יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

התלבטות

המחבת של איבדה סופית את יכולתה לשמש כמחבת. משהו בציפוי שלה כבר לא עובד והכל נדבק. אני כמעט ולא מתפעלת מטבח, על אחת כמה וכמה מחבת. למר בחור יש מחבת שווה. האם שווה ללכת לקנות לעצמי מחבת מסכנה בסגנון האהוב עלי (כזה שאחרי שנה מפסיק לעבוד), או לחכות שנעבור לגור ביחד?


 


דיברתי עם בעלת הדירה הנוכחית וסיפרתי שאני מתכוונת לעזוב. לפי החוזה אני צריכה לשלם עד סוף תקופת החוזה בספטמבר או לדאוג לדייר חלופי. שאלתי אותה איזה מחיר לפרסם במודעה והיא אמרה שאותו מחיר כמו שאני משלמת, אין לה מושג מה המחירים כיום. אז אמרתי לה שאני אבדוק. בדקתי, שתי דירות אחרות בבניין שלי באותו סטנדרט רוצים 500 שקל לחודש יותר. אם אני אפרסם את המחיר הנוכחי סביר להניח שיהיה לי קל למצוא דייר כי במונחים של הסביבה אני משלמת די מעט. מצד שני, היא באמת אישה טובה, פנסיונרית שהשכר דירה הוא חלק משמעותי מההכנסה החודשית שלה. לא מגיע לה שאני אצ'פר אותה ואוסיף לה עוד כמה שקלים להכנסה?

6 תגובות:

  1. לא הבנתי את הקשר בין הבחור למחבת. תקני לך מחבת - תמיד טוב שיש. מקסימום יהיו לכם שתיים. תוכלו לטגן כמויות תעשייתיות של משהו (ואם בכל זאת זה מרגיש לך בזבוז - תקני סוג אחר של מחבת. אם יש לו ווק אז תקני אחת רגילה, או להיפך, או משהו - או מחבת שגם נכנסת לתנור - אני מתחיל לגלות יותר ויותר מתכונים עם דברים כאלה. חבל שאין לי מחבת כזאת).
    ובעניין הדירה - את בנאדם נחמד. חלק נכבד מהאנשים היו עדיין מעבירים לבעלת הדירה את מה שהתחייבת עליו, ולוקחים לכיס שלהם את ההפרש.

    השבמחק
  2. את כזאת מתוקה!
    בעניין המחבת, קני לך מה שבא לך - לא נורא שיהיו שתיים....כמו שאמר הפרופסור למעלה, קני משהו קצת שונה ממה שיש לבחור...

    בעניין שכר הדירה את פשוט מלאכית! לדעתי אם נראה לך שיש ביקוש לדירות אצלכם, תבקשי את המחיר הגבוה יותר (לא חייבת את כל ה-500, יכולה גם 300 למשל) - ואם תוך כמה ימים תראי שאין הצלחה, עדכני את המודעה. 
    בהצלחה 

    השבמחק
  3. שתי  מחבתות בבית אחד נראה לי קצת הרבה, אבל מצד שני אף פעם לא אהבתי מחבתות. נראה לי אני אלך על הרעיון של מחבת שנכנסת לתנור.

    אתה מתכוון לסאבלט- להמשיך לשכור את הדירה ולהשכיר אותה? פה זה נשר, לא תל אביב, אין פה דברים כאלה. השאלה היחידה היא כמה קשה יהיה לי למצוא דייר חלופי במחיר גבוה יותר.

    השבמחק
  4. ריבוי מחבתות יהיה.  כנראה. אם יהיה לי כוח לקנות אחת. יש לי פחד מסופרים, כבר אמרתי?

    בעניין הדירה גם ככה יש לי רגשות אשם על זה שיש פה חתולה ללא הסכמה. לפחות אני אהיה הוגנת עם המחיר. נראה לי שאני אפרסם מחיר טיפה יותר נמוך מהדירות האחרות פה כי אין פה מזגן ואם אני אמצא דייר שנראה לי שהיא תאהב אני "אשכנע" אותה להוריד קצת.

    השבמחק
  5. לא הבנתי. בחרת את הבחור בגלל שיש לו מחבת?

    הכי חשוב, אם זה אפשרי, למצוא לה דייר מוצלח, בן-אדם, גם זה כרוך בכמה שקלים פחות. זה לטובתה.

    השבמחק
  6. לא רק בגלל שיש לו מחבת. יש לו גם סיר בישול די סבבה...

    השבמחק