יום ראשון, 7 בדצמבר 2014

מרמורים



יש קטע במשפחה של האחד (AKA המשפחה הראשונה) שכל יום הולדת קונים מתנה גדולה מהאחים וההורים ביחד וכל שנה מחדש יש דיונים מה לקנות לאח התורן. אז הפעם גיסתי תפסה יוזמה ושאלה אותי מה האחד רוצה ליום הולדתו. עניתי- צימר קול. ככה זכינו לנו בשני לילות בסופשבוע לבחירתנו במהלך החודשים נובמבר-דצמבר. אז לפני כמה שבועות הרמתי טלפון, פתחתי יומן וסיכמתי תאריך. החישוב אמר ככה- ביום שישי אני אמורה לקבל מחזור, אם הוא שוב ידפוק איחור אז ביום ראשון, לכל היותר שני. שבוע אני אתבאס, אעשה את הבדיקות דם שהרופא שלח אותי אליהם, ובסופו נצא לצימר ואני ארגיש יותר טוב. 


אוקי, בא שישי, אין מחזור. כצפוי הגיע בראשון בצהרים, דימום עדין של תחילת מחזור. ואז הפסיק. אין יותר. עכשיו, הרופא נשים אמר לי לעשות בדיקת דם ביום השלישי של המחזור, אבל ממתי? ניסיתי להשיג את הרופא בטלפון אבל הוא חזר אלי בדיוק כשעברתי במנהרה (נדוש, אני יודעת, אבל זה באמת מה שקרה) ולא הצלחתי לענות לו ולא הצלחתי לתפוס אותו שוב. אז כמובן פניתי למרשתת היודעת כל ואחרי ביקור במספר פורומים והשארת שאלות הגעתי למסקנה שעוד לא מתחילים לספור. מחכים. והמחזור לא מגיע. בינתיים שלחתי את האחד לעשות בדיקה של גברים אז בלי הרבה תקווה ורק כדי שלא יאלץ סתם לעשות בדיקה מפדחת בדקתי שאני לא במקרה בהריון. אני לא. ברביעי בערב הוא התחיל. מה שאומר שא' הטיול נדפק וב' לא ברור אם סופרים מהיום של הדימום הרציני, שזה חמישי, יוצא שאני צריכה לעשות בדיקת דם בשבת. שוב בדיקות עם המרשתת הצלחתי להרגיע את עצמי שאפשר לעשות את הבדיקות ביום 3-5. אז נעשה ביום ראשון.  


אגב בדיקות הריון, יש בסופר פארם 2 סוגים שנראים זהים לחלוטין חוץ מזה שעל אחד כתוב שהוא תוך 30 שניות. אז לקחתי אותו, למה לא. בהוראות שלו כתוב- בדיקה חיובית מתקבלת תוך 30 שניות, לבדיקה שלילית יש להמתין 5 דקות. מה לעזאזל זה אומר, לבדיקה שלילית יש להמתין 5 דקות?  אז מה בדיוק מקבלים אחרי 30 שניות? אם בדיקה חיובית תתקבל תוך 30 שניות עד 5 דקות, למה למכור את זה כבדיקה תוך 30 שניות? מניאקים כולם.  


בסוף הטיול היה ממש כיף ותאריך מושלם מבחינת מזג אויר וכמעט הצלחתי להתעלם מהמחזור, חוץ מההגבלות המבאסות שלו, אבל זה פוסט מרמור אז על הטיול אני אכתוב בפוסט אחר. 


היום בבוקר קמתי וזכרתי שהיום מתחיל קורס אירובי במקום העבודה אז ארזתי לי תיק ולקחתי יוגורט שאני לוקחת כל בוקר ולפני שיצאתי מהבית ניסיתי להזכר מה אני צריכה לזכור. בסוף סיכמתי אם עצמי שאני צריכה לזכור רק את היוגורט ולעשות בדיקות דם בבוקר. רק כשהגעתי לעבודה נזכרתי שלא לקחתי את התיק שהכנתי אוף. למרבה המזל ביטלו את השיעור הראשון אז לא התבאסתי יותר מדי. 


לפני כמה זמן הורדתי אפליקציה של הקופת חולים ומסתבר שיש לה קטע דפוק וכל פעם שמתקבלת תוצאה של בדיקת דם אני מקבלת התראה. זה דפוק כי א' בודקים הרבה דברים, ככה שכל היום קיבלתי התראות ובסוף לא היו תוצאות של שום דבר חשוב וב' מה בדיוק אני יכולה לעשות עם תוצאות של בדיקות דם באמצע היום. 


אז כשהגעתי הביתה בדקתי את תוצאות הביניים. מסתבר שאין לי חיסון אדמת, יש לי נוגדנים ואין לי וירוס בשתי בדיקות שונות, יש לי ערך אחד בתקן ואחד מעל התקן ועוד הרבה בדיקות שעדין בתהליך. הדבר שהכי לא מומלץ במצב כזה זה להתחיל לבדוק בגוגל מה זה הדבר הזה שיש לי מעל לתקן אז כמובן שזה הדבר הבא שעשיתי. התוצאה הראשונה בגוגל הפנתה אותי לאיזה פורום רפואי שם מישהי שאלה על הבדיקה הזו והרופאה ענתה לה שאי אפשר להתיחס רק לערך אחד בבדיקה וזה יהיה לא מקצועי לענות לה על סמך מספר אחד. הסכמתי לגמרי עם הרופאה והמשכתי לחפש. רק אחרי שהאחד התעצבן עלי שאני אפסיק לנסות לפענח דברים שגוגל בעצמו אמר לא לא לעשות ויתרתי ועזבתי את הבדיקה בשקט. בינתיים. כל הכבוד לקופת חולים על השקיפות והכל אבל זה ממש רעיון רע ככה לתת לאנשים גישה לתוצאות של הבדיקות שלהם לפני שיש מסקנות מלאות. זה סתם מכניס אנשים לסרטים. תראו אותי, עכשיו אני עצבנית על האחד כי הבדיקה שלו יצאה טובה ושלי לא. סתם שוויצראוף


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה