יום חמישי, 13 באוקטובר 2016

בואו נדבר על זה

אני רוצה להגיד את זה לפסיכו שהתחלתי לדבר איתה אבל בשבוע הבא לא נדבר כי האח של האחד ואשתו יהיו פה (או שאנחנו נהיה איתם במקום אחר) ואני רוצה לפרוק את זה בינתיים. 


בסוף השיחה שלנו עלה נושא הלינה המשותפת בקיבוץ וכמובן שהפסיכו קפצה על המציאה הנפלאה, שהרי ידוע שהלינה המשותפת פצעה את נפשם הרכה של אינספור בוגרי החינוך הקיבוצי. זה די עצבן אותי כי עם כל הכבוד לכל פצועי הנפש, הקשיים שלי הם לא עם אותה ילדה שלא רצתה לישון בבית ילדים, הם עם המציאות הנוכחית, עם האכזבות והכשלונות, המרחק והבדידות ואני לא חושבת שיש מישהו שיכול לטעון שהקשיים האלה נגרמים בגלל אותה לינה משותפת. הפסיכו כמובן דיברה על אותה ילדה פצועת נפש שהתקשרה להורים שלה לבוא לקחת אותה כי היא לא יכולה לישון, אבל הילדות שלי לא היתה ילדות פצועה, אני התקשרתי להורים כי ידעתי שהם יבואו לקחת אותי.


וזה מה שלא הספקתי להגיד לה כי נגמר הזמן וגם קצת כי עצבן אותי הקלישאתיות בדימוי שלה. אני תמיד ידעתי שההורים שלי יבואו לקחת אותי. ידעתי שאמא שלי תעשה הכל בשבילי, תלך עד קצה העולם. כשהייתי חולה היא היתה שולחת את אחד האחים לקחת אותי מחיפה והייתי צוחקת שהיא כולאת אותי אצלה בלי האוטו כדי שאני לא אוכל לברוח. כשהיה לי רע גם לה היה רע, כשכאב לי היא רצתה לקחת את הכאב אליה ובחתונה שלי היא היתה מאושרת כמוני. כשהתחלנו להתארגן על המעבר אמא שלי הודיעה שנמצא דירה עם חדר אורחים כי כשאני אלד (איזה אופטימיות) היא תבוא לפה להיות איתי. וגם לפני. כששבוע אחרי שהגענו לפה האחד נסע לפילדלפיה לשבוע והשאיר אותי לבד היא הודיעה לי שבפעם הבאה שהוא עושה את זה היא תבוא לפה להיות איתי. כשחברה שלה תכננה להיות פה בינואר אמא שלי כבר התחילה לתכנן להצטרף אליה ואני הייתי בטוחה שמכל המשפחה היא תהיה הראשונה שתבוא לפה.


אבל אז גילו לה סרטן. וכשהאחד נסע לכנס היא היתה בכימותרפיה ואני הייתי לבד שוב. ובחודש שבו אם ההריון היה מגיע למקום הנכון הייתי אמורה ללדת במקום שהיא תבוא להיות איתי אני באתי להיות איתה בניתוח. בינתיים ההורים שלו היו פה פעמיים, אח אחד היה פה בדרך לכנס בבוסטון והאח השני יהיה מחר בדרך מקנדה לניו יורק. ומהמשפחה שלי אף אחד. אבא שלי אמר מהתחלה שהוא לא במצב בריאותי לטיסות טרנס אטלנטיות. האחים כל הזמן אומרים שהם יבואו לבקר אבל במקום זה כשיש להם רגע פנאי הם נוסעים לטרקים בגיאוגיה. הדוד היה באמריקה בסיור רפתות (אל תשאלו) אבל שיקגו לא היתה בדרך שלו. ואמא, שהייתי בטוחה שהיא הראשונה שתחצה את האוקיינוס כדי להיות איתי, היא לא באה. ואני לא יכולה לכעוס עליה שיש לה סרטן. אני יכולה לכעוס על העולם שוב אבל מה זה יעזור לי, אני והעולם כבר ממזמן בברוגז. חוץ מזה שזה קצת ילדותי, במקום לכעוס שרע לה, שקשה לה, אני כועסת שהיא לא באה אלי. 


אז אולי זה מה שחסר לי, זה הנעליים שהשארתי מאחור, הדבר הבסיסי הזה שהיה ברור מאליו, וחשבתי שאני יכולה להסתדר בלי או שאני יכולה לגרום להם להגיע לפה אבל אי אפשר. כל החיים שלי היה דבר אחד שידעתי בוודאות, שאמא שלי תלך עד קצה העולם בשבילי אבל מסתבר ששום דבר לא וודאי. 

9 תגובות:

  1.  הכי מערער את הקרקע כשמשהו שהוא הכי מובן לך מאליו הופך לעוד משתנה. שולחת לך חיבוק טרנס אטלנטי 

    השבמחק
  2. היי, הפסיכו רק העלתה פרשנות שלה... את לא חייבת להסכים עם זה. תכלס היא עדיין לא מכירה אותך, זה התחלה של קשר. ייקח זמן עד שתומכי עליה שהיא מבינה מי את. ייקח זמן עד שהיא תאסוף את כל החלקים לכדי תמונה. את יכולה גם להגיד בסשן הבא שלכן את מה שאת מרגישה אפילו כדאי. זכותך לכעוס ולא להסכים. יש אנשים שבמגורים לחוד מההורים השפיעו עליהם ועיצבו אותם. יכול להיות שבזה שאת תמיד ידעת שהם יבואו אם תצטרכי אז עליך זה פחות השפיע. איך זה לעשות טיפול בוידיאו? מעניין הסוגיה הזו. למה בחרת דווקא בזה? לא עדיף היה לחפש פסיכולוג שיודע עברית באזורך? או שזה קשה?

    השבמחק
  3. אני מניחה שאני צריכה לתת לה זמן. הבעיה איתי שאני די חסרת סבלנות לגבי אנשים שמסיקים מסקנות לגבי, אבל אני באמת צריכה לתת לה צ’אנס אם אני רוצה לקבל עזרה. 
    אין לי מושג איך לחפש פסיכולוג שיודע עברית באזורי חוץ מאשר לשאול בקבוצת נשים בשיקגו בפייסבוק, דבר שלא ממש מתחשק לי. 

    השבמחק
  4. היי, כמובן שלא דרך הפייסבוק. מצאתי לך קישור של פסיכולוגים ישראלים בשיקגו. כמובן שזה לא אותו הדבר כמו לפנות למשהו, שאת מכירה או שמשהו אחר מכיר ויכול להמליץ לך. הכול בחיים זה עניין של הימור. כמובן שאת יכולה לשאול היכן למד ושנות ניסיון. בסופו של דבר זה מסתכם בהרגשה. בכל מקרה עם כל פסיכולוג זה תהליך ליצור קשר. אני פשוט חושבת שהמודל הזה של אינטרנט לא מתאים לכל אחד. זה מוזר כי זה שובר את הסטינג. שאין לכן חדר. 
    <a href=https://therapists.psychologytoday.com/rms/prof_results.php?https://therapists.psychologytoday.com/rms/prof_results.php?</div>
    city=Chicago&spec=407 מה שתחליטי הכי חשוב שתהיי שלמה עם עצמך. 

    השבמחק
  5. הקישור הראשון לא עבד לי. 

    אז אני מצרפת שוב את שניהם מובילים לדפים אחרים:

    <a href=https://therapists.psychologytoday.com/rms/prof_results.php?sid=1476907310.8273_24564&city=Chicago&county=Cook&state=IL&spec=407&rec_next=1https://therapists.psychologytoday.com/rms/prof_results.php?sid=1476907310.8273_24564&city=Chicago&county=Cook&state=IL&spec=407&rec_next=1</div>

    <a href=https://therapists.psychologytoday.com/rms/prof_results.php?city=Chicago&spec=346https://therapists.psychologytoday.com/rms/prof_results.php?city=Chicago&spec=346</div>

    השבמחק
  6. זה באמת עלול לעצבן כשהפסיכולוגית נתפסת למשהו שאמרת ובונה מזה תיאוריות על סמך מקרים אחרים שהיא מכירה או שמעה עליהם, כמאמנת אני בטוח טועה ככה לפעמים, וזה בסדר גמור לומר לה שהיא לגמרי לא בכיוון ושאת כועסת עליה - משיחה כזאת של "עוררת בי כעס בקפיצה שלך למסקנות קלישאתיות" את עשויה להרוויח מפגש טיפולי משובח ומפתיע.
    ללא ספק משכו לך את השטיח מתחת לרגלייך - הקבוע הידוע והמיטיב שתמיד היה בחייך - אמא שלך, האהבה ללא תנאי שלה, התמיכה הלא מתפשרת שלה - חולה וצריכה לטפל בעצמה ולא מסוגלת לטפל בך כרגע. זקוקה לעזרה ולא מסוגלת לבוא לעזרתך. זו מכה אמיתית, שבטוח משפיעה על הדרך בה את מגיבה לכל דבר שקורה לך - מול העולם, מול הגוף שלך, מול האחד. העובדה שהגעת לידיעה ולהבנה של העובדה הזאת היא כבר, לדעתי, פריצת דרך. אני הייתי ממשיכה את הטיפול בכיוון הזה....

    השבמחק