יום שלישי, 21 במרץ 2017

אמריקאית

היתה לי שיחת משוב השבוע. אני כבר 10 שנים בשוק העבודה וזו היתה שיחת המשוב הכי קצרה ותמציתית שהיתה לי. אפילו בעבודה הקודמת כשהמנהל התחלף וכל מה שהיה לו להגיד זה אני יודע שהמנהל הקודם ממש העריך אותך ואני מניח שיש לו סיבה זה לקח יותר זמן. בפעם השניה שהתחלף מנהל השיחת היכרות איתו לקחה יותר זמן והוא ציין את זה כאחת משיחות ההיכרות הכי קצרות שהיו לו (כדוגמה ליעילות ותמציתיות שלי, לא בטוחה שזו היתה מחמאה).


לפני השיחה המנהל (לא הישראלי, הישראלי הוא ראש צוות) שלח מייל עם מספר שאלות מכינות בסגנון מה החוזקות, הישגים, יעדים ושיט כזה. אני השקעתי ועניתי בסגנון מכתב קורות חיים, תרגלתי אמריקאית. השאלה האחרונה היתה משוב איך החברה יכולה להשתפר כחברה. התלבטתי אם זה הזמן לכנות או שזה הטעיה, בסוף החלטתי שזה לא המקום לשפוך כל מה שאני חושבת ורק הערתי בעדינות על היעדר תיעוד (עם המילים in my opinion לפני, באמריקאית אסור לציין דברים כאילו הם עובדות, צריך לציין שזה לדעתי בלבד).


לקראת השיחה התכוננתי, חשבתי מה כדאי להגיד ואיך אם הוא ישאל אותי איך אני מרגישה, איך לענות אם ישאל מה התוכניות לעתיד (אין לי מושג), בסוף לא היתה שום שאלה. המנהל התיחס טיפה למה שכתבתי על תיעוד, הסכים תוך כדי חוסר הסכמה ואמר שאם יש לי רעיונות בנושא אני מוזמנת לעשות משהו. חוץ מזה הוא מסכים עם מה שכתבתי, שמח שאני מרוצה, שהם מרוצים ממני ושקיבלתי העלאה. זהו. 


אני מאוד שמחה שמרוצים ממני, ובטח שאני שמחה על ההעלאה. אבל עדיין, החלק שלי אישית הכי חשוב בשיחות משוב זה הנקודות לשיפור. אתם מרוצים, זה יופי, אבל תמיד יש מקום לשיפור ואני רוצה להיות הכי טוב שאני יכולה. אני יודעת שיש כמה מקרים שראש הצוות לא היה מרוצה, יש פעמים שהייתי צריכה להתנהל אחרת, להבין יותר רמזים לגבי ציפיות שלא נאמרו במפורש. זה הבעיה עם אמריקאים, הם לא יגידו לך אם היית לא בסדר, לא יעירו או יסבירו מה הם כן רוצים. שקלתי לבקש מראש הצוות שיחה חוזרת, הפעם עם נקודות לשיפור, אבל החלטתי שלא השנה. אני חושבת שאני די מבינה מתי הוא לא מרוצה (בכל זאת ישראלי לשעבר) ויודעת לקחת מזה לקחים להמשך.


חוץ מזה שבינתיים אין לי מושג אם נישאר פה לשנה הבאה או לא.


 


עכשיו קיבלתי מייל מהמנכל שהוא מכין משוב לסגל הניהולי ומבקש לאסוף אינפוטים מאנשי הקבוצה אז הוא רוצה שאני אכתוב כמה דברים על ראש הצוות. הניסוח של השאלות מאוד אמריקאי: תן דוגמאות לכמה המנהל מוצלח ואיזה יכולות exceptional יש לו וציין איך הוא יכול להשתפר. ושוב חוזרת ההתלבטות: כמה הוא באמת רוצה כנות, וכמובן איך לענות בצורה אמריקאית. לפחות אני מתרגלת שפה חדשה.    


 

7 תגובות:

  1. קוראים לזה גם "אנגלית עסקית" 
    בקרוב יבקשו ממך להכין גליון הערכת עובדים, ובו תצטרכי לחשוב על דרכים יצירתיות להסביר למה כל אחד בחברה עושה את העבודה שלו טוב מספיק בשביל להצדיק את העמדה שלו, אבל לא כל כך טוב שצריך לקדם אותו.

    השבמחק
  2. איזה הזוי זה שלא מסבירים בצורה ברורה מה רוצים ממך. לי ממש קשה לעבוד בסביבות כל כך מבלבלות כי אם לא אומרים לי בצורה משכנעת שמרוצים ממני אני בטוחה שלא ;) 
    כל הכבוד שהתברגת שם ככה!!! 
    כמה זמן אתם שם כבר? למיטב זכרוני נסעתם שנה אחרינו ואנחנו שנה שלישית אז אם תחתמו תהיו שם 3 שנים?

    השבמחק
  3. אכן שפה חדשה. זה החלק הכי קשה בהסתגלות, אבל נראה שעשית עבודה מצוינת, בגלל ההעלאה במשכורת. אצל אמריקאים בסופו של דבר הכל מסתכם בזה, או לפחות הרוב. 

    השבמחק
  4. למזלי אני בחברה מספיק קטנה שלא יהיה את כל הבולשיט הזה כי אין כל כך הרבה לאן לקדם. יש מנהל אחד ו3 ראשי צוות שנמצאים פה כבר מעל 6 שנים וכל השאר זה צעירים שהוותיקים מבינהם עובדים שנתיים

    השבמחק
  5. אם נחתום זה יהיה לשנה שלישית. לא יודעת אם אפשר להגיד שהתברגתי או שהחברה שאני עובדת בה מספיק מגוונת המהגרים שאני לא יותר מדי יוצאת דופן

    השבמחק
  6. לדעתי ההעלאה היא בגלל שהתחלתי עם משכורת נמוכה יחסית לנסיון שלי בגלל שהוא לא רלוונטי לתחום, אז זה תיקון אחרי שגילו שאני בעצם בסדר

    השבמחק
  7. לא כנות, במיוחד אם זו חברה קטנה. אין שום אפסייד ויש הרבה דאונסייד פוטנציאלי.

    השבמחק