יום שישי, 18 בדצמבר 2009

עוד סופ"ש שהתחיל טוב

על דעת עצמי ומרצוני החופשי וללא שכנוע מאף אחד אני בוחרת לבוא לעבודה ביום שישי. כי יש לי משהו שממש הייתי חייבת לסיים ואני פשוט לא מצליחה להגיע אליו כי כל פעם שאני מתחילה מגיע מישהו ומבקש דקה אם אפשר לשאול משהו ואם אני יכולה לראות ולבדוק ועוד מייל קופץ עם שאלה ובקשה וכבר שבוע שאני לא מליחה לעבוד וגם לא לכתוב פה ובכלל. אז באתי לעבודה והייתי שם שעתיים וסיימתי את מה שהיה צריך. מדהים לאיזה יעילות אפשר להגיע כשאף אחד לא מפריע.


ואם כבר היום הפך ליעיל אז עד הסוף, עברתי בדרך ביגור וקניתי לעצמי עציץ לימונית ועציץ נענע. שיהיה לתה. אני עובדת על להפוך את שולחן העבודה שלי לגן ירק. יש לי צמח אחד, אני לא יודעת איך קוראים לו, שקיבלתי אותו בתור ענף קטן ושמתי אותו בעציץ. הענף הקטן נהיה גדול והתחיל לטפס לגובה לכיוון הניאון. הבעיה היא שהצמח הזה לא חכם מדי, כשהוא נהיה גבוהה הוא גם נהיה כבד ונשבר.אז התחלתי לקשור אותו ללוח שעם כדי שלא יפול. רק שהוא נהיה יותר מדי גדול ועבר את הלוח שעם  וכבר לא יכלתי לקשור אותו. ואז יום ראשון אחד הגעתי לעבודה ומצאתי שכל הענפים שלו נשברו מהכובד. אז אספתי את כל חלקי הענפים, שמתי אותם בבקבוקי מיים ופיזרתי אותם בין עמיתי לעבודה. הצמח הזה אמנם טיפש אבל עמיד ודי מהר כל הענפים התאוששו והתחילו לצמוח מחדש בבקבוקי מיים. עכשיו צאצים של הצמח מפוזרים בכל רחבי העבודה ומתכננים השתלטות עויינת. אחד הענפים נשאר אצלי בתור ניסוי, שמתי אותו הפוך במיים, עם העלים פונים כלפי מטה. כמו שאמרתי, טיפש אבל חזק, אחרי כמה זמן הוא פשוט הפך את העלים שלו כלפי מעלה והתחיל לצמוח מחדש. הבעיה היא ששמתי אותו ליד במבוק (מהסוג הזה שמקבלים מתנה כמישהו לא יודע מה להביא במתנה) ונראה לי שהוא פשוט לקח מהבמבוק את האנרגיה כי מאז ששמתי אותו שם הבמבוק התחיל להצהיב. אז הגליתי את הצמח השני לחדר אחר. אז עכשיו אני אביא דיירים ירוקים חדשים ונראה איך הם יתמקמו. בתקווה שיהיה להם נעים לפחות עד סוף החורף.



חנוכה, כי היה עכשיו מין חג שכזה.


עד לפני כמה שנים אצל ההורים שלי הינו מדליקים נרות כל יום במהלך החג. כשאני ואחי היינו קטנים הינו בונים בעצמנו חנוכייה, כל שנה ממשהו אחר. חומר הגלם הכי נפוץ היה ספלולים (האלה של הבלוט). אבל היו גם חלקיקי פלסטיק שייצרו אצלנו במפעל ועד דברים שאני לא מצליחה לזכור כרגע. בשנים האחרונות של המנהג הזה עברנו להשתמש בדאס (מין חומר לבן שמתקשה באוויר). דווקא היו לי כמה יצירות ממש יפות לדעתי. מתישהו ההורים שלי קנו חנוכיה אמיתית ומאז פשוט הדלקנו אותה. בשנים האחרונות או שאני הייתי בצבא או אחד מהאחים שלי ובכל מקרה כבר לא גרנו בבית (בקיבוץ עוברים לגור לבד בשלב די מוקדם) וכבר לא היינו מדליקים נרות כל יום. בשנה שעברה אמא שלי כבר לא גרה עם אבא שלי ולארגן את כולם ביחד בבית אחד כבר נהיה מסובך. השנה הדלקנו שני נרות בשבת אחרי הארוחה המשפחתית. ביום רביעי אמא שלי התקשרה אלי להגיד שהיא ממש מתגעגעת. אז אתמול בערב נסעתי אליה וביחד עם החבר שלה הדלקנו שלושתנו נרות ושרנו שירים והסתכלנו על הנרות. היה בזה משהו ממש נעים, אינטימיות קטנה כזו.



עכשיו צריך לעשות כביסה ושיעורי בית, בתקווה להמשיך את היעילות. סופ"ש גשום ויעיל לכולם ושבת שלום.

17 תגובות:

  1. הצמחים הללו שקנית והפצת בבית ובעבודה נשמעים מפחידים אותי, מה זו ההשתלטות העוינת הזאת!

    אני תמיד מנצחת במלחמה נגד השתלטות הצמחייה בחיי, או במילים אחרות - שומדבר, חוץ ממני, לא שורד בסביבה שלי, אפילו לא קקטוסים.

    סוף חג חנוכה שמח!

    השבמחק
  2. הו, חנוכיות מהאיך קוראים לו של הבלוט- את מזכירה לי נשכחות
    יעילות זה נהדר, אבל אל תשכחי קצת לנוח: סופ"ש וזה...

    השבמחק
  3. צחקתי מאוד מהצמח הטיפש אבל עמיד...
    זה מראה על כושר הסתגלות יפה מאוד.
    אצלנו תמיד הדליקו חנוכיה ונמשיך להדליק. זה משהו שמקרב את כולם ביחד להדליק נרות ולשיר וכמובן לאכול סופגניות...

    השבמחק
  4. וגם הספקת לשנות עיצוב?!

    מדהים ההספק שלך, תתחדשי.
    פיקולו

    השבמחק
  5. פעם גם אני הייתי כזאת. קקטוסים היו מתיבשים אצלי. ואם לא את נרצחים באכזריות ע"י החתול. אבל מאז שעזבתי את הקיבוץ המצב השתנה. לא יודעת, אולי זה אווירת החופש והעצמאות שגורמת להם להשתולל ככה.תנסי עכשיו לגדל צמח, אולי גם אצלך זה יעבוד

    השבמחק
  6. לנוח זה לחלשימ. בא לי להכין חנוכיה עוד פעם. אולי הפעם מפימו 

    השבמחק
  7. צמחים זה דבר מרתק. אם יום אחד מישהו יצליח לתעל את היכולות שלהם למשהו מועיל הוא יוכל לעשות מהפכה.

    איך אתם מצליחים לכנס את כולם ביחד כשכל אחד נמצא במקום אחר?

    השבמחק
  8. העיצוב החדש בהשפעתך. אמרתי לעצמי אם פיקולו יכול אז גם אני
    מה דעתך?

    השבמחק
  9. אנחנו מכנסים רק את מי שנמצא. מי שרחוק...לא מגיע. אבל יש שמונה ימים שבהם לפחות פעם אחת כולנו ביחד.

    השבמחק
  10. לא בא לי צמח עכשיו. בא לי דג, זה קצת כמו צמח, רק פחות עוין ושתלטני.

    השבמחק
  11. פעם היה לי דג שאח שלי קיבל מתנה אבל הוא מת אחרי כמה ימים. אני חושבת שזה היה דג עם תאריך תפוגה שנועד שתקני לו אקווריום ואז כשהוא ימות תתבאסי מזה שיש לך אקווריום בלי דג ותקני דג אמיתי.

    השבמחק
  12. איזה כיף. פעם גם אצלנו זה היה ככה

    השבמחק
  13. אני חושב ששלי יותר נשי משלך :)

    השבמחק
  14. הו, השתנה פה...

    נו, אם הקולגות שלך מקבלים ענפים של צמח פלא, הם בטח יקבלו גם עשבי תיבול. חשבת על לפזר ביניהם שלל צמחים ולפתוח לך עסק קטן ורווחי?.

    לי עצוב להזכר באיך שחגגנו פעם, ואני עוד גר בבית עם כל המשפחה.  הנה לך צרה של עשירים.

    השבמחק
  15. האמת - רעיון גאוני. דג עם תאריך תפוגה. אפשר גם לתת אותו לילדים, לפני שקונים להם דג אמיתי, כדי לראות איך הם מסתדרים עם המטלות שבטיפול בחיה.

    השבמחק
  16. אני צריכה לעבוד על הצד הנשי שבי

    השבמחק
  17. קודם שאני אקבל עשבי תיבול, אח"כ הקולגות.

    השבמחק