יום שלישי, 21 באוקטובר 2014

להציל את ישראבלוג, עונה 2

אני רוצה לכתוב על הטיול אבל אין לי כוח ואני גם צריכה לסדר את התמונות קודם, אז אני אעשה את זה פעם אחרת. בינתיים אני אגיב לנושא שהיה חם פה בזמן שלא הייתי.


 






 


תקציר העונה הקודמת: נענע10 זימנו את עורכת התכן לשימוע לפני פיטורים. העורכת רמזה בעדינות וכל מיני חברים שלה טענו בבטחון מוחלט שאם יפטרו אותה יסגרו את ישראבלוג כי אין אף אחד אחר שיעשה את זה. קמה מחאת האוהלים גרסת ישרא והפיטורים בוטלו. 


 


בעונה הנוכחית: פיטרו את עורכת התוכן (מוזיקה דרמטית). הפלא ופלא, לא סגרו את ישרא ואפילו מונה עורך חדש, ולכו תדעו, הוא אפילו מצליח לפנות לעצמו זמן להמלצת העורכים. מכיוון שאני לא באמת יודעת מה תפקידיו הנוספים של עורך תוכן אני לא יכולה להעריך את הביצועים שלו, אבל אני לא מרגישה בעיה עם התכן. 


 


מוזיקת פתיחה


אז מה היה לנו מאז סוף העונה הקודמת: עקב הקמפיין המאוד אגרסיבי של כמה בלוגרים, אנשים החליטו שהבית נמצא בסכנה אמיתית. חלק בחרו לפעול כמו יהודים טובים וחיפשו לעצמם בית בטוח יותר. חלק אחר, בעיקר מובילי הקמפיין, ניסו לקדם פעולות ולהקים סוג של קואופרטיב או איזה תוכנית הזויה אחרת. חלק נשארו אבל כנראה משהו באווירה המלחמתית גרם להח להרגיש פחות נוח ולאט לאט הבלוגים שלהם דעכו. חלק פשוט התעלמו מהרעש וניסו להמשיך לכתוב בשקט. 


ואז נפלה ההודעה על הפיטורים (מוזיקה דרמטית). מאבק חדש קם. מובילי המאבק התחילו לחשוף הוכחות לדעיכת האתר- הסטטיסטיקות המרשימות שלהם שמוכיחות כמה הם מוכשרים ואהובים דועכות. אבוי, שוב הם לא יוכלו להראות כמה אנשים צמאים למוצא פיהם. ובנוסף יש כל מיני בעיות טכניות שמוכיחות שנענע10 לא משקיעים בצד התכני של האתר. זה לא קשור לעורכת תכן, עורכת תכן לא מתעסקת בתמיכה טכנית, אבל אם כבר התחלנו לצעוק אז למה לא לצעוק את הכל.


המשך יבוא... (כותרות סיום)


 


ואיפה אני בעניין?


 אני באופן אישי שקלתי את האופציה היהודית אבל החלטתי שאין מה למהר. אם הבית ישרף נמצא אחר. חבל סתם להזמין מובילים, לקחת יום חופש, בלאגן. אולי התוכן של הבית ישרף אבל זה לא שהוא כזה איכותי, אולי זה הזמן לספות חדשות. יש כמה אנשים פה שיהיה לי חבל להפרד מהם אבל מצד שני היו הרבה בלוגרים בעבר שנעלמו או שסתם הפסתי לקרוא אותם ויש קוראים שסתם נמאס להם. 


שקלתי שוב את האופציה הזו כשפורסמה התוכנית על קניית האתר בידי הקוראים. כאן חשבתי לעצמי- אם זה קורה אני בטוח עוזבת. אני לא עזבתי את הקיבוץ להצטרף לקיבוץ של אנשים שחושבים שהם מבינים משהו באינטרנט. אבל אז הבנתי שזה הזוי מדי ולא יקרה. חבורה של כותבים לא יקנו להם אתר. הרבה יותר ריאלי להקים אתר חדש ולמצוא מתכנת טוב שידע לקרוא את קבצי הגיבוי של ישרא וימיר אותם חזרה לבלוגים באתר החדש, אבל הם לא יעשו גם את זה. אנשים שטובים בצעקות פחות טובים במעשים. 


גם אני מרגישה ירידה בפעילות. אני לא הולכת להציג גרף פעילות כדי להראות כמה אני פופולארית כי אני לא. וגם כי זה נראה לי מטומטם. יש פה מדיה ישנה שפעם היתה יחודית אבל היום יש לה המון חלופות ואולי היא פשוט לא רלוונטית כמו שהיתה. 


אני די מחבבת את המקום הזה אבל כל הדיבורים האלה על בית ומשפחת הבלוגרים גורמים לי להרגיש שאין לי יותר מדי מה לחפש פה. לא באתי לפה לחפש משפחה, באתי לכתוב את מה שיש לי בראש ולהחשף למה שעובר לאנשים אחרים בראש. אני כותבת כי זה עושה לי טוב ואני קוראת כי זה מעניין אותי. אני לא חלק ממשפחה ואין לי פה חברי נפש. אם זה מה שהמקום הזה אז כנראה אני לא שייכת. 


בינתיים אני פה, מתעלמת מכל המתלהמים. אני לא ארד מהארץ בגלל כמה מתלהבים שמצלמים מילקי בברלין ואני לא אעזוב את האתר בגלל כמה מתלהבים שכואב להם הסטטיסטיקות שלהם. אם יסגרו אני אקפל יפה את כל הבגדים במזוודה ואסע. לא לברלין. 


 


 

32 תגובות:

  1. הוא צריך גם לכתוב את השאלון השבועי
     
     

    השבמחק
  2. צודק, ויש גם את הנושא החם. לדעתי האישית שניהם התדרדרו עוד הרבה לפני הפיטורים ככה שאני כבר לא שמה לב אליהם.  
    לדעתך יש שינוי מאז חילופי העורך?

    השבמחק
  3. יש שיר כזה שכתוב בו "אנחנו נשארים בארץ, אנחנו נשארים"
    ישרא לא נולד בשחר הבריאה ולבטח לא ישרוד לנצח
    אהבתי את דעתך בנושא
    מחכה לפוסט על "התפוח הגדול"

    השבמחק
  4. תודה. אכן, אני פה כל עוד האתר פה. כשהוא יסגר אני אמצא משהו אחר לעשות עם עצמי.
    פוסט על ניו יורק יגיע כשיעבור הג’טלג. אני מקווה.

    השבמחק
  5. כתוב יפה ולעניין, המילקי בדרך אלייך, גם אותי לא ימצאו בברלין

    השבמחק
  6. אני לחלוטין לא מבינה בעניינים האלו של ישראבלוג, לא מכירה את כל פרטי הסיפור. אני די בצד, כותבת לי בבלוג הקטן והנידח שלי. באיזשהו שלב השתכנעתי לעשות מנוי לדף הזה שפתחו שני הבלוגרים "קנקן התה" וטליק כי זה הבנתי שהתמיכה תעזור לקדם את שיפור ושימור האתר מול הנהלת ישראבלוג, וזה היה נראה לי חיובי. ומכיוון שאני מתייסרת הרבה מול קשיים טכניים מסויימים, זה עורר בי תקווה שיכול להיות אולי אחרת. מקריאת דברייך, מסתבר שאני כנראה לגמרי לא מבינה בעניינים הפוליטיים שמסביב. כמו בפוליטיקה בחיים - אני תמיד עם ספק ואין לי דעה מגובשת, ויכולה להשתכנע מטיעונים של שני הצדדים 
    ולגבי מחאת המילקי - שהוא רק סמל - יוקר המחיה בארץ הוא מזעזע וחסר פרופורציות, אנחנו משלמים הון לחיות בארץ מזורגגת, משהו פה מאוד לא תקין. חולבים אותנו. אז כן, אין לנו ארץ אחרת וכו’, ובחו"ל האנטישמיות. המצב לא פשוט.

    השבמחק
  7. אבל מילקי יקר. איך תשיג אותו אם לא בברלין

    השבמחק
  8. אני לא מתיימרת לטעון שאני יודעת את כל ההיסטוריה. מה שאני יודעת זה שבסבב הקודם כל בלוגר שכתב מילה רעה על העורכת זכה לתגובה לא אוהדת מטליק. כולל הבלוג הקטן והנידח הזה. ספציפית בבלוג הזה ניהלנו תחרות התגובה האחרונה ( הוא ניצח, אני לא מספיק נחושה). וגם הפעם כל הטענות על ניהול טכני צצו בדיוק ביחד עם ההודעה על פיטורי עורכת התכן (שכמו שאמרתי, לא קשורה לצד הטכני). לי זה נראה כמו משהו אישי. אולי אני טועה

    השבמחק
  9. השאלה היא לא איך להשיג אותו כי זה לא בעיה.
    הנקודה צריכה להיות - תודה שאתה ממשכן כליה בשביל לשלוח לי מילקי.
    אבל הי....קטע כתוב היטב אז למה לא למשכן אותה.

    השבמחק
  10. תראי, אני עזרתי בקטע הטכני (של ההגדרות הטכניות)
    וישראבלוג זה מקום שחשוב לי
    בעיקר מבחינת הקהילה, זה משהו שאי אפשר להעביר למקום אחר
    אם הייתי כותבת רק לעצמי ולא כדי שאנשים אחרים יקראו ו/או יגידו מה הם חושבים. הייתי כותבת למגירה ולא לאתר אינטרנטא
    זה לא שאין אתרי בלוגים אחרים, פשוט פה נוח לי ונעים לי, ואני לא רואה סיבה למה לא להמשיך את מה שקיים היום

    אני חושבת שזה נכון שיהיה לאתר בסדר גודל של ישראבלוג עורך תוכן משלו (אבל זה לא ה-דבר שמחייב התייחסות מיידית לדעתי)
    אני יודעת, שכל הקיצוצים והפיטורים שיש בנענע10 קורים בגלל מה שקורה בערוץ 10 (נענע וישראבלוג הן חלק מזה, הערוץ בקשיים אז מפטרים).
    אני כן חושבת שיש פה תקלות שצריך לטפל בהן כמו שצריך ולא להשאיר אותן ללא מענה. ויש בעיות שצריך לטפל בהן. ודברים שהם אלמנטריים באתרים שיש היום שפה אין (מי אמר SSL ולא קיבל - סתם בתור דוגמא).


    איך באמת היה בניו יורק???

    השבמחק
  11. תודה שאתה מוכן ממשכן כליה כדי לשלוח לי מילקי. אני מתרגשת מהמחווה :))

    השבמחק
  12. כתבתי שאנשים שטובים בדיבורים בדרך כלל פחות טובים במעשים, את דוגמה הפוכה של מישהי שלא צועקת אבל באמת עושה. אם מובילי המחאה היו פועלים כמוך מצב האתר היה הרבה יותר טוב היום.
    גם אני כותבת כדי שאנשים יקראו אבל לא כי ספציפית האנשים פה מיוחדים, אלא כי זו פלטפורמה נוחה. אם אפשר לעזור להחזיק אותה אז מה טוב, אבל לצעוק ולדרוש לא יביא תוצאות. אף אחד לא חייב שום דבר וכל הצעקות האלו רק יביאו לאנטי. כבר עכשיו האווירה פה פחות נעימה מפעם.
    באמת צריך לטפל בכל התקלות, אבל לצעוק ולהאשים בקונספירציות זה לא מה שיגרום להנהלה לרצות לטפל בדברים.

    השבמחק
  13. כן כמובן לא ניתן להשוות 9 שעות עבודה ביום
    ל- 10 דקות עבודה בשבוע
    השאלון השבוע הורכב ממספר שאלות בנות מילה אחת כגון
    אישית ? , משפחתית ? חברתית
    לעומת שאלונים בני מאה שאלות בתקופה טובה יותר

    השבמחק
  14. אני מאד אוהבת את הקהילה שנוצרה כאן, ולא ממש מכירה פלטפורמות אחרות, וגם אני נרשמתי כמנויה לבלוג ההצלה - ושמתי את כפתור ההצלה בבלוג שלי - אבל במקביל אני גם בודקת פלטפורמות אחרות. יש כאן כבר לפחות בלוגרית אחת שכותבת בעוד מקום, וראו זה פלא - אני יכולה לקרוא אותה גם כאן וגם שם. כלומר - בניגוד למה שחלק מהאנשים אמרו - אפשר להעביר את הקהילה כקהילה. ליידע בפוסט את הקוראים שלנו מה הלינק לבלוג החדש והופה - קדימה לאתר אחר. אז אני עוד כאן - לגמרי כאן - ואעזור בכל דרך להמשיך להשאר כאן - אבל לא פוסלת על הסף שום אפשרות אחרת. אם את בכל זאת מזמינה את המובילים - תודיעי לי לאן כדי שאוכל להמשיך לקרוא

    השבמחק
  15. בתקופה טובה יותר השאלון היה נכתב על ידי בלוגרים, כל פעם בלוגר אחר. ככה היה גיוון, השאלון שיקף את האופי של הכותב ובעצם היתה לו אישיות משלו. בתקופה שקדמה לפיטורים השאלון היה שאלות שעולות במוחה של בחורה מאוד מסויימת. ויש גבול לאיזה מגוון יכולה להגיע בחורה אחת, מוכשרת ככל שתהיה. ככה שבסופו של דבר השאלון נהיה פשוט מבחן פסיכולוגי מיגע. 
    אותו הדבר לגבי הנושא החם שלעיתים קרובות מדי היה "כותבת X העבירה שרביט, כתבו גם אתם", מה שלדעתי די הרס את עניין השרביט- למה שאני ארצה להעביר שרביט למישהו אם הוא יכתוב על זה בכל מקרה כי זה הנושא החם. 
    בקיצור עורך תכן באתר בלוגים לא צריך ליצור בעצמו תכן, הוא צריך לעודד את הכותבים לעשות את זה. ואם הוא לא עושה את זה, כותבים שבאמת מפריע להם צריכים לקחת יוזמה ולפעול ללא עידוד. אם אף אחד לא עושה את זה כנראה שהעניין לא מספיק מפריע לאף אחד. 

    השבמחק
  16. אני לא הולכת לשום מקום. לא לברלין ולא לאתר אחר. אני נשארת פה עד לשלב שבו כל לוחמי החופש וההצלה יטלטלו את הספינה מספיק חזק שהיא תטבע. 
    ואז אני אעבור.
    אם יש לך המלצה לפלטפורמה אחרת אני אשמח לשמוע. 

    השבמחק
  17. פי. את הרבה יותר מעודכנת ממני. בלוג הצלה? ועד הצלה? ועד? מי בחר אותם ואת מי הם מייצגים?

    מזל שלא הגזמנו. כן, נעים לי קבועים פה וכפי שאת יודעת היטב אני גם לפעמים יותר מהוירטואלי לחיים ממש. מכאן ועד לדרמות שאת מתארת הפער כה עצום. אם תקבלי המלצה טובה לחלופה, אם נגיע ליום סגירה, אשמח אם תחלקי.


    בית. פפפפפפף. אפילו כשהיינו פה עשרות וכולם באמת הכירו את כולם זה לא היה בית. כן. אני מאז, עם הפסקות. הולכת להתחבא בפינה.

    השבמחק
  18. גם אני פה בינתיים ומקווה להשאר. במקביל ניסיתי לפתוח את הבלוג גם תחת bloger.co.il והיתה תקופה שפרסמתי שם במקביל לכאן (copy& paste) ולאחרונה בעקבות עדה ק. פתחתי גם ב-wordpress אבל גם זה בכוונה לשכפל את הבלוג הנוכחי עם יהיה צורך. אין לי הרבה ניסיון עם שניהם אבל נראים לי סבירים. את תפוז ניסיתי לפני כמה שנים וזה היה די זוועה. גם את גוגל ניסיתי (באנגלית) ונראה לי בסדר אבל לא התמדתי שם

    השבמחק
  19. אבל העובדה שהם רוצים להפגש איתנו, ביקשו שנחבר מסמך אליו גייסנו גם את n_lee, חיברנו ושלחנו , אני לא מתכוון להרחיב  מעבר לזה

    השבמחק
  20. אז אני מבינה שאת מתחברת ישירות לבלוג שלך, לא עוברת דרך העמוד הראשי או דרך הפוסטים החמים, כי שם אי אפשר לפספס את זה. דרך אגב אחת מהדרישות שלהם היא לא לאפשר מצב כזה כי זה לא הוגן או משהו כזה.
    הם נבחרו על ידי עצמם ולפי המכתב שהם פרסמו להנהלה הם מייצגים את כלל כל הכותבים פה. 
    תגובה מעליך יש 2 המלצות שאני אבדוק עם בוא המבול. כנראה שאני אלך לאן שאמפ’ תלך, נראה לי שהיא מבינה מה היא עושה. אני אודיע כשזה יקרה, יש לי את המייל שלך :). 

    השבמחק
  21. כן, ראיתי את מה שפרסמתם בבלוג. אני אחסוך ממך את דעתי עליו. 

    השבמחק
  22. קול ההגיון אומר לי אל תעשי את זה. את סתם נגררת לשטות הזו. אבל אז יש את הקול הקטן הזה שאומר לי אבל משעמם לי, וזה כיף במובן פסיכי משהו. אז אני נכנעת לקול הקטן ואומרת- יאלה, תחרות התגובה האחרונה

    לא חשבתי שתהיה לך בעיה

    השבמחק
  23. אם תקראי את הצעות בבלוג ההצלה תראי שאין פה משהו הזוי או היסטרי כפי שאת מתארת.
    גם אני לא רואה במקום הזה בית-משפחה אבל אני כן חושבת שיש פה משהו מיוחד שאין באתרים אחרים ואשמח אם האתר ירוענן וישודרג מעט.
    בזמן האחרון באמת יש חוסר סדר ותחושה שהשאלון והנושא החם מקרטעים ולא מעניינים והתנועה.

    למה זה לא נראה לך מקובל לפנות להנהלת האתר המפעיל ולשאול מה קורה ולאן הולכים כאשר יש שינוי משמעותי כמו פיטור עורכת ותיקה?

    השבמחק
  24. *והתנועה ירדה

    ומה בדיוק מוזר לך ברעיון שהכותבים עצמם ירכשו את האתר? זה לא כזאת יצאה.

    השבמחק
  25. גם אני אהבתי יותר את השאלון כאשר היה באדיבות מי מהבלוגרים :)
    דברים קצת השתנו פה ויש תחושה של קליקות ומלחמות סמויות.
    גם תמהיל הכותבים הוא פחות איכותי ונאמן.

    אבל אולי שיפור יביא להטבה במצב?...

    השבמחק
  26. קראתי את המכתב בבלוג ההצלה. אין שם הצעות אלא דרישות. נראה לי קצת מוזר שמשתמשים באתר חינמי מציבים דרישות להנהלה. 
    בקטע של העריכה לא ראיתי הצעה חוץ מאשר להחזיק עורך תכן במשרה מלאה. שום התנדבות של הקוראים לקחת חלק בניהול או לתרום בצורה אחרת. 
    בקטע הטכני יש מקום לשיפור והוא היה גם לפני פיטורי העורכת. מעניין שרק עם הפיטורים עלה הנושא. ולא ראיתי שם הצעה יותר הגיונית מאשר "במקום לפטר את העורכת, תחזירו אותה ותוסיפו עוד בנאדם במשרה מלאה שיתמוך בצד הטכני". כי זה בדיוק מה שעושים כשיש קיצוצים. 

    ואתר שנקנה על ידי קבוצת הקוראים- איזה קבוצה זו בדיוק? הקשר היחיד ביני לבינך הוא ששנינו מחפשים מקום לפרוק מחשבות. איך זה בדיוק הופך אותנו לקבוצה? 
    ואם באמת יש קבוצה כזו, מה מונע ממנה להקים אתר חדש? אז לא יקראו לו ישראבלוג, יקראו לו הבלוג שלנו. אם באמת כולם פה כל כך מגובשים ומאוחדים אז כולם יעברו יחד. ואם לא, כנראה שזה לא באמת קהילה מגובשת אלא חבורה של סתם אנשים כמוני וכמוך שרוצים שיקשיבו להם. 

    השבמחק
  27. גם לי יש את התחושה הזו אבל חשבתי שאני סתם פרנואידית. איזה כיף שאני לא לבד. 

    השבמחק
  28. אני חושבת שזה כדאי גם לנענע שאתר יתפקד כראוי וישודרג בתחרות שיש היום בתחום אתרי הבלוגים כי זה יכול להגדיל את כמות המשתמשים(כפי שהיא הייתה בעבר אז בלוגים מתעדכנים היו פשוט טסים על המסך מול העיניים שלך) ולשמש גם כמנוע כלכלי במקום סתם להיות מסופח בשוליים.
    הייתי מסכימה איתך שזה רעיון מוזר לקנות את האתר לולא האתר הזה מלכתחילה לא היה נוצר ע"י נענע.
    נראה שהם קנו אותו בלי לחשוב מה הלאה וכך נותר האתר כפי שהיה למרות שהזמנים השתנו. אני זוכרת שפעם אפשר היה לקנות שדרוג לבלוג וכך היה נוצר רווח למתפעל של האתר...

    כל התכנים בישרא נכתבים בעצם ע"י הבלוגרים, בלעדיהם אין לאתר קיום ממש אז למה שלא ישמעו את דעתינו?

    *אגב, אני קוראת אצל קנקן כבר זמן מה והוא דווקא התלונן לא מעט על תקלות ופריצות גם בתקופה שמריאט ערכה את האתר...

    השבמחק
  29. אני לא לגמרי בטוחה אם אנחנו מתכוונות בדיוק לאותם דברים, אבל בעיקרון- כן.

    השבמחק
  30. אני אכן מתחברת ישירות וגם כשאני "מחפשת" בלוגים חדשים לקריאה, נדיר (מאד) שאני עוברת דרך העמוד הראשי. למעשה, אם יש משהו שיש סיכוי שיגרום לי לעזוב זה אם ינתבו אותי ויכריחו אותי לעבור בעמוד הראשי מספר שניות עד שאגיע לבלוג שלי בכל פעם שאני נכנסת. מצד שני, אני בדיוק הבלוגרית הזו שלא מעניינת איש מהבעלים/מנהלים. אני בכוונה נחבאת את כליי, לא מגדילה קהל קוראים ואין אצלי פרסומות (ותודה ליריב).

    מותר לי להגיד את זה גם לטליק אצלך או שזה יפריע לתחרות המילה האחרונה (אני לא מתכוונת לחפש את בלוג ההצלה (הצלה - LOL) ואני לא סומכת עליו שלא ימחוק את תגובתי במקום אחר).

    השבמחק
  31. אין בעיה להפריע לתחרות התגובה האחרונה, הוא גם ככה לא משתף פעולה הפעם, אז זה לא כיף. אולי איתך הוא כן ישחק

    השבמחק