יום ראשון, 31 במאי 2015

התחלות וירטואליות חדשות

ש לי פייסבוק (או כדברי גיסתי בווטאסאפ: "שכה אחיה!!! יש לך פייסוש??").


כן, גם אני נכנעתי ליאוש ולרשע ונכנסתי למקום האיום הזה. פעם אחת יותר מדי שמעתי את המשפט- יש בפייסבוק קבוצות של ישראלים בשיקאגופוסטדוקים בחולעקרות בית נואשות והבנתי שאין לי ברירה, בימים אלו אם אני רוצה ליצור קשרים במקום חדש אני צריכה פייסוש. ואפילו יש לי כבר 20 חברים. כן, אני יודעת שזה כלום, אבל זה יותר ממה שיש לי בעולם האמיתי ;).


אז מה יש לנו שם? באופן מפתיע לא מעט מהחברים שלי לא אוהבים את כחלון. אחרי הבחירות הקודמות זה היה אופנתי לא לאהוב את יהיר לפיד, היום זה משה אני חברתי כחלון. אמא שלי שפעם טענה שהיא בפייסבוק רק כדי לראות תמונות של אח שלי כשהוא היה בחול (האח השני לא אישר אותה כחברה) מסתבר שהיא מאוד פעילה בשיתוף של שטויות. עכשיו אני מבינה למה בזמן האחרון אני מקבלת ממנה הרבה פחות מייל שרשרת, היא פשוט משתפת שם במקום במייל. ויש גם עמוד חביב ואוהב אדם שנקרא כשאמא ואבא בני דודים. למי שלא מכיר (מזלו) מדובר על עמוד שדואג להפיץ אהבה בעולם ולאחד אנשים בדבר אחד שכולם אוהבים- לצחוק על כמה שאחרים טפשים. ואנשים לא מבינים למה אני חושבת שפייס זה מקום של רוע.


יש גם איזה מישהו שלמד איתי לתואר וסתם עניין אותי לראות מה קורה איתו היום אז הוספתי אותו ואני כבר מתחרטת. תשמעו, הבנאדם יודע לחיות. כל יום פוסט חדש מטרק מגניב או מסע רפסודות בדרום אמריקה.


האחד והיחיד, אהוב ליבי, החליט שזה נורא מצחיק שנשברתי וכל הסוף שבוע הוא חופר לי וצוחק עלי אז כתגובה החלטתי לגרום לו להצטער על זה שפתחתי פייסבוק- למה לא עדכנת סטטוס משפחתי? אתה לא רוצה שידעו שאתה נשוי? למה לא שמת תמונות מהחתונה שלנו? למה לא עשית לי לייק? (כי לא פרסמת כלום) למה לא עשית לי לייק לתמונת פרופיל? למה אח שלך ואשתו מופיעים יחד בתמונות פרופיל שלהם ואני לא מופיעה בתמונת פרופיל שלך?


 


ואם כבר התחלה חדשה, החלטתי לעבור לשם: justanother1one.wordpress.com. פה יש יותר מדי רעל בזמן האחרון ובכלל לפי כל הנבואות עוד רגע יכבו את האור. אז בתור יורדת, רגע לפני הנטישה אני רוצה להגיד את דעתי. אתם מוזמנים לסקול. 


כל הכבוד לטליק, ואני לא אומרת את זה בציניות (באמת). כל הכבוד על היוזמה והפעילות ועל כל שהוא לוקח את העניינים לידיים ובאמת מנסה לפעול לשימור המקום שהוא אוהב. אבל- וזה אבל גדול. הצורה שבה הוא מתנהל מקלקלת. כל מי שמעז להטיל ספק ביושר כוונותיו (ואני מודה שגם לי המניעים שלו נראו מפוקפקים בהתחלה) זוכה לקיטונות של אלימות מילולית ממנו ומחברו (שאני לא אזכיר את שמו כי הוצעת דיבה וזה). ויש גם את החלום שלו, האוטופיה האיין ראנדית שלו, על ישראבלוג נקי מכל מיני כותבים גרועים או סתם אנשים שלא מוצאים חן בעינייו. אני יודעת שזה "בדיחה" ולא הצהרת כוונות אבל זה השקפת העולם של מי שאולי ינהל את אתר הניצולים. הכינוי דיקטטורה גריאטרית הוא אכן כינוי מעליב ולא במקום, כינוי הולם יותר לדעתי יהיה דיקטטורת הנפילים. כל הכותבים המוכשרים של ישרא (באמת) יאוגדו להם תחת הנהגתו של טליק בעולם חדש מופלא. הכניסה לבינוניים אסורה. הבעת דיעה נגד המנהיג אסורה. אבל חוץ מזה המקום מושלם.


 


היה נחמד להכיר את כולכם, אני אשמח אם תבואו לבקר במקום החדש. ולכל מי שעדיין לא וויתר, אני מקווה שלא יסגרו את האתר. 


 

19 תגובות:

  1. בהצלחה רבה בפלטפורמות החדשות (פייסבוק ו-וורדפרס)

    אוטופיה איין ראנדית? לא הבנתי מה הקשר... (אולי כי קראתי את הספרים שלה לפני שנים רבות).
    בכל מקרה, לא אמרת אמן לטליק, צפי פגיעה...

    השבמחק
  2. אני אצטט <a target=_blank href="http://www.fisheye.co.il/tomorrowland/#comment-909390&quot;>אדם אחר שיודע להסביר הרבה יותר טוב ממני- "אחד הרעיונות של אין ראנד היה שהאנשים החשובים – החכמים, המבריקים, העשירים – צריכים לדאוג לעצמם ולא לתת להמוני האדם הנבערים להפריע להם"



    ואתה צודק- all hail Talik

    השבמחק
  3. ברוכה הבאה לפייסבוק ולוורדפרס :) 
    אולי ביחד נדרדר לשם עוד כמה כותבים מעניינים בעברית, את האמת שדי שומם שם. 

    השבמחק
  4. תודה, ברוכה הנמצאת שם כבר זמן מה :)
    אני לא כל כך טובה במובילות חברתית אבל אני תמיד מוכנה לנסות

    השבמחק
  5. מקווה (אולי בכלל זאת אשליה) שישרא לא יסגר
    נרשמתי בלוג באתר בחדש
    אין לי פיכסבוק אז לא אבקש חברות...

    השבמחק
  6. כבר הגבתי לך גם שם
    שמחה שיש פלטפורמה דרכה יש לך סיכוי למצוא חברה במקום החדש....ולא חייבים להתפלש בשאר הזבל או בפוסטים מיותרים שאנשים שאנחנו אוהבים מפרסמים. אני לא מפחדת לעשות hide all from או i don’t want to see this ואז see less from...
    בלי לעשות Unfriend
    הכל בסדר. פייסבוק זה לא חור שחור שבולע אותך אם את לא מאפשרת לו לבלוע אותך. בהצלחה באתר החדש, אני כבר עוקבת אחרייך שם :)

    השבמחק
  7. האם גם את מתכוונת לעבור לוורדפרס?

    השבמחק
  8. דרך צלחה ג’אסט, והרבה הרבה הצלחה בפרוייקטים האישיים והמשפחתיים ששיתפת איתנו כאן. 
    מקווה שיהיה לך טוב בשיקגו (אל תהפכי לאשה של, בבקשה), ושהפלאטפורמות החדשות גם הן יעשו לך טוב. ואולי נפגש באיזו מסגרת וירטואלית כלשהי בעתיד :)

    השבמחק
  9. אני נשארת כאן כל עוד "כאן" קיים, ומגבה את הבלוג שלי בכל פעם שאני מעדכנת אותו. אם יקום אתר חלופי ייעודי - אעבור לשם, ואני מקווה שרוב קהילת ישרא תעבור לשם כדי להמשיך את הדבר הנפלא הזה שיצרתם (הם יצרו? לא יודעת אם יש לך בלוג) כאן במשך כל כך הרבה שנים. במקביל - בפעם הקודמת שישרא עמד להיסגר פתחתי בלוג ב-wordpress וב-bloger.co.il, וב-bloger אפילו כתבתי כמה פוסטים במקביל - עד שהוסרה סכנת הסגירה ונטשתי שם. זה עדיין קיים. בוורדפרס טרם כתבתי מילה. יש גם את אתר blogger של google, שם התחלתי בלוג באנגלית במקביל לבלוג כאן - אבל לא המשכתי אותו. אז כל האופציות פתוחות מבחינתי. חשוב לי לכתוב ואמשיך לעשות זאת...ומקווה שקוראיי האהובים יעברו איתי לאן שזה לא יהיה....

    השבמחק
  10. כל הכבוד, תחזיק מעמד בהתנגדות לרוע :)
    וברוכים הבאים 

    השבמחק
  11. אני צריכה קצת ללמוד את כל ענייני ה see less ואיך אפשר לעשות את זה בלי להעליב אנשים. 

    השבמחק
  12. תודה רבה, תודה שביקרת והגבת, אני באמת מקווה שעוד ניפגש. 

    השבמחק
  13. כל עוד את לא עושה unfriend הם לא יודעים מה את עושה

    השבמחק
  14. מה התרשמותך מוורדפרס עד כה? נוח? זמין? מה חסר שם שיש כאן או להפך? 

    השבמחק
  15. מה שלי בעיקר מפריע בוורדפרס, זה המנגנון של התגובות, למגיבים
    אני צריכה לעשות מנוי לכל התגובות בפוסט ואי אפשר לעשות רק לתגובה שלי

    אני משתמשת בפייסבוק בעיקר בשביל נטוורקינג
    זה כלי מעולה לכל מיני נושאים שונים
    אם זה קשור לעבודה שלי (עניינים טכניים כאלה ואחרים) ואם זה קשור לדברים אחרים כמו איפה לקנות בגדים במידות גדולות (42 ומעלה ומעלה) או איפה אפשר למצוא סנדלים נוחות יפות שלא יהרגו לי את הרגליים וגם יהיו במחיר שפוי יחסית
    ואפילו דברים בנאליים כמו מתכונים שונים

    השבמחק
  16. בינתיים לא הייתי שם הרבה אז אין לי יותר מדי מה לספר. עדיין לא ניסיתי להבין מה אפשר ואי אפשר לעשות שם. 
    מה שנראה לי שחסר שם זה איזה עמוד מרכזי כמו פה שאפשר למצוא בו אנשים חדשים במקרה. 
    מה שאין שם וטוב שכך זה איומים בסגירה פעם בחודש. וכרגע לפי מה שנראה לי גם יש פחות תקלות אבל אני לא מספיק זמן שם כדי להגיד את זה בוודאות. 

    השבמחק
  17. אני עדיין לא משתמשת בפייסבוק. אני צריכה ללמוד מה אפשר לעשות שם. בינתיים יש לי חבר אחד משיקאגו אז המטרה העיקרית הושגה 

    השבמחק
  18. נראה שהסערה חלפה וישרא ישאר במתכונתו הנוכחית עם שינויים מינוריים

    השבמחק