יום ראשון, 19 בפברואר 2017

אתמול ולפני שנה

מי ששם תמונות בפייסבוק מכיר את הקטע הזה של שלו להציע לך לשתף זכרונות (לא פייסבוק, אני לא רוצה למחזר פוסט מלפני שנה, תודה). אתמול לפני שנה שמתי בפייס את התמונה הזו:




אתמול צילמתי את התמונה הזו:




 


ועוד הבטיחו לנו השנה חורף קשה.


אז כמו שאפשר לראות בתמונה אתמול לקחנו את האופניים פעם ראשונה מאז תחילת החורף ונסענו לטיול. הפארק עדיין מבאס, העצים עדיין מתים אבל האגם... האגם כחול והטמפרטורות כאילו אביב. יותר חם פה מאשר בארץ. מה קורה פה?


נראה שאפילו העצים מבולבלים והתחילו להוציא ניצנים. והיום ראינו את אלה: 



 


למי שבארץ זה לא אומר כלום, וואו, פרח, בארץ עכשיו יש מלא כאלה. אבל פה, פרחים באמצע פברואר זה פשוט לא הגיוני. תחשבו שבאמצע יולי תטילו ופתאום תראו כלנית, ככה מפתיע. כמובן שהייתי חייבת לתעד את הפלא הזה ואיזה בחור על אופנים שעבר בסביבה שאל אם אלו תמונות של אביב באמצע פברואר. 


אז כן, אתמול ולפני שנה. בתגובה לפוסט הקודם אמפיארטי כתבה שאני נשמעת מפוייסת, באמת נראה ששיקגו ואני כבר לא אויבים. אולי יש השפעה לשיחות עם הפסיכיאטרית, אולי זה העבודה שנותנת עניין בחיים, אולי זה הידיעה שהאביב יגיע ואולי זה הנכונות להרפות. ואולי זה פשוט נהיה מוכר ונעים.


אתמול כשנסענו על האופניים נזכרתי באופניים הוורודות ז"ל שקנינו לי ב100 דולר, יד שניה אופניים שבוולמארט עולות 150, שאחרי כמה נסיעות שבקו חיים במצב שלא ניתן להצלה. שקלתי לתרום אותם למקום שמפעיל בני נוער בשיקום אופניים ואז מוכר אותם אבל הם נראו לי לא מספיקות אפילו לזה אז פשוט השארתי אותם בחניון לא קשורים. בסוף החורף הם כבר לא היו שם. האופניים שיש לי עכשיו עלו יותר ושווים יותר ואולי זה ההבדל, אני כבר לא קונה בזול במחשבה שגם ככה עוד שנה אני אצטרך להפטר מהכל, החלטנו יחד שמפסיקים להתייחס למקום הזה כזמני והופכים אותו לבית. אמנם זה לא התבטא ביותר מדי קניות כי די יש לנו כל מה שצריך אבל רק עצם שינוי צורת המחשבה תורם לשינוי ההרגשה. 


לפני שנה ואתמול. ההבדל הוא לא רק במזג האויר. 

11 תגובות:

  1. חוויית מזג האוויר בחו"ל כל כך משמעותית, הרבה יותר מהארץ. יש ערוצים שלמים שמוקדשים למזג האוויר, וכל יום צריך לשמוע את התחזית המדויקת. כאן זה ’more of the same’ עם תנודות חורף - קיץ, אבל שום דבר לא דרסטי כל כך, ואין סופות מטורפות. באמת נשמעת מפוייסת יותר, ואולי זה התהליך של ההסתגלות. החלק הקשה מאחורייך. 

    השבמחק
  2. מדהים מה שקורה אצלכם באמצע פברואר! בבוסטון אצל הבן שלי עדיין מושלג, אבל גם הוא מדווח על חורף פחות אימתני מהשנה שעברה.
    התמונות מהממות. ואיזה כיף שטיילתם באופניים...כאן באמת יותר קר! הזוי. 
    ממש עושה לי טוב להבין שעשיתם סוויץ’ ביחס לשיקגו וכרגע - זה הרי תמיד נכון לאותו רגע - אתם מתייחסים אליה כאל בית. זה לגמרי משנה את הכל, גם אם בפועל לא השתנה כלום. 

    השבמחק
  3. איזה כייף לקרוא! הנוף מהמם ומצב הרוח שלך משתקף מהפוסט ומאוד אופטימי!
    אנחנו מהרגע הראשון החלטנו שלא נראה את המקום הזה כבית אלא כמשהו זמני ובדיעבד אני חושבת שזו לא הייתה גישה נכונה... אין יותר קבוע מזמני חחח עוד שניה סוגרים פה 3 שנים ;) 

    השבמחק
  4. אין דבר כזה תחזית מדוייקת. היום יכול להתחיל ב0 מעלות, לגרום לי לנעול נעליים חמות ועד סוף היום אני כבר מתה מחום. 

    השבמחק
  5. ראיתי תמונות מבוסטון, נראה שכל החורף נעצר שם ולא הגיע אלינו. אני לא מתלוננת.

    השבמחק
  6. אני חושבת שאחת העצות הכי גרועות שקיבלתי היתה ממישהי במצבי שאמרה לי אל תשקיעי בכלום, הכל פה זמני. זה כנראה הגישה הכי לא נכונה. בינתיים יש דירות בארץ שהייתי בהן פחות זמן מאשר פה. 

    השבמחק
  7. מקסים. נהנית מאוד מהאופטימיות שלך.

    השבמחק
  8. את צודקת להכיל צריך להתיחס כקבוע זה משפר את איכות החיים פלאים

    השבמחק
  9. לגמרי היה כייף לקרוא את הפוסט שלך.
    לא ככ הבנתי את העצה שקיבלת שכתבת עליה באחת התגובות. כל בית הוא זמני, ומה שהופך אותו לבית זה ממש לא התקופה שגרים בו.
    שימשיך להיות לכם מזג אוויר מהמם!

    השבמחק
  10. תמיד מנסה לשמור על אופטימיות. לפעמים מצליחה

    השבמחק
  11. העצה שלה אמרה שכל דבר שנקנה עוד שנתיים נצטרך למכור ב50% במקרה הטוב או להשאיר ליד הפח במקרה הרע, אז חבל על הכסף. מה שנכון הוא שלהבדיל ממעבר דירה, פה באמת לא ניקח איתנו דברים חזרה לארץ. זה עדיין עצה גרועה

    השבמחק