יום שישי, 10 בינואר 2014

קצת הפסקה

נמאס לי קצת מהעבודה אז אתמול החלטתי לקחת יום חופש. המיועד כהרגלו שם שעון לשבע וחצי, שעה שבה בדרך כלל אני כבר באמצע הדרך לעבודה. בתשע קמנו מהמיטה. אני משפיעה עליו לרעה יאק . לארוחת בוקר החלטנו לבדוק את הביגה החדש שפתחו לנו ליד הבית. קפה נחמד,  שאר האוכל יותר מדי מתחכם. כאן זה חיפה, לא תל אביב. כדורי אומלט עם חתיכות תפוחי אדמה ופטריות ועוד כל מיני שטויות נשמע נחמד אבל בפועל זה סתם מוזר.


בעשר שמתי אותו על אוטובוס לעבודה ונסעתי לחברה מהעבודה שבחופשת לידה ושקבעתי להיות אצלה בתשע. למרבה המזל גם היא העדיפה לישון עד מאוחר. ניסיתי להיות מועילה ולקחת את הילד עלי כדי שהיא תוכל לאכול אבל היא התעצבנה עלי שאני מתייחסת אליו ולא אליה אז היא לקחה לי אותו. נראה לי שאני גם רוצה אחד כזה. אני מתגעגעת אליה בעבודה. היא מקור הרכילות שלי ולמרבה הפלא גם מהבית היא יותר מעודכנת ממני. אז קיבלתי קצת עדכונים, סיפרתי קצת על ההכנות לחתונה אבל לא יותר מדי כי די נמאס לי לדבר על זה, וגם החלפנו חוויות על המנהל העוזב והמנהל החדש.


התחלף לנו מנהל ומכל נאומי וארועי הפרידה מהמנהל הישן התחלתי לתהות למה אני לא פגשתי את האיש הזה שכולם מדברים עליו. מכל המחמאות והסיפורים שזרקו עליו זה ממש נשמע כאילו הוא מת. אז לשמחתי אני לא היחידה שלא מזדהה אם כל האמירות שהורעפו. למרות שבשיחת פרידה  אישית החלטתי שאולי הגיע הזמן טיפה להתחנף, אחרי שבמהלך כל העבודה תחתיו הקפדתי להגיד כל מה שאני חושבת וכל פעם מחדש הופתעתי שהוא עדיין לא זרק אותי לכל הרוחות, החלטתי שאולי הגיע הזמן להיות טיפה צבועה ולהגיד שחבל והכל. האמת שבאמת קצת חבל כי אני לא ממש סובלת את המנהל החדש שנכנס במקומו. ויש לי הרגשה שבניגוד לישן, החדש לא יתרשם מהכנות שלי. בכללי נראה לי שהולך להיות מעניין בתקופה הקרובה כי לא מזמן נוסף לנו מנהל ביניים חדש בדרגת ניהול שלא היתה קיימת קודם ויש אנשים שלא כל כך מרוצים מזה משתדלים להכנס בו מקצועית בכל הזדמנות. אולי טוב שלא עזבתי כי ככה אני אזכה לראות את האקשן.


בקטע של העזיבה, החלטתי שאני לא רוצה לעזוב את המפעל כי סך הכל הוא די סבבה אז פניתי למישהי מכוח אדם שתפקידה לעזור לאנשים לשנות תפקיד בתוך המפעל. בהתחלה זה הרגיש שאין לה יותר מדי מושג מה היא עושה והיא פשוט מפנה אותי לכל משרה שבכותרת שלה מופיעה המילה שבהגדרת התפקיד שלי. באחד המקרים שלחתי את קורות החיים שלי למישהו שהיא אמרה לי והוא הזמין אותי למשרד. באתי מוכנה לראיון עבודה ולבחינה קצרה אבל הוא פשוט אמר לי "מקורות החיים שלך בטוח שאת מתאימה לנו אבל לא נראה לי שאנחנו מתאימים לך". צדק. אז כתבתי לה מייל עצבני שאולי תעיין בקורות חיים שלי ותבין מה יש לה ביד לפני שהיא שולחת אותי לכל שטות. היא ענתה לי שכרגע אף אחד לא מחפש אנשים חוץ מאצלנו אז אולי כדאי לי פשוט לבקש מהמנהל שלי משהו אחר. כנראה שהיא צודקת כי המצב באמת די קשה מבחינת גיוסים וגם נראה שבשנה הבאה יהיה הידוק חגורה (אי אפשר לפטר כי יש ועד חזק). כנראה שפספסתי את ההזדמנות לעבור השנה וצריך לחכות קצת לשנה הבאה. דווקא קיוויתי לעבור לפני החתונה, ככה אני לא אצטרך להזמין את כל האנשים במחלקה, רק את אלה שאני אוהבת.


חזרה ליום חופש, לקחתי את אמא שלי לקנות שמלה. כי היא לא לובשת שמלה אף פעם והודיעה לי שאם אני רוצה שהיא תלבש שמלה בחתונה אני צריכה לעזור לה למצוא אחת. אז הלכנו לחנות עודפי מעצבים שאמרו לה שכל האמהות לכלות בקיבוץ קונות שם. לקרוא לזה עודפי מעצבים זה קצת מוזר כי בסופו של דבר יש שם תופרתמעצבתלא יודעת מה היא שאמרה שהיא תתפור את השמלה לפי הדגם שבחרנו ובבד והצבע שבחרנו. אז הזמנו לה שמלה והזמנו לי נעלים. לא באותה חנות. שתי כלות לשעבר אמרו לי שאני צריכה נעלים של חברה מסויימת כי הן פשוט נוחות. אז בדקתי איזה חנות באזור משווקת אותן, מדדתי את הדגם הרצוי בצבע אדום וכשראיתי שהן באמת נוחות הזמנתי זוג בלבן. לא בראש שלי חיפושים אינסופיים אחרי הזוג המושלם. זה לבן וזה נוח למרות העקב, זה מספיק טוב. גם ככה השמלה ארוכה ומכסה אותן.


באמצע שמתי את אמא שלי בטיפול שיאצו באזור ובזמן שחיכיתי לה נכנסתי לבית קפה והזמנתי קפה וסנדוויצ'ון במחיר לא הגיוני אבל סביר יחסית לבית קפה. ופשוט ישבתי לי לבד חצי שעה בבית קפה. בתור קיבוצניקית עם ילדות חסרת חברים במשך שנים היתה לי טראומה מלשבת לבד בחדר אוכל אבל הצלחתי להתגבר עליה ואני ממש יכולה להנות מישיבה לבד בבית קפה. לפחות במקום שאף אחד לא מכיר אותי ואני לא אחזור לשם בקרוב.


אני גם הולכת לשיאצו ובטיפול האחרון הגעתי במצב קופצני וכל משך הטיפול התרוצצו לי מחשבות שונות בראש. המטפל שאל אותי על מה אני חושבת ואם זה קורה לי הרבה שהמחשבות שלי ככה לא נותנות לי להרגע. אמרתי לו שפעם זה היה מפריע לי לישון אבל למדתי איך להתגבר על זה ובכוח לנקות את הראש ממחשבות. אבל לפעמים חסר לי השקט הזה שבו אני יכולה לסתם לתת למחשבות לנדוד. לשבת או לטייל ולא לדבר עם אף אחד. 


המיועד לא הצליח לישון בלילה אז עכשיו הוא נרדם על הספה מול המחשב. אולי אני אעיר אותו כי הוא הבטיח לי סרט ופופקורן. הידעתם שפופקורן ביתי, לא זה שמפוצץ בחומרי טעם, הוא ממש טוב לדיאטה כי הוא מנופח וממלא את הבטן למרות שסך הכל הוא לא מכיל הרבה?


אגב דיאטה, היום בחדר כושר הסתכלתי במראה ואני נראית ממש טוב עכשיו. יחסית כמובן. לקח הרבה זמן אבל עם המון סבלנות ובלי לחץ אני בסוף אהיה כלה חתיכה. ואני אפילו מצליחה להנות על הדרך. אני עושה פעילות, אני מרגישה טוב, הפסקתי להיות רעבה כל הזמן ואני מצליחה לשבוע מכמויות קטנות של אוכל ואני אפילו לא מתנזרת לגמרי מכל מה שטעים, אני רק שואלת עת עצמי לפני שאני לוקחת חתיכת עוגה אם היא באמת נראית לי טעימה ושווה את הקלוריות ואם אני מחליטה שכן אני אוכלת אותה לאט ונהנית מכל ביס ומהקלוריות שלו. האוכל הטעים באמת נהיה הרבה יותר טעים בצורה כזו.


הרבה זמן לא כתבתי אז יצא פוסט עמוס. ועדיין יש לי על מה לכתוב אבל כואבות לי האצבעות. זה לא ממש נוח לכתוב על טאבלט. 


שיהיה לכולם המשך סופשבוע נעים ושבוע מוצלח, בתקווה שאני לא אצעק על עוד אנשים כמו שצעקתי השבוע על הראש פרוייקט כי הוא פשוט עצבן אותי עם החיוך המטופש שלו, ושבת שלום.

12 תגובות:

  1. את ממש לא צריכה להזמין את כל האנשים מהצוות שלך לעבודה. וגם אם את מזמינה מישהו מצוות אחר, זה לא משליך על שאר הצוות שלו. תעשי מה את רוצה וחושבת לנכון.

    השבמחק
  2. כל הכבוד לך שאת יודעת מתי את צריכה יום לעצמך, ולוקחת אותו
    זו תקופה מלחיצה, גם לקראת החתונה אבל גם עם כל השינויים בעבודה, וטוב שאת קשובה לעצמך ככה. באמת.
    גם אני כמוך למדתי ליהנות מישיבה לבד בבית קפה או בבית ולא תמיד אני זקוקה לחברה. להיפך, לפעמים אנשים מצריכים ממני אנרגיה שלא תמיד בא לי לבזבז....זה לא תמיד היה ככה. 
    מאחלת לך שכאשר יגיע הזמן, יהיה/ו לכם מותק של תינוק/ות....
    באמת קשה לכתוב בטאבלט....כל הכבוד לך שאת מסתפקת בזה. אני לא הייתי מסתדרת עם זה לאורך זמן....

    השבמחק
  3. פחחחח. אני בטח גם לא צריכה להזמין את כל האנשים מהצוות של אבא שלו בעבודה. רק שזה לא עובד ככה. לא במקום עבודה כמו שלנו. בהתחלה חשבתי שכן אבל הבנתי שכולם חושבים שהם מוזמנים ומכיוון שמחר אני עלולה לעבוד עם כל אחד זה לא רעיון טוב להעליב אנשים. לפחות לא אם עוד לא מצאתי מקום עבודה חליפי.
    לא יודעת אם אתה עוקב אבל החתונה הזו כבר מזמן לא כמו שהייתי רוצה מבחינת מי מוזמן אליה.

    השבמחק
  4. טכנית המחשב שלי עדיין חי באופן חלקי אבל מדי פעם הוא מחליט להתקע ולהתרסט ולא בא לי שזה יקרה בדיוק בסיום של פוסט מושקע רגע לפני השמור. 
    האמת שאני צריכה הרבה יותר מיום חופש. אבל אין לי תרוץ ליותר מזה ואם אני אשב בבית אני סתם ארגיש מעפן. אחרי החתונה אני רוצה איזה שבוע.

    השבמחק
  5. מהצוות של אבא שלו? זו בעיה שלו (ושל אבא שלו). אבל אנשים מהעבודה שלך הם בעיה שלך. אני לא הזמנתי את כל הצוות שלי (האמת, השארתי רק בחור אחד בחוץ, וגם זה כי הוא זמני ובקושי ראיתי אותו), והזמנתי שני אנשים מצוות אחר. אבל לפעמים פוליטיקה זה דבר חשוב. מצד שני, אם זו הזמנה לשם הנימוס וברור שהם לא יגיעו אז אין בעיה.

    השבמחק
  6. גם המחשב שלי התחיל לצלוע
    אני חושדת שהם מתכנתים אותם ככה שבדיוק אחרי 3 שנים הוא יתחיל לעשות בעיות כדי שנחשוב להחליף
    אני ממש לא בקטע של להחליף כרגע....מקווה שזה יסתדר או אולי אקח אותו לבדיקה, אולי חטפתי וירוס או משהו שכל האנטי-X שיש לי לא עלו עליו...

    השבמחק
  7. ההסכמים הלא כתובים:
    אם ההורים נכנסים לעריכת המוזמנים הם לא יכולים להשפיע על רשימת השירים.
    זה כמו מוזמנים לחתונה רק הפוך. אומרים להם 15-20 אחוז פחות כי הם בכל מקרה יזמינו יותר. שלהם אגב, ברובם יגיעו.
    אחרי שעה מסויימת הם לא יכולים להגיד לך עם מי צריך להצטלם או לדבר.
    מעבר לסיור השולחנות הצפוי (שעושים עם הבני זוג בכוונה כדי שלא תהיה סיבה לעכב אחד מכם כי השני גם שם) אין שום חובה אחרת כלפי האורחים של ההורים, אם צריך לדאוג להם שהם יעשו את זה בעצמם (ולא על חשבון הויסקי לשולחן החברים)
    אה כן שולחן חברים, שולחן חברים לעבודה בנפרד. אם יש מישהו שהוא חבר טוב שלך תשימי אותו בשולחן החברים הקרובים, אבל לא לבד.
    את כן צריכה להזמין את החברים לעבודה, אבל לא להביא להם ביד (הפרלמנט חוזר, אחחח העונג) הזמנה כללית זה בסדר, משהו כזה בחדר צוות.

    ובנושא אחר לגמרי...את תמיד נראית טוב, בלי שום קשר לחדר כושר ואת תהיי כלה מדהימה! (המעשה הטוב שלי להיום)

    השבמחק
  8. אני זוכרת שפעם עבדתי בחברה ששם היה מקובל להזמין את כל הצוות לאירועים
    וכל הצוות הוזמן לבת מצווה של בת של אחד העובדים, ורוב העובדים בכלל לא רצו ללכת אבל הלכו בכל זאת גם אם הם היו באירוע רק שעתיים

    אני כבר אמרתי לאבא שלי, שאצלו בעבודה גם נהוג להזמין את כולם
    שאם אי פעם אני אתחתן, הוא מזמין רק חברים שלו
    אני לא צריכה שיהיו באירוע שלי אנשים שאני לא מכירה

    גם מהעבודה נראה לי הכי נכון להזמין רק חברים ולא את כולם
    אבל לא תמיד מה שרוצים זה מה שקורה בסוף

    השבמחק
  9. לא יודעת איך זה אצלכם בצוות. אצלנו יש העמדת פנים שכולם חברים ממש טובים. אני מדברת עם מישהו ופתאום הוא אומר לי אני לא בטוח שאני אוכל להגיע לחתונה בשישי ואני מתאפקת להגיד זה בסדר, לא תכננתי להזמין אותך. למרבה הצער פוליטיקה זה דבר מאוד חשוב אצלנו.

    השבמחק
  10. כל מוצר היום מתוכנן להתכלות רגע אחרי סוף האחריות. זה מין הנחה כזו שגם ככה אנשים אחרי תקופה  עם הנעלים, מחשב, פלאפון, משהו אחר חושבים להחליף כי נמאס, יש יותר טוב, יש מבצע, אז בוא נעזור להם להחליט.

    השבמחק
  11. אוי תודה, אתה חמוד. עשית לי את היום :-). 
    ההורים שלו לא משפיעים על שום דבר. הם כמובן מביעים את דעתם ללא הפסקה אבלזה כבר בעיה שלהם. מבחינת ההורים שלי אמא שלי משפיעה על השמלה. 

    השבמחק
  12. זה בדיוק מה שאני לא רוצה אבל יקרה. אני אזמין את כולם כי נהוג וכי חודש לפני וחודש אחרי יש אחרים שמתחתנים וגם הם יזמינו את כולם ואנשים יבואו כי לא נעים ואף אחד לא ירוויח. אבל כמ שאמרתי, פוליטיקה אצלנו זה קטע חזק.

    השבמחק