יום ראשון, 26 בינואר 2014

איך תדעי שאת חולמת

לפני כמה זמן דיברנו על זה בעבודה ומישהו אמר שהדרך לדעת אם אתה חולם זה להסתכל בשעון. המוח לא מצליח ליצור תנועה רציפה ולכן המחוג הקטן יקפוץ בצורה לא אחידה.


אז היום בלילה נזכרתי בזה והתסתכלתי בשעון יד שלי. השעון הראה שמונה וחצי. נראה בסדר. לא היה לו מחוג שניות ככה שלא היתה בעיה של רציפות. אבל בהמשך היו כמה דברים לא לגמרי הגיוניים, למשל אנשים מתים שבאו לבקר, אז בדקתי שוב בשעון, הפעם בשעון קיר (בקפיצה מוזרה פתאום מצאתי את עצמי בתוך חדר). השעון הראה שלוש וחצי. שוב נראה בסדר, גם כאן אין מחוג שניות. הסתכלתי גם בשעון של האוטו שהוא דיגיטאלי והראה שמונה וחצי. הכל בסדר. אני צריכה לדבר עם ההוא שאמר לי את זה להגיד לו שהשיטה שלו לא עובדת.


אז הלכתי לעבודה, לא הרגילה שלי, במפעל בקיבוץ איפה שעבדתי פעם. בתשע וחצי פעם ראשונה הסתכלתי בטלפון ביומן וראיתי שהיום יום שני ואתמול שגם עבדתי במפעל פספסתי מלא ישיבות חשובות במקום עבודה האמיתי וגם היום יש ישיבה חשובה שאני כבר לא אספיק להגיע אליה. זה כבר לא היה הגיוני, למה בכלל הלכתי למפעל, אני כבר לא גרה בקיבוץ, אני לא צריכה לעבוד שם, למה הפסדתי יום וחצי. זה לא בסדר. עכשיו כבר ממש קיוויתי שזה חלום ולא סתם, שהיום יום ראשון ואני רק חולמת שזה שני ופספסתי יום שלם. 


לקחתי את השעון יד של אבא של המיועד ( שלא היתה לו שום סיבה להיות שם) והסתכלתי עליו. גם לו לא היה מחוג שניות אבל לפחות המחוגים האחרים קפצו ממקום למקום. האבא חשב ששברתי לו את השעון, הוא לא מכיר את הקטע עם החלום. אבל זה כבר לא הדאיג אותי כי זה חלום. אז הלכתי הביתה לדירה שהיתה לי בקיבוץ אבל בגלל שאני כבר לא בקיבוץ מישהו אחר גר שם ולא הצלחתי להזכר איפה אני גרה. הבנתי שאם אני לא יודעת איפה אני גרה אין לי לאן ללכת ואין לי ברירה, אני צריכה להתעורר כדי לגלות איפה אני באמת. שמתי גז (פתאום הייתי באוטו) וחשבתי להכנס בקיר אבל הבנתי שלא צברתי מספיק מהירות וההתנגשות לא תשיג כלום, אז פניתי הצידה ונסעתי להתנגשות חזיתית עם טנק קטן. האוטו התהפך ואני התעוררתי, גיליתי איפה אני וכך יכלתי לחזור לישון.


ההגיון שלי בחלומות יכול להיות מעניין לפעמים.

7 תגובות:

  1. וואו איזו שליטה מרשימה בחלומות. כמעט צלולים. זה מאד מרשים.
    למדת / התאמנת על זה או שזו יכולת שתמיד היתה לך?

    השבמחק
  2. חה חה חבל על הזמן החלומות שלך!
    גם שלי משוגעים כאלה, באמת אנסה את הקטע עם השעון (למרות שלא רק שזה לא ממש עבד אצלך, זה גם באצם הסיט את תשומת ליבך לדברים שאולי אחרת לא היית חווה בחלום)....
    מדהים!

    השבמחק
  3. כשאני חולמת חלומות צלולים עם מלא פרטים לא הגיוניים לא עוברת לי לרגע המחשבה שאולי זה חלום. גם כשאני חולמת חלום שאני זוכרת בזמן שאני חולמת אותו שכבר חלמתי אותו בעבר, אני עדיין לא מצליחה להגיע מסקנה שאני שוב בחלום.

    מה שלא ברור לי בכל הסיפור שלך הוא למה, אחרי שאת כבר מבינה שאת בחלום, שתרצי להתעורר? ועוד תתאמצי כל כך עד כדי תאונות עם טנקים כדי להשיג את המטרה הזו, במקום, נגיד, לנסוע עם המכונית לחלל?

    השבמחק
  4. תמיד היו לי חלומות שבהם כל מיני סימנים מוזרים אמרו לי שאני חולמת. אני לא שולטת על זה, לפעמים אני פשוט רואה משהו ויודעת שזה סימן שזה חלום. לרוב גם אם אני יודעת שזה חלום אני לא שולטת עליו, אפילו להתעורר אני לא תמיד מצליחה

    השבמחק
  5. אני לא לגמרי בטוחה איך הקטע של השעון אמור לעבוד אבל אצלי הוא לא עבד. השעון נראה בסדר גמור עד שממש הכרחתי אותו לקפוץ

    השבמחק
  6. גם אני לפעמים זוכרת בזמן חלום שכבר הייתי במקום מסויים בחלום אחר. אבל אז בדרך כלל אני לא יודעת שזה חלום. 
    הייתי צריכה להתעורר כי לא ידעתי איפה הבית שלי ואם אני לא יודעת איפה הוא אני לא יכולה ללכת לישון כדי להתעורר שוב. רק אם אני אתעורר אני אוכל לראות איפה אני ואוכל ללכת לשם לישון. 

    השבמחק