יום חמישי, 12 ביוני 2014

פרסומופוביה

בשעה טובה בלוגי היקר עזב את פרטיותו והוא שוב פתוח לעולם הרחב. המונים בעולם פצחו בחגיגות (לרגל פתיחת המונדיאל, אין קשר לבלוג). 


אז על מה ולמה נעלתי את הבלוג? התשובה בכותרת.


יום אחד אני נכנסת לי לסטטיסטיקות ורואה כ60 כניסות ביום אחד שזה המון ביחס למה שהבלוג הזה רגיל אליו. מאיפה הן הגיעו? לא פחות ולא יותר, מהעמוד הראשי של נענע10



כן כן, התמונות שלי זכו להערכה. אמנם זה לא הטארט בו התגאיתי, אלא הקנלוני שהכין האחד, והוא זכה להרבה יותר מלל ממה שאני נתתי לו, אבל עדיין, גם אני שם ברקע. 


ככה הסתובבתי לי חצי יום מרוצה באופן מטופש ואז חשבתי, רגע. היו לפחות 6 אנשים בארוחת הערב ההיא שיש סיכוי כלשהו שיגיעו לנענע10 (אני לא סופרת את האחד, הוא אפילו לא יודע מה זה, ובצדק, אלמלא הם היו קונים את ישרא גם אני לא הייתי יודעת). מה יקרה אם אחד מהם יעבור פה בטעות, יראה את התמונה ויגיד לעצמו אני מכיר את הקנלוני הזה, פגשתי אותו באיזה ארוחת ערב? ומכאן הדרך לחשיפה קצרה מדי. בהתחלה ניסיתי להגיד לעצמי מי כבר קורא באתר הנידח והמיותר הזה. התשובה היתה בינתיים לפחות 88 אנשים ביום האחרון. ואז נכנסתי לחרדה ומיד נעלתי את השער עד יעבור זעם, או לפחות עד שהקישור יחלוף. 


תגובה חרדתית דומה היתה לי לא מזמן כשבפעם הראשונה בתולדות הבלוג זכיתי לסמי פרסום בפוסטים החמים. כותרת הפוסט שזכה לכבוד היתה "התחתנתי עם חנון". מיד עם היוודע הדבר העברתי את הפוסט לטיוטה. למה? כי אני אוהבת את בעלי ללא גבול וכל מי שקורא כאן קבוע יודע את זה, אבל נוכחות בפוסטים החמים גוררת פנימה כל מיני זרים שהדבר הראשון שהם רואים כשהם נכנסים זה אותי יורדת על בעלי וקוראת לו חנון. איך הם ידעו שזה בא רק מאהבה? 


מצד שני יכול להיות שאני מקנאת, כי הפעמים היחידות בהן הבלוג זכה לפרסום היו כאלה שעסקו באחד ולא בי.


 


ככה במשך כשבוע כתבתי בעיקר לעצמי ובהמשך לשתי אורחות חביבות ונאמנות (תודה פרח) ותהיתי ביני לבין עצמי כל מיני תהיות.


אם אף אחד לא יכול לקרוא פה, למה בעצם אני כותבת? ובאופן כללי, למה אני כותבת בלוג? אם זה לעצמי, למה אני בודקת כל פעם כמה אנשים קראו פה, כמה הגיבו? אני צריכה אישור לזה שאני מעניינת. תוך כדי תהיות האחד חזר הביתה ואני מתגעגעת כי לא היתי בבית אתמול אז אני הולכת להתעדכן. להתראות בהמשך


 


 



13 תגובות:

  1. האמת היא שזה באמת קצת מטריד למי שאוהב לשמוע על פרטיותו..
    גם אצלי היה מקרה דומה, אבל החלטתי שלא לחסום...

    השבמחק
  2. הי, הייתי בחופשה (ולפני ואחרי היו לי עדיין בעיות אינטרנט) אז פספסתי לחלוטין את התקופה שהיית ב"פרטי". וטוב שכך...
    מזדהה לחלוטין עם הפרסומופוביה שלך....
    לי זה קרה בפעם היחידה שהפוסט שלי הופיע במומלצים! 
    נבהלתי נורא.
    ולא מזמן שוב - פתאם היו לי הרהורי חרטה וחשבתי בגלל למחוק את הבלוג. קיצוני משהו אבל מבטא היטב את החששות שגם את הבעת כאן.
    בכל מקרה שמחה שחזרת ועוד מעט אנסה להשלים את החוסרים שנכתבו בזמן שלא הייתי כאן!

    השבמחק
  3. כן, יש פה קצת בעיה של פרטיות מצד אחד ורצון שיקראו אותי מצד שני

    השבמחק
  4. ברוכה השבה :)
    אני כל הזמן משכנעת את עצמי שמי כבר קורא פה ואם כבר מישהו קורא פה, מה הסיכוי שהוא יגיע דווקא לכאן. 

    השבמחק
  5. איפושהו בהגדרות של "פרטי הבלוג" אפשר לסמן שאת לא רוצה שיקדמו אותך לעמוד הראשי (ושלום על ישראל ,).

    הולכת לחטט לאחור ולראות את הפוסט ההוא שבו דברים שאני כנראה לא אוכלת.

    השבמחק
  6. מבינה אותך, גם לי יש פוביית פירסום, וקראתי שגם לפילוסופים הראשונים

    השבמחק
  7. כן, אי פעם בהיסטוריה חשבתי לעצמי שזה יהיה ממש מגניב אם אני אופיע בעמוד הראשי. ואז שכחתי שסימנתי אותו. עכשיו הסימון ירד

    תיזהרי אם הפוסט ההוא, עלול להשפיע עליך לרעה

    השבמחק
  8. את אני והפילוסופים, חברה טובה 

    השבמחק
  9. חלק מהעניין של לכתוב בלוג
    חוץ מלעצמך
    זה גם בשביל לקבל פידבקים מאחרים
    אחרת אפשר היה לקחת מחברת ולכתוב בה את המחשבות שלנו לעצמינו וזהו

    השבמחק
  10. אתלגמרי מעניינת. יש לך אישור ממני!
    ראיתי באמת שעברת לפרטי ולאור הדחיינות והתקופה הקקה אמרתי שנו, מתישהו. מה עכשיו סיסמה וזה. החיים מספיק קשים :)
    אז יופי שחזרת!

    השבמחק
  11. זה נכון. 
    בגלל זה זה הרגיש מוזר להיות בפרטי. 

    השבמחק
  12. אוי, תודה 
    אני הייתי פועלת בדיוק כמוך. יש מספיק ססמאות באינטרנט (למרות שאצלי כמעט כולן זהות), למי יש כוח לעוד אחת. מתישהו אני אחזור.

    השבמחק