יום שבת, 9 באוגוסט 2014

ריזוטו דלעת

קראתי אצל פועה ובא לי גם. חשבתי לעצמי שכשהוא יחזור מהמילואים אני אכין לו אבל הוא לא רצה להודיע לי מראש שהוא מגיע וכשהוא כבר הגיע לא היה נראה שיש לו כוח לחכות לי ולנסיונות שלי במטבח.


המטבח זה הממלכה שלו ולא לעיתים קרובות הוא נותן לי לנסות דברים בלי להפריע. אבל החלטתי לנסות בכל זאת. הלכתי איתו לסופר ושאלתי אותו 'בא לך שאני אכן ריזוטו?', הוא בתשובה 'לא, אין לי כוח להכין ריזוטו' אוף  בכל זאת ניסיתי 'לא, אני אכין ריזוטו'. הוא ענה לי בחוסר אמונה 'אם את רוצה'. תודה באמת.


דלעת ערמונים כמובן שלא היתה בסופר המעפן ויקר במיוחד השכונתי, אז הלכתי על דלעת רגילה במקום. הוא מקפיד על סטנדרטים במטבח (או במילים אחרות, סנוב) ולכן אצלנו לא משתמשים בציר מוכן. בנוסף, אפילו כשאני מבשלת הוא לא מוכן לסמוך על מקור מתכונים לא ידוע ולכן סיפק לי ספר מתכונים פתוח בעמוד המתאים. מכאן והלאה הוא לא הפריע. טוב, ננסה. 


שלב ראשון- ציר ירקות ממה שמצאנו בסופר. במקרה שלנו זה כלל בצל, ראש סלרי, גזר וקישוא. את הבצל טיגנתי קצת והוספתי למחבת גם את הסלרי ושום.





העברתי לסיר, הוספתי את הגזר והקישוא ולמים, בתוספת מלח ופלפל




התחלתי על אש חזקה עד לרתיחה ואחר כך על אש קטנה. לקח כמעט שעתיים עד שהירקות התרככו, אולי על אש בינונית זה יקח פחות זמן.




לריזוטו עצמו. ממיסים 50 גרם חמאה עם 4 כפות שמן זית. מטגנים בצל אחד גדול ו3 שיני שום, עד שהבצל נהיה שקוף.




מוסיפים את הדלעת חתוכה לקוביות ומטגנים עוד כמה דקות. מוסיפים אורז לריזוטו, 1.5-2 כוסות ומערבבים עד שהאורז מצופה שמן.





פה מתחיל השלב הקשה שעיקרו ערבוב. 


מוסיפים כוס יין לבן ומערבבים עד שהיין נספג כולו באורז.


מוסיפים מצקת אחת של ציר. מערבבים עד שהציר נספג כולו באורז.


חוזרים על השלב האחרון מספר פעמים עד שהאורז מגיע לרמת הרכות הרצויה.


בסה"כ יוצא בערך חצי שעה של ערבוב. 


 


מכבים את האש,  מוסיפים 3 כפות גבינת פרמז'ן מגורדת ו30 גרם חמאה, מערבבים פנימה בתנועת קיפול, סוגרים את הסיר ונותנים לו לנוח כמה דקות. 


מגישים חם.




 


לדעתי יצא טעים.




 


 

11 תגובות:

  1. לדעתך יצא טעים? ולדעתו?
    נשמע לי ממש אתגר להכין ריזוטו
    כל הכבוד על האומץ 

    השבמחק
  2. יאמי!
    אני הכנתי אתמול מתכון של בחש (אורז בוכרי) והוא יצא לי כמו  ריזוטו (ולפחות בטעם שאני אוהבת)
    אם כי אני חייבת לציין שהכתום של הדלעת עושה לי הרבה יותר שמח בעיניים

    השבמחק
  3. אני אשמח לרשמים אם ניסית

    השבמחק
  4. הוא תמיד אומר שמה שאני מכינה טעים. בעיקר כי אם כבר פעם בשנה אני מבשלת אז הוא לא רוצה לבאס אותי

    השבמחק
  5. לא חושבת שיצא לי להתקל בברוש אי פעם. איפה מוצאים כזה?

    השבמחק
  6. קוראים לזה באחש או באכש
    מאכל בוכרי דיי מוכר
    אני חושבת שבכל מסעדה בוכרית אפשר למצוא כזה
    (רק שאני לא בטוחה שיש הרבה מסעדות בוכריות)

    השבמחק
  7. נראה ממש טעים 
    אז המרק של הגזר והקישוא וכו’ זה בעצם רק בשביל הציר של המרק שמוסיפים לריזוטו?
    אני גם הכנתי ריזוטו כמה פעמים בעבר, אבל לא כזה מושקע.... עם מרק מאבקת מרק פטריות....

    השבמחק
  8. אל תזלזלי במרק של הציר, זה נותן לאורז את כל הטעמים הדרושים. 

    השבמחק
  9. היי, לא הבנת את שאלתי, ממש לא היה כאן זלזול, ברור שציר המרק הוא מרכיב מרכזי!
    מה שהתכוונתי זה, הרי במרק יש חוץ מהציר גם את כל הירקות - הגזר וכו’ - אז בהם בעצם לא משתמשים בריזוטו, נכון? זה נשאר בצד כמרק לאכילה בנפרד....

    השבמחק
  10. זה בסדר, לא באמת נעלבתי בשם הציר 
    הירקות שבמרק אכן משמשים רק לציר. בסוף תהליך הבישול הם בדרך כלל נהיים מושי כאלה שלא כל כך כיף לאכול כי זה מרגיש יותר מדי עיסה. 

    השבמחק