יום שבת, 28 במאי 2011

מי המציא את פסח

 


אני שונאת לשטוף את הבית. כל שבוע אני דוחה את המשימה הזו וככל שאני יותר דוחה אותה ככה הבית נהיה יותר מלוכלך ויותר קשה לשוף אותו. מילא אם הייתי גרה בקומה ראשונה פשוט הייתי שופכת כמויות של מיים וגורפת אותם החוצה. אבל אי אפשר לעשות את זה בבית דירות אז צריך לטאטא קודם ואז לשפוך מעט מים ולאסוף אותם חזרה לדלי אחר ולשפוך עוד קצת מים כי הרצפה ממש מלוכלכת ועוד פעם לסחוט את הסמרטוט לדלי השני ולהזיז את כל הדברים ולהזיז אותם חזרה ולקות איפה שהרגליים שלהם השאירו סימנים ולאסוף את הלכלוך שנשאר אחרי הטאטוא כי פשוט היה כל הרבה שיערות חתול שאי אפשר אף פעם לאסוף את כולן. ואני יודעת שאם אני לא אחכה כל כך הרבה זמן משטיפה לשטיפה זה יהיה יותר קל אבל פשוט אין לי כוח לזה. 


אני יודעת מה אני צריכה לעשות, אני צריכה מנקה. אם אני מרשה לעצמי את הפינוק של ליסינג שעולה קצת יותר, למה לא לפתור את עצמי מהצרה הזו ולשלם למישהו אחר לעשות את זה. הבעיה שלי היא פסיכולוגית. בבית הילדים בקיבוץ לימדו אותנו שאחנו צריכים לנקות את הבית שלנו (בקיבוץ בית הילדים הוא הבית) ואף אחד אחר לא צריך לעשות את זה בשבילנו. אפילו בחופש, כשהיינו רוצים לשחק במקום לשטוף היו אומרים לנו החופש הוא מלימודים, לא מהחיים. אז זה לא שמישהו אחר צריך לעשות את זה במקומי, אני אשלם למישהו לעשות את זה, אבל עדיין זה מרגיש לא נכון. למה שמישהו אחר יעשה את מה שאני לא רוצה לעשות רק בגלל שלי היה יותר מזל בחיים ואני יכולה לבחור לא לעשות את זה. כנראה שבאמת אי אפשר להוציא את הקיבוץ מהבנאדם.


חשבתי פעם לקנות את הרובוט הזה, לפחות הוא יעשה את העבודה עם המטאטא (מה הפועל שמתאר את העבודה הזו?) יותר קלה, אבל עכשיו עם החתולה, כמויות השיער שלה והחול שלה שהיא מתעקשת לפזר בכל הבית נראה לי שהדבר היחיד שהרובוט הזה יהיה טוב בשבילו זה קרבות חתול רובוט. מעניין אם אפשר לארגן מועדון הימורים כמו שיש על קרבות תרנגולים. זה מוזר כי על פניו נראה שאין לחתולה הרבה שיער אבל עם הכמויות שיורדות ממנה אפשר לבנות עוד חתול.


 


ולפינת החתולה (כי עד עכשיו לא דיברנו עליה): המניאקית שוב התחילה לתקוף אותי. מה שכן, שמתי לב שכשהיא עומדת לתקוף האישונים שלה נהיים ענקיים. ממש. זה לא עניין של חושך ואור, היא לא זזה מהמקום. אני מקרבת אליה את היד והאישונים גדלים, אני מרחיקה אותה והם מתכווצים. מצחיק.


עוד משהו, יש לה פטיש לנעליים. בהתחלה חשבתי שזה רק כשאני זורקת את הנעליים באמצע החדר, אבל השבוע באו אלי אורחים והיא פשוט התחילה להתחרמן להם על הסנדלים בזמן שהם על הרגליים שלהם. אח"כ הגיעה בחורה וחלצה את הקרוקס שלה והחתולה פשוט נכנסה לתוך הסנדל והתחרפנה ממנו. חתולה פסיכית

7 תגובות:

  1. אני לא יודעת על איזה רובוט כתבת, אבל מה עם שואב אבק? זה יכול לעשות לך את הטיטוא (ככה כותבים?) יותר קל ואפקטיבי כי שואב ומנקה יותר טוב מהמטאטא.

    אין לך צינור ניקוז כזה שאפשר לשפוך לשם את המים? אצלי זה באמבטיה ואצל ההורים שלי בבית זה במטבח, ככה את יכולה לגרוף לשם את כל המים ישר לשם בלי כל הבלאגן שמסביב...

    כמה שבאסה לנקות חייבים לעשות את זה ואם לא את אז לפחות מישהו אחר, אין מה לעשות....

    השבמחק
  2. לגבי הניקוי: למה שלא תראי את זה הפוך? לך יש מזל ואת יכולה להרשות לעצמך. יש נשים (בינינו, זה בדרך כלל נשים) שלא שפר עליהן מזלן והן צריכות לנקות בתים של אחרים כדי לחיות. אני מכירה אחת כזאת מאוד מקרוב. היא שמחה על כל לקוח חדש שצריך אותה, כי זה אומר עוד כסף מזומן לאוכל. אז לא רק שהבית יהיה נקי, את גם מסייעת למישהי לגמור את החודש עם עוד כסף לה, לילדים, למי שצריך. ברור שאף אחת לא ממש אוהבת את זה, אבל זה עדיף על עבודה בחברת כוח אדם שבה כך או כך ישלמו לה פחות, אם בכלל, ושם תצטרך לעבוד בתנאים מחורבנים.
    גם ללולו האישונים מתרחבים כשהוא במצב נשכני במיוחד. אישונים רחבים ויללה שאני לא יכולה לתאר אבל אומרת "אני לא ממש שולט כרגע במצב, אני צריך את הדם שלך". כפרעליהם.

    השבמחק
  3. אני חושבת שהשיער של החתולה ינצח כל שואב אבק. בנוסף, הבעיה שלי היא יותר עם השטיפה.
    אני חושבת שלא עושים צינורות ניקוז בבנינים גבוהים. לפחות בחיפה לא ראיתי כזה עד היום. נראה לי מאוד בעייתי עם נסתם הביוב, איך מנקים אותו?
    למה אי אפשר לייצר בית דוחה לכלוך? אני הייתי קונה כזה

    השבמחק
  4. את צודקת במה שאת אומרת ועדיין זה מרגיש לי רע שאני כאילו עושה למישהי טובה בזה שאני נותנת לה לנקות לי את הבית. אני יודעת שזה לא נכון אבל החינוך הקומוניסטי שלי גובר על ההגיון.

    את תיארת בדיוק את הקול שלאסי עושה. כנראה שחתולים לא כל כך מקוריים.

    השבמחק
  5. אני מניח שאת מדברת על רומבה (יש למיטב ידיעתי שתי גרסאות, לדברים יבשים ורטובים).
    בכל מקרה, אם את יכולה להרשות לעצמך, לכי על עוזרת. התברגנות זה טוב. זה לא מדרון כה חלקלק. השלבים הבאים זה מכונת כביסה ומדיח כלים. אני לא מכיר את החינוך של הקיבוץ, אבל נראה לי שאם את גם מספקת עוד עבודה למישהו זה גם ציוני מספיק.
    ובעניין החתולה והרומבה, אולי בזמן שתפעילי אותו, תני לחתולה איזה סנדל ישן להעסיק אותה.

    השבמחק
  6. דווקא לתת לחתולה לריב עם הרומבה יכול להיות ממש מצחיק. לדעתי הרובוט ינצח עד שהוא יחנק משיערות. או שהיא תקבור אותו בחול מהארגז שלה.

    השבמחק
  7. אם כבר קרב חתולה-רומבה, לא לשכוח לצלם ולהעלות ליוטיוב. את תהפכי לאושיית וידאו בינלאומית.

    השבמחק