יום שלישי, 26 במאי 2015

המשך המסע בנסיון להרות.

תקציר הפרקים הקודמים:


אחרי שנמאס לי שכל ביקור במרפאת פוריות הוא סוג של רולטה- האם הפעם
אני אפול על רופא מניאק, רופא שיתעלם ממני בגסות או רופא שיתעלם ממני בצורה נחמדה-
החלטתי לשלם הרבה לרופא כדי שלא יתעלם ממני. ואכן דוקטור יקר (תרתי משמע) לא
התעלם, הקשיב לכל הסיפור, הסכים שהזמן קצר והמלאכה מרובה ושהחברה במרפאת פוריות
מבזבזים לי את הזמן. אחרית הימים.


בדיקת אולטרסאונד פשוטה הראתה משהו שנראה כמו שרירן בגודל ס"מ שלדברי
הרופא בהחלט עשוי להפריע. אז כדי להיות בטוחים מה זה ועד כמה הוא מפריע נשלחתי לצילום
רחם. עוד על ההבדל בין רפואה פרטית לציבורית- דוקטור מניאק נתן לי הפניה עם 4
שורות,16 מילים. זוג בטיפולים, מבקש צילום רחם. דוקטור יקר כתב מכתב שלם וצירף
אליו אולטרסאונד. מכיוון שהצילום היה בבית חולים ולא באופן פרטי (אני לא לומדת)
הרופא המצלם לא טרח להתיחס למכתב יותר מדי אבל לפחות הוא הבין שיש סיבה ששולחים
אותי ולא סתם כדי להעסיק אותו. לא שזה עזר במשהו.  


אז צילום רחם. אחד הדברים שממש עדיף לא לקרוא עליהם באינטרנט לפני. לא
כי זה משנה משהו, התהליך עצמו סיוטי בכל מקרה, אבל לפחות אפשר לישון בלילה לפני.
אני לא ישנתי בלילה לפני. אני לא יודעת איך נראיתי כשיצאתי מהחדר, הבחורה שיצאה
אחרי בקושי הצליחה ללכת. אני הייתי צריכה לנקות את הדם מהסנדלים.


חזרה לדוקטור יקר שהסתכל על הצילום, התלונן על האיכות הממש גרועה
(רפואה ציבורית, אמרתי?) ושאל אם הרופא המצלם לא העיר בזמן הצילום על כך שמשהו שם
נראה לא תקין. לא כל כך הצלחתי לשים לב למה קורה סביבי בזמן הצילום, הייתי עסוקה
בכאבים, אבל לא נראה לי שהוא אמר משהו. הוא כנראה היה עסוק בלחשוב על מטופלת אחרת
שכן משלמת לו. בכל מקרה, למרות הצילום הגרוע, רואים שאין חסימה של החצוצרות אבל
השרירן אכן מכסה חצי רחם. מכאן להיסטרוסקופיה.


פרטי, כמובן שפרטי. טלפון בערב למזכירה של הרופא המנתח. עוד באותו ערב
הרופא מתקשר אלי ומזמין אותנו אליו בשישי בבוקר עם הצילומים לבדוק מה המצב. הרופא
המנתח מאוד נלהב לנתח, בלי יותר מדי עיכובים, הזמין אותנו ליום שלישי. אמר שהוא
רוצה להתחיל בשמונה אז שנגיע כבר בשבע וחצי לקבלה כדי שהכל יהיה מוכן בשמונה.


כמו ילדים טובים הגענו בשבע ורבע, ניגשנו למזכירות והמזכירה אומרת
לנו- אין לך תור. ודוקרטור נלהב בכלל לא עובד כאן ביום שלישי. את בטוחה שהוא אמר
לך יום שלישי? טוב לכי לקבלה שלו, אולי הם יעזרו לך. בקבלה אמרו אותו דבר- לא כתוב
שום דבר על היסטרוסקופיה היום ודוקטור נלהב לא עובד היום. ננסה לתפוס אותו יותר
מאוחר להבין מה הוא אמר לך, בינתיים את יכולה ללכת הביתה. אני מתחילה לאבד אמון
בזכרון שלי אבל האחד תומך בי ומאשר שגם הוא שמע את דוקטור נלהב אומר להגיע ביום
שלישי. אנחנו מחכים חצי שעה ושוב אני הולכת לקבלה ומבקשת שינסו להתקשר אליו. המזכירה
אומרת לי שחבל שאנחנו מחכים, הוא לא ינתח אותי היום, אבל מנסה להתקשר שוב. כשהוא
עונה היא אומרת לו "יש פה איזה מישהי, גברת #1 שטוענת שאמרת לה שתנתח אותה
היום". כנראה שהוא מאשר את דברי כי היא מתחילה למלמל משהו על זה שיבגני בדיוק
לא פה (למה למרדימים תמיד קוראים יבגני?) ושולחת אותי החוצה, אבל לפחות הפעם אומרת
לי לחכות.


בשמונה דוקטור נלהב מגיע לבית החולים (הפרטי). אני כמובן לא מוכנה
לניתוח כי אף אחד לא היה מוכן לקבל אותי אבל מהרגע שהוא הגיע העניינים מתחילים
לזוז. האחות מקבלת אותי והאחד נשלח למזכירות למלא את כל הטפסים. יוצאים לדרך.


לבושה חלוק אני נכנסת לחדר מפחיד עם פנסים ענקיים ומישהו שהוא כנראה
אח שמתחיל לחפש לי וריד. אני אומרת לו שיותר קל למצוא לי ורידים ביד ימין, הוא
עונה שמאוחר מדי- תעשי אגרוף, אל תזוזי –לא זזה –אל תדברי –לא מדברת. אבל אז יבגני
הרופא המרדים מתחיל לשאול שאלות, איך קוראים לך, רגישות לתרופות, כמה זמן את בצום,
יש מחלות זיהומיות, אמרת שאת לא רגישה לתרופות, איך אמרת שקוראים לך ואז הכנראה אח
אומר "ג'אסט! הצלחתי! המחט בפנים" אני ממלמלת כל הכבוד ומרגישה סחרחורת.
אחרי כמה זמן אני שומעת אנחות ומבינה שהתעוררתי.


זהו, עבר. אני מקווה שבאמת הבעיה מאחרי. תאחלו לי בהצלחה

12 תגובות:

  1. וואו, לא יודעת אם להתפעל מהעובדה שסוף סוף מישהו שם לב לשרירן הזה או לשרוק בבוז לרפואה הציבורית בארץ....נראה לי אבחר בשני !!! איזה סיוט. מאחלת באמת שעכשיו הדרך להריון הנכסף סלולה....המון הצלחה ג’אסט 💆

    השבמחק
  2. וואו. נשמע סיוט! מה זה שרירן?
    אני מאד מקווה שכעת הכל ילך חלק. מדהים כמה ההבדל בין רפואה ציבורית לפרטית הוא דבר שמשנה חיים, מציל חיים ויוצר חיים...

    בהצלחה!!

    השבמחק
  3. שרירן???
    ולחשוב שאם היית ממשיכה ברפואה הציבורית היה לוקח להם שנים לגלות את זה!
    וטוב שמישהו מתייחס לאלה, אגב רק רופאים פרטיים ראיתי מתייחסים לכאלה
    לאמא שלי היו (כחלק מתופעות גיל המעבר) ורופא של הקופה לא אמר על זה כלום ורופאה פרטית הסירה לה אותם

    בהצלחה בהמשך!

    השבמחק
  4. האמת שמתישהו לפני כמה שנים הרופא נשים שלי שם לב לשרירן הזה. הוא פתר אותו בלא משהו בעייתי, אולי יעבור מעצמו. כשבדקתי עכשיו בגוגל כתוב ששרירן הרבה פעמים גורם לכאבי מחזור חזקים. הדפוק הוא שהרופא נשים שלי ידע שאני סובלת מכאבי מחזור חזקים ולכן לוקחת גלולות ברצף ולא חשב לקשר את זה לקיום של השרירן. ולפני שהוא שלח אותי למרפאת פוריות הוא שוב עשה אולטרסאונד והפעם לא ראה אותו וגם לא ראה ברישומים שלו שפעם הוא כן ראה אותו. 
    הרופא הזה ממש סימפטי אבל נראה לי שהגיע הזמן להחליף אותו. 

    השבמחק
  5. בגדול שרירן זה סוג של יבלת ברחם. לא בדיוק אבל הרעיון דומה. 
    המדהים הוא שהרבה פעמים זה אותם רופאים בפרטית וציבורית, רק שברגע שהם עוברים את הדלת של המרפאה כל המקצועיות שלהם נעלמת. 

    השבמחק
  6. אני ממש מתעצבנת על עצמי שלא הלכנו ישר לפרטי ובזבזנו כמה חודשים על המרפאה. מילא אם לא היה לחץ זמן, אבל עם הנסיעה הקרובה מזל שפנינו לרופא פרטי עכשיו ולא חיכינו עם זה עוד קצת. 

    השבמחק
  7. בהצלחה, ג’אסט. ובאמת לכל המרדימים קוראים יבגני, אבל גם למובילים. 

    השבמחק
  8. איחולי הצלחה לכם בפרויקט הרחבת המשפחה

    השבמחק
  9. כנראה שיבגני זה שם שאפשר לסמוך עליו עם הבית שלך ועם השינה שלך. 

    השבמחק
  10. לפחות עלו על זה בסוף. גם אם זה היה רופא פרטי.
    בהצלחה.

    השבמחק
  11. נכון, לפחות עכשיו יש סיבה ואולי כשהיא נפתרה העניינים יתחילו לזוז

    השבמחק