יום שני, 24 בנובמבר 2014

נראה אותך אומרת את זה

יש לי שיחת משוב שבוע הבא. בדרך כלל שיחת משוב זה הזדמנות להגיד למנהל מה שאני חושבת.


עם המנהל הקודם הייתי אומרת כל מה שאני חושבת. הוא היה מאוד מעריך אותי על הכנות שלי ומתעלם לגמרי מכל מה שאמרתי.


עכשיו יש מנהל חדש ונראה כאילו די אכפת לו ממה שאומרים לו. מה שאומר שאולי עדיף לא להגיד את הכל. העניין הוא שאני לא מרוצה בזמן האחרון ואולי השיחה הזו היא הזדמנות להבין עם עצמי למה אני לא מרוצה ולהגיד את זה. אז אני כבר שבוע מנסה לחשוב לעצמי מה אני רוצה להגיד וככל שאני יותר חושבת על זה זה יותר מעיק עלי, אז החלטתי לאסוף פה את מה שיש לי להגיד, ככה זה פחות יעסיק אותי במהלך היום.


אז ככה...


מה שאני עושה היום זה בדיוק מה שעשיתי לפני 4 ו5 שנים. אז עשיתי חלק א וחלק ב בפרוייקט 1, עכשיו אני עושה בדיוק את אותם חלקים בפרוייקט 2. נכון, עכשיו אני עושה אותם יותר טוב ועכשיו לכל חלק כזה יש צוות שכולל אותי ועוד מישהו, ככה שבפועל אני מנהלת 2 צוותים ועוד פרוייקטון מילוי. אבל בסופו של דבר אני עושה אותו דבר כמו לפני 4 שנים. 


בין פרוייקט 1 לפרוייקט 2 עשיתי עוד פרוייקט במשך שנתיים, אבל את הפרוייקט הזה לא מזכירים. לא מזכירים אותו ליד אנשים מסויימים כי מטעמי פוליטיקה ארגונית זה מרגיז אותם ולא מזכירים אותו גם בתוך המחלקה. נראה כאילו מעדיפים לשכוח אותו. נכון, הפרוייקט הזה היה פרוייקט פיתוח שבסופו של דבר לא מצא לקוח ונסגר אבל מאז נכנס פרוייקט חדש שעסק באותם נושאים. וכשנכנס הפרוייקט החדש, את מי בחרו לטפל באותם נושאים שמכל האנשים רק לי יש נסיון איתם? נכון, לא אותי. את הקלאפטה (הגדרה שלה) של המחלקה שעושה מה שבראש שלה אז אפשר לתת לה רק את הנושאים המעניינים. מה התירוץ של המנהל? מה שאת עושה יותר חשוב אז שמתי אותך שם כדי לא "לבזבז" אותך על הדברים הפחות חשובים. כן, אני בטוחה שכשחשבת לעצמך את מי אני אשים על הנושא הזה אמרת "זה נושא לא חשוב, ניתן אותו לקלאפטה". 


וזה לא רק זה, אנשים אחרים שעבדו איתי על הפרוייקט באים אלי מדי פעם בבקשה שאני אשחזר דברים שעשיתי שם, אז אני מפנה אותם למנהל שיתעדף. תשובת המנהל די קבועה: יש לנו צורה אחרת לעשות את הדברים האלה, תפנו להוא. למרות שההוא לא באמת עסק דווקא בדברים האלו, אני כן, אבל הוא המטפל הרשמי בדברים האלה. בעצם כל השנתיים האלו שעבדתי על הפרוייקט הזה וקיבלתי משובים מאוד חיוביים מכל מנהלי הפרוייקט (שבגלל שיטת הניהול אצלנו אף אחד מהם לא המנהל שלי בפועל) כאילו לא קרו. חזרתי לאותה נקודה שממנה לפני 4 שנים מאוד התאמצתי לצאת. המנהל הנוכחי שאז לא היה מנהל פעם הזכיר לי אמירה שלי מאותה תקופה שאם לא נותנים לי לצאת מפרוייקט 1 אני עוזבת. או עוברת מחלקה או מתפטרת, העיקר לצאת משם. אבל מאז שהוא נהיה מנהל הוא כנראה שכח את זה. 


כמובן שאם אני אצליח להגיד את זה אז תבוא השאלה "אז מה את כן רוצה לעשות". אני צריכה לחשוב על תשובה עד שבוע הבא


ועוד משהו, המחשב שלי לדעתי הכי ישן במחלקה. הוא גרוטאה. אמרתי את זה למנהל הקודם, הוא אמר שהוא יטפל בזה. כמובן שהוא לא עשה כלום. נראה אם המנהל הנוכחי כן מתכוון לדאוג לעובדים שלו. 


 


זהו לבינתיים, מטרה לשבוע הקרוב- להרחיב את הקטע. נראה אותי אומרת את כל זה בסוף 



10 תגובות:

  1. אני חושבת ששיחות משוב הן מקום מצויין לפוליטיקה ארגונית וללהשיג מה שאת רוצה. אני לגמרי לא חושבת שצריך להיות כנה בהן. צריך להיות אסטרטגית בהן, להזכיר במה את טובה או מה החוזקים שלך ולמה בעצם מרוצים ממך.

    מה את רוצה יכול לכלול גם - אני רוצה שבפרויקט החדש הבא או בפעם הבאה שעוסקים ב.. או להיות חלק מצוות התכנון / יועצת מקצועית של החלק ההוא בפרויקט - כלומר להיות משהו עתידי או קטן שעדיין יעריך את הידע שצברת וימצב אותך במקום אחר (טוב יותר, מעניין יותר, מוערך יותר).

    תתמקדי בדברים החשובים. המחשב נשמע לי כמו משהו שאפשר להלין עליו במסגרת אחרת או בהערת אגב אולי, אבל ההשגים שאת רוצה לצאת עימם רבים וחשובים (בעיני) ממחשב (שבהחלט צריך לדאוג לו, אבל זה לא משהו ברמה של משוב שנתי).

    יש אצלכם בונוסים על בסיס המשוב הזה?

    השבמחק
  2. אני מסכימה עם פט שחשוב להדגיש את החיובי - גם בעצמך (להזכיר לו כמה את טובה וכמה את שווה) וגם בעבודה (להגיד מה את שואפת לעשות, להראות לו שיש לך גם מוטיבציה וגם יכולות). אני לא מסכימה איתה שצריך להגיע עם הלך רוח אסטרטגי דווקא, אלא לבוא ממקום אמיתי. לבחור מי את רוצה להיות מולו (לדוגמא בטוחה, נלהבת, נינוחה...) הוויות מיטיבות איתך ועם היחסים ביניכם. לשים את היחסים לפני התוצאות, ואז מגיעות התוצאות. היא צודקת שאם תתמקדי בתלונות הוא מייד ייכנס למגננה (אצלו בראש) ופחות יחשוב איך לקדם אותך או איך לנצל את כישורייך הרבים והנהדרים בעתיד הנראה לעין. חשוב להניח בפניו גם את הטעון תיקון (כולל מחשב) אבל בסדר עדיפות משני למה את רוצה לעשות ואיך זה יתרום לו ולארגון. עוד משהו...

    השבמחק
  3. המשך
    בנוסף למה שכתבת לעצמך כאן, פרטי לעצמך מה הדאגות שיש לך לקראת הפגישה, והניחי אותן בצד. אחרי שתחליטי מי את רוצה להיות בפגישה, נסי לבדוק עם עצמך מה עלול להסיט אותך מהוויות אלה. משהו בשיחה איתו, בטון הדיבור, בתנאים האובייקטיביים בחדר....ואז נסי לייצר לך שיטה כיצד להחזיר את עצמך להוויות שבחרת. למשל לנשום עמוק כשמשהו מקפיץ אותך...
    כך תכיני את עצמך לפגישה גם מהבחינה הנפשית/רגשית
    המון הצלחה

    השבמחק
  4. את החלק הכי חשוב בפוסט כתבת באותיות הכי קטנות: מה את כן רוצה לעשות. את עוד צריכה לחשוב על זה. כי כל היתר זה מה את לא, ולמה, ולמה ההיא כן. ואיך תגיעי לאנשהו אם את לא יודעת לאן?

    השבמחק
  5. גם אצלינו משום מה המנכ"ל של החברה עושה שיחות תקופתיות כמעט לכל העובדים
    האמת שאין לי הרבה מה להגיד לו
    גם בחיים לא עשו לי שיחה מהסוג הזה
    אפילו המנהל שלי נבהל קלות מהזימון שנשלח אליו לשיחה כזאת (והוא כבר עובד פה 7 שנים ומעולם לא קראו לו לשיחה מהסוג הזה)

    לך לעומת זאת יש הרבה מה להגיד
    ואלה דברים חשובים כי הם משפיעים על העבודה שלך
    על הדברים שאת רוצה לעשות וכו’

    השבמחק
  6. אם היו בונוסים על בסיס המשוב לא הייתי אומרת מה שאני חושבת
    אני גרועה בפוליטיקה ארגונית

    השבמחק
  7. הוא די מעריך אותי, אז אני לא צריכה לדאוג שהוא ידע כמה אני שווה.
    הבעיה היא שאני לא יודעת מי ומה אני רוצה להיות. אם הייתי יודעת היה לי הרבה יותר קל לדעת מה להגיד

    השבמחק
  8. זה לא בכוונה קטן, זה באג באתר, אבל יצא מתאים. 
    את צודקת. הבעיה העיקרית שלי היא שאני לא יודעת לאן אני רוצה להגיע. פעם חשבתי שאני רוצה משהו מסויים, היום אני בכלל לא בטוחה בזה

    השבמחק
  9. המנכ"ל עושה שיחה לעובדים? זה קצת מוזר. כמה אינטרקציה כבר יש לו עם העובדים שהוא משוחח עם כולם?
    אצלנו יש היררכיה ממש ארוכה בין העובדים הפשוטים לבין המנכל, בטח אצלכם זה פחות אבל עדיין זה נשמע מוזר. מה באמת יש להגיד למישהו שהקשר שלו אליך עובר דרך כמה רמות ניהול?

    השבמחק
  10. אצלינו יש מבנה היררכי דיי שטוח
    או במילים אחרות, ביני לבין המנכ"ל עומד מנהל אחד בלבד
    אני לא יודעת כי בחיים לא הייתה לי שיחה תקופתית עם אף מנכ"ל של אף חברה
    אבל עדיין

    השבמחק