. אם לא אז כנראה שיש יתרונות להתבוללות.

    השבמחק
  16. בהצלחה!
    אומרים ששיקגו מקסימה ולרוחות את כבר מוכנה.

    השבמחק
  17. אני לא בטוחה שאני מוכנה לקור ולרוחות, אבל אם לא תהיה ברירה נשרוד גם את זה. 

    השבמחק
  18. הרוחות דומות לעיר מגוריכם הנוכחית ולקור הם ערוכים. זה לא כמו כאן. את תראי :)
    יש לנו מרכז שם אם (או אולי כש) תרצו עזרה ישראלית בהתאקלמות.

    השבמחק
  19. שיהיה בהצלחה בשיקגו. זה נשמע שאת יוצאת להרפתקאה. 
     
    טיפ כדי לנהל יומן חלומות מוצלח: לשים מחברת וכלי כתיבה ליד המיטה. כשאת מתעוררת, אז אל תקומי בבת אחת. תהיי רגע עם עיניים עצומות תנסי לדמיין מה חלמת, תספרי לעצמך ואז אם אפשר אז לפתוח אור קטן כדי לכתוב. זה דורש אימון. כמו כל דבר. לא לוותר. אפשרי. 

    השבמחק
  20. האמת שאתמול התעצבנתי על היומן חלומות אחרי שבזמן שכתבתי נזכרתי בתמונה די זוועתית מהחלום ועכשיו היא בכלל באה לי כרמיזה למשהו אחר לא נעים. אז היום לא בא לי לכתוב כלום. אולי מחר אני אנסה שוב.

    השבמחק