יום רביעי, 26 בנובמבר 2014

כמה "מומחים" צריך לראות

כדי להיות בטוחים שהם שמו לב לכל מה שצריך לשים לב אליו?


לפני כמה חודשים החלטתי שצריך לעשות משהו בעניין הברכיים. ידיד אמר לי שהוא הלך לפיזיוטרפיסט של מכבי חיפה והוא ממש טוב, עלה על הבעיה שלו ברגע ועזר לו. אז הלכתי גם. הפזיו' הסתכל קצת, מישש קצת וקבע שיש דלקת והיא תשאר שם לתמיד. תמיד יכאב לי ואין מה לעשות נגד זה. כדי להקל על הכאב אני צריכה מדרסים וקרח אחרי פעילות. וכדי שאני לא ארגיש שסתם שילמתי לו 250 שקלים, לא כולל עלות של המדרסים, הוא הדגים לי איזה תרגיל שאפשר לעשות, אם ממש בא לי. הוא אבחן שיש גיד אכילס קצר אבל שום דבר לעשות בקשר לזה. לזכותו יאמר שהמדרסים באמת הקלו משמעותית. 


לא קיבלתי את הקביעה שלו. התקשרתי לגיסתי הרופאה לעתיד לשאול אם היא יודעת על אורותופד טוב. היא התקשרה לאמא שלה שיש לה קשרים וחזרה אלי עם שם של אורתופד והוראה ללכת רק אליו. חיפשתי אותו באינטרנט ומצאתי אותו במועדון של מכבי חיפה. כנראה שממש משתלם לטפל בשחקני כדורגל של מכבי חיפה. האורתופד קצת יותר השקיע, שלח אותי ללכת הלוך ושוב, להתכופף, לקפוץ על רגל אחת, מישש. נתן הפניה לפיזיותרפיה וצילום וכדי שאני לא ארגיש שסתם שילמתי 200 שקלים השתתפות עצמית רשם גם המלצה להמנע מכיפוף ברכיים. למרות שלא הסכים עם הקביעה של השכן שלו שאין מה לעשות, עדין המליץ עליו לפיזיותרפיה. 


החלטתי שאם כבר מישהו שאני לא ממש סומכת עליו, לפחות הפעם אני לא אשלם הרבה ופניתי לפיזיותרפיסטית של הקופת חולים. היא ביטלה את הקביעה של הפיזיו' של מכבי חיפה שאין מה לעשות וצחקה על ההמלצה לא לכופף ברכיים. היא אמרה שאין לה ממש מה לעשות עם הצילומים שעשיתי אבל כדי שאני לא ארגיש שסתם בזבזתי כמה שעות במכון רנטגן היא הסתכלה עליהם ולא ראתה כלום. היא גם אבחנה גיד אכילס קצר אבל לשם שינוי נתנה תרגילים לשיפור ותרגילים לחיזוק השריר וטיפול בגלי רדיו קצרים. וראתה משהו שנראה לה מוזר אז היום בטיפול היא ביקשה ממישהי אחרת להסתכל. 


אז היום ראיתי את מומחית מספר 4 ברשימה. לשם שינוי היא אבחנה בעיה חדשה- הפיקה של הברך מסובבת ונוטה פנימה או משהו כזה. אז היא הדביקה אותה למקום עם מין נייר דבק כזה של פיזיוטרפיסטים. ואחרי שביקשה ממני להתכופף הודיעה לפיזיו' הרגילה שברור שכואבות לי הברכיים, תסתכלי על הכיפוף, הוא קטסטרופלי. הברכיים נוטות פנימה בצורה משמעותית. חייבים לעבוד על הנושא.


סיכום ביניים: צריך מדרסים, לא צריך צילום אבל יש, צריך למתוח גיד אכילס, צריך לחזק את השרירים וצריך לשים לב טוב לתנועה ולא לתת לברכיים לנטות פנימה. היה צריך 4 מומחים לאסוף את כל המסקנות יחד. אתם חושבים שזה מספיק או שאולי איזה מומחה חדש יראה משהו שהאחרים לא ראו?


 


העיקר שנהיה בריאים.


 

12 תגובות:

  1. Wow !! קודם כל הכבוד על ההתמדה שלך. לדעתי עם כל המומחים והמסקנות התואמות חלקית/סותרות חלקית אלה את אלה, אף אחד לא עשה לך ct  או mri ...שלמשל היו מאבחנים בצורה הרבה יותר מדויקת אם יש משהו מונח עקום או מסובב פנימה מאשר עין חדה אך בלתי מזוינת של פיזיותרפיסטית. אבל יש צתב שכדאי לך לתת למדרסים ולתרגילים ובעיקר לתשומת הלב ליציבה צ’אנס לפני שתנסי לדרוש משהו כזה (יקר להם....)
    אני עם הכתף והגב ניסיתי המום דברים אבל גם מעולם לא התעקשתי על ct למשל....

    השבמחק
  2. העיקר הבריאות.
    אולי נוריד את הברכיים? כ"כ הרבה טרחה....

    השבמחק
  3. פזיותרפיה היא התשובה לכל דבר. כשאורתופדים לא יודעים מה לעשות  - הם שולחים לפיזיותרפיה.

    השבמחק
  4. שני יהודים - שלוש דעות. אם תלכי לעוד חוות דעת (כמובן תמורת תשלום לא סמלי) תקבלי עוד דעה. הסיכוי שהיא תחפוף למשהו קודם במלואה קלוש, אבל אם תצאי ממנה עם עוד תרגיל פיזיותרפיה או שניים שבאמת יעזרו, אולי זה שווה את זה בכל זאת. מצד שני, ארבע חוות דעת נשמע לי מספיק.
    נ.ב. לפחות אף אחד לא הציע לנתח אותך בשביל לפתור את הבעיה. מצד שני, אם תלכי לחוות דעת לכירורג אולי יגידו לך גם את זה.
    נ.ב.ב. רק בריאות!

    השבמחק
  5. המלצה להמנע מכיפוף ברכיים זה מעולה.

    השבמחק
  6. אני לא רוצה להכנס לכל המכשירים האלו. אפילו את הרעיון של רנטגן לא אהבתי והתבאסתי שזה היה סתם. 
    כמו שאמרת, אני אתן צ’אנס לכל הדברים האחרים, זה נראה לי יותר בריא

    השבמחק
  7. לא צריך להוריד את הברכיים, רק לסדר להם פיית שימון וטיפול תחזוקה שנתי. 

    השבמחק
  8. כשרופאים לא יודעים מה לעשות הם רושמים כל מה שאפשר ומפנים למישהו אחר

    השבמחק
  9. רשמתי לעצמי לא ללכת לכירורג :)
    נקווה שזה באמת יגמר בארבע, די נמאס לי 

    השבמחק
  10. נכון. גם מאוד פשוט לישום. כל מה שצריך זה לא להרים דברים או ללטף את לאסי או לתת לה אוכל או לנקות משהו מהרצפה או שלל דברים אחרים שעושים ביומיום. לא אמור להשפיע על החיים בכלל. 

    השבמחק
  11. זה מזכיר לי שלסבתא שלי כאבו הברכיים
    עשו לה צילום ואז היאהלכה לאורתופד שאמר לה שחסר לה שם איזה נוזל
    ואז במשך 3 שבועות היא קיבלה זריקות של חומר שקראו לו כרבולת תרנגולת או משהו כזה
    וזה לא עזר בשיט
    אז אמא שלי הלכה איתה לאורתופד פרטי שאנחנו מכירים שנים
    והוא אמר שיש לה ברכיים כמו של אישה בת 50 ואין לה שום בעיה בברכיים ושום דלקת ושומדבר
    כנראה שזה פסיכולוגי בכלל או לפחות ככה אמא שלי חושב

    נראה לי שיותר מדיי רופאים לא יודעים יותר מדיי דברים

    ואיך בדיוק מצפים שלא תכופפים את הברכיים?
    אם את רוצה לשבת מה בדיוק את אמורה לעשות?

    השבמחק
  12. בכל מה שנוגע לכאב לדעתי רופאים לא יודעים כלום. רק מה שברור ואפשר לראות או למדוד אפשר לטפל בו. כאב זה לא דבר מדוד אז אף רופא לא יודע מה לעשות איתו

    השבמחק